eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
2.6هزار ویدیو
175 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم2️⃣1️⃣ 🔰 سكولاريسم 1️⃣ يكي از مباني تأثير‌گذار در ساخت دنياي جديد غرب، است. سکولاریسم که در اصطلاح به معنای اهل این زمان بودن و است، عمدتاً به گرایشی اطلاق می‌شود که طرف‌دار حذف دین یا بی‌اعتنایی به آن در ساحت‌های مختلف حیات انسانی از قبیل سیاست، حکومت و علم است؛ ✅ اما می‌توان گفت: در اصل به معنای جداسازی و تفکیک قلمرو‌های عمومی مانند حکومت، سیاست و اقتصاد از قلمرو‌های خصوصی نظیر اخلاق، خانواده، هنر و دین است. از‌آنجا‌که بنیاد غرب جدید بر ارزش‌های و سرمایه‌گذاری بنا شده است، تمام ارزش‌ها و هنجار‌های رو‌بنایی جامعه بر‌اساس نسبتی که با ارزش‌های بنیادین جامعه غربی دارند، ارزش‌گذاری می‌شوند. از‌آنجا‌که قلمرو عمومی، یعنی حکومت، سیاست و اقتصاد عرصة تولید و مبادلة ارزش‌های مادی (قدرت، ثروت) هستند، نظام غربی خود را متعهد به مدیریت و توسعة این قلمرو می‌داند. نهاد‌های متعلق به قلمرو نباید عرصه را برای نهاد‌های متعلق به قلمرو تنگ کنند. غرب جدید تا‌آنجا‌که قلمرو خصوصی برای قلمرو‌ عمومی ایجاد مزاحمت نکند، آن را به رسمیت می‌شناسد و در صورتی که هنجار‌های نهاد خصوصی بخواهند در عرصة عمومی دخالت کنند، نسبت به محدود‌ کردن این هنجار‌ها و یا مقابله با آن، اقدام خواهند نمود. نتیجة چنین تفکیکی، به تعبیر ژورژ بوردو، رهایی فرد از دل‌مشغولی‌هایی است که می‌تواند در مورد رفتار اجتماعی وی ایجاد کند. پیامد دیگر، واگذاری نقش فرو‌دست به نهاد‌های متعلق به قلمرو خصوصی، از جمله نهاد است. 📚 ژورژ بوردو؛ لیبرالیسم؛ ترجمة عبدالوهاب احمدی؛ ص 116. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم3️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم2️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 1️⃣ 1️⃣ از دیدگاه اسلام اصل براى اشخاص حقیقى یا حقوقى پذیرفته شده است، ولى در باره آن یک سلسله شرایط فقهى و اخلاقى مقرر شده است. به عبارت دیگر، هم در کسب مالکیت و هم در استفاده و بهره‏بردارى از آن، احکام و مقرراتى وضع شده است، تا عدالت اجتماعى تأمین گردد، و از فضیلت و منزلت انسانى پاسدارى شود. بر این اساس، رباخوارى، دزدى، غش و تزویر، کم‏فروشى، بى‏انصافى، اسراف و تبذیر، تکاثر، شکم بارگى، بى‏اعتنایى به محرومان و تهى دستان، اعمال و صفاتى زشت و به حساب آمده‏اند. از سوى دیگر، آنان که رهبرى سیاسى و اخلاقى جامعه را بر عهده‏دارند و پیشوایان عدالت و فضیلت به شمار مى‏روند، در این باره مسؤولیتى بزرگ‏تر دارند. «ان الله فرض على ائمة العدل أن یقدّرو انفسهم بضعفة الناس، کى لایتبیّغ بالفقیر فقره»: خداوند بر پیشوایان عدالت واجب کرده است که خود را با افراد ضعیف و تهى دست بسنجند، و زندگى خویش را با مقیاس زندگى آنان تنظیم کنند، تا فقر و تنگدستى بر فقیران تلخى و ناگوارى دو چندان نداشته باشد. 📚 نهج البلاغه، خطبه 209. بر این اساس، تکاثر و ثروت اندوزى رهبران سیاسى و دینى اجتماع امرى ناشایسته است، و کار کلیسا و علماى دین مسیحى، آن گونه که در تاریخ نقل شده است، از نظر اسلام سخت نکوهیده و ناروا است. چنانکه این روش از عالمان دین اسلام و رهبران دینى اخلاقى و سیاسى جامعه اسلامى نیز نکوهیده و ناپسند است. چنین روشى نه با تعالیم قرآن و سنت سازگار است، و نه با سیره و روش پیامبر اکرم‏صلى الله علیه وآله و ائمه اطهارعلیهم السلام هم‏آهنگ است، و نه با سیره و روش سلف صالح از امت اسلامى . بر این اساس، آنچه در تاریخ مسیحیت در قرون وسطى رخ داده است چه درباره علماى دین، و چه در باره رهبران سیاسى از نظر اسلام، ناپسند و نامشروع بوده است. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم4️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم3️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 2️⃣ 2️⃣ آنچه به عنوان نمود و ظهور در درون کلیسا گفته شده است، از دیدگاه اسلام قابل قبول است. سکولاریزه شدن نهاد کلیسا یا هر نهاد دینى مشابه آن، به این معنا که آن نهاد علاوه بر انجام اعمال و مناسک عبادى خاص، به مسایل و مشکلات مردم اهتمام ورزد و به آنان خدمت کند، نه تنها مذموم نیست، بلکه کارى بس پسندیده، و ارزشمند است، بنابر این، کارى که در نهضت رفرمیسم صورت گرفت، و خدمت صادقانه به مردم به‏عنوان عملى عبادى که مى‏تواند انسان را به نجات و رستگارى برساند ترویج گردید، بسیار شایسته و در خور تقدیر است. 🌿 در جهان‏بینى اسلامى، خدمت به مردم و حل مشکلات آنان به انگیزه رضاى الهى، عبادتى بزرگ به شمار مى‏رود، تا آن جا که گفته شده است: «افضل ‏الناس انفعهم للناس». برترین افراد، نافع‏ترین آنان براى مردم مى‏باشند. بدین جهت، اسلام عزلت گزینى و ترک اجتماع را نکوهیده است. در جهان‏بینى اسلام، کسى که به امور جامعه اسلامى بى‏تفاوت باشد، مسلمان راستین نیست. «من اصبح ولم یهتمّ بأمور المسلمین فلیس بمسلم». همین گونه است ‏مند بودن تشکیلات و نهاد دینى، و استفاده از دستاوردهاى علم و صنعت و روش‏هاى نوین مدیریتى. نهادهاو مؤسسه‏هاى دینى از نظر نظام سازى تشکیلاتى و برنامه‏ریزى براى چرخش و گردش مطلوب کارهاى ادارى، با دیگر نهادهاى مدنى تفاوتى ندارند، آنچه مهم است این است که اولاً: مقررات و نظام سازى‏هاى ادارى و مدیریتى در راستاى سهولت و جریان درست امور باشد، و ثانیاً: با احکام و ارزش‏هاى دینى ناسازگار نباشد. بنابراین، اگر مقصود از شدن نهادهاى دینى، قانونمند شدن و استفاده کردن از تجارب و فنون بشرى در برنامه ریزى و مدیریت است، امرى است ، و اسلام صد درصد با آن موافق است. ولى، اگر به این معناست که بدون در نظر گرفتن معیارهاى دینى و متناسب بودن با اهداف و وظایف این نهادها، هرگونه روش و منش مدیریتى حاکم برنهادهاى مدنى دیگر به عنوان الگو و سرمشق برگزیده شود، پذیرفته نخواهد بود. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم5️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم4️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 3️⃣ 3️⃣ از آنچه در بند دوم👆 گفته شد، مى‏توان درباره سومین معنا و کاربرد نیز داورى کرد. در این جا نیز اصل و تمایز ساختارى اجتماع و رده بندى امور اجتماعى براى مشخص شدن وظایف و مسؤولیت‏ها، در راستاى کار آمد شدن نهادهاى مدنى و ارایه بهترین خدمات به شهروندان، مطلوب و ستودنى است. 🌿 یکى از نکاتى که امام على‏علیه السلام در عهدنامه خود به مالک اشتر بر آن تأکید کرده، اصل تفکیک نهادها، وظایف و مسؤولیت‏هاى اجتماعى است. چنان که فرموده است: بدان که مردم اصناف و طبقات گوناگونى‏اند که صلاح آن‏ها به یکدیگر بستگى دارد، و به یگدیگر نیازمندند، دسته‏اى ارتشیان‏اند، گروهى نویسندگان و دیوان‏داران‏اند، عده‏اى قضات عدالت‏اند، دسته‏اى عمال و ولایت داران‏اند، گروهى مأموران جزیه و خراج‏اند، عده‏اى تاجران و صنعتگران‏اند، برخى، فقیران و مستمندان‏اند...» 