eitaa logo
اخبار داخلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان
2.3هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
62 فایل
کانال رسمی اطلاع رسانی اخبار دانشگاه علوم پزشکی لرستان
مشاهده در ایتا
دانلود
📌دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان لرستان 🔹سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان با روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان لرستان دیدار و گفتگو کرد. 🔸به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر جلال الدین امیری ظهر یکشنبه 24 فروردین در جلسه ای با حضور روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان لرستان ، اظهار داشت: ارزیابی روسای شبکه ها در حوزه مالی بر اساس ضریب خود اتکایی صورت میگیرد. 🔹وی بر لزوم درآمدزایی و کاهش هزینه ها تاکید کرد و گفت: روسای شبکه ها و بیمارستان ها تجارب مثبت خود را در این زمینه اعلام کنند. 🔸سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اطلاع رسانی رویدادها و زحمات مدیران دانشگاه اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در راستای پرداختی های پرسنلی و زحماتی که توسط مدیران مربوطه صورت میگیرد بایستی توسط روابط عمومی شبکه ها به کارکنان و کادر بهداشت و درمان منعکس شود تا از روند و فرآیند اقدامات آگاه باشند. 🔹در این جلسه روسای شبکه های بهداشت و درمان نظرات، دیدگاه ها و تجارب خود را بیان کردند. ✍️خبر: مصطفی باقری 📎24 فروردین 1404 🇮🇷روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان 🆔 👉 @webdalorestan @webdalumsacir
🔹 نشست کمیته بزرگداشت روز آزمایشگاه برگزار شد؛ ⭕️ مراسم روز آزمایشگاه نیمه اول اردیبهشت برگزار می شود ➖ نشست کمیته بزرگداشت روز آزمایشگاه به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در این نشست برگزاری مراسم روز آزمایشگاه در نیمه اول اردیبهشت ماه آینده به تصویب رسید. در این نشست همچنین در خصوص برنامه های مراسم روز آزمایشگاه تصمیم گیری شد. حضور پر شور دانشجویان و تجلیل از بازنشستگان حوزه ی آزمایشگاه از مهم ترین برنامه های مراسم روز آزمایشگاه خواهد بود. در این نشست مشاور رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده پیراپزشکی، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت، مدیر گروه آزمایشگاه ها در معاونت های بهداشت و درمان و همچنین مدیر حوزه ی اشتغال دانشگاه و نماینده ی انجمن علوم آزمایشگاه ها نیز حضور داشتند. 📎 ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ 🇮🇷 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان 🆔 👉 @webdalorestan @webdalumsacir
✨ بيمارستان شهید رحیمی صاحب سيستم برق دوسويه شد 🔸 بيمارستان شهید رحیمی صاحب سيستم برق دوسويه شد سیستم برق دوسویه مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد با حضور دکتر کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر فرهادی معاونت توسعه،دکتر عادلی مشاور دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری اقای ترکارانی و شرکت توزیع برق استان مهندس حکیمی و مهندس رشیدی افتتاح و به بهره برداری رسید. 🔹این مرکز در راستای ارتقا تجهیزات و تاب آوری بیمارستان ها در زمان بحران و اهداف پدافند غیرعامل با پیگیری و مشارکت مدیر پدافند غیرعامل دانشگاه سرکار خانم اشکبوس و شرکت تأمین و توزیع برق استان اجرا و تکمیل شد. 🔸با بهره برداری این سیستم در زمان هر گونه قطعی برق، این مرکز آموزشی درمانی با تأمین کامل جریان برق با سیستم دو سویه بدون هیچ مشکلی خدمات خود را به بیماران ارائه خواهد داد. 🔹دکتر کشوری ضمن تقدیر از مسولین دانشگاه ، از آنها خواست تا در راستای استمرا خدمات رسانی مراکز درمانی در همه شرایط، سایر بیمارستانها نیز به این دستگاه مجهز گردند تا کادر درمانی و مردم دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند 🔸روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد 🔸
هدایت شده از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دلفان
