eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
448 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
281 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
خميده پشت از آن دارند پيران جهانْ ديده که اندر خاک مى‌جويند ايام جوانى را ✳️ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد🌱 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
9️⃣4️⃣ چهل و نهمین جلسه کمیته «آب و محیط زیست» فردا چهارشنبه مورخ 1404/11/08 ساعت 12:00 الی 14:00 در
🔰چهل و نهمین کمیته آب محیط زیست برگزار شد 💠چهل و نهمین جلسه کمیته آب و محیط زیست جریان هم‌افزایی استان خراسان رضوی با حضور نمایندگانی از شرکت‌های آب و فاضلاب مشهد، منطقه چهار عملیات انتقال گاز، توزیع نیروی برق مشهد، پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، پخش فرآورده‌های منطقه خراسان رضوی، آب و فاضلاب خراسان رضوی و دانشگاه صنعتی قوچان روز چهارشنبه 8 بهمن‌ماه 1404 در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷در ابتدای این نشست، گزارشی از اقدامات سال جاری کمیته ارائه شد که پیگیری احداث لندفیل صنعتی در شرق کشور، تهیه سند ساماندهی رودخانه کشفرود، جریان‌سازی بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان‌های دولتی، تأسیس خانه محیط زیست و تشکیل پنل قضایی ویژه جرایم زیست‌محیطی از مهم‌ترین محورهای آن بود. 🔷در ادامه، طرحی نوآورانه در حوزه تصفیه، شیرین‌سازی و انتقال آب از سوی دکتر حسینی ارائه شد که با تکیه بر فناوری‌های ترکیبی از جمله انجماد جهت‌دار، سانتریفیوژ و سیستم‌های مویینگی، به‌عنوان جایگزینی کم‌هزینه‌تر و کم‌مصرف‌تر نسبت به روش‌های متداول مورد بحث قرار گرفت. پس از طرح دیدگاه‌ها و پرسش‌های فنی و اقتصادی از سوی اعضا، مقرر شد نشست تخصصی مستقلی با حضور پژوهشگران و ذی‌نفعان اصلی از جمله شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای برگزار شود تا امکان‌سنجی و مقایسه دقیق این روش با فناوری‌های رایج، در دستور کار کارشناسی قرار گیرد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰نشست تخصصی احیاء و توسعه واحدهای بیوگاز در دامداری‌های خراسان رضوی فردا برگزار می‌شود 💠در راستای س
🔰دومین نشست تخصصی احیاء و توسعه واحدهای بیوگاز در دامداری‌های خراسان رضوی فردا برگزار می‌شود 💠در راستای سیاست‌های کلان کشور در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت پسماندهای دامی، دومین نشست تخصصی احیاء و توسعه واحدهای بیوگاز در دامداری‌های صنعتی استان خراسان رضوی ذیل کمیته توسعه تکنولوژی و مدیریت مصرف انرژی با 📩 دو دستورکار «ارائه طرح توجیهی تولید کود آلی از فضولات دامی گاوداری‌های شیری استان خراسان رضوی» و «بررسی اعلام آمادگی شرکت رهپویان انرژی کاویان برای طراحی، مهندسی، ساخت و راه‌اندازی موتورهای پایه بیوگاز» فردا دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۴:۰۰ در محل 🏡 خانه هم افزایی انرژی و آب برگزار می‌شود. 📡 @wesh_ir | گزارش نخستین نشست
