مهدی شناسی👇
🔮🎷زیارت آل یاسین (۳۳)
🌹السلام علَیک أیها الإمام المأمونُ🌹
👈"امـام" کسـی اسـت کـه سرپرسـتی یـک گـروه را در مسـیری مشخص به عهده می گیرد.
⭐️به نظر اهل سنت، امامت حاکمیتی دنیـوی (و نـه منصـبی الهـی) اسـت کـه از رهگـذر آن جامعـه مسلمین سرپرستی و اداره میگردد و از آنجا که هر جمعیتی نیاز به پیشـوا و بزرگـی دارنـد جامعـه
مسلمین نیز، پس از پیامبر باید برای خود رهبری برگزیند و چون برای این گزینش راه و رسـم ویژه ای در دین ترسیم نشده است، انتخاب جانشین پیامبر می تواند از راههای مختلـف همچـون رجوع به آراء اکثریت مردم یا بزرگان آنها یا وصیت خلیفه پیشین و یا حتی کودتا و غلبـه نظـامی باشد!
⭐️ولی شیعه امام را حجت خدا در میان خلق و امامت را ادامه نبوت خدا و واسطه ی فیض او به مخلوقـات می داند و معتقد است که تنها از زبـان پیـام آور وحـی،پیامبر اکرم صلوات الله علیه است که تعیین می گردد.
⭐️ این ایده به خاطر جایگاه رفیع و بلند امامت در تفکر شیعی است که امام را نه تنهـا سرپرست و مدیر جامعه مسلمین که بیان کننده احکام الهی و مفسر قرآن کریم و راهبر راه سـعادت می داندضض. به بیان دیگر در فرهنگ شیعه، امام، مرجع امور مردم در دو بخش دین و دنیاست نه آنگونـه که اهل سنت معتقدند که تنها وظیفه خلیفه، حکومت داری و اداره دنیای مردم باشد .
⭐️به امام زمان به عنوان پیشوایی سلام می دهیم که مورد اطمینان و مورد وثوق خدا و بندگان خدا هستند.و از ناحیه ی ایشان هیچ نگرانی و ترسی در دل انسانها نیست.
⭐️ دارا بودن ملکه امانت به عنوان ضامنی بر ابـلاغ درسـت دیـن و شـریعت و اجـرای صـحیح حـدود و دستورات الهی لازمه قطعی مقام امامت است و ملکه امانت که در اعتقاد مـا از صـفات قطعـیِ امـام است در واقع به همان صفت ضروری عصمت باز می گردد.
⭐️در سند و منشور امامت یعنی زیارت جامعه کبیره به امامانمان اینگونه خطاب می کنیم:"السلام علیکم یا أمناء الرَّحمن»
⭐️یا در جایی دیگر در همین زیارت آمده است:" آمـنَکُم منَ الفـتَن"و یا "الأمانۀ المحفوظَۀ" ، یا "فبِحقّ منِ ائتَمنَکُم علی سرّه"
در حدیثی از امام صادق علیه السلام🌻 آمده که:" بر امام واجب است وقتـی دیـد شخصـی گنـاه و خطـایی را مرتکب شده است حد الهی را بر او جاری سازد احتیاجی به بیِّنه نیست، چرا که ایشان امین خداوند در میان بندگان هستند."
#مهدی_شناسی
#زیارت_آل_یاسین
علمی عرفانی👇
@wittj2
4_5834446367031821493.mp3
11.26M
⭐️ سلسله جلسات کادرسازی برای تربیت نیروهای انقلابی جهت پاسخ به شبهات مهدویت، دینی ، قرآنی ، ولایت فقیه ، تاریخ معاصر ، با عنوان دوره #محامین
🎷 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
🔮شراکت در ثواب نشر
👈 جلسه هفدهم
موارد مهم مطرح شده در جلسه 👇👇👇
1️⃣ بیان اهمیت مطالعه تاریخ
2️⃣ کلیاتی از تاریخ باستان
3️⃣ گوشه ای از تمدن قبل آریایی ها و...
📌 این دوره به نحوی طراحی شده است که پس از پایان آن ، حضار توانایی پاسخ به شبهات در موضوعات دینی ، تاریخی و مهدویت و ولایت فقیه را خواهند داشت.
علمی عرفانی👇
@wittj2
هدایت شده از دیالکتیک علم و عرفان ناب
درود بر دوستان تازه پیوسته
مباحث مهم کانال را در این هشتک ها سرچ بفرمایید.👇👇👇
#عرفان_عملی_اسلامی(#مهدی_طیب)
#ضرورت_دین_نبوت_امامت
#حجاب
#دولت_کریمه(استاد عبادی)
#محامین(استاد عبادی)
و من الله توفیق🌻
سپاس از همراهی شما بزرگ اندیشان گرامی🙏🌹
👇
@wittj2
۱۸۰. سرود: باغبون
شهید، شهدای شاخص، سرداران شهید، شهید برونسی
یادواره شهدا
شعر: محمد مهدی استخر
ملودی: طاها چوگان باز
تنظیم: حسین نظری
اجرا: گروه سرود رویش مشهد
#شهید
#شهدای_شاخص
#شهید_برونسی
@soruod
🔮🎷یک ذره کوانتومی چگونه دنیا را از یک چارچوب مرجع کوانتومی می بیند؟
✍ ناهید سادات ریاحی در ۱۸ بهمن ۱۳۹۷تازه ترین اخبار کوانتومی فیزیک کوانتومی
👈طبق یکی از بنیادیترین اصول در فیزیک، ناظر در یک قطار در حال حرکت، از قوانین یکسانی برای توصیف توپ روی بستر ناظر استفاده میکند، یعنی قوانین فیزیکی، مستقل از انتخاب یک چارچوب مرجعاند. چارچوبهای مرجع مانند قطار و بستر، سیستمهای فیزیکی هستند و نهایتا از قوانین مکانیک کوانتومی پیروی میکنند. آنها میتوانند به طور همزمان در یک حالت کوانتومی از برهم نهی مکانهای مختلف باشند. سوال اینجاست که توپ برای ناظر روی چنین بستر کوانتومی، چگونه به نظر خواهد رسید؟ محققان دانشگاه وین و آکادمی علوم اتریش، ثابت کردند ظهور ویژگیهای کوانتومی به چارچوب مرجع کوانتومی بستگی دارد. با این حال، قوانین فیزیکی، هنوز مستقل از این چارچوب هستند. نتایج این پژوهش در مجلهی معتبر Nature Communications منتشر شد.
