eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
180 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
نقض امنیت در نهاد علم5: نامسئله چهارم: چالش نسبیت‌گرایی ارزشی یا فوکو‌زدگی علمی مصاحبه‌شونده در فرازی به نقد علوم انسانی بومی و اسلامی در دانشگاه‌های ایران نیز پرداخته و مقرر می‌دارد:«سال‌هاست علوم‌انسانی را عمله فقه سنتی خواسته‌اند و حالا برای برون‌رفت از این وضعیت آشفته می‌خواهند به این علم چنگ بزنند، بدون این‌که پیش‌شرط‌های یک علم‌تجربی که درباره انسان و اجتماع است را بپذیرند. وقتی آقایان در پاسخ به مطالباتی که در اعتراضات است، می‌گویند: «ارزش‌ها تغییرناپذیرند، اما روش‌ها تغییر خواهند کرد». این حرف یعنی جامعه‌شناسی کشک! یعنی علوم‌انسانی کشک! اگر از منظر شماها ارزش‌ها تغییر ناپذیرند، علوم‌انسانی چه‌کار می‌تواند بکند. اصل اول جامعه‌شناسی تغییرات اجتماعی می‌گوید، ارزش‌ها تغییر می‌کنند. خود این آقایان که هی نسل‌نسل می‌کنند، خب براساس همین تحلیل‌ها هم ارزش‌ها تغییر می‌کنند. شما وقتی نمی‌خواهید این تغییر را بپذیرید، علم‌انسانی به چه‌کارتان می‌آید؟» به نظر می رسد مصاحبه شونده، تلقی صحیحی از «ارزش» و تفاوت آن با «هنجار» ندارد. مگر می‌شود دانشی را بدون مبنای ارزش‌‌های باثبات و غیر متغیر تصور کرد؟ جز همان شبه علم آشفته شیزوفرنیایی!. حتی علوم انسانی پست مدرن نیز که تکثرگرایی ارزشی را ادعا می‌کنند نهایتا همین تکثرگرایی را مبنای باثبات ارزشی تلقی نمی‌کنند؟ قدرت، ثروت و شهوت؛ سه ارزش بنیادین و تغییر ناپذیری است که تمدن و علوم انسانی و علوم اجتماعی غرب مدرن بر آن سامان یافته است. قدرت و ثروت و شهوت سه عنصر اصلی لذت‌گروی و منفعت‌گروی سکولار است که نظام لیبرال سرمایه داری بر مدار آن سامان می‌یابد و علوم انسانی و علوم اجتماعی دوران مدرن نیز مولود آن است. اتفاقا علوم انسانی مدرن متهم است که هنجارهای اجتماعی و روانشناختی را بر مدار همین سه ارزش بنیادین انسان مدرن مهندسی می‌کند. مهندسی علوم انسانی و علوم اجتماعی توسط نیچه بر موضوع قدرت و مارکس بر ثروت و فروید بر شهوت متمرکز شد و به‌همین دلیل که بر ارزش‌های باثبات انسان مدرن تمرکز یافتند، توانستند بر علوم انسانی و علوم اجتماعی مدرن مسلط شوند. بنابراین ادعای ارزش‌های تغییرناپذیر اصالتا ربطی به فقه و دین ندارد که نتیجه آن شود که علوم انسانی بومی یا اسلامی یعنی کشک! علوم انسانی در سنت قاره‌ای و اَشکال پست‌مدرن آن نیز نهایتا مدیون همین سه کنشگر دوران مدرن است. کدام پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و علوم انسانی است که پست مدرنیسم یا دقیق‌تر بگوییم مدرنیسم متاخر را مدیون اندیشه‌های این سه کنشگر غربی و مبانی روش‌شناختی و انسان‌شناختی و ارزش‌شناختی آنها نداند. مشکل از آنجا شروع می‌شود که متعاقبا اشخاصی مثل میشل فوکو سعی می‌کنند برآوردی از نیچه و فروید و مارکس باشند. اما نهایتا به واگویه‌هایی مبهم و تفسیرپذیرتر از نیچه و موضوع قدرت نائل می‌شوند. به تعبیر ریتزر: کار فوکو پذیرای انواع تفسیرهاست. به تعبیر دقیق‌ دریفوس: فرزند ناخلف ساخت‌گرایی، پوچ انگار، ویرانگر علوم اجتماعی رایج، کسی که هیچگاه به مفهوم دقیق کلمه ساختگرا یا پساساختگرا نبود، مدرنیست یا پسامدرنیست نبود یا به تعبیر دقیق‌تر خود فوکو: از من نپرسید کی هستم و از من نخواهید همان کس باقی بمانم. آیا جز این است که در مناسبات قدرت، هرآنچه تفسیرپذیرتر و مبهم‌تر باشد به نفع قدرت تاویل و مصادره می‌گردد. بنابراین کنشگران علمی و نظریات علمی هم هرچقدر تفسیرپذیرتر و مبهم‌تر، نهاد قدرتمند علم یعنی دانشگاه و کنشگر قدرت‌مند این نهاد یعنی عضو هیئت علمی، هر تاویل و تفسیری را میل داشته باشد برجامعه تحمیل و به نفع خود مصادره می‌کند بدون آنکه منتظر پژوهش و جمع آوری اطلاعات از میدان باقی بماند. از همه مختصات اندیشه‌ای فوکو که بگذریم، تحلیل‌های معطوف به قدرت که محور اصلی ایده‌های متحول او را تشکیل می‌دهد بسان نسخه آماده و عامه پسندی است که یارای آن را دارد که همه پدیده‌های اجتماعی و انسانی را با آن تبیینی عامه‌پسند و روشنفکر پسند ارائه کرد. از همان‌ نسخه‌های که همالان پسامدرن فوکو یعنی نوفرویدی‌ها و نومارکسیست‌ها نیز در کشوی میزشان آماده دارند. تحلیل‌های معطوف به قدرت فوکویی‌ها مثل تحلیل‌های معطوف به سائق‌های جنسی در نوفرویدی‌ها و تبیین‌های اقتصاد محور نومارکسیست‌ها، جذابیت عجیبی برای رسانه‌ها و عوام و روشنفکری تن‌آسا دارد. وقتی که این نسخه‌های پیش آماده و جذاب و رسانه‌پسند و عامه پسند و دانشگاه‌پسند هست چه نیاز به زحمت جمع‌آوری داده از میدان و رفت و برگشت‌های علمی و دودچراغ خوردن! این فوکوزدگی و نسخه‌های تفسیرپذیر و مبهم است که بلای جان دستگاه دانش و جامعه می‌شود.
