eitaa logo
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
447 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
282 ویدیو
76 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی #سمن 🏠خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی اولین و بزرگترین تشکل(NGO)کشور (ش ثبت 6448) با رویکرد #هم‌افزایی میان تمامی ذینفعان انرژی، آب و محیط‌زیست در بخش دولتی، خصوصی و مردم ادمین کانال: @wesh1234 ☎️۰۵۱-۳۸۴۳۴۱۴۳
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قدس خراسان
🔴سند جدید «احیا و ساماندهی کشف‌رود» در آستانه تصویب 🔸مدیران و افراد بسیاری برای باز کردن گره نجات کشف‌رود تلاش کردند و راهکار ارائه دادند؛ ولی کماکان کشف‌رود همان وضعیت را دارد. فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب در گفتگو با : 🔸 توافق‌نامه همکاری مشترک سال ۹۸ به یک‌سری پیگیری‌ها در قالب جریان رسانه‌ای و همین‌طور اعتراضاتی از سمت فعالان محیط زیستی برمی‌گردد که در نهایت دستگاه‌های مختلف تعهداتی برای اجرای آن دادند. 🔸مدیران بالادستی توان کارشناسی زیرمجموعه خود را نمی‌شناسند و باعث شده مدیران پای مصوبات و تعهداتی را امضا کنند که عملاً در اجرا با مشکل مواجه شده است. 🔸پس از تأیید و تصویب سند جدید که هم کارشناسی‌شده و هم تعهدات نهادها در آن شفاف است، باید تمام تلاش خود را بکنیم تا متولیان امر پاسخگو باشند. مشروح اینگفتگو را اینجا بخوانید👇 https://qudsonline.ir/xcM5s اخبار مهم رو داغ و در لحظه بخون👇 @QudsKhorasan
🔰نشست تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» در مشهد برگزار می‌شود 💠خانه هم‌افزایی انرژی و آب با همکاری شرکت توزیع نیروی برق مشهد، نشست تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» را در قالب کارگاهی آموزشی و مشاوره‌ای روز یکشنبه سوم خرداد ۱۴۰۵ در مشهد برگزار می‌کند. 💠این نشست تخصصی با توجه به اهمیت روزافزون مدیریت مصرف برق در بخش دولتی و در آستانه فصل اوج مصرف، به همت خانه هم‌افزایی انرژی و آب و با همراهی شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، کارگاه «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» روز یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۵ از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب برگزار خواهد شد. ⭕️در این کارگاه آموزشی – مشاوره‌ای، قرار است مجموعه‌ای از راهکارهای اجرایی، کم‌هزینه و قابل دسترس برای مدیران و کارشناسان ادارات دولتی تشریح شود که هدف مستقیم آن، کاهش مبالغ قبوض برق در ساختمان‌های اداری، بدون ایجاد اختلال در ارائه خدمات اداری و کیفیت محیط کار است. 🔷این کارگاه با همکاری و مشارکت کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق مشهد برگزار می‌شود و انتظار می‌رود در جریان آن، ضمن تشریح آخرین سیاست‌ها، الزامات و مشوق‌های مرتبط با مدیریت مصرف در بخش اداری و دولتی، به پرسش‌ها و ابهامات نمایندگان ادارات در خصوص نحوه محاسبه قبوض، تعرفه‌ها، پیک‌بار و نیز شرایط بهره‌مندی از برنامه‌های تشویقی پاسخ داده شود. 📡 @wesh_ir |سایت
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
🔰نشست تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» در مشهد برگزار می‌شود 💠خانه
🔰مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب: کاهش هزینه قبوض برق ادارات، بدون سرمایه‌گذاری سنگین ممکن است 💠در آستانه برگزاری نشست تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» در مشهد و همزمان با نزدیک‌شدن به دوره اوج مصرف برق، با محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب، درباره اهمیت این برنامه و ضرورت مدیریت مصرف در بخش اداری و دولتی گفت:هدف ما از برگزاری این نشست، ارائه یک بسته راهکار کاملاً عملیاتی و قابل اجرا به مدیران و کارشناسان اداری است؛ راهکارهایی که مستقیماً روی مبلغ قبض برق اثر بگذارد. تجربه ما نشان می‌دهد در بسیاری از ساختمان‌های اداری بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین یا پروژه‌های پیچیده باشد، امکان صرفه‌جویی در مصرف انرژی وجود دارد. این کارگاه با ارائه و تدریس نماینده محترم شرکت توزیع نیروی برق مشهد در خانه هم افزایی برگزار خواهد شد. ⭕️وی افزود: بخش اداری و دولتی در ساعات روز، در همان بازه‌هایی فعال است که اوج مصرف رخ می‌دهد؛ پس هر صرفه‌جویی و هر مدیریت هوشمندانه در این ساعات، هم به نفع شبکه است و هم به نفع خود دستگاه. 🔷فلفلانی در خصوص راهبردهای رفتاری و مدیریتی در زمینه صرفه‌جویی گفت: این تصور خیلی رایج است که «تا کولر یا سیستم روشنایی را عوض نکنیم، اتفاقی نمی‌افتد». البته نوسازی تجهیزات فرسوده مهم است، اما همچنان لایه صرفه‌جویی، رفتاری و مدیریتی نیز می تواند موثر واقع شود. 📡 @wesh_ir |سایت