سیستمهای فیزیکی همیشه نسبت به چارچوب مرجع توصیف میشوند، مثلا توپی که روی بستر خطوط راه آهن حرکت میکند، میتواند از بستر خودش یا قطار در حال عبور مشاهده شود.
یک اصل بنیادی فیزیک،🔑 اصل هموردایی عمومی (the principle of General Covariance) میگوید قوانین فیزیکی که حرکت توپ را توصیف میکنند، به چارچوب مرجع ناظر بستگی ندارند. از زمان گالیله این اصل برای توصیف حرکت، مورد توجه قرار گرفت و همچنین ⭐️👌نکتهی اصلی در توسعهی نظریه نسبیت اینشتین بود. این اصل، دارای اطلاعاتی در مورد تقارن قوانین فیزیکی مشاهده شده از چارچوبهای مرجع متفاوت است.
چارچوبهای مرجع، سیستمهای فیزیکی هستند که نهایتا ازقوانین کوانتومی پیروی میکنند. محققان از خودشان پرسیدند آیا میتوان قوانین فیزیکی را از دید یک ناظر متصل به ذرهی کوانتومی فرمولبندی کرد و یک چارچوب مرجع کوانتومی ارائه کرد؟ آنها توانستند ثابت کنند که میتوان هر سیستم کوانتومی را به عنوان یک چارچوب مرجع کوانتومی درنظر گرفت. به ویژه وقتی ناظری در قطار، بستر را در یک برهم نهی از مکانهای مختلف به طور همزمان میبیند، یک ناظر روی همان بستر نیز، قطار را در برهم نهی میبیند. در نتیجه، اینکه آیا یک شی مانند توپ، ویژگیهای کوانتومی یا کلاسیکی را نشان دهد، به چارچوب مرجع ناظر بستگی دارد. محققان نشان دادند که میتوان اصل هموردایی را به چارچوبهای مرجع کوانتومی گسترش داد. این بدان معناست که قوانین فیزیک،شکل خود را مستقل از انتخاب چارچوب مرجع کوانتومی حفظ میکنند. نتایج این پژوهش نشان میدهد تقارنهای جهان باید به یک سطح بنیادیتر گسترش یابند.
🎯 این بینش، میتواند نقش مهمی در متحد کردن مکانیک کوانتومی و گرانش ایفا کند، زیرا مفهوم کلاسیکی چارچوب مرجع، برای این اتحاد کافی نیست و باید به سراغ چارچوبهای مرجع کوانتومی رفت.
علمی عرفانی👇
@wittj2
غزل شمارهٔ ۲۳۰۹🍂
مولوی » دیوان شمس » غزلیات🌻
من بیخود و تو بیخود (من مست و تو دیوانه) ما را کی برد خانه
من چند تو را (صد بار تو را) گفتم کم خور دو سه پیمانه
در شهر یکی کس را هشیار نمیبینم
هر یک بتر از دیگر شوریده و دیوانه
جانا به خرابات آ تا لذت جان بینی
جان را چه خوشی باشد بیصحبت جانانه
هر گوشه یکی مستی دستی ز بر دستی
و آن ساقی هر هستی با ساغر شاهانه
تو وقف خراباتی دخلت می و خرجت می
زین وقف به هشیاران مسپار یکی دانه
ای لولی بربط زن تو مستتری یا من
ای پیش چو تو مستی افسون من افسانه
از خانه برون رفتم مستیم به پیش آمد
در هر نظرش مضمر صد گلشن و کاشانه
چون کشتی بیلنگر کژ میشد و مژ میشد
وز حسرت او مرده صد عاقل و فرزانه
گفتم ز کجایی تو تسخر زد و گفت ای جان
✨نیمیم ز ترکستان نیمیم ز فرغانه✨
✨نیمیم ز آب و گل نیمیم ز جان و دل✨
✨نیمیم لب دریا نیمی همه دردانه✨
گفتم که رفیقی کن با من که منم خویشت
گفتا که بنشناسم من خویش ز بیگانه
من بیدل و دستارم در خانه خمارم
یک سینه سخن دارم هین شرح دهم یا نه
در حلقه لنگانی میباید لنگیدن
این پند ننوشیدی از خواجه علیانه
سرمست چنان خوبی کی کم بود از چوبی
برخاست فغان آخر از استن حنانه
شمس الحق تبریزی از خلق چه پرهیزی
اکنون که درافکندی صد فتنه فتانه
👇
@wittj2
Alireza_Eftekhari-Man_Mast_o_To_Divaneh-(WWW.IRMP3.IR).mp3
3.46M
⭐️من مستم و تو دیوانه
🎷علیرضا افتخاری
👇
@wittj2