♦️گزارش تصویری
جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین صبح شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ به ریاست دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه و با حضور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه، مشاور رییس دانشگاه، معاون درمان دانشگاه، مسئول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و سایر مدیران و نمایندگان ادارات عضو کارگروه در سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.
عکاس: سیده یاسمن موسوی
♦️روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان
@behdasht_lums
♦️برگزاری کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت
کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین صبح امروز در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر مریم کوشکی در این جلسه با اشاره به آماری از سقط عمدی جنین در ایران و جهان، اظهار داشت: در کشور ایران سقط عمدی جنین ممنوع است و آمار دقیقی از آن در دسترس نیست.
وی افزود: برای پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین اقدامات گسترده ای انجام گرفته که راه اندازی مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) در تمام شهرستان های استان یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.
معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: از تیرماه ۱۴۰۲، تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۳، ۳۶۷ مورد به مراکز نفس در کل استان مراجعه کردهاند که از این تعداد ۳۲۸ مورد از سقط جنین منصرف، ۳۹ مورد سقط و ۱۹۰ تولد نوزاد زنده صورت گرفته است.
دکتر کوشکی با اشاره به اثرات مخرب سقط جنین بر سلامت جسم و روان، خاطرنشان کرد: علاوه بر آگاه سازی عمومی، نیازمند مداخلات امنیتی هستیم تا با مراکزی که سقط جنین غیرقانونی انجام میدهند، برخورد شود.
در ادامه این جلسه دکتر امیدعلی عادلی مشاور رییس دانشگاه نیز نکاتی در راستای اجرای برنامه های جوانی جمعیت و فرزند آوری بیان کرد.
در پایان اعضای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط نهادها و سازمانهای مربوط به خود را بیان کردند و راه حل هایی برای رفع مسائل و مشکلات موجود در این راستا ارائه شد.
خبر: سیده یاسمن موسوی
♦️روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان
@behdasht_lums
تجلیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پیشکوست رسانه و مطبوعات استان
مراسم نکوداشت استاد عزت الله چنگایی پیشکوست رسانه و مطبوعات استان لرستان عصر شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ با حضور مقامات ارشد استان، اهالی رسانه و فرهنگ در تالار شهید آوینی خرمآباد برگزار شد.
در این مراسم، هدیه و لوح قدردانی از زحمات نیم قرن خدمت «استاد چنگایی» در حوزه رسانه و مطبوعات توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان به ایشان اهدا گردید.
مدیر روابط عمومی دانشگاه به نمایندگی از دکتر امیری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان، لوح و هدیه را تقدیم استاد چنگایی نمود.
خبر و عکس: مصطفی باقری
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
@webdalorestan
20.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گزارش تصویری از برگزاری مراسم روز دندانپزشک در دانشکده دندانپزشکی خرم آباد
🔻به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی امروز ۲۳ فروردین مراسم گرامیداشت روز دندانپزشک برپا شد.
🔻در این مراسم دکتر صادق رازانی ریاست دانشکده دندانپزشکی به صورت نمادین از اساتید حاضر در این دانشکده با اهدا گل ،لوح تقدیر و هدیه تقدیر عمل آورد.
🔻در ادامه رئیس دانشکده دندانپزشکی ضمن تبریک به دانشجویان دانشکده دندانپزشکی به مناسبت روز دندانپزشک با توزیع شیرینی از دانشجویان تقدیر به عمل آورد.
🔹روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی
🆔 https://eitaa.com/dentlums
هدایت شده از وبدا دانشگاه علوم پزشکی لرستان
🔹 با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور؛
⭕️ سیستم دوسویه برق بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد افتتاح شد
➖ سیستم برق دوسویه بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در راستای اجرای سیاست های پدافند غیرعامل و مقابله با بحران های احتمالی با حضور دکتر کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل کشور سیستم برق دوسویه بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد افتتاح شد.
این سیستم یکی از مهمترین زیرساخت ها در شرایط اضطراری است که در زمان قطع برق با انتقال خودکار به مدار دیگر مانع قطعی برق بیمارستان و خاموشی آن می شود.
دوسویه کردن برق بیمارستان ها یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای پدافند غیرعامل می باشد که در دستور کار قرار دارد.
پیش از این نیز این سیستم در بیمارستان های شهدای عشایر خرم آباد و شهید ولیان الیگودرز به بهره برداری رسیده بود.
در این مراسم همچنین ترکارانی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، دکتر عادلی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر فرهادی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، اشکبوس مدیر پدافند غیرعامل دانشگاه، دکتر بیرانوند رئیس بیمارستان و برخی دیگر از مدیران و کارشناسان حضور داشتند.
📎 ۲۴ فروردین ۱۴۰۴
🇮🇷 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
🆔 👉 @webdalorestan
@webdalumsacir