📚 نهج البلاغه، بخش وصایا، شماره 53. آرى، از دیدگاه اسلام، برخى از مسؤولیت‏ها جنبه و دارد و نباید تقسیم و تفکیک مسؤولیت‏ها به این‏گونه وظایف خدشه وارد سازد، فریضه و از این مقوله است. از سوى دیگر، انجام وظایف عمومى نیز نباید موجب خدشه در نظم اجتماعى و مانع ایفاى وظایف مخصوص دستگاه‏ها و نهادهاى اجتماعى شود. رسیدن به این هدف، در گرو تدوین قانونى کامل و اجراى دقیق آن است، از دیدگاه اسلام، یکى از فلسفه‏هاى مهم امامت، نظام‏مند شدن جامعه و جلوگیرى از تداخل و تعارض امور است. 🌿 این مطلب در سخنان حکیمانه امام على‏علیه السلام نیز آمده است. چنان که فرموده است: «فرض الله الامامة نظاماً للاُمة» 📚 نهج البلاغه،کلمات قصار، 252. 🌿 و دخت گرامى پیامبراکرم‏صلى الله علیه وآله نیز در خطبه معروفشان فرموده است: «جعل الله امامتنا... امانا للفرقة» خدواند امامت و رهبرى ما را مایه امنیت و مصونیت جامعه از تفرقه قرار داده است. 📚 احتجاج طبرسى، خطبه حضرت زهراعلیها السلام. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این پیام👆 و پست های بعدی 💞 بهار تازه و گل تازه و چمن تازه ستاره یار و فلک یار و دورگردون، یار هر آن که بر گل رخسار تو گشاید چشم بهار را چه کند؟ ای به «چهر» رشکِ بهار! درخت اگر گل سوری، به باغ آورده نهال قامت تو، آفتاب دارد بار!💞 🍃🌸 ولادت امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک باد🌸🍃 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️ 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
‌بیا بہ ڪس نسپاریم دست عهد و وفا ڪہ من از آنِ توهستم، توهم از آنِ منی... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✍️ شهریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم7️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم5️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 4️⃣ 4️⃣ چهارمین معناى سکولاریزم از دیدگاه اسلام پذیرفته نیست، از دیدگاه اسلام، هم مشروعیت ، و هم مبناى قوانین و مقررات حکومتى از دین سرچشمه مى‏گیرد. البته، معناى حکومت دینى این نیست که مدیران و کارگزاران حکومت از عالمان دین و روحانیان باشند، بلکه معناى حکومت دینى این است که‏ اولاً: قوانین و مقررات حکومتى باید با معارف و احکام و اهداف اسلامى هم آهنگ باشد، و قانون و برنامه‏اى مخالف احکام و اهداف اسلام تصویب و اجرا نشود. ثانیاً: نظام سیاسى جامعه بر پایه اصل و امامت استوار باشد، یعنى شخصى دین شناس، پارسا و با تدبیر در رأس هرم قدرت سیاسى قرار داشته باشد، و خطوط و سیاست‏هاى کلى نظام را مشخص سازد، و برحسن جریان امور و اجراى قوانین در جهت نیل به اهداف عالى حکومت نظارت نماید. ثالثاً: مبناى سپردن مسؤولیت‏ها به افراد، شایستگى علمى، مدیریتى و اخلاقى آنان باشد. بدیهى است بر این اساس، روحانیون نیز مى‏توانند در امور مدیریتى جامعه سهم و نقش ویژه خود را داشته باشند. دراین جا باید اصل تناسب حکم و موضوع را معیار قرار داد، و از هر گونه افراط و تفریط پرهیز کرد. بنابراین، از نظر بهره‏گیرى از دانش، تجربه، خرد، هنر، تکنولوژى و همه توانمندى‏ها و مهارت‏هاى بشرى هیچگونه محدودیتى ندارد، زیرا امور یاد شده به خودى خود هیچگونه تعارضى با احکام و ا رزش‏هاى دینى ندارد، ناسازگاریهایى که احیاناً در این زمینه رخ مى‏دهد، به فلسفه‏ ها و مکتب‏هایى باز میگردد که در جوامع بشرى - غالباً و غیر دینى - پدید آمده، و علوم و فنون را در خدمت خود گرفته‏ اند. آن گاه، این علوم و فنون و تجارب بشرى، همراه با آن ایدئولوژى‏هاى ناسازگار با دین، به جوامع دینى وارد شده، و چالش‏آفرین شده است. حکومت دینى میتواند علوم و فنون و تجارب بشرى را از فلسفه‏ ها و ایدئولوژى‏هاى ناسازگار با معیارهاى دینى پیراسته سازد، و آن‏ها را در خدمت اهداف و آرمان‏هاى خود در آورد. