eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
175 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
اساسا ابتکار عمل در این میدان در دست است.👏👏👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ سوال ❌ آیا این حدیث صحیح می باشد که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند به همسران خود اظهار دوستی کنید حتی شده به دروغ‼️ یعنی اگر صحیح باشد چرا پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفتند مرد دروغ بگوید⁉️ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @ostadmohamadi 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم0️⃣2️⃣ 🔰 عقل‌گرایی1️⃣ یکی از مبانی نظری غرب جدید است. اصطلاح عقل‌گرایی که عمدتاً از قرن هفدهم میلادی به بعد در غرب رواج پیدا کرد، از مفاهیم پیچیده و چند‌پهلو است. بخش‌ مهمی از پیچیدگی به تنوع معانی ارائه شده از این لفظ برمی‌گردد؛ در واقع عقل‌گرایی مشترک لفظی است. آ‌نچه در مبانی نظری فمینیسم مد‌نظر است، عقل‌گرایی فلسفی و یا عقل‌گرایی کلامی نیست. مراد از عقل‌گرایی به‌عنوان مبنای نظری فمینیسم، عقل‌گرایی ویژة دوران روشنگری است که اغلب از آن با عناوینی چون ، و یاد می‌شود. ویژگی عقل‌گرایی این دوران، تأکید بر عقل در گام اول است؛ به تعبیر لاک که یکی از بنیان‌گذاران اندیشة عقل‌گرایی مدرن است، اذهان ما به بزرگی و وسعت حقیقت ساخته نشده‌اند و برای دریافت کلِ گستر‌ة اشیا و امور مناسب نیستند. نتیجة چنین تواضعی در حدود عقل بشری، آن است که: آنچه در محدودة تجربة ما نیست، در محدودة عقل ما هم نیست و معرفت عقلی ما نمی‌تواند از حدود عالم تجربی فراتر رود. در گام دوم عقل‌گرایی این دوره، به توسعة حیطة فعالیت‌های عقل می‌پردازد. پیش‌از‌این، عقل‌گرایی عمدتاً به حوزة مباحث و شناخت حقایق اشیا اختصاص داشت. با گسترش علم جدید و شناخت انسان‌ها از قوانین حاکم بر طبیعت، این انگیزه در دانشمندان غربی در قرن هفدهم به وجود آمد که اگر می‌توان قوانین حاکم بر طبیعت را کشف کرد، پس می‌توان قوانین حاکم بر سرشت بشری را نیز کشف کرد و چنین توانایی‌ای برای فاهمة بشری وجود دارد و چیزی جز عقل بشری نیز نباید در کار فهم و کشف سرشت و طبیعت بشر مداخله کند. عقل‌گرایی به این معنا، بنیان‌گذار علوم انسانی در غرب محسوب می‌شود. بر‌اساس آنچه گفته شد، عقل‌گرایی مبتنی‌بر ، به نظریه‌پردازی دربارة سعادت، اخلاق و روان‌ بشر پرداخت و علوم انسانی جدید را بر پایة روش تجربی بنیان ‌گذاشت. از‌آنجا‌که ویژگی این عقل‌گرایی، بودن یا به تعبیری ویران‌کنندگی است، در ارائة چارچوب‌های ایجابی و مثبت دربارة سرشت و طبیعت انسان ناتوان است. افکار ناقص و بلکه نادرست، می‌توانند چیزی را که آشکارا بی‌فایده به نظر می‌رسد، در هم بشکنند، ولی نمی‌توانند چیزی به جای آن بسازند. یک قرن تمام گذشت تا مردم این حقیقت را درک کردند. 📚 فرانکلین لوفان بومر؛ جریان‌های بزرگ در تاریخ اندیشه غرب: گزیده آثار بزرگ در تاریخ اندیشه اروپای غربی از سده‌های میانه‌ تا امروز؛ ترجمة حسین بشیریه؛ ص 465. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم1️⃣2️⃣ 🔰 عقل‌گرایی2️⃣ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم2️⃣2️⃣ 🔰 فردگرايي1️⃣ در انديشة ، انسان به‌مثابة يک ، داراي احترام و منزلت و حقوقي مي‌شود که پيش‌از‌آن، از اين جايگاه برخوردار نبوده است. در برابرِ ديدگاه‌هايي که به اهميت و اصالت جامعه معتقد بودند و براي افراد به‌عنوان اجزاي جامعه، اهميت ثانويه و تبعي قائل مي‌شدند، در ديدگاه ، فرد، ‌واقعي‌تر، بنيادي‌تر و مقدم بر جامعه تلقي مي‌شود و به حقوق و منافع فردي اولويت قابل توجهی داده مي‌شود. گرايش فردگرايي بر اين مسئله تأکيد مي‌کند که فرد، نقطة و محوري و جسم و جان خويش است؛ همه چيز اعم از مذهب، فلسفه، قانون، اخلاق و... تابع اويند و او تابع هيچ‌چيز نمي‌باشد. در اين چارچوب، اميال بشري ‌جايگاهي محکم و استثنايي مي‌يابند. به‌گفتة ، و ، اميال، واقعياتي غيرقابل تغيير و نهاده شده در طبع بشرند که اخلاق بايد خود را با آنها سازگار کند. به‌گفتة هيوم،‌ حتي عقل نيز بردة شهوات و خواهش‌هاست. در منطق فردگرايي، انسان‌ها از يکديگرند؛ چرا‌که هریک از آنها در پي برآوردن اميال و خواسته‌هاي خويشند؛ لذا ديگران را به‌مثابة‌ اشيائي تلقي مي‌کنند که اگر بر سر راهشان قرار نگيرند، خنثي هستند، وگرنه ياور و يا مانع تحقق مقاصد و اميال فردي‌اند؛ حتي آزادي فرد نه به جهت رسيدن به هدف سياسي متعالي‌تر، بلکه في‌نفسه عالي‌ترين هدف است و به معناي از تمام موانعي است که بر سر راه خواسته‌‌هاي فرد قرار مي‌گيرد. 📚 آنتوني آربلاستر؛ لیبرالیسم غرب، ظهور و سقوط؛ ترجمة عباس مخبر؛ ص 21ـ25 و 40 و 50. ادامه دارد👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