eitaa logo
کشکول ناظر
89 دنبال‌کننده
178 عکس
25 ویدیو
2 فایل
《اشعار و نوشته‌های گاه و بیگاه آرش محبوب زاده》 راهنمای مطالب کانال سنجاق شده است. در هر شبکه‌ی اجتماعی که حضور داشته باشم، می‌توانید مرا با این نام کاربری پیدا کنید: @virtual_pilgrim
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️ 🔸 توتیا خبر، کوتاه بود و... خب، برای منِ خوزستانی، کمی خنده‌دار! نوشتند یکشنبه ۸ تیر ماه به دلیل خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا، قم تعطیل است. نیمه‌شب که کنار دست آقای راننده نشسته بودم و داشتیم از مسجد جمکران به سوی حرم می‌رفتیم، ایشان از شیشه جلو نگاهی به آسمان انداخت و گفت: انگار هوا کمی تمیزتر شده. من هم بی برو برگرد جواب دادم: برای منِ خوزستانی، از همان اولش هم کثیف نبود! ما در خاک بزرگ شده‌ایم و به جای شش‌های معمولی، خاک‌شش درآورده‌ایم! راننده خندید و کمی درمورد جغرافیای قم و خوزستان صحبت کردیم، ولی نگاه نگرانش مرتب در هوای اطراف می‌چرخید. عجیب نبود. این هوا واقعا آلوده حساب می‌شد. اگر اشتباه نکنم، اعلام کرده بودند "ناسالم برای تمام گروه‌ها". ولی دنیا حساب و کتاب‌های متفاوتی دارد. گاهی همین هوا که گرد و غبار در همه جایش موج می‌زند، از آن هواهایی که یک عده آرزو می‌کردند گوسفندی در چراگاه‌هایش باشند خیلی ارزشمندتر است. در این هوا، به جز گرد و غبار، ذراتی پیدا می‌شود که... به قول اجداد خوش‌ذوق ما: توتیا. این همان چیزی بود که وقتی صدای دمام‌زنی بچه‌های غمخانه بی‌بی شهربانو (که میانگین سنشان شاید به ۲۰ سال نمی‌رسید) داشت سطح چای درون لیوان کاغذی‌ام را می‌لرزاند، به آن فکر می‌کردم. حتی پسربچه‌ای که به پدرش اصرار می‌کرد لیوان‌های چایشان را ببرند و زیر سقف غمخانه بنشینند، از گرد و غبار فراری نبود. توتیایی دیده بود که می‌خواست به چشم بکشد و با اهل این خانه خودمانی شود. غباری که از سنج و دمام بچه‌ها بلند می‌شد، گرده‌های قندی که چای را شیرین می‌کرد، و حتی خاکستر سیگار دو جوانی که تی‌شرت مشکی انیمه‌های ژاپنی به تن داشتند و گوشه دیوار حیاط غمخانه ایستاده بودند، همه، شکل‌های گوناگون همین توتیا بود. توتیا، خاک پای ولی خداست. این خاک همیشه کسانی را که دنبالش باشند پیدا می‌کند؛ مخصوصا در شب‌های محرم. 📓 "کشکول ناظر"؛ کانال اشعار و نوشته‌های آرش محبوب زاده @virtual_pilgrim_archive
هدایت شده از کشکول ناظر
⚫️ السلام علی الرضیع الصغیر حالا که اذان‌هایش تکبیر ندارد غیر از تو پناهی پدر پیر ندارد جز خواهش اینکه پسر تشنه‌لبش را با جرعه‌ای از آب کند سیر، ندارد فرمود اگر با من دارید سر جنگ این کودک شش ماهه که تقصیر ندارد چون مال حرام آمد، رحم از دلشان رفت اصرار پدر البته تاثیر ندارد سنگین‌تر از این روضه مقاتل ننوشتند لب تشنه‌ای و مادر تو شیر ندارد هرچند که در اشک، خدا معجزه نگذاشت این گریه کم از ذکر مزامیر ندارد شد نوبت پیکار تو، در بین علی‌ها شش ماهه و سی ساله که توفیر ندارد عصر است و دگر حرمله هم غیر سه شعبه در چله‌ی بی‌رحمی خود تیر ندارد 🖋 📓 "کشکول ناظر"؛ کانال اشعار و نوشته‌های آرش محبوب زاده @virtual_pilgrim_archive
قبول دارم؛ در کربلا صواب نکردم ملامتم نکن! آغوش را جواب نکردم همه توان خودش را گذاشت حرمله اما خداگواه؛ به سمت علی شتاب نکردم به زهر کام مرا تلخ کرد حرمله اما هوای بوسه بر آن شیشه‌ی گلاب نکردم هزار بار مرا سمت مشک آب فرستاد ولی به حضرت عباس فکر آب نکردم دو راه داشتم: اصغر... حسین... ساده بگویم که چشم بستم و از این دو انتخاب نکردم به تیره بختی من تیر نیست در همه عالم که هیچ کار برای دل رباب نکردم 🖋 @virtual_pilgrim_archive
