eitaa logo
مطالعات اسلامی زنان
23هزار دنبال‌کننده
17.7هزار عکس
21.4هزار ویدیو
432 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری عضو هیئت علمی دانشگاه انقلاب اسلامی تبلیغات @Zahraahmadi2002 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
از دست هجر دلهره دارم چه میشود؟ آقا بگو که آخر کارم چه میشود؟ یابن الحسن سیاه شده زندگی اگر پایان دهی بر این شب تارم چه میشود؟ چیز زیادی از تو نمیخواهم ای بنشینی از کرم به کنارم چه میشود؟ بی ارزشم، قبول ولی لطف کن بیا هنگام مرگ سوی مزارم چه میشود؟ نذرم نشد ادا که شوم با این بساط قول و قرارم چه میشود؟ دلتنگ شدم و سر روی مرقدش بگذارم چه میشود؟ لطفی کن و مرا برسان زیر قبه اش با هیچ چیز کار ندارم چه میشود؟ جانم فدای دلـهره ی می گفت جسم بی سر یارم چی میشود؟ : بی‌خود دلم خوش است به اشعار انتظار ايـن حـرفهـا بــراي مــن آقــا نـمـی‌شـود صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يااباعبدالله الحسين سلام عليكم و رحمة الله... صبحتون بخير... 🌺، روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی مبارک.🌺
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز جمعه ۱۰ مرداد مصادف با عید سعید قربان، با ملت شریف ایران مستقیم سخن خواهند گفت.
سلام دوستان عزیز شماره حساب دلتون رو نداشتم تا شادی ها رو براتون واریز کنم ... رمزش رو هم نداشتم تا لااقل غمهاتون رو برداشت کنم ... ولی از خودپرداز دلم در این عید براتون آرزو کردم! چرخ گردون ، چه بخندد ، چه نخندد ، شما ها بخندید زندگی به کامتان باشه روزی همه شما کربلا باشه و به هر آرزویی دارید به حق این ایام برسید روز و روزگاران خوش و ایام به کام...💐🌸🍂🌱🌷🌸 🎊🎉 عید سعید قربان بر شما همراهان کانال مطالعات اسلامی زنان، دوستان عزیز و خانواده های محترمتان مبارکباد🎉🎊 التماس دعای مخصوص دارم🙏 @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تـلـنــگــــر 👌⚠️ 🚨بـبینیـد فریب دختران و انتشار عکس آنان در فضای مجازی 😱 تلنگریست برای بانوانی که به بهـانه حجـاب... خود نمـایی میکنند.. ✅ غیـرت علـوی ✅ حجـاب فاطـمی ✅ تـقـــوای مجــازی @women92 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
Zahere Mirjafari: ♨️ پدیده زنان محجبه بدپوشش که به وسیله آرایش کردن، و یا سوءاستفاده از ملزومات حجاب همچون ساق دست، گیره روسری، سربندهای تزئین شده و… در فضای مجازی و حقیقی مشغول جلوه گری هستند؛ پدیده ای بسیار تاسف برانگیز است که مفسده هایی زیادی را در پی دارد. در این مطلب دو آسیب مهمی که از ناحیه محجبه های متبرّج به جامعه و فرهنگ کشور وارد می شود، مورد بررسی قرار گرفته است. 🔴 به سبک چادری های متبرّج تبرّج از ریشه بَرَجَ در لغت به معنای «قصر» و «برجسته سازی» است و در اصطلاح به یکی از خصلت های زنان در زمان جاهلیت اشاره دارد که در آن زنان با برجسته سازی زیبایی های جنسی و غیرجنسی خود برای مردان (غیر از همسر) زمینه تحریک و نگاه شهوت آلود آن ها را فراهم می کردنند. از آنجا که فلسفه حجاب برای زنان مسلمان ایجاد زمینه حضور اجتماعی و امکان فعالیت سالم علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… آن ها در جامعه است، هرگونه پوششی که جاذبه های ایشان را عیان کند و بر وجه «انسانیت» شان غلبه دهد، برهم زننده تعادل و سلامت اجتماع خواهد شد. یکی از آسیب های وجود صفحه های که در آنها بانوئی محجبه ولی بدپوشش و متبرج به خودنمائی و فخرفروشی زندگی لوکس خود مشغول هست؛ حیازُدایی از جامعه است. قطعا با کم شدن حیا و ترویج جلوه گری اولین و مهم ترین آسیب متوجه بنیان خانواده می شود. البته شاید بتوان ادعا کرد عدم برخورد با این رفتارها و مشروع جلوه دادن آن، عامل مهم تری در گسترش آسیب آن به خانواده و جامعه محسوب می شود. زیرا با مشروعیت بخشی به این رفتار آن ها و گسترش آن، فرهنگ عفاف و حیا در بخشی از معتقدان به حجاب کمرنگ می شود.  