eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
448 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
📌سمن‌ها ظرفیت نظارتی ارزشمندی دارند و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در اولویت است 💠عباس طرهانی، کارشناس مسئ
📌آلاینده‌ها و کمبود هماهنگی دستگاه‌ها، مانع حل مسائل محیط زیستی مشهد شده‌اند ⭕️سید جلال شمس نجفی، مشاور پژوهشی اداره کل محیط زیست استان، در ادامه نشست گفت: در سال جاری چند تحول مهم در محیط زیست استان ایجاد شد که یکی از آن‌ها بحث اتاق فکر است، با حضور برخی سمن‌های محیط زیستی و اساتید دانشگاه در حال برگزاری است. وی افزود: ما نیز ابرمسائل محیط زیستی را پیگیری کرده‌ایم. مسئله مازوت‌سوزی نیروگاه طوس یکی از مسائل جدی محیط زیستی است و حدود ۵ تا ۷ درصد آلودگی هوای مشهد ناشی از آن است. در کنار این، سهم آلاینده‌ها از وسایل نقلیه ۶۴ درصد است و روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد انجام می‌شود که حل این مسئله اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین، گازهای خانگی و آلایندگی‌های صنعتی و گرد و غبار صحرای قره‌قم، دامنگیر خراسان رضوی و به‌ویژه مشهد شده‌اند. شمس نجفی ادامه داد: در کنار فعالیت دولتی، ما یک سمن محسوب می‌شویم و از چندین سال پیش جمعیت نخبگان مردمی کشور را با ریاست یا مدیریت دکتر میرمرادی در سطح کشور راه‌اندازی کرده‌ایم. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
📌آلاینده‌ها و کمبود هماهنگی دستگاه‌ها، مانع حل مسائل محیط زیستی مشهد شده‌اند ⭕️سید جلال شمس نجفی، م
📌مشارکت مردمی راهبردی ارزان و مؤثر برای مدیریت کشف‌رود است 💠محمد سلیمی، مسئول پروژه آزادسازی و احیای رودخانه کشف‌رود از شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، گفت: به جای پرداختن به عوارض واقعی مسئله کشف‌رود، تنها با تبعات آن مقابله شده است. مهم‌ترین مسائل کشف‌رود با مشارکت مردمی حل می‌شوند و نظارت مردمی بزرگ‌ترین ابزار برای مقابله با خطر موتور تلمبه‌هاست. مردم قوی‌ترین و بزرگ‌ترین ناظر در این حوزه هستند. مشارکت مردمی یک راهبرد جدی و مورد اعتقاد ماست و کار در حیطه مردمی بسیار کم‌هزینه‌تر و با کیفیت‌تر انجام می‌شود. ⭕️وی افزود: بسیاری از دوستان سمن‌محور گمان می‌کنند کنشگری یعنی تنها مطالبه‌گری، اما این گونه نیست. در مسائل محیط زیستی می‌توان پروژه تعریف کرد. در حال حاضر، ما جزایری جداگانه هستیم و از تجارب و شبکه هر یک از دستگاه‌ها مطلع نیستیم. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
📌مشارکت مردمی راهبردی ارزان و مؤثر برای مدیریت کشف‌رود است 💠محمد سلیمی، مسئول پروژه آزادسازی و احیا
📌موازی‌کاری سمن‌ها و ضعف تعامل با دانشگاه‌ها مانع بهره‌وری در حوزه محیط زیست شده است 💠مصطفی اسماعیل‌زاده، پژوهشگر حوزه عمران و محیط زیست و عضو خانه محیط زیست هم‌افزایی انرژی و آب، گفت: مسیر گلایه از مسیر ارائه راهکار و حل مسئله جداست و باید رویکرد ما حل مسئله باشد. وی افزود: سمن‌ها در برخی حوزه‌ها دچار موازی‌کاری شده‌اند و اگر به جای افزایش تعداد سمن‌ها، بر مدیریت عملکرد و دستورکار سمن‌های موجود تمرکز کنیم، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. کمبود دانش فنی دغدغه جدی است و حلقه مفقوده، ارتباط با دانشگاه‌هاست؛ اما تمایل به تعامل در دستگاه‌ها دیده نمی‌شود. 📡 @wesh_ir | سایت
