eitaa logo
** مطالعات اسلامی زنان **
21.8هزار دنبال‌کننده
15.7هزار عکس
17.8هزار ویدیو
392 فایل
Islamic women studies فرصتی ویژه برای ارتقا و تعالی اندیشه و باورها, در حوزه تخصصی زنان، خانواده, سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه ها، دوره های آموزشی, مشاوره, * استفاده از مطالب کانال با لینک *تبلیغات‌ @ZAhmadi85 #مطالعات_اسلامی_زنان
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️راه مقابله با : رعایت کامل مسائل بهداشتی✅ ⛔️راه مقابله با :شرکت گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی✅ @women92
🔴تا شنبه سایت باز است برای ثبت‌نام🔴 🔴 دوره مجازی مهارت‌افزایی سبک زندگی(گام نخست) 🔴 این دوره شامل: 🔶 مهارت‌های انتخاب همسر 🔶 مهارت‌های زناشویی و همسرداری 🔶 مهارت‌های تربیت فرزند 🔶 مهارت‌های راهنمایی و مشاوره 🔶 یک ترم 60.000 تومان(با 40% تخفیف) 🔶 دو ترم 110.000 تومان(با 45% تخفیف) 🔶 سه ترم 150.000 تومان (با 50% تخفيف) 🔶 بسته آموزشی سه ترم به صورت فلش 64 گیگ، 50.000 تومان(با 50% تخفیف) ❇️ برای ثبت‌نام با 50 درصد تخفیف به آی‌دی @mvakili98 در ایتا یا آی‌دی @mvakili95 در تلگرام پیام ارسال فرمایید. ❇️ به کسانی که در امتیاز لازم را در آزمون‌ها کسب نمایند، گواهی‌نامه معتبر داده می‌شود. 🔴 لینک ثبت‌نام: https://register.wrc.ir/view.php?id=29033 🔴 کد معرف: 110110
Photo from Zahereh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‏توصیه حضرت #‎آیت_الله_جاودان در مورد نظر رهبرانقلاب مبنی بر ‎ در انتخابات پ ن: اگر به ‎ کامل رأى ندهیم، از لیست جناح مقابل فرد یا افرادی وارد مجلس میشوند ✍️برسانید بدست آن بزرگوارانی که خارج از لیست هستند و دارند تلاش میکنند اسم خود را جایگزین برخی از افراد لیست کنند http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5960764009496970188.pdf
142.1K
خلاصه کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ موسی ریاحی @women92
📋 فرهنگ اصطلاحات کلیدی در مطالعات جنسیت 🖊 شیوا علی‌نقیان 🔖این فهرست شامل موارد زیر است: • جنسیت • زنانگی/ مردانگی • ستم/ سرکوب • مردمحوری • عمومی/ خصوصی • جنسیت‌زدگی • جنسیت‌دگی زبانی • موج دوم فمینسیم • موج سوم فمینسیم • پست فمینسیم • گفتمان • سیاستهای هویت بخش • نگارش زنانه • جنبش بیداری مردان • نظریه کوییر ✅ موج دوم فمینیسم Second Wave Feminism 📍فمینیست‌های موج دوم تفاوت و تمایز میان مردان و زنان را تمایزات جنسی می دانند که برساخته و مولود فرهنگ مردسالار است. “برای فمینیست های موج دوم فرودستی زنان مسئله اصلی است و نظریه آنان در جهت برملا کردن و از میان برداشتن این فرودستی است. این گروه می گویند مردان در همه قلمرو زندگی زنان تسلطی نظام مند را اعمال می کنند و تمام روابط میان زنان و مردان روابطی سلسله مراتبی بر اساس قدرت است و به همین دلیل می تواند موضوع مناسبی برای تحلیل سیاسی باشد. بر این اساس هدف فمینیست های موج دوم آشکار کردن شیوه های اعمال اقتدار مردانه