🔴 رابطه و با رفتار محجبه های متبرج یکی دیگر از آسیب های منتج از رفتار محجبه های متبرج در فضای مجازی عمیق تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی است.این رفتارها که مروج زندگی های اشرافی، فخرفروشی، مصرف گرایی و برند بازی است، موجب سرخوردگی و احساس ناکامی در بخشی از زنان جوان و به ویژه دختران نوجوان اقشار ضعیف می شود. حتی این حس محرومیت از «خوش تیپ» بودن به دلیل عدم توانائی خانواده در تهیه البسه و وسایل تبلیغ شده صفحات اینستاگرامی، ممکن است در زندگی دختران اقشار متوسط هم بحران ایجاد کند و البته وجود این حس محرومیت و داشتن فاصله طبقاتی با شاخ های محجبه متبرج در اینستاگرام قطعا در طول زمان باعث آسیب های فرهنگی بسیار جدی می شود.  در آخر باید توجه کرد که ساده انگاری تبعات فعالیت محجبه های متبرّج در اینستاگرام و عدم موضع گیری علیه رفتارهای غیرشرعی و ضدفرهنگی آن ها، هم از سوی اصحاب رسانه و هم از سوی متولیان فضای مجازی موجب ادامه شیوه غلط آن ها می شود. اتفاق نامبارکی که مسئولین و اصحاب رسانه میتوانند با اقدام موثر از پیامدهای آن یعنی حیازدایی از بخشی زنان و دختران جوان و نوجوان مذهبی جامعه و همچنین عمیق تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی بکاهند. ✍ تحریریه سایت باحجاب @women92
جان به کف منتظرِ عیدِ لقایت تا کے؟! روے بنماے، جمال از تو و قربان از من...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو این شرایط میشه رفت تئاتر و اصلا چیز عجیبی نیست! مثل اینکه تو این شرایط فقط هیئت با پروتکل‌های پهداشتی نمیشه رفت! @women92
✅باطن برزخی ما به چه صورتی است؟! استاد علامه حسن زاده آملی: اگر آدمى می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد "بهيمه"(حیوان) است. و اگر علاوه بر اين سه امر، ضرر و آسيب و آزار به خلق خدا دارد "سبع" است. و اگر می خورد و می خوابد و شهوت به كار می برد و حيله و مكر و تزوير و خلاف و دروغ و از اين گونه امور با بندگان خدا دارد "شيطان" است. و اگر می ‏خورد و می خوابد و شهوت به كار می ‏برد ولى صفات سبعى و شيطانى ندارد يعنى مردم و خلق خدا از او آسوده ‏اند "ملك" است. و اگر علاوه بر مقام ملكى بسوى معارف و ادراك حقايق عوالم وجود و سير در آنها و سير الى اللّه و في اللّه گرايش دارد "انسان" است. 🌿علامه حسن زاده املی https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
• روایت یک فاجعه • همین روزها بود که در سال ۹۴ تیتر اول همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی چشم مردم را به سمت و خیابان‌های منا دوخت. تعداد شهدای ایرانی به بیشتر از ۴۰۰نفر رسیده بود و تعداد کل کشته‌شدگان به ۲۰۰۰نفر! عربستان سعودی علاوه بر این که وظیفه اش را انجام نمی‌داد، کارشکنی هم می‌کرد. کتاب جدید خانم کاردانی روایت همان فاجعه است، . 🔍 ۲۰۴ روایتی است از اتفاقی که در همان خیابان افتاد. خیابانی که حجاج مراسم حج آن سال، که عمده‌ آن‌ها هم ایرانی بودند، به دلیل ازدحام جمعیت و رفتار عجیب مأموران عربستانی، در زیر دست و پای یک دیگر جان باختند و به شهادت رسیدند و عید مسلمان را تبدیل به عزا کردند. 🤔 زهرا کاردانی، در کتاب جدیدش به سراغ چهار گروه از افرادی رفته که با این فاجعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط بودند. شاهدان عینی، گروه تفحص شهدا، خانواده شهدا و همراهان شهدا در آن سفر این چهار گروه را تشکیل می‌دهند. تاریخ شفاهی ای که در این کتاب می‌خوانیم علاوه بر نثر روانی که دارد در امانت داری روایت‌ها هم به خوبی عمل کرده است. نویسنده در کتاب‌ش نتیجه گیری شخصی نکرده و صرفا با روایت آن‌چه که از دیگران شنیده، نتیجه‌گیری را به عهده خوانندگان گذاشته است. از خانم کاردانی، کتاب خواندنی را قبلاً به شما معرفی کرده بودیم که اتفاقاً آن کتاب‌ هم با استقبال خوبی رو به رو شده بود. ⁦✍🏼⁩ زهرا کاردانی 📚 انتشارات سوره مهرhttps://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 📄۲۳۵صفحه @women92