رهبر انقلاب صبح امروز: 🔰آمریکا می‌خواهد ایران را ببلعد، ملت رشید ایران و جمهوری اسلامی مانع است. 💬 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت آغاز دهه فجر: مسئله‌ی آمریکا و ایران چی است. این تقابلی که وجود دارد چهل و چند سال است ایران با آمریکا دشمنی دارند این مسئله چی است. به نظر من مسئله در دو کلمه خلاصه میشود. آن دو کلمه هم این است که آمریکا می‌خواهد ایران را ببلعد؛ ملّت رشید ایران و جمهوری اسلامی مانع است. 🇮🇷فرا رسیدن ایام دهه فجر گرامی باد 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰دومین نشست تخصصی احیاء و توسعه واحدهای بیوگاز در دامداری‌های خراسان رضوی فردا برگزار می‌شود 💠در را
🔰دومین نشست تخصصی احیا و توسعه واحدهای بیوگاز در دامداری‌های خراسان رضوی برگزار شد 💠دومین نشست تخصصی احیا و توسعه واحدهای بیوگاز در دامداری‌های خراسان رضوی، روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۴ با حضور نمایندگان شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق، شرکت تدبیر صنعت توس، شرکت مشاور خاور زمین، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، شرکت رهپویان انرژی کاویان، پارک علم و فناوری خراسان، اداره‌کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی مشهد، دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، مجمع هماهنگی اصناف کشاورزی استان، اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی صنعت دامپروری استان و مدیریت پسماند شهرداری مشهد، در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار شد. 🔷در ابتدای این نشست، طرح توجیهی تولید کود آلی از فضولات دامی گاوداری‌های شیری استان خراسان رضوی توسط شرکت سامان انرژی گستر پویای شرق ارائه شد و در ادامه، شرکت رهپویان انرژی کاویان آمادگی خود را برای طراحی، مهندسی، ساخت و راه‌اندازی موتورهای پایه بیوگاز اعلام کرد. 🔷در پایان نشست، اجرای طرح پایلوت تولید کود آلی از فضولات دامی در گاوداری ۸۰۰ رأسی دانشگاه فردوسی مشهد به تصویب رسید و مقرر شد شاخص‌های فنی و اقتصادی این طرح بر اساس اسلوب‌های علمی بررسی و نتایج آن به ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی شود. همچنین پیشنهاد شد بازدیدهای تخصصی از دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی، یک واحد دامداری ۱۰۰ رأسی در نیشابور و مجتمع بازیافت شماره یک شهرداری مشهد انجام شود. 📡 @wesh_ir | سایت
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای منتظران گنج نهان می آید🌷 آرامش جان عاشقان می آید💐 بر بام سحر طلایه داران ظهور🌸 گفتند که صاحب الزمان می آید🌻 🌸ولادت با سعادت حضرت صاحب الزمان (عج) مبارک باد🌷 پیامبرصلی الله علیه وآله : المَهدِيُّ طاوُوسُ أهلِ الجَنَّهِ مهدی طاووس بهشتیان هست 📡 @wesh_ir
🔰استاندار خراسان رضوی: فعالیت بیش از ۲۷۰ سمن در مشهد یک ظرفیت اجرایی جدی است 💠غلامحسین مظفری در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد استان با تأکید بر تداوم نشست‌های هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: حتماً این جلسات را ادامه خواهیم داد، به‌ویژه اگر به‌صورت تخصصی‌تر برگزار شود. تقاضای من این است که سازمان‌های مردم‌نهاد با معاونان استانداری و مدیران کل مرتبط، جلسات مستمر داشته باشند. ما این موضوع را تنظیم می‌کنیم تا معاونان استانداری و مدیران کل بتوانند در حوزه‌های تخصصی از این ظرفیت استفاده کنند. 