eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
175 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم4️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم3️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 2️⃣ 2️⃣ آنچه به عنوان نمود و ظهور در درون کلیسا گفته شده است، از دیدگاه اسلام قابل قبول است. سکولاریزه شدن نهاد کلیسا یا هر نهاد دینى مشابه آن، به این معنا که آن نهاد علاوه بر انجام اعمال و مناسک عبادى خاص، به مسایل و مشکلات مردم اهتمام ورزد و به آنان خدمت کند، نه تنها مذموم نیست، بلکه کارى بس پسندیده، و ارزشمند است، بنابر این، کارى که در نهضت رفرمیسم صورت گرفت، و خدمت صادقانه به مردم به‏عنوان عملى عبادى که مى‏تواند انسان را به نجات و رستگارى برساند ترویج گردید، بسیار شایسته و در خور تقدیر است. 🌿 در جهان‏بینى اسلامى، خدمت به مردم و حل مشکلات آنان به انگیزه رضاى الهى، عبادتى بزرگ به شمار مى‏رود، تا آن جا که گفته شده است: «افضل ‏الناس انفعهم للناس». برترین افراد، نافع‏ترین آنان براى مردم مى‏باشند. بدین جهت، اسلام عزلت گزینى و ترک اجتماع را نکوهیده است. در جهان‏بینى اسلام، کسى که به امور جامعه اسلامى بى‏تفاوت باشد، مسلمان راستین نیست. «من اصبح ولم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم». همین گونه است ‏مند بودن تشکیلات و نهاد دینى، و استفاده از دستاوردهاى علم و صنعت و روش‏هاى نوین مدیریتى. نهادهاو مؤسسه‏هاى دینى از نظر نظام سازى تشکیلاتى و برنامه‏ریزى براى چرخش و گردش مطلوب کارهاى ادارى، با دیگر نهادهاى مدنى تفاوتى ندارند، آنچه مهم است این است که اولاً: مقررات و نظام سازى‏هاى ادارى و مدیریتى در راستاى سهولت و جریان درست امور باشد، و ثانیاً: با احکام و ارزش‏هاى دینى ناسازگار نباشد. بنابراین، اگر مقصود از شدن نهادهاى دینى، قانونمند شدن و استفاده کردن از تجارب و فنون بشرى در برنامه ریزى و مدیریت است، امرى است ، و اسلام صد درصد با آن موافق است. ولى، اگر به این معناست که بدون در نظر گرفتن معیارهاى دینى و متناسب بودن با اهداف و وظایف این نهادها، هرگونه روش و منش مدیریتى حاکم برنهادهاى مدنى دیگر به عنوان الگو و سرمشق برگزیده شود، پذیرفته نخواهد بود. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم5️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم4️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 3️⃣ 3️⃣ از آنچه در بند دوم👆 گفته شد، مى‏توان درباره سومین معنا و کاربرد نیز داورى کرد. در این جا نیز اصل و تمایز ساختارى اجتماع و رده بندى امور اجتماعى براى مشخص شدن وظایف و مسؤولیت‏ها، در راستاى کار آمد شدن نهادهاى مدنى و ارایه بهترین خدمات به شهروندان، مطلوب و ستودنى است. 🌿 یکى از نکاتى که امام على‏علیه السلام در عهدنامه خود به مالک اشتر بر آن تأکید کرده، اصل تفکیک نهادها، وظایف و مسؤولیت‏هاى اجتماعى است. چنان که فرموده است: بدان که مردم اصناف و طبقات گوناگونى‏اند که صلاح آن‏ها به یکدیگر بستگى دارد، و به یگدیگر نیازمندند، دسته‏اى ارتشیان‏اند، گروهى نویسندگان و دیوان‏داران‏اند، عده‏اى قضات عدالت‏اند، دسته‏اى عمال و ولایت داران‏اند، گروهى مأموران جزیه و خراج‏اند، عده‏اى تاجران و صنعتگران‏اند، برخى، فقیران و مستمندان‏اند...» 📚 نهج البلاغه، بخش وصایا، شماره 53. آرى، از دیدگاه اسلام، برخى از مسؤولیت‏ها جنبه و دارد و نباید تقسیم و تفکیک مسؤولیت‏ها به این‏گونه وظایف خدشه وارد سازد، فریضه و از این مقوله است. از سوى دیگر، انجام وظایف عمومى نیز نباید موجب خدشه در نظم اجتماعى و مانع ایفاى وظایف مخصوص دستگاه‏ها و نهادهاى اجتماعى شود. رسیدن به این هدف، در گرو تدوین قانونى کامل و اجراى دقیق آن است، از دیدگاه اسلام، یکى از فلسفه‏هاى مهم امامت، نظام‏مند شدن جامعه و جلوگیرى از تداخل و تعارض امور است. 🌿 این مطلب در سخنان حکیمانه امام على‏علیه السلام نیز آمده است. چنان که فرموده است: «فرض الله الامامة نظاماً للاُمة» 📚 نهج البلاغه،کلمات قصار، 252. 🌿 و دخت گرامى پیامبراکرم‏صلى الله علیه وآله نیز در خطبه معروفشان فرموده است: «جعل الله امامتنا... امانا للفرقة» خدواند امامت و رهبرى ما را مایه امنیت و مصونیت جامعه از تفرقه قرار داده است. 📚 احتجاج طبرسى، خطبه حضرت زهراعلیها السلام. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این پیام👆 و پست های بعدی 💞 بهار تازه و گل تازه و چمن تازه ستاره یار و فلک یار و دورگردون، یار هر آن که بر گل رخسار تو گشاید چشم بهار را چه کند؟ ای به «چهر» رشکِ بهار! درخت اگر گل سوری، به باغ آورده نهال قامت تو، آفتاب دارد بار!💞 🍃🌸 ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک باد🌸🍃 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