🔸یکشنبه‌های سلامت ▫️بیماری هاری چیست؟ هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام و یک بیماری حاد ویروسی اعصاب مركزی است كه مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده و انسان و سایر حیوانات پستاندار خونگرم به طور تصادفی و غالبا از طریق گزش مبتلا می شوند. كشندگی این بیماری بسیار بالا و تقریبا ٪۱۰۰ است. به طوری كه پس از ظهور علائم بالینی هاری چه در انسان و چه در حیوان درمان امكان پذیر نبوده و مرگ اجتناب ناپذیر است. گاز گرفتن و پنجه كشیدن توسط حیوان هار اصلی ترین راه انتقال این بیماری است. در بزاق سگ و گربه‌ی هار، ۳ تا ۱۰ روز قبل از علائم بالینی، ویروس هاری وجود دارد و می تواند بیماری را انتقال دهد. پنجه های آلوده به بزاق در گربه هار به علت لیسیده شدن توسط گربه همانند دندان سگ و گرگ می‌تواند آلوده به ویروس باشد. هر گونه خراش سطحی-لیسیدن و تماس با بزاق حیوانات وحشی یا اهلی می‌تواند باعث انتقال بیماری گردد. - پس از گاز گرفتگی توسط حیوان چه اقداماتی باید انجام داد: ۱- شستشوی کامل با آب و صابون به مدت ۱۵تا ۲۰ دقیقه در بدو حادثه و استفاده از آب با شدت زیاد جهت خارج نمودن صابون از لابلای زخم. ۲- ضدعفونی با الکل ٪۷۰ یا محلول بتادین ٪۱ و یا سایر محلول های ضدعفونی ۳- زخم را هیچ وقت نباید پانسمان نمود زیرا میکروب هاری بی هوازی است و بر اثر پانسمان رشد آن سریع خواهد شد. ۴- ارجاع اورژانسی فرد به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان جهت انجام واکسیناسیون و سرم درمانی ۵- خودداری از بخیه زدن زخم حیوان گزیده ۶- آنتی بیوتیک درمانی به منظور پیشگیری از عفونت های ثانویه 🧷 در صورتی که فردی مورد گزش سگ یا حیوان مشکوک به هاری قرار گرفت، باید حیوان مورد نظر را به مدت ۱۰ روز بسته و ایزوله نمود و تحت مراقبت قرار داد. اگر در این مدت علی رغم تامین آب و غذای کافی حیوان تلف شد به احتمال زیاد حیوان هار بوده و بایستی واکسیناسیون هاری تا نوبت آخر ادامه یابد. در صورت داشتن هرگونه سوالی میتوانید با شماره تلفن ۳۲۷۲۴۲۸۰تماس حاصل فرمایید گروه تخصصی مبارزه با بیماریها ▪️روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان
♦️برگزاری کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین در معاونت بهداشت کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین صبح امروز در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر مریم کوشکی در این جلسه با اشاره به آماری از سقط عمدی جنین در ایران و جهان، اظهار داشت: در کشور ایران سقط عمدی جنین ممنوع است و آمار دقیقی از آن در دسترس نیست. وی افزود: برای پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین اقدامات گسترده ای انجام گرفته که راه اندازی مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) در تمام شهرستان های استان یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه است. معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: از تیرماه ۱۴۰۲، تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۳، ۳۶۷ مورد به مراکز نفس در کل استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۳۲۸ مورد از سقط جنین منصرف، ۳۹ مورد سقط و ۱۹۰ تولد نوزاد زنده صورت گرفته است. دکتر کوشکی با اشاره به اثرات مخرب سقط جنین بر سلامت جسم و روان، خاطرنشان کرد: علاوه بر آگاه سازی عمومی، نیازمند مداخلات امنیتی هستیم تا با مراکزی که سقط جنین غیرقانونی انجام میدهند، برخورد شود. در ادامه این جلسه دکتر امیدعلی عادلی مشاور رییس دانشگاه نیز نکاتی در راستای اجرای برنامه های جوانی جمعیت و فرزند آوری بیان کرد. در پایان اعضای جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط نهادها و سازمان‌های مربوط به خود را بیان کردند و راه‌ حل هایی برای رفع مسائل و مشکلات موجود در این راستا ارائه شد. ♦️روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان https://eitaa.com/m_b_khorramabad
آغاز برنامه های هفته سلامت از اول اردیبهشت در لرستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز برنامه های هفته سلامت از اول اردیبهشت در استان خبر داد. https://www.iribnews.ir/00Is1l 🆔@iriblr