🔷استاندار خراسان رضوی با اشاره به برخی تصمیمات گذشته اظهار کرد: در حوزه‌هایی مانند انرژی، تصمیماتی در دوره‌های گذشته، از جمله در مجلس هفتم و بحث تثبیت قیمت‌ها گرفته شد که آثار آن را امروز مردم لمس می‌کنند. همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با ارائه آماری از وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد استان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴۰ سازمان مردم‌نهاد در سطح مشهد داریم فعال هستند که از این تعداد، ۴۸ سازمان در حوزه بهداشت و درمان، ٢٨ سمن در حوزه محیط زیست، آب و میراث فرهنگی، ۸۱ سازمان در حوزه اجتماعی شامل کاهش آسیب‌های اجتماعی، امور حقوقی و توانبخشی، و ۵۳ سازمان در حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی و فناوری فعالیت می‌کنند. همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد جوان‌گرا و مبتنی بر فناوری‌های نوین نیز در سال‌های اخیر به ثبت رسیده‌اند که قابل ملاحظه است. 📡 @wesh_ir | مشروح خبر
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰پنجاه و سومین جلسه کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل برگزار شد 💠این نشست با حضور نمایندگانی از شرکت‌
مروری بر پنجاه و سومین جلسه کمیته فنی، خودکفایی خانه هم‌افزایی انرژی و آب؛ 🔰کیفیت، پیش‌نیاز خودکفایی؛ از ITP تا کاهش فلرینگ 💠در این نشست اقدامات شاخص سال ۱۴۰۴، در کنار بررسی چالش‌های برنامه بازرسی و آزمایش (ITP) و ارائه دستاوردهای یک پروژه بومی کاهش فلرینگ در چاه‌های گاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 📌 برنامه ITP نقشه راه تضمین کیفیت در پروژه‌های صنعتی 🔷عباس‌نژاد رئیس کمیته و نماینده شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد با بیان اهمیت برنامه بازرسی و آزمایش، ITP را نقشه راه تضمین کیفیت در پروژه‌های صنعتی دانست. 🔷وی افزود: برنامه بازرسی و آزمایش (ITP) نقشه راهی حیاتی برای تضمین کیفیت در ساخت و خرید تجهیزات صنعتی، به‌ویژه در صنایع کلیدی مانند نفت و گاز است و هدف آن اطمینان از انطباق با استانداردها و پیشگیری از نقص مراحل کلیدی است. 📌کاهش 90 درصدی مصرف گاز در فلرهای نفت و گاز شرق با برنر بومی 🔷یزدی نماینده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، از کاهش ۹۰ درصدی مصرف گاز در فلرهای این شرکت با استفاده از برنر بومی خبر داد و گفت: پروژه کاهش فلرینگ با هدف رفع دو مشکل اساسی سیستم‌های قدیمی شامل مصرف بسیار بالای گاز شیرین و ناپایداری خطرناک شعله، به‌صورت بومی اجرا شده است. 🔷یزدی افزود: برنر اتمسفریک جدید با استفاده از قطعات استاندارد و در دسترس طراحی شده و ضمن کاهش حدود ۹۰ درصدی مصرف گاز، پایداری شعله را حتی در شرایط باد شدید تضمین می‌کند. در صورت تعمیم این طرح به تمامی فلرها و گودال‌ها صرفه‌جویی سالانه‌ای معادل ۴۲۰ میلیارد تومان بر اساس قیمت جهانی گاز محقق خواهد شد. 📡 @wesh_ir | سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
یادداشت محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی؛ 🔰مسئله چندوجهی آلودگی هوای