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم8️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم5️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 5️⃣ 5️⃣ پنجمین معناى سکولاریزم (جدایى دین از جامعه) نیز از دیدگاه اسلام پذیرفته نیست، اسلام دینى است و براى مسایل و شئون اجتماعى اهمیت بسیار قایل است، تا آن جا که، حتى عبادت‏هاى اسلامى که به رابطه انسان با خدا مربوط مى‏شود نیز، جنبه دارد. اسلام، به همه شئون حیات بشرى اهتمام ورزیده، و براى هدایت بشر در همه زمینه‏ها برنامه و قانون دارد. قرآن کریم و احادیث اسلامى بهترین و روشن‏ترین گواه این مدعى است روشنى این مطلب تا حدّى است که مستشرقان منصف نیز آن را شناخته و به آن اذعان کرده‏اند. ✅ مارسل‏بوازار در این باره گفته است: «قوانین اسلام یک بعدى تدوین نشده و شارع مقدس به تمام جنبه‏هاى مختلف زندگى انسان، اعم از مادى و معنوى توجه داشته است. دیانت اسلام مجموعه‏اى از دستور العمل‏ها و تکالیفى است که خط مشى هر مسلمان را در امور سیاسى، اقتصادى و مسایل اجتماعى دیگر تعیین مى‏کند.» 📚 مارسل بوازار، اسلام و حقوق بشر، ترجمه دکتر محسن مؤیدى، ص 64. «در دیانت اسلام، حقوق و تکالیف، اوامر و نواهى عموماً از ریشه گرفته‏اند. قانون قرآن، ناظر به همه امور مسلمانان است. بنابراین، اسلام به انسان از نظر گاه و ، و هر دو، مى‏نگرد.» 📚 همان ص 24، جهت آگاهى بیشتر در این باره به کتاب «خاتمیت و کمال دین» از علی ربانی گلپایگانی نمایید. ادامه دارد...👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
1️⃣ نقد مبانی فمینیسم9️⃣1️⃣ 🔰 سکولاریسم5️⃣ ✅ بررسى تطبیقى سکولاریسم، و دیدگاه اسلام 6️⃣ 6️⃣ اعتقاد به از اصول و عناصر مشترک ادیان به شمار مى‏رود، حتى در ادیانى که اعتقاد به خداوند وجود ندارد، نیز اعتقاد به امر مقدس یافت مى‏شود. چنان که سودربلوم(متکلم و دین‏شناس سوئدى) گفته است: «مفهوم قدسى یا قدسیّت، مفهوم کلیدى دین است وحتى از فراتر مى‏رود، زیرا ممکن است دینى بدون مفهوم خدا وجود داشته باشد، ولى هیچ دینى بدون تمایز بین قدسى و دنیوى وجود ندارد». رودلف‏اتو نیز طرفدار این نظریه است که عنصر مشترک ادیان را اعتقاد به امر مقدس تشکیل مى‏دهد. وى کتابى در این باره به نام «مفهوم امر قدسى» تألیف کرده است. 📚 بهاء الدین خرمشاهى، دین پژوهى، ج 1، ص 123-124. از طرفداران به نام این نظریه میرچاه‏الیاده است. به نظر وى قدسى و دنیوى دو وجه از بودن در جهان است. وى تصریح کرده است که خصلت قدسى، گوهر یگانه پدیده مذهبى است و نمى‏توان آن را با مقیاس‏هاى فیزیولوژى، روان‏شناسى، جامعه‏شناسى و غیر آن مطالعه کرد. او همچنین یاد آور شده است که توتم پرستى، بت پرستى، پرستش طبیعت یا ارواح و نیز پرستش شیاطین و خدایان و سر انجام پرستش خداى یگانه، تجلیات گوناگون اعتقاد به امر مقدس است. 