eitaa logo
** مطالعات اسلامی زنان **
22.9هزار دنبال‌کننده
16.9هزار عکس
20.1هزار ویدیو
403 فایل
𝐈𝐬𝐥𝐚𝐦𝐢𝐜 𝐰𝐨𝐦𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐝𝐢𝐞𝐬 📍فرصتی‌ویژه‌برای‌ارتقاوتعالی‌اندیشه‌وباورها 📍در حوزه تخصصی زنان 📍خانواده 📍سبک زندگی با مدیریت دکتر میرجعفری هماهنگی کارگاه‌ها،دوره‌های آموزشی،مشاوره تبلیغات: @ZAhmadi85 🖇استفاده ازمطالب کانال با ذکرلینک
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 قیام حسین(ع)؛ رسانه‌ای به عظمت تاریخ 💢عاشورا محصول انحراف، سکوت، فریب و تحریف... ✍معصومه نصیری_ مدرس و پژوهشگر سوادرسانه‌ای ◾️در زمانه‌ ای که کذب و نیرنگ فراگیر و چهره جهان اسلام را پوشانده بود حقانیت از میانه حج، راهی سرزمینی شد که بنا بود تاریخ ساز و تا قیام قیامت سرخی خونش ضامن برافراشته بودن بیرق حق‌طلبی در عالم باشد. اما این سوال همواره مطرح است که چطور مردمان آن زمانه توانایی تشخیص میان حق و باطل را نداشتند و چگونه برای اقدام علیه فرزند پیامبر(ص) متقاعد شده بودند؟ و اگر ما آن زمان می‌زیستیم در میان کدام سپاه بودیم؛ یزید یا حسین(ع)؟ ◾️از این منظر باید نگاهی انداخت به شرایط حاکم بر افکار عمومی آن روزگار و شیوه‌های عملیات روانی و رسانه‌ای سردمداران آن زمان و تکنیک‌های اقناع مخاطبان جهت اقدام علیه فردی که حقانیتش از روز روشن‌تر بوده است. ◾️بی‌شک عملیات روانی از زمان خلقت انسان تا به امروز در شکل‌های گوناگون رایج و در دوران مختلف همواره در راستای جهت دهی به افکار عمومی جهت نیل به نتیجه‌ای خاص به‌کار برده شده است. در عملیات روانی، جنگ، جنگ کلمات و شایعات در راستای تزلزل عقل و تغییر رفتار و اعمال است. ◾️در آن دوران حاکمان وقت سعی در القای دعو امام حسین(ع) برای خلافت و ریاست را داشتند و آنچه مورخان نگاشته‌اند حاکی از برجسته سازی ادعای غلط و پنهان سازی واقعیت یعنی مخالفت امام(ع) با تحریف‌ها و بدعت‌ها در دین از سوی حاکمان آن روزگار است. ◾️قلب واقعیت‌ها، برجسته‌سازی، دروغ و انگاره‌سازی های صورت گرفته همگی در وارونه‌سازی حق و باطل و جا به جایی حقیقت و دروغ نقش آفرینی کردند و اینگونه بود که در کنار بمباران خبری علیه امام حسین(ع)، وعده‌های اعطای مقام و پاداش، بالابردن هزینه‌های حمایت از امام معصوم و... همگی سبب انحراف افکار عمومی از حق و حقیقت به ظلم و انحراف شد. ◾️دستگاه جور که تخصص ویژه‌ای در وارونه نمایی و تغییرات جدی در حوزه دین رسول الله(ص) داشت، با استفاده از همین تکنیک‌های عملیات روانی با برچسب زنی و خبیثانه‌ترین روش‌ها خود را نماینده دین معرفی کرده و امام (ع) را سدی در برابر اجرای دین حقیقی و دشمن با پیامبر(ص). این در حالی است که امام حسین (ع) بارها علت قیام خود را نه دستیابی به حکومت که مقابله با محو دین و ظهور بدعت عنوان کردند. ◾️در این میان اما سکوت خواص و بی تفاوتی آنها، به وقوع واقعه عاشورا کمک کرد. واقعه عاشورا را باید محصول ، ، و دانست. عاشورا زاییده توام با خودکامکی و زیاده‌خواهی مردمی بود که در این نقطه مهم تاریخی درست نیندیشیدند و دقیق اقدام نکردند. ◾️در نهایت خون حسین، تفکر حسین و حقانیت حسین پیروز واقعی است. حقیقت از میان ظلمات سربرآورد و تا امروز روشنی‌راه جویندگان راه حق شده است. قیام حسین؛ به بلندا و عظمت تاریخ است و عاشورا تا ابد خواهد بود با تمام ویژگی‌های پیام و پیام‌رسانی و تاثیرات بر مخاطب. ✅و در پایان اینکه: نباید تصویر کنیم این فریب‌کاری مختص آن دوران بوده است. این رویه امروز در سیل خروشان پیام‌ها و بازار داغ رسانه‌های نوین و شیوه‌های جدید عملیات روانی نیز وجود دارد. ما به این جمله باور داریم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا. تشخیص مرز میان حق و باطل و ناخواسته در خدمت ظلم قرار نگرفتن و تلاش برای حق و عدالت‌طلبی آنچیزی است که امروز اگر می‌خواهیم در صف دشمنان دین قرار نگیریم، باید سرلوحه بینش و منش ما باشد. حسینی شدن فراتر از نظر، به عمل نیاز دارد. @women92