یادداشت تحلیلی مهندس امین وطن پور معاون کمیته‌های خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی در تسنیم؛ 🔰تحلیلی بر علل ریشه‌ای آلودگی هوا در مشهد و خراسان رضوی 💠 آلودگی هوای مشهد حاصل یک منبع یا یک تصمیم غلط مقطعی نیست، بلکه نتیجه هم‌زمانی چند جریان ساختاری است که در طول سال‌ها بر هم انباشته شده‌اند. از یک‌سو، منابع انسانی تولید آلاینده با شدت بالا و از سوی دیگر، شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص منطقه، باعث شده ظرفیت خودپالایی جو در این کلان‌شهر به‌شدت کاهش یابد. بر اساس گزارش‌های رسمی، تنها در یک سال گذشته 2 هزار و 674 نفر در مشهد به‌طور مستقیم جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست داده‌اند و برآورد خسارت اقتصادی این مرگ‌ومیرها به حدود 57 هزار میلیارد تومان رسیده است. این ارقام نشان می‌دهد که آلودگی هوا دیگر یک «مسئله محیط‌زیستی» نیست، بلکه بحرانی در حوزه سلامت عمومی، اقتصاد شهری و کارآمدی نظام مدیریت است. 🔷اصلی‌ترین ریشه آلودگی هوای مشهد به آلاینده‌های متحرک بازمی‌گردد؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌هایی که بخش عمده آن‌ها فرسوده، فاقد استانداردهای روز و دارای احتراق ناقص هستند. داده‌های پایش شش‌ماهه نخست سال 1404 نشان می‌دهد از میان 9 هزار و 519 خودروی پایش‌شده، 1 هزار و 301 دستگاه به‌عنوان خودروی آلاینده شناسایی شده‌اند. ترکیب این خودروها معنا‌دار است: پراید با سهم 71 درصدی در صدر قرار دارد و پس از آن پیکان وانت و موتورسیکلت‌های فرسوده دیده می‌شوند. این الگو به‌روشنی نشان می‌دهد که مسئله، «تعداد خودرو» نیست، بلکه «کیفیت ناوگان» است. 📡 @wesh_ir | ادامه یادداشت در تسنیم
🔰خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی پیشنهاد «نظام پرداخت ترکیبی مبتنی بر بهره‌وری» را برای بررسی تقنینی به مجلس ارائه کرد 💠خانه هم‌افزایی طی مکاتبه‌ای رسمی با ریاست مجلس و نمایندگان مردم مشهد و کلات و ریاست مرکز پژوهش‌ها طرح پیشنهادی «استقرار نظام پرداخت مبتنی بر بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی» را با هدف اصلاح ساختار پرداخت حقوق و مزایا در بخش دولتی و هم‌راستاسازی آن با اهداف برنامه هفتم پیشرفت و حکمرانی داده مبنا ارائه کرد. 🔷طبق این پیشنهاد، نظام فعلی پرداخت حقوق و مزایا در بخش دولتی، ارتباط مستقیم و مؤثری میان دریافتی کارکنان و سطح عملکرد، کیفیت خدمات و میزان بهره‌وری برقرار نمی‌کند و این مسئله موجب کاهش انگیزه نیروی انسانی کارآمد، استمرار پرداخت‌های غیرهدفمند و افزایش هزینه‌های ناشی از ناکارآمدی در بخش عمومی شده است. در این چارچوب، اصلاح نظام پرداخت کارکنان دولت به‌عنوان اقدامی زیربنایی و اجتناب‌ناپذیر برای تحقق حکمرانی داده‌مبنا و ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید مطرح شده است. 🔷در بخش هدف‌گذاری این طرح، نظام پرداختی پیش‌بینی شده که در آن بخشی از دریافتی کارکنان دولت به‌صورت شفاف، داده‌محور و قابل سنجش به عملکرد و بهره‌وری در سطوح فردی، واحد سازمانی و دستگاه اجرایی وابسته باشد. 🔷اصول حاکم بر این طرح شامل حفظ امنیت معیشتی کارکنان از طریق تداوم حقوق پایه ثابت، ایجاد انگیزه برای ارتقا عملکرد و نوآوری، استقرار نظام ارزیابی مبتنی بر داده و شاخص‌های کمی، جلوگیری از پرداخت‌های سلیقه‌ای و غیرشفاف و اجرای تدریجی و قابل ارزیابی عنوان شده است. 🗂 مستندات 📡 @wesh_ir | مشروح گزارش
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰پیشنهاد تشکیل «کمیته‌های استانی» برای کاهش زمان ارزیابی وندورلیست و تقویت تولیدکنندگان بومی با حضور