هشدار به نهاد حوزه علمیه: مراقب انتقال و نفوذ این پدیده (فوکوزدگی در پژوهش‌ها) در تصمیم‌سازان حوزه و مراکز دوزیست حوزوی باشیم. این نامسئله دانشگاهی، برای ساحت حوزه علمیه، مسئله‌ای جدی است! ادامه دارد ... بازنشر بلامانع است (کدخدایی).
مروری اجمالی بر جریان‌شناسی فمینیسم در غرب https://aparat.com/v/KjuPW
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 🎥 مجموعه | به چه چیزی رای دهیم؟🤔 🍃🌹🍃 | 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠هیچوقت کسی رو که به خاطر بدی هایی که در حقتون کرده به خدا نسپاریم 🌷اِرحَم تُرحَم @amoufaghani ‌┅─•°•🍃🌸🍃•°•─┅ https://eitaa.com/joinchat/765919357C24fa421e33 ┅─•°•🍃🌸🍃•°•─┅‌
راستش مدتهاست میخواهم درباره دعوت به شرکت در انتخابات چیزی بنویسم ولی نتوانستم. اخیراً احساس میکنم حرف زدن درباره خیلی چیزها دیگر در توان من نیست. به محض اینکه ابعاد پیچیده‌تری از چیزها به روی من گشوده می‌شود، به جای سخن گفتن، لکنت زبان می‌گیرم. اما ... رای خواهم داد و حتی احتمالا به بعضی از کسانی رای خواهم داد که دوره‌ی قبل مانع قرار گرفتن اسم من در لیست نهایی شدند. چرا این جمله را گفتم؟ جهان ما جهان تزاحم و آمیختگی خوب و بد و زیبا و زشت است. ما در دوران عسرت آخرالزمان و گرفتار مکر زمانه‌ایم. شاید کمتر پیش بیاید که سیاهی و سپیدی آنچنان از هم جدا باشد که با یک نگاه بتوان جانب سپیدی را گرفت و به سیاهی لعنت فرستاد. گاهی بین بد و بدتر مجبور به انتخابیم. ما در محاصره‌‌ی اولویتها و فوریتها و مصلحت‌ها هستیم و به همین مقدار هم در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهیم بود. انتخابها در میدان واقعیت پیچیده‌تر از شعرهای رمانتیک و شعارهای سانتیمانتال است. و همین است که "بصیرت" را کمیاب و خواستنی کرده است. به همان میزان که با انتخاب ما رنج‌ها اندکی کاهش یابد، آبروی دین خدا کمتر آسیب ببیند، خِرد و خردمندان کمتر منزوی شوند، فرصت‌طلبان کمتر مجال یابند و... حتی اگر یک رأی از من باعث تقویت جبهه‌ی حق، باعث قوت قلب مادر شهید و باعث ناامیدی شیاطین‌و لبیکی به بزرگ علمدار جبهه توحیدی در تاریخ ظلمانی امروز جهان باشد... به همان میزان در سرنوشت یک جهان سهیم خواهم بود. 🔺️وحید یامین‌پور 🆔️ @yaminpour
چقدر حق گفتن👌
من معمولا دأبم بر اینه که پیامها رو از کانالها مستقیم فوروارد میکنم تا هم منبع داده، مشخص باشه هم کانالهای خوب معرفی بشن. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ عشق لبنانی ها به رهبر انقلاب ارادت غیرقابل وصف لبنانی ها به حضرت آقا @moallatv3
ای آخرین ذخیره‌ی هستی ظهور کن دنیا تمام تشنه‌ی نور است، نازنین!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مداحی فرزندآوری با گویش زیبای بروجردی 🔹مدیحه سرایی توسط: کربلایی مرتضی گودرزی پور (پدر ۴ فرزند) 🔹شاعر: میثم کاوسی، سجاد روانمرد چقدر قشنگ بود😍 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
🧡 نقش بانوان در مقدّرات اساسی کشور 📝 رهبر انقلاب: دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفه‌ی زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است؛ یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند. ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ 📝 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌                                                        🔴 لینک مشاهده عملکرد نماینده ها🔻 ✍ فقط کافیه اسم نماینده شهر خودتون رو وارد کنید و عملکرد ایشان در مجلس را ببینید 👇 https://shafanama.ir/نمایندگان-مجلس لطفا تحقیق کنید و  رای بدید. در این سامانه فرضا ببینید  آقای فلانی چقدر غیبت داشته، چطور و به چه مصوباتی رای مثبت و منفی داده و ... لطفا نشر بدید و به رای آگاهانه مردم کمک کنید. https://eitaa.com/hhormozgan