⚫️ پخش مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در حسینیه امام خمینی (ره) از سایت و اپلیکیشن هیئت‌آنلاین 🔹 جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت ۲۲ HeyatOnline.ir/Heyat/888 🔹 حجم اینترنت مصرفی در هیئت‌آنلاین کاملا است. 📱دانلود نسخه اندروید نرم‌افزار تلفن‌همراه هیئت‌آنلاین👇 https://cafebazaar.ir/app/ir.heyatonline.android @women92
ا◾️◾️◾️🏴 ا◾️◾️🏴 ا◾️🏴 ا🏴 مقدمه ☑️ إقامه أدله (۱) حال برای تکمیل و تأیید این مهم که حقیقت عبودیت جز از طریق معرفت به طف ودائع حاصل نمی شود، به أدله زیر اشاره می کنیم: ☑️ دلیل نخست: تقرّب به ذات أقدس الهی با تقرب به حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) به تصریح أدله از آیات و روایات و زیارات، تقرب به ذات أقدس الهی، رسول اکرم و أهل بیت (علیهم السلام) به سبب تقرّب به وجود مبارک حضرت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) ایجاد می شود: ▪️ «إنّی اتَقَرَّبُ الَی اللَّهِ وَالی رَسُولِهِ وَالی أمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَ الی فاطِمَهَ وَالَی الْحَسَنِ وَالَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَبِالْبَراءَهِ مِمَّنْ أسَسَّ أساسَ ذلِکَ، وَبَنی عَلَیْهِ بُنْیانَهُ...» (۱)؛ یا أباعبدالله الحسین (علیه السلام)! من تقرب می جویم، بسوی خدا و رسولش (صلی الله علیه و آله) و به سوی امیرالمؤمنین (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) و امام حسن (علیه السلام) و به سوی تو به واسطۀ دوستی تو و بیزاری از هرکس که این ظلم و جور را بر شما تأسیس کرد. ▪️ «أَتَقَرَّبُ إِلَى رَبِّي بِوُفُودِي إِلَيْكَ وَ بُكَائِي عَلَيْكَ وَ عَوِيلِي وَ حَسْرَتِي وَ أَسَفِي وَ بُكَائِي ...» (۲)؛ ای مولایم! با گریستن بر تو و با صداى بلند زارى کردن و حسرت و تأسف خوردن و گریه کردن به خدا تقرب مى‌جویم. ▪️ «أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَ مَوْلَاكَ فِي طَاعَتِكَ وَ الْوَافِدُ إِلَيْكَ، أَلْتَمِسُ بِذَلِكَ كَمَالَ الْمَنْزِلَةِ عِنْدَ اللَّه‏ ...» (۳)؛ در این زیارت شریف، زائر خطاب به حضرت أبوعبدالله (پدر عباد) چنین می گوید: من بنده خدا و شما هستم در طريق طاعت و فرمان بردارى شما می باشم و توجّهم به سوی شما مى ‏باشد و به واسطه اين معنا كمال منزلت و نهايت مرتبه را در نزد خداوند متعال طلب مى ‏كنم‏. ▪️ در تفسیر آیات مبارکات اول تا ششم سوره طور آمده است: «وَ الطُّورِ وَ كِتابٍ مَسْطُورٍ فِي رَقٍّ مَنْشُورٍ وَ الْبَيْتِ الْمَعْمُورِ وَ السَّقْفِ الْمَرْفُوعِ وَ الْبَحْرِ الْمَسْجُور»؛ قسم به كتاب نوشته شده در صحيفه گشوده و فرقان، قسم به بيت المعمور، قسم به طاق بلند و قسم به درياى آتش فروزان. آن طور كه در حديث آمده است، محل شهادت امام حسين (عليه السلام) است و كتاب مسطور، بدن شريف آن حضرت و بيت المعمور سر ايشان و بحر مسجور، ميدان كربلا در روزى است كه جنگ واقع شد و سقف رافع درجات نیز حضرت حسین (علیه السلام) می باشند. (۴) ☑️ دلیل دوم: تقرّب أنبیاء به میزان حمل معرفت حسینی تقرّب جمیع أنبیاء و أعلی درجات عبودیت برای ایشان به میزان حمل آنان از مصیبت کربلا و اقامه عزا بر آن حضرت بوده است (۵). ا┄┄┄┅═✧❁🕋❁✧═┅┄┄┄ا (۱) فرازی از زیارت عاشورای معروفه (۲) فرازی از زیارت مطلقه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) كامل الزيارات، النص، ص ۲۴۱ (۳) فرازی از زیارت حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) كامل الزيارات، النص، ص ۱۹۹ (۴) برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به: الخصائص الحسينية، ص ۲۸۱ (۵) به عنوان نمونه مراجعه شود به: عيون أخبار الرضا(عليه السلام)، ج‏۱، ص ۲۰۹ (مربوط به ماجرای ذبح حضرت اسماعیل توسط حضرت ابراهیم که در آن جناب ابراهیم به سبب حمل مصیبت کربلا و جزع بر آن، به أعلی درجات ثواب از جانب خداوند تبارک نائل شد). 🏴@women92 ◾️🏴 ◾️◾️🏴 ◾️◾️◾️🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موزیک عربی با زیرنویس فارسی باصدای: علی اکبر قلیچ 🎤 و تصویرسازی: 🎨 تدوین و انتشار؛ مؤسسه منتظران منجی"عج" @women92