🔰بیستمین جلسه هیئت مدیره خانه هم‌افزایی انرژی و آب با محوریت مجمع و انتخابات هیئت مدیره جدید خانه هم‌افزایی برگزار شد 💠این جلسه روز چهارشنبه 24 دی‌ماه 1404 در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد و دستورکار آن نحوه برگزاری مجمع و ابعاد انتخابات هیئت مدیره جدید بود؛ در این نشست آخرین وضعیت وصول حق عضویت از شرکت‌های عضو خانه هم‌افزایی مورد بررسی قرار گرفت. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰 چهلمین جلسه کمیته رفع موانع پروژه‌ها؛ از چالش اعتبارات تا جهش تجدیدپذیرها 📌چالش تخصیص بودجه مسئول
🔰تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی در تامین برق مصرفی از طریق انرژی های تجدیدپذیر به ۴۰ درصد افزایش یافت 💠در حالی که شورای عالی انرژی پیشتر دستگاه های اجرایی را مکلف به تامین ۲۰ درصد برق خود از طریق انرژی های تجدیدپذیر کرده بود، در مصوبه جدید این میزان را به ۴۰ درصد افزایش داد. شورای عالی انرژی کشور در جلسه مورخ 1404/07/02 و بنا به درخواست وزارت نفت، وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور، اصلاحیه ماده (۸) مصوبه شماره 143333 را با هدف کاهش ناترازی انرژی، بهینه‌سازی مصرف و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور به تصویب رساند. 🔷بر اساس این اصلاحیه، دستگاه‌های مشمول مکلف هستند با بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های تحت اختیار خود، نسبت به کاهش حداقل ۵ درصدی مصرف سالانه انرژی اقدام و سطح مصرف را به میزان معادل ۸۰ درصد مصرف سال 1401 کاهش دهند. 🔷در صورت عدم رعایت این تکالیف، وزارتخانه‌های نیرو و نفت مجاز خواهند بود در مواقع محدودیت، نسبت به قطع انرژی این مشترکان اقدام کرده و هزینه انرژی مصرفی آن‌ها را بر اساس نرخ حداکثری تابلو برق سبز در بورس انرژی محاسبه کنند. همچین بخوانید: 📌لزوم حرکت به سوی اجرای تجمیعی سهم برق تجدیدپذیر ۴۰٪ ادارات دولتی 💠طالبی طرقبه رئیس کمیته رفع موانع اجرای بهینه پروژه‌ها و عضو هیئت مدیره خانه هم‌افزایی انرژی و آب: افزایش سهم تأمین برق از تجدیدپذیرها از ۲۰٪ به ۴۰٪ یک الزام راهبردی برای کاهش ناترازی شبکه است که در صورت اجرای تجمیعی هزینه‌ها کاهش و بهره‌وری افزایش میابد؛ مشروح خبر 📡 @wesh_ir|مشروح ابعاد مصوبه
🔰 ولادت با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام زین‌العابدین فرخنده و مبارک باد💐 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری انیستیتو تروما ایران و موسسه راهبرد پویش رستا برگزار می‌کنند؛‌ 🔰 «کارگاه مدیریت روان و مدیریت ارتباطات در شرایط جنگ» 💠با رویکرد افزایش تاب‌آوری فرآیندهای سازمانی و تصمیم‌سازی پایدار در شرایط جنگ به صورت رایگان و با ظرفیت محدود ویژه شرکت‌های عضو خانه هم‌افزایی انرژی و آب ⭕️محورها: کالبدشکافی مغز در بحران جنگ راهکارهای تغییر مغز و بازسازی آن در شرایط جنگی مدل فرماندهی توزیع شده در وضعیت جنگی پروتکل مانور ذهنی در شرایط پُرتنش جنگی تکنیک‌های تنظیم هیجان اثرگذار بر سلامت روان مدیریت ارتباطات در شرایط قطع ارتباط با تدریس 🔷 آقای دکتر هاشم قادری 🔸بنیان گذار انیستیو تروما ایران، دکتری تخصصی روانشناسی دانشگاه تهران و دانش‌آموخته دوره‌های بین‌المللی تروما 📆سه‌شنبه مورخ 7 بهمن‌ماه 1404 ⏰ساعت 12 الی 14 🏢محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب 📞 کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام 09152186581 - @Wesh_admin 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