📚 میرچاه الیاده،The Sacred And The Profane رساله در تاریخ ادیان، ترجمه جلال ستّارى صص 17 - 18. الیاده، در کتاب «قدسى و دنیوى» مى‏نویسند: «هر جشن دینى، و هر زمان نیایش، نمایانگر تحقق یک رویداد مقدس است که در گذشته اساطیر، در آغاز و ازل رخ داده بوده است» 📚 المیزان، ج 5، ص 288. بدون شک، مصداق کامل و تمام حقیقت مقدس، وجود خداوند متعال است. و همه قداست‏هاى دیگر به نسبت ویژه آن‏ها با خداوند باز مى‏گردد. 🌿 قرآن کریم خداوند را فرمانرواى قدوس توصیف کرده است. «الملک القدّوس(حشر: 59)». 🌿 چنان که جبرئیل را «روح القدس» نامیده است(بقره: 87). مقصود از قدسى بودن جبرئیل عصمت از خطا و گناه است، زیرا او امین وحى و آورنده آن از جانب خداوند براى پیامبران بوده است. 🌿 قرآن کریم، سرزمینى که حضرت موسى‏علیه السلام در آن به مقام نبوت برگزیده شد را وادى مقدس نامیده است(طه: 12)، چنان که سرزمین فلسطین را نیز «ارض مقدس» دانسته است(مائده: 21) مقدس بودن این سرزمین بدان جهت است که خاستگاه پیامبران بوده و از شرک و بت پرستى منزه بوده است. 📚 المیزان، ج‏5، ص 288. حاصل آنکه، قداست دوگونه است: و ، قداست ذاتى ویژه خداوند است و قداست با واسطه، ویژه امورى است که انتساب ویژه‏اى با خداوند دارند، زیرا همه موجودات طبیعى و غیر طبیعى آفریده و فعل خداوند مى‏باشند، ولى، برخى از آن‏ها انتساب ویژه‏اى به خداوند دارند، و در نتیجه، از قداست با واسطه برخوردار مى‏شوند، مانند مواردى که پیش از این به آن‏ها اشاره شد. مثلاً مکانى که حضرت موسى‏علیه السلام در آن به مقام نبوت برگزیده شد بدان جهت «وادى مقدس» نامیده شده که وادى قرب حضور در پیشگاه پروردگار و مناجات با خداوند بود. همین گونه است مکان‏ها و زمان هایى چون کعبه، مسجدالحرام و مساجد دیگر، و اعیاد مبارک از نظر دین. قداست این مکان‏ها و زمان‏ها به دلیل انتساب ویژه‏اى است که به خداوند دارند، و رخداد مقدسى است که در آن‏ها واقع شده، یا مناسک و عبادات ویژه‏اى است که در آن‏ها تشریع شده است. 📚 المیزان، ج 14، صص 137 - 138. در هر حال، اعتقاد به از عناصر مشترک ادیان است، خواه مصداق آن‏ها حق باشد یا باطل. بنابراین، دنیوى گرى به معناى قداست زدایى در شکل حاد و گسترده آن به الحاد (Atheism) مى‏انجامد. و این، شدیدترین مرحله دنیوى‏گرى و سکولاریزم است. البته، باید به این نکته توجه داشت که در روزگار ما سکولاریزم در این شکل حاد و الحادى آن وجود ندارد، یعنى نظام‏هاى سکولار غربى داراى چنین ویژگى نیستند. این مطلب به قرن نوزدهم و نیمه نخست قرن بیستم باز مى‏گردد که تب دین‏ستیزى و دین‏گریزى در جهان غرب بالا بود، و ایدئولوژى‏هاى الحادى فعال بودند. اما پس از آن، با ظهور دوره پست مدرن و احساس نیازِ جامعه غربى به معنویت، بار دیگر دین و ایمان مذهبى توجه متفکران و مصلحان اجتماعى را به خود معطوف کرد. و امروزه حتى در کشورهاى غربى که با نظام‏هاى سیاسى و حکومت سکولار، اداره مى‏شوند، ایمان مذهبى نقش برجسته‏اى دارد. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
گفتند باز می‌شود از قم در بهشت ما را ببر بهشت تو ای خواهر بهشت 🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانه ی کوچکی در هند ای روشنیِ صبح زندگی ام، حسین💞 ✨💫باز هم صبح شد و عرض ارادت دارم با سلامی به شما قصد زیارت دارم✨💫 💞السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن💞 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💫 💞 🍃 Mohsenzade.com/zm 💞 Womanfamily.ir ♥️ https://www.aparat.com/woman_family 💞 @woman_family 🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813