eitaa logo
زهرا خیرآبادی|مربی قنادی 🎂
8.1هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
664 ویدیو
12 فایل
کانال آموزشهای رایگان @violetsugarr کانال معرفی کلاسهای مجازی @violetsugar کانال نمونه کار هنرجو جانان @violetsugarrr آی دی مربی @zahrakheirabadi1395 لینک نصب اپلیکیشن .https://app.violet-sugar.com/ سایت www.violet-sugar.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عکس حلوای سوهان عزیز و قشنگم سلام سلام سلام به روی ماهتون💜💜
اینگونه دلبری هستن ایشون💜
خب ، بیاین بهتون بگم من این حلوا رو از کجا یاد گرفتم. ☺️☺️ یادتونه گفتم دوست عزیزی به زووووووور منو وارد عرصه ی قنادی کردن ؟ حدودا یازده ، دوازده سال پیش ، اولین بار این حلوا رو در مراسم تعزیه ی عاشورا ، منزل ایشون نوش جان کردم. و بعد چند وقت هم ازشون رسپی خواستم و ایشون هم رسپی رو بهم دادن ، ولی من گم کردم. چرا گم کردم ؟ چون اون موقع ها من اصلا آدم آشپزی و قنادی نبودم و این چیزا هم برام مهم نبود😁😁 الان یه نفر یه رسپی نامبر وان بهم بده ، مثل جونم ازش محافظت میکنم 😅😅😅
خلاصه که رسپی رو گم کردم و دیگه هم روم نشد بهشون بگم به من رسپی بدین ، تا اینکه سه سال پیش ایشون فوت شدن . یه روز دخترشون گفتن چقدر دلم میخواد برای مامانم حلوا درست کنم و خیرات کنم. گفتم بیا با هم درست کنیم. چه حلوایی؟ گفت اگه بشه همون حلوای قمی که مامانم خیلی دوست داشت. گفتم ببین من رسپی اونو گم کردم ، میتونی بهم رسپی بدی؟ گفت من که ندارم بذار زنگ بزنم عروس عمم ، اونم این حلوا رو درست میکنه . خلاصه که از عروس عمه ی گرامیشان برام رسپی گرفتن و با هم رفتیم تو کارش .
بار اول که این حلوا رو درست کردم ، خیییییلی خوشمزه شد ، اما یه ایراد بزرگ داشت ، اونم اینکه حلوا پر از دون دون های آرد بود. آخه به من فقط رسپی داده بودن ، یه رسپی ساده ، بدون هیچ نکته ای. خلاصه که یه کم نشستم فکر کردم تا علت دون دون شدن رو کشف کنم و دوباره رفتم تو کارش ، بار دوم خیلی بهتر شد و بازم و بازم و بازم تا کاملا قلق این حلوا دستم اومد. اینجا بود که با پوست و گوشت و استخوانم درک کردم که بیان همین نکات چقدر میتونه درصد خطای کار رو کم کنه.👌👌
هفته ی پیش ، مراسم سومین سالگرد فوت ایشون بود و وقتی دخترشون ازمون دعوت کردن ، بهش گفتم اگر برای مراسم حلوا لازم دارین من درست میکنم. گفت میام کمکت با هم حلوای قمی درست کنیم. و درست کردیم ☺️☺️ جاتون خالی ، اون شب تو مراسم ، هر کس این حلوا رو میخورد به به و چه چهی داشت و میپرسید کی درست کرده ؟ امیر علی هم داد میزد ، مامانم و عمه جونم درست کردن😁😁😁 متاسفانه اون شب حلوا کم اومد ، البته تقصیر من نبود ، من به اندازه ی کافی درست کردم. اول از همه تقصیر داداشم بود که قبل مراسم یه دیس حلوا رو برد در مغازش که همکاراش نوش جان کنن، و دوم هم تقصیر مهمونا بود ، چون بعد از خوردن حلوا دوباره تقاضای پذیرایی داشتن و بدین سان مهمونهایی که دیرتر اومدن بهشون حلوا نرسید🤦‍♀🤦‍♀🤦‍♀
و البته مامی هم یه بشقاب از این حلوا برای خانم همساده بردن. یه بشقاب از همسایمون خونمون بود ، مامان گفتن پر اومده نباید خالی برگرده 😅😅 اینو هم حلوا بریز ، تا بشقابشونو ببرم . یه بشقاب حلوا رفت خونه ی همساده و فرداش دختر همساده چنین پیامی بهم دادن👇👇👇
بچه ها پیام خانم همساده دو تا نکته داره. نکته ی اولش اینه که طعم حلوا رو پسندیدن و براشون جدید بوده و اما نکته ی دوم رو من نمی‌گم ، هر کی گرفت ، دمش گرم😁 پیشاپیش بهش تبریک میگم ، و این مژده رو بهش میدم که تو کارش موفق میشه 😉😉
خب ، خلاصه که حلوای مراسم حاج خانوم جریاناتی داشت. روز بعد مراسم داداشم رفته بود مغازه و می‌گفت بچه ها حلوا رو خیلی دوست داشتن و خیلی از طعمش تعریف کردن. و از طرفی من یه ظرف خیلی کوچولو برای عشق جان خاله نگه داشته بودم ،چون ایشونم حلوا دوست دارن و به اون یه قاشقی که تو مجلس قرار بود نوش جان کنه ، قطعا راضی نمیشد. ولی متاسفانه مامان جون عشق جان خاله فرداش با اون ظرف حلوا در وعده ی صبحانه از خودشون پذیرایی کرده بودن😐😐😐 و منم چون به مهدی گفته بودم خونه برات حلوا نگه داشتم ، باید دوباره براش درست میکردم. و تصمیم گرفتم اینبار فیلمش رو هم ضبط کنم و به پکیج حلوا اضافه کنم و هنرجو جانانم رو خوشحال کنم☺️☺️ دیشب دردانه ی مان اینجا بود ، فیلم حلوا رو ضبط کردم که اینبار داغ داغ بدم دستش ببره خونشون که پیشش بد قول نشم. انشاالله فیلمش رو ویرایش میکنم و امشب یا نهایتا فردا به پکیج اضافه میکنم. برین حالشو ببرین😎😎 اگه دوست داشتین و دلتون خواست و حوصله داشتین ، از برای دریافت این رسپی جدید یه هدیه ی معنوی که میتونه یک صلوات باشه ، برای شادی روح مامان خانم داداشم بفرستین. من که همیشه به یادشونم و دعاگوشون هستم ، ایشون مسیر زندگی منو به کلی تغییر دادن و به معنای واقعی کلمه در زندگی من منشأ اثر بودن. 💜💜💜
خدایی شما قشنگی کار رو ببین از صد تا عکس ژورنالی ، ژورنالی تره😉😉 و این در حالیه که من اصلا اصول عکاسی بلد نیستم. قطعا اگر یه عکاس کنارم بود ، یه عکس فوق محشر میتونست ازش بگیره👌