8️⃣4️⃣ چهل و هشتمین جلسه کمیته «آب و محیط زیست» فردا چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۲۸ ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ د
9️⃣4️⃣ چهل و نهمین جلسه کمیته «آب و محیط زیست» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 ساعت 12:00 الی 14:00 در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با ✉️دستورجلسه «ارائه گزارش پیرامون اقدامات سال جاری کمیته» و «ارائه پیرامون ارزیابی سیاست ی طرح انتقال آب هزارمسجد – مشهد» توسط نماینده معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب، «بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات بازچرخانی آب خاکستری دوره‌های آموزشی مؤثر برای اعضای کمیته و چالشهای شرکتهای عضو در حوزه کمیته» و «ارائه پیرامون تصفیه آب با دبی بالا تا حد pure توسط آقای حسینی پژوهشگر حوزه تصفیه آب و کشاورزی برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 48 کمیته آب و محیط زیست
یادداشت محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی؛ 🔰مسئله چندوجهی آلودگی هوای مشهد؛ از بحران فصلی تا معضل مزمن شهری 💠در بازه زمانی سه‌ماهه پاییز 1404، شهر مشهد یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های آلودگی هوای خود را تجربه کرده است؛ دوره‌ای که نه‌تنها از حیث شدت و تداوم آلودگی کم‌سابقه بود، بلکه از منظر ماهیت نیز نشانه‌های روشنی از یک تغییر نگران‌کننده را بروز داد. بررسی داده‌های استخراج‌شده از آرشیوهای خبری، گزارش‌های رسمی و اظهارات مسئولان ذی‌ربط نشان می‌دهد که آلودگی هوا در مشهد دیگر نمی‌توان صرفاً به‌عنوان یک پدیده فصلی تلقی شود، بلکه با یک چالش ساختاری و مزمن در مقیاس کلان‌شهری مواجه هستیم. 🔷بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، وضعیت آلودگی هوا در سال 1404 نسبت به سال قبل جهشی هشداردهنده داشته است. تنها در شش‌ماهه نخست سال 1404، تعداد روزهای آلوده به 89 روز رسیده؛ در حالی که این رقم در مدت مشابه سال 1403، 23 روز بوده است. این مقایسه به‌روشنی از افزایش حدود 287 درصدی تعداد روزهای آلوده حکایت دارد؛ افزایشی که نمی‌توان آن را به نوسانات طبیعی یا شرایط مقطعی نسبت داد. آلودگی ثبت‌شده در مهرماه 1404 نیز به‌تنهایی دو برابر مدت مشابه سال قبل بوده و این موضوع، زنگ خطر جدی برای مدیریت شهری و نظام حکمرانی محیط‌زیست به شمار می‌رود. 📡 @wesh_ir | ادامه یادداشت در تسنیم
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
2⃣5⃣ پنجاه‌ودومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۹/۲۶ از ساعت ۰۸:۰۰
3️⃣5️⃣ پنجاه و سومین جلسه «کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 از ساعت 09:00 الی 11:00 در محل 🏡 خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی با محورهای «ارائه پیرامون اقدامات سال جاری کمیته» توسط معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب، «ارائه پیرامون آشنایی و تنظیم برنامه یکپارچه آموزش ITP» توسط رئیس کمیته و «ارائه پیرامون طرح کاهش میزان فلرینگ در چاه‌های گاز» توسط نماینده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق برگزار خواهد شد. 📡 @wesh_ir | گزارش جلسه 52 کمیته فنی و خودکفایی