‌بیا بہ ڪس نسپاریم دست عهد و وفا ڪہ من از آنِ توهستم، توهم از آنِ منی... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✍️ شهریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم7️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم5️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 4️⃣ 4️⃣ چهارمین معناى سکولاریزم از دیدگاه اسلام پذیرفته نیست، از دیدگاه اسلام، هم مشروعیت ، و هم مبناى قوانین و مقررات حکومتى از دین سرچشمه مى‏گیرد. البته، معناى حکومت دینى این نیست که مدیران و کارگزاران حکومت از عالمان دین و روحانیان باشند، بلکه معناى حکومت دینى این است که‏ اولاً: قوانین و مقررات حکومتى باید با معارف و احکام و اهداف اسلامى هم آهنگ باشد، و قانون و برنامه‏اى مخالف احکام و اهداف اسلام تصویب و اجرا نشود. ثانیاً: نظام سیاسى جامعه بر پایه اصل و امامت استوار باشد، یعنى شخصى دین شناس، پارسا و با تدبیر در رأس هرم قدرت سیاسى قرار داشته باشد، و خطوط و سیاست‏هاى کلى نظام را مشخص سازد، و برحسن جریان امور و اجراى قوانین در جهت نیل به اهداف عالى حکومت نظارت نماید. ثالثاً: مبناى سپردن مسؤولیت‏ها به افراد، شایستگى علمى، مدیریتى و اخلاقى آنان باشد. بدیهى است بر این اساس، روحانیون نیز مى‏توانند در امور مدیریتى جامعه سهم و نقش ویژه خود را داشته باشند. دراین جا باید اصل تناسب حکم و موضوع را معیار قرار داد، و از هر گونه افراط و تفریط پرهیز کرد. بنابراین، از نظر بهره‏گیرى از دانش، تجربه، خرد، هنر، تکنولوژى و همه توانمندى‏ها و مهارت‏هاى بشرى هیچگونه محدودیتى ندارد، زیرا امور یاد شده به خودى خود هیچگونه تعارضى با احکام و ا رزش‏هاى دینى ندارد، ناسازگاریهایى که احیاناً در این زمینه رخ مى‏دهد، به فلسفه‏ ها و مکتب‏هایى باز میگردد که در جوامع بشرى - غالباً و غیر دینى - پدید آمده، و علوم و فنون را در خدمت خود گرفته‏ اند. آن گاه، این علوم و فنون و تجارب بشرى، همراه با آن ایدئولوژى‏هاى ناسازگار با دین، به جوامع دینى وارد شده، و چالش‏آفرین شده است. حکومت دینى میتواند علوم و فنون و تجارب بشرى را از فلسفه‏ ها و ایدئولوژى‏هاى ناسازگار با معیارهاى دینى پیراسته سازد، و آن‏ها را در خدمت اهداف و آرمان‏هاى خود در آورد. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم8️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم5️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 5️⃣ 5️⃣ پنجمین معناى سکولاریزم (جدایى دین از جامعه) نیز از دیدگاه اسلام پذیرفته نیست، اسلام دینى است و براى مسایل و شئون اجتماعى اهمیت بسیار قایل است، تا آن جا که، حتى عبادت‏هاى اسلامى که به رابطه انسان با خدا مربوط مى‏شود نیز، جنبه دارد. اسلام، به همه شئون حیات بشرى اهتمام ورزیده، و براى هدایت بشر در همه زمینه‏ها برنامه و قانون دارد. قرآن کریم و احادیث اسلامى بهترین و روشن‏ترین گواه این مدعى است روشنى این مطلب تا حدّى است که مستشرقان منصف نیز آن را شناخته و به آن اذعان کرده‏اند. ✅ مارسل‏بوازار در این باره گفته است: «قوانین اسلام یک بعدى تدوین نشده و شارع مقدس به تمام جنبه‏هاى مختلف زندگى انسان، اعم از مادى و معنوى توجه داشته است. دیانت اسلام مجموعه‏اى از دستور العمل‏ها و تکالیفى است که خط مشى هر مسلمان را در امور سیاسى، اقتصادى و مسایل اجتماعى دیگر تعیین مى‏کند.» 📚 مارسل بوازار، اسلام و حقوق بشر، ترجمه دکتر محسن مؤیدى، ص 64. «در دیانت اسلام، حقوق و تکالیف، اوامر و نواهى عموماً از ریشه گرفته‏اند. قانون قرآن، ناظر به همه امور مسلمانان است. بنابراین، اسلام به انسان از نظر گاه و ، و هر دو، مى‏نگرد.» 📚 همان ص 24، جهت آگاهى بیشتر در این باره به کتاب «خاتمیت و کمال دین» از علی ربانی گلپایگانی نمایید. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