یک استان پای کار یک مطالبه؛ 🔰استاندار خراسان رضوی بسته تصمیم‌ساز خانه هم‌افزایی انرژی و آب را به وزیر نفت ارسال کرد 💠استاندار خراسان رضوی، با ارسال نامه‌ای رسمی به وزیر نفت، بسته تصمیم‌ساز اصلاح فرآیند صدور مجوز تأمین‌کنندگان معتبر وزارت نفت (AVL) را که توسط خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی و با پشتیبانی و مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تدوین شده است، برای بررسی و اقدام اجرایی به وزارت نفت ارائه کرد. 🔷استاندار خراسان رضوی بر اساس پیشنهاد خانه هم‌افزایی انرژی و آب خواستار بررسی و اجرای سه راهکار اصلی شده است: 1️⃣ایجاد هاب منطقه‌ای صدور مجوز AVL با مرکزیت مشهد با هدف تفویض بخشی از اختیارات صدور مجوز به استان و مناطق شرق کشور 2️⃣اجرای بخشی از فرآیندهای ابتدایی صدور مجوز در استان‌ها شامل آموزش، جمع‌بندی مدارک و آماده‌سازی اولیه تحت نظارت ارزیابان تهران 3️⃣پیش‌بینی مشوق برای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان با هدف تسهیل ورود این شرکت‌ها به فرآیند صدور مجوز، کاهش انحصار و حمایت از شرکت‌های کوچک و نوپا در زنجیره تأمین صنعت نفت و گاز. 💠خانه هم‌افزایی انرژی و آب طی بیش از دو سال، با انجام بررسی‌های تخصصی، برگزاری جلسات تدوین بسته در بستر کمیته‌ فنی، خودکفایی و ساخت داخل و مصاحبه با شرکت‌های فعال استان، چالش‌های ساختاری صدور مجوز AVL را شناسایی و برای آنها راهکار تدوین کرده بود. 💐قدردان تلاش‌های ریاست، اعضا و فعالین محترم کمیته فنی، خودکفایی و ساخت داخل در به ثمر رساندن این بسته تصمیم‌ساز و بزودی تحولات چشمگیر حاصل از آن هستیم.💐 🗂مستندات 📡 @wesh_ir | مشروح گزارش
هادی ذالکی روزنامه‌گار و عضو تخصصی خانه هم‌افزایی؛ 🔰آقای رئیس جمهور،«نیروگاه ساخته شد، روایت نه»! 💠ویدئوهای آقای رئیس جمهور را در آیین بهره‌برداری از ۱۴۸ پروژه نیروگاهی تجدید پذیر در سراسر کشور را دیدم. جملات و وسطِ گزارشِ وزیران پریدن‌ها، از « ۳۰ هزار مگاوات برای پایان دولت خیلی دیر است؛ ما می‌گوییم همه را تمام کنیم شما می‌گویید تا پایان دولت؟» تا «خودتان را بتکانید ۶۰ مگاوات که عددی نیست» با همان لحنی که از آقای پزشکیان سراغ داریم می‌تواند نشان بدهد هم دولت و هم شخص رئیس جمهور ظرفیت بالایی را معطوف به حل مسئله ناترازی انرژی در کشور کرده‌اند. با توجه به تجربه میدانی خودم از آنچه در حال شکل گیری است؛ می‌توانم به نکته مهمی اشاره کنم و آن را با خون امضا بزنم! 🔷در سال‌های اخیر، در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر زحمت کم کشیده نشده است. نیروگاه‌ها ساخته شده‌اند، ظرفیت‌ها بالا رفته، عددها روی کاغذ امیدوارکننده‌اند. اما یک حلقه مهم همچنان جا مانده است: روایت. 🔷در جهان امروز، پروژه‌ای که روایت نداشته باشد، عملاً وجود ندارد؛ حتی اگر روی زمین ساخته شده باشد. روایت است که معنا می‌سازد، مقاومت اجتماعی را کم می‌کند و مشارکت ایجاد می‌کند. بدون آن، هر پروژه‌ای در بهترین حالت «افتتاح می‌شود» و در بدترین حالت «نادیده گرفته می‌شود». 🔷اگر قرار است انرژی‌های تجدیدپذیر به یک مطالبه عمومی تبدیل شوند، باید جدی‌تر از قبل به رسانه نگاه کرد؛ نه به‌عنوان هزینه اضافی، بلکه به‌عنوان زیرساخت. آینده این حوزه نه فقط به مگاوات، که به معنا وابسته است. و معنا، بدون روایت، ساخته نمی‌شود. 📡 @wesh_ir | سایت