🔰برگزاری کارگاه تخصصی «راهکارهای عملیاتی کاهش هزینه قبض برق در ساختمان‌های اداری» 💠«خانه هم‌افزایی انرژی و آب» با مشارکت «شرکت توزیع نیروی برق مشهد»، در آستانه فرا رسیدن فصل اوج مصرف انرژی، کارگاه آموزشی-مشاوره‌ای با محوریت مدیریت هزینه‌های انرژی در بخش دولتی برگزار می‌کند. 🎯 ضرورت و اهداف طرح: 🔸با توجه به سهم قابل‌توجه بخش اداری در پیک بار شبکه و ضرورت صیانت از منابع مالی دستگاه‌های اجرایی، این نشست بر ارائه راهکارهای «کم‌هزینه» و «زودبازده» تمرکز دارد. هدف اصلی، دستیابی به الگوهای رفتاری و مدیریتی است که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین یا اختلال در کیفیت خدمات اداری، منجر به کاهش محسوس مبالغ قبوض و میزان مصرف برق شود. 🗓 زمان برگزاری: یکشنبه، ۳ خرداد ۱۴۰۵ | ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ صبح 📍مکان: مشهد مقدس، محل خانه هم‌افزایی انرژی و آب ⭕️لینک حضور مجازی در کارگاه: 🌐 https://evnd.co/MgVLJ 📡 @wesh_ir |سایت
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ ۳۰ اردیبهشت، یادآور عروج ملکوتی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان است که در مسیر خدمت به ایران، جان خویش را نثار کردند. امروز که دو سال از آن حادثه تلخ می‌گذرد، همچنان نام نیکشان بر تارک مسئولیت‌پذیری و اخلاص می‌درخشد. 📡 @wesh_ir
خانه هم‌افزایی انرژی و آب
◾️ ۳۰ اردیبهشت، یادآور عروج ملکوتی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان است که در مسیر خد
🔰دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه انرژی و آب؛ از رکوردشکنی در تولید برق تا اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی 💠در سال‌های فعالیت دولت شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حوزه‌های انرژی و آب شاهد اجرای مجموعه‌ای از پروژه‌های زیرساختی و راهبردی بودند؛ پروژه‌هایی که در شرایط فشار تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی، عمدتاً با اتکا به توان داخلی و ظرفیت مهندسی کشور به سرانجام رسیدند. افزایش ظرفیت تولید برق، توسعه صنعت نفت و گاز، اجرای طرح‌های بزرگ آبرسانی و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر، از جمله مهم‌ترین محورهای عملکرد این دولت در حوزه انرژی و آب به شمار می‌روند. 💠یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد دولت سیزدهم در بخش انرژی، افزایش ظرفیت تولید برق کشور بود. بر اساس گزارش‌های رسمی، در طول سه سال فعالیت این دولت حدود ۹ هزار و ۳۶۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق ایران افزوده شد. 💠در همین دوره، نرخ رشد تولید برق ایران در رتبه هفتم جهان و نخست منطقه غرب آسیا قرار گرفت که نشان‌دهنده روند توسعه زیرساخت‌های انرژی در کشور است. 💠در بخش نفت و گاز نیز یکی از مهم‌ترین تحولات، تکمیل فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی بود. این پروژه که بزرگ‌ترین طرح گازی کشور محسوب می‌شود، به دلیل خروج شرکت‌های خارجی و تحریم‌ها حدود دو دهه با وقفه مواجه شده بود. 💠یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آبی کشور در این دوره، پروژه آبرسانی غدیر در استان خوزستان بود. این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان و در مدت زمان کم‌سابقه ۱۰ ماه تکمیل شد؛ در حالی که پیش از آن سال‌ها با توقف و کندی مواجه بود. 📡 @wesh_ir | سایت