در تمام حوزه های زندگی است. آنها معتقدند که فرهنگ زنان، دانش و درک ذهنی آنان همگی از سوی مردان انکار شده است (آبوت و والاس،۲۹۴:۱۳۸۰). ✅ موج سوم فمینیسم Third Wave Feminism 📍فمینیسم موج سوم تقریبا همزمان با پست فمینیسم شکل گرفت اما ریشه و منشایی متفاوت داشت. فمنیسم موج سوم عمدتا بر پایه نقدهای زنان رنگین پوست و نیز جهان سومی فمینیسم از فمینیستهای سفید پوست غربی شکل گرفته است. موج سوم این ادعا را می پذیرد که هیچ مفهوم مشترک و جهانشمولی از سرکوب برای همه زنان و در همه موقعیتهای زمانی و مکانی وجود ندارد. استدلال این فمینیست ها این است که جهانشمول گرایی آنچه را که نامشابه انگاشته شود به حاشیه می راند؛ به طوری که از رهگذر به کار انداختن فرایند بهنجار سازی ، عدم شباهت را نابهنجار اعلام می کند و در قبال ناهمنوایی قضاوت منفی به عمل می آورد (بیسلی،۱۲۳: ۱۳۸۵). از دید این فمینیست ها همانگونه که در اندیشه سنتی غرب مرد نماد انسان است، زنانگی به حاشیه رانده و سرکوب می شود. این فمینیست ها هیچ گونه جستجویی برای کسب هویت گروهی را مجاز نمی دانند، چراکه هر گونه پذیرفتن معیاری جهانشمول برای قدرتمندی یا بی قدرتی زنان، به حاشیه راندن و طرد روایت عده ای از زنان در جهان است که وجود دارند و یا در آینده می توانند باشند. ✅ پست فمینیسم Post Feminism 📍پست فمینیست به مجموعه نظریاتی گفته می شود که در امتداد فمینیسم موج سوم قرار گرفته و سعی در از حاشیه به محور کشاندن زنان دارد. این نگرش، این کار را از طریق عاملیت بیشتری که برای زنان قایل می شود انجام می دهد. آنها منابع متعددی را برای زنان در نظر می گیرند که آنان از آن طریق با انقیاد مبارزه می کنند. این رویکرد اولین بار در اروپا و آمریکا (دهه هشتاد میلادی) از طریق رسانه های جمعی شکل گرفت و تلاش داشت که نحوه بازنمایی زنان در رسانه ها را مورد تحلیل قرار داده، توانایی آنها را برای زیبا بودن، دستور دادن، و انتخاب فعالانه ی شریک زندگی را بخشی از مبارزه آنها با انقیاد بداند. تکیه بیش از حدی که آنها بر رسانه های جمعی و بازنمایی زنان در آنها و عوامل قدرت بخشی آنان دارند اگرچه باعث شد که طرفداران زیادی در میان زنان جوان طبقه متوسط پیدا کنند اما مانع از آن شد که این مکتب بتواند مانیفست مشخصی برای خود تعیین کند یا حتی بتواند تعریف دقیقی از اصطلاح پست فمینیسم ارائه کرده و یا انسجام مکتبی میان آنها به وجود آید. ✅ جنبش بیداری مردان Men’s Right Movement 📍جنبش مردان در پی جنبش آزادی زنان ظهور کرد. مردان نیز مانند فمینیست های رادیکال در گروه های نامتجانس و متفاوتی گردهم آمدند. از طریق این جنبش ها مردان نیز به تدریج به این مسئله فایق آمدند که آنها هم ذاتا و طبیعتا جنسیت خود را اخذ نکرده اند و نحوه ی آموزش و پرورش آنها به نحوی است که که “مردانگی” خود را یاد می گیرند. 📍تعداد زیادی از فعالین این جنبش معتقد بودند که جنسیت آنها را تحت قیود محدود کننده ای قرار داده است و مردان نیازمند رهایی از مردانگی تحمیل شده به آنها هستند همانطور که زنان تلاش می کنند تا از قیود پدرسالاری خود را برهانند (پیس، ۲۰۰۰). 