هدایت شده از کشکول ناظر
⚫️ السلام علیک یا قمر العشيرة تو را دستی نشانده از تمام عرش بالاتر به دنیا پا نهادی تا شوند عشاق شیداتر به خورشید علی، ام البنین منظومه‌ای داده که ماهش صورت خون خدا را کرده زیباتر تو و حیدر برای کوثر و کرب و بلا ساقی دو تا مشک بهشتی، هرکدام از هم گواراتر علم در دست می‌گیری، حرم آرام می‌گیرد دلت اما از آشوب شبی مواج، دریاتر تمام آرزوی آب دلتنگ فرات این بود که از بوسیدن کامش شود لب‌های سقا تر میان دشت تنها مانده‌ای، باشد خیالی نیست میان گرگ‌ها، شیری، چه بهتر هرچه تنهاتر 🖋 📓 "کشکول ناظر"؛ کانال اشعار و نوشته‌های آرش محبوب زاده @virtual_pilgrim_archive
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 رهبر انقلاب، امشب: آقای کریمی! «ای ایران» بخوان... 📝 رهبر انقلاب امشب، خطاب به آقای محمود کریمی فرمودند: اگر خسته نمی‌شوی «ای ایران» بخوان! 👈 لحظاتی از نوای «ای ایران خدایی» حاج محمود کریمی در مراسم عزادارای شب عاشورا با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) 💻 Farsi.Khamenei.ir
⚫️ اَلسَّلامُ عَلى شَهيدِ الشُّهَداءِ فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِي الدُّهُورُ وَ عاقَني عَنْ نَصْرِكَ الْمَقْدُورُ وَ لَمْ أَكُنْ لِمَنْ حارَبَكَ مُحارِباً وَ لِمَنْ نَصَبَ لَكَ الْعَداوَةَ مُناصِباً فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَباحاً وَ مَساءً وَ لَأَبْكِيَنَّ لَكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً حَسْرَةً عَلَيْكَ وَ تَأَسُّفاً عَلى ما دَهاكَ وَ تَلَهُّفاً حَتَّى أَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصابِ وَ غُصَّةِ الْإِكْتِيابِ پس اگر روزگار مرا از زمان تو دور داشته و مقدّرات، مرا از ياری‌ات باز داشت و نبودم كه با جنگجويانى كه به جنگ تو آمدند بجنگم و با دشمنانت بستيزم ليكن هر صبح و شام بر تو ناله و زارى و شيون مى‏‌كنم و به جاى اشك، برايت خون مى‏گريم از حسرتى كه بر تو مى‏‌خورم و تأسّفى كه بر رنج تو دارم، و در سوز و گداز مى‏‌مانم تا زمانى كه از اين مصيبت و غصّه و اندوه بميرم. 📜 زیارت ناحیه مقدسه @virtual_pilgrim_archive
کشکول ناظر
◾️ #محرم_نوشت_های_گهگاه 🔸 توتیا خبر، کوتاه بود و... خب، برای منِ خوزستانی، کمی خنده‌دار! نوشتند یک
از این محرم‌نوشت‌ها دست‌کم دو تای دیگه مد نظر داشتم بنویسم. ولی خب هفته پیش که از قم اومدم اهواز توجهم به کانال و مطالبش کمتر شد! 😅
می‌شنوید؟! صدای خرد شدن استخوان‌های حقوق بشر را؟ صدای در هم کوبیده شدن عقل خود بنیادِ بریده از وحی را؟ دیدید ادعای گوش کر کن و پر فیس و افاده اخلاق بدون دین (همان انسانیت و وظیفه و وجدان و کوفت و زهر مار) هیچ خاصیتی ندارد؟ آخ که چقدر این کت و شلواری‌های دانشگاهی به ما فخر فروختند دوران اخلاق وحیانی گذشته و بشر دوران طفولیت و کودکی را پشت سر گذاشته!! چقدر مدام به گوشه و کنار قوانین جزائی اسلام و حقوق زنان گیر دادند که چرا این، چنین است و آن یکی چنان؟ بدبخت آن ساده دل‌هایی که حرف‌های پرزرق‌ و برق شما را به جان و دل خریدند و هنوز هم دل در گرو دارند و آب از لب و لوچه‌شان آویزان است وقتی اسم‌های اروپایی را ردیف می‌کنند و کنایه به دیانت و شریعت اسلام می‌زنند. اگر خوب دقت کنید صدای خرد شدن غرب را در می‌شنوید. ولی برای آنها که هنوز هم خواب‌شان سنگین است خداوند برنامه‌ها دارد! موتوا قبل ان تموتوا! @Mousavi_Fard