📌 دوره آموزشی نکات اجرایی مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان (ویرایش پنجم) 👤 مدرسان: سرکار خانم دکتر سارا آتشی گلستان (مشاور انرژی و مدرس دانشگاه و نظام مهندسی وعضو شورای ساختمان سبز مرکز تحقیقات راه و شهرسازی ) جناب آقای مهندس محمد رضا مظفریان مقدم (مشاورومدرس صنعت ودانشگاه، رئیس انجمن صنفی مهندسان مکانیک خراسان رضوی) جناب آقای مهندس علیرضا شکیبانیا (مشاورومدرس صنعت،دانشگاه و سازمان استاندارد) 📚 سرفصل‌ها: 🔵 الزامات ویرایش جدید جزییات اجرایی و کاهش پل حرارتی 🔵 بررسی پیوست پنجم چک لیست طراحی 🔵 نکات اجرایی تاسیسات برقی و مکانیکی 🗓 تاریخ شروع دوره: یکشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۵ 🕧 زمان‌: ساعت ۱۵ تا ۱۹ مکان برگزاری: بلوار وکیل آباد – بین وکیل آباد ۱۶ و ۱۸ (بلوار هنرستان و سامانیه) – پلاک ۲۹۸ مرکز آموزش اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان رضوی 💵 شهریه دوره: ۵۰۰.۰۰۰ تومان ۴۰٪ تخفیف ویژه اعضای خانه هم‌افزایی انرژی و آب (برای اخذ تخفیف به آیدی @avatanp پیام دهید) 🔻لینک ثبت نام: https://edu.mccima.com/IdeaPortal/Course?NoFilter=1 🔰 راه های ارتباطی با انجمن صنفی مهندسان معمار خراسان رضوی 🟢 بله و تلگرام: ‌ ‌ @anjomanmemari117 🔸 جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید: ☎️ تلفن تماس: 05137684818 09020042426 📡 @wesh_ir
💠اول خرداد، روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، بر تمامی صنعتگران غیور، متخصصان خلاق انرژی، کارآفرینان فناور و سیاست‌گذاران دغدغه‌مندی که آینده انرژی این سرزمین را با نگاه علمی و عملیاتی رقم می‌زنند، فرخنده و پُرثمر باد. امید که تلاش‌های شما، هر روز مرزهای هدررفت را کمرنگ‌تر و چراغ امید به فردایی پایدارتر را پرنورتر سازد. 🌱✨ ⭕️بر اساس آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در سال ۲۰۲۵، شدت انرژی اولیه جهان در سال جاری حدود ۱.۸ درصد بهبود یافته که نسبت به ۱ درصد سال ۲۰۲۴ رشد چشمگیری دارد. سرمایه‌گذاری جهانی در بهره‌وری انرژی به نزدیک ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است. IEA هشدار می‌دهد که نرخ فعلی برای تحقق اهداف اقلیمی کافی نیست و نیاز به شتابی دوچندان دارد. 📌ایران همچنان یکی از بالاترین شدت‌های انرژی جهان را دارد و پتانسیل صرفه‌جویی در بخش‌های ساختمان، صنعت و حمل‌ونقل همچنان عظیم و دست‌نخورده باقی مانده است. ⭕️تبدیل بحران انرژی به فرصت، نیازمند اراده‌ای فرابخشی است. امید می‌رود که مسئولان با اصلاح نظام یارانه‌ای انرژی، الزام اجرای استانداردهای ساختمانی (مبحث ۱۹) و ایجاد بازار نوین خدمات بهره‌وری و ... به این حوزه نه به عنوان یک هزینه، بلکه به عنوان سودآورترین سرمایه‌گذاری ملی بنگرند. 📡 @wesh_ir
🔰تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی قوچان و خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی امضا شد 💠در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و صنعتی جهت رفع چالش‌های حوزه زیرساختی، تفاهم‌نامه همکاری‌های راهبردی میان «خانه هم‌افزایی انرژی و آب استان خراسان رضوی» و «دانشگاه صنعتی قوچان» به امضا رسید. 💠محورهای اصلی این همکاری شامل شناسایی و عارضه‌یابی چالش‌های فناورانه صنایع استان، حمایت از پایان‌نامه‌های تقاضامحور و پروژه‌های تحصیلات تکمیلی، و همچنین بهره‌گیری متقابل از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی برای حل مسائل منطقه‌ای است. 📌دانشگاه؛ پیشران توسعه زیست‌بوم نوآوری دکتر علی آیتی، رئیس دانشگاه صنعتی قوچان با تأکید بر ضرورت مأموریت‌گرا بودن دانشگاه‌های صنعتی، تصریح کرد: «رسالت دانشگاه تنها آموزش صرف نیست، بلکه ورود به میدان حل مسائل منطقه‌ای با استفاده از توان آزمایشگاهی و پژوهشی است. این تفاهم‌نامه بستر مناسبی فراهم می‌کند تا پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، نه در فضای انتزاعی، بلکه در راستای نیازهای مبرم صنایع خراسان رضوی در حوزه انرژی و آب تعریف و هدایت شوند.» 📌تکیه بر ظرفیت‌های نخبگانی برای حل مسائل انرژی محمدرضا فلفلانی، مدیرعامل خانه هم‌افزایی انرژی و آب خراسان رضوی در تشریح اهداف این همکاری، بر رویکرد مسئله‌محور این نهاد تأکید کرد و گفت: «ما به دنبال آن هستیم که با تسهیل ارتباط میان خبرگان دولتی و نخبگان دانشگاهی، روند ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش هدررفت منابع و ارتقای بهره‌وری در بخش آب و انرژی را سرعت ببخشیم.» 📡 @wesh_ir | سایت