📍بدین ترتیب استفاده از مفهوم جنسیت که زنانگی و مردانگی را مجموعه صفاتی می دانست که به لحاظ فرهنگی به زنان و مردان نسبت داده شده بود، مسیر آگاهی بخشی را نیز برای مردان گشود تا آنها نیز جایگاه خود و ایدئولوژی های حاکم بر آن را غیر قطعی و چالش پذیر بیابند. http://bit.ly/2SzTv http://eitaa.com/joinchat/3344760855Cfb739a80b7
سلام صبح جمعه به یاد موندنی تون بخیر ۲اسفند ۹۸🇮🇷
🔴 l چه کسی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنیم؟ 🔻 سردار سلیمانی نماد مدیر تراز انقلاب اسلامی بود . در کارزار انتخابات مجلس نیازمند مدیرانی از جنس حاج قاسم سلیمانی هستیم تا همانند عرصه دفاع و امنیت با پیروی از منش و سیره او بتوانند حس آرامش، رضایتمندی و کارآمدی را در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به وجود آورند. 🔻برخی شاخص های مکتب حاج قاسم: 1⃣ : سردار شهید قاسم سلیمانی درباره رمز عاقبت به خیری گفته بود: والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی {رهبر معظم انقلاب} است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است. 2⃣ : سردار اهل تشریفات نبود و از رفاه‌طلبی بیزار بود. او در مدت ۲۲ سالی که فرماندهی سپاه قدس را برعهده داشت اجازه تغییر میز و صندلی اتاق کارش را نداد. خانه حاج قاسم در کرمان نیز که هم اکنون فاطمیه شده است یک خانه چند سال ساخت در یکی از محله‌های عادی شهر کرمان بود و این شهید والامقام در شهر محل زندگی اش هیچ اموالی ندارد و همین امر هم باعث محبت مردم به وی شده است. 3⃣ : به تعبیر رهبر انقلاب انقلابی گری خط قرمز قطعی سردارسلیمانی بود و ایشان ذوب در انقلاب بود. 4⃣ : مهم‌ترین بروزات این فضیلت اخلاقی را می‌توان در «علاقه نداشتن به ستایش توسط دیگران»، «نداشتن چشمداشت مادی»، «پذیرش کار‌های سخت و با نمود و منفعت شخصی کم» و «آمادگی برای مرگ و دست شستن از جان» جست‌وجو کرد که همگی این شاخص‌ها در شهید سردار به چشم می‌خورد. 5⃣ :سلیمانی اهل هدایت امور در ستاد و پشت میز نبود. عمده فرماندهان دفاع مقدس نیز که محبوبیت فراوان پیدا کردند فرماندهانی بودند که خود در میدان حاضر می‌شدند نه ستادنشین ‌ها. به یاد صبح جمعه رفتنت صبح جمعه انتخابات @women92
💝 مجموعه طرح | «الگوی سوم زن» 2️⃣ طرح دوم: پیروزی در گروِ حضورِ زنان ‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: 🌸 امام (ره) فرمودند که اگر در این نهضت همکاری نمی کردند، انقلاب هم پیروز نمی شد. 🗳 اگر در طول انقلاب، وفاداری و عواطف و حضور زنان در میدان های مختلف، در راهپیمایی‌ها و در ها نمی‌بود، یقیناً این حرکت عظیم مردمی نمی‌توانست این‌گونه شکل پیدا کند و ادامه یابد. این نظر اسلام و نظام اسلامی است. ۱۳۷۹/۰۶/۳۰ ‌ زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبر انقلاب👇 ❣️ @khamenei_reyhaneh
❄️ اگر برای خدا باشد ؛ انتخاب شما هم عبادت خواهد بود ...
کرونای بی‌دفاع در ایران😔😔😂 🇮🇷 @women92