.
درسته اشتباه تایپی بود☝️☝️
ولی خییییییییییییلی به دلم نشست.
😉😉😉
پای دعای دوستمون یه آمین بگین پلیز.
اون مالی که همنشین حضرت زهرا شود ، عجب مالیه😎😎😎
دلم از این مالها خواست🙈🙈
.
.
امروز هم عکس حلوا داشتیم ها
ولی دیگه نذاشتم
مورد داشتیم یکبار درست کردن ، تموم شده
بچه هاشون مجبورشون کردن دوباره درست کنن که فردا با خودشون ببرن مدرسه😅
.
.
برای داشتن یک حلوای زعفرانی ساده ، با نسبت زیر حلوا درست کنین 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
🌾 آرد قنادی یک پیمانه ( معادل ۱۲۵ گرم )
🍚 شکر یک پیمانه ی سر خالی ( حدودا معادل ۱۷۰/۱۸۰ گرم )
🍾 روغن مایع نصف پیمانه (حدودا معادل ۸۰ تا ۱۰۰ گرم )
💧آب یک پیمانه ( معادل ۲۰۰ گرم )
🌸 گلاب دو تا سه قاشق غذا خوری ( معادل ۲۰ تا ۳۰ گرم )
🌺 هل و زعفرون به میزان لازم
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
مراحل پخت 👇👇
۱) اول آرد رو یک مرتبه الک کنین و بعد به تنهایی روی حرارت کم تفت بدین تا رنگش به رنگ آرد نخود نزدیک بشه ، این کارو داخل قابلمه ی تفلون انجام ندین ،چون قابلمه آسیب میبینه.
۲) شعله رو خاموش کنین و مجدد آرد رو الک کنین ، الک کردن آرد در این مرحله خیلی مهمه و به لطافت حلواتون خیلی کمک میکنه.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
۳) آب و شکر رو با هم ترکیب کنین و روی حرارت بذارین تا آب کاملا داغ بشه و شکر داخل آب حل بشه ، دقت کنین که اصلا نباید بجوشه ، همین که داغ بشه و شکر حل بشه کافیه . حالا هل و گلاب و زعفرون رو اضافه کنین و شعله رو خاموش کنین.
۴) روغنُ روی حرارت بذارین تا داغ بشه ، حالا آرد تفت خورده ی الک شده رو به روغن اضافه کنین و بین ۵ تا ۱۰ دقیقه با حرارت کم آرد رو با روغن تفت بدین تا به رنگ دلخواهتون برسه.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
۵) شعله رو خاموش کنین و بلافاصله شربت داغُ طی سه مرحله به آرد اضافه کنین (هر بار شربت اضافه میکنین ، مواد رو خوب هم بزنین تا شربت تماما جذب آرد بشه .)
۶) حلواتون در این مرحله ، حلوای شلی هست ، باید در حد ۲/۳ دقیقه با حرارت نسبتا زیاد ، حرارت بدین و مرتب هم بزنین تا قنداق بشه.
۷) به محض اینکه حلوا قنداق شد ، شعله رو خاموش کنین و دیگه حرارت ندین ، حرارت زیادی باعث خشک شدن حلوا میشه. قنداق شدن یعنی چی؟
یعنی اینکه اگر قابلمه رو تکون بدیم ، حلوا به راحتی از دیواره های قابلمه جدا شه و کف قابلمه جمع بشه.
۸) داخل ظرف سروتون بکشین و تامام✋
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
🌹🌹 این رسپی رو برای هر کسی دوست داشتین میتونین ارسال کنین ، اما با لینک کانال خودم ، لطفا لینکو حذف نکنین 😘
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
❌کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
.
نکات تکمیلی :
۱) مقدار تفت دادن آرد دست خودتونه ، هر چه کمتر تفت بدین حلوای روشن تر و هر چه بیشتر تفت بدین حلوای تیره تری خواهید داشت . من هیچ کدومو نمیپسندم ، نه کم ، نه زیاد
حد وسط ✅
۲) آردُ با شعله ی کم تفت بدین ، اگر شعله زیاد باشه حلواتون بوی سوختگی میگیره.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
۳) مقدار روغنُ یکباره اضافه نکنین ، میزان جذب روغن در آردهای مختلف متفاوته ، اول ۸۰ گرم اضافه کنین ، اگر احساس کردین لازمه تا ۱۰۰ گرم هم جا داره .
از کجا بفهمیم دقیقا چقدر روغن لازمه؟
روغنُ در حدی بریزین که آرد داخل روغن شناور باشه .
۴) ظرفی که برای پخت حلوا مورد استفاده قرار میدین ، با حجم موادتون تناسب داشته باشه ، خیلی کوچیک یا خیلی بزرگ نباشه.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
۵ ) این باور که حلوا برای ماسوره زدن باید داغ باشه ، یک باور اشتباه هست.
حلوا نباید داغ باشه ، حلوا باید لطیف باشه.
۶) این مقداری که براتون نوشتم حدودا نیم کیلو حلوا بهتون میده که برای ۴۰ تا تارت تک نفره ی بیسکوییتی یا کپسول حلوایی کوچیک مناسبه.
۷) هر دیس سایز کوچیک یک کیلو حلوا میخواد ، به عبارتی یعنی اینکه شما برای داشتن یک دیس کوچیک حلوا ، باید دستورُ دو برابر کنین ، دقت کنین که تمام مواد به یک نسبت باید زیاد بشه.
و هر دیس سایز متوسط حدودا دو کیلو حلوا میخواد ، یعنی باید دستورُ ۴ برابر کنین.
https://eitaa.com/joinchat/1771110694C64334ed26d
❌ کپی از رسپی آموزش های رایگان کانال حتی با عکس و فیلم برداری توسط خودتون ، مجاز نیست. 🙏🙏
.
.
✅✅
برای درک بهتر مراحل پخت ،در ادامه چند گیف براتون میذارم .
این گیف ها رو یکی از بچه های شکرک بنفشمون زحمت کشیدن و ارسال کردن.
🙏🙏💜💜😘😘
.
.
.
وقتی میگم روغن اندازه ای بریزین که آرد داخل روغن شناور باشه ، منظورم همچین حالتی هست ☝️☝️
.