‌‌پیکی بفرستید و بگویید‌ که امسال در نزدِ علی روضه‌ی عبّاس نخوانند ...! التماس دعا @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ ای اهل حرم میر و علمدار نیامد علمدار نیامد سقای حسین سید و سالار نیامد علمدار نیامد @women92
هدایت شده از  در سمت توام 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥هشداری برای گناهکارن 🔥تجربه وحشتناک یک خانم روسی از زندگی پس از مرگ که اعتقادی به نداشت ... 👈ببین و باهاش حال هوای نفستو بگیر👿 😌خودسازی❣+دینداریِ لذت بخش ҉ ✬ @dar_samte_too ✬ ҉
🔰 *معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟* . 🔹 اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عَشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تِسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 🔸 آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ 👈🏻 آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شدند، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ 🔹 در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-...، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد، بلکه معنای دیگری دارند. 👌🏻 عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عِشر و عِشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. مُعاشر یعنی مُصاحب و عاشر اسم فاعل عِشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عِشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عَشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عِشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. 👌🏻 تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. 🔹 اَتسع یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اِتسع یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. 🔸 این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشوراپ گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 . برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن @women92
༻﷽༺ اے ستون ڪربلا ، اے قرص مهتاب حسین حضرٺ صاحب علم ، اے یار نایاب حسین آن قدَر نزد امامٺ تو ادب ڪردے ، شدے از همہ محبوب تر در بین اصحاب حسین 🌹 💔 @wimen92
سفری از عاشورا تا اربعین: به ضمیمه شرح زیارت‌های عاشورا و اربعین|زیارت‌نامه عاشورا - نقد و تفسیر||خانه كتاب |ketab.ir http://ketab.ir/bookview.aspx?bookid=1943555
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت قمر بنی هاشم (ع) و علقمه با طراحی با شن از فاطمه عبادی @women92
✍نشسته بودم بغل دست حاجی، یک دفعه زد روی پایش، از صدای ناله‌اش ترس برم داشت ! گفتم: حاجی چیزی شده؟ مشکلی پیش اومده؟ گفت: من سه چهار روزه از حال آقا بی‌خبرم.... پدرش فوت کرده بود ، میان سنگینی غم از دست دادن پدر، قلب و فکرش پیش حضرت آقا بود. فقط سه چهار روز بود جویای حالش نشده بود. آنوقت اینطور آه میکشید. اینطور خودش را سرزنش میکرد... 📚منبع: کتاب سلیمانی عزیز @women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا از همسر و بچه های حضرت عباس خبر دارید؟ برای من خیلی جالب بود. حضرت عباس(ع) تنها با یک زن ازدواج کردند. او لبابه دختر عبیدالله بن عباس بود. لبابه زنی بسیار شایسته پاکدامن و از خاندانی شریف بود. او از بهترین زنان زمانه خود و از محبان امام علی ع بود. لبابه از حضرت ابوالفضل ع پنج پسر و یک دختر بدنیا اورد. لبابه در کربلا حضور داشت. یکی از پسران او بنام قاسم در کربلا شهید شد. خود او نیز اسیر شد. همراه با سایر اسرا زجر و شکنجه ها را تحمل کرد. پس از ازادی اسرا او به مدینه برگشت. لبابه روز و شب گریه میکرد چندان که بیمار شد و در سن ۲۸ سالگی از دنیا رفت. خدای رحمتش کند. فرزندان او مدتی توسط مادربزرگ پاکشان ام البنین سلام الله علیها تربیت شدند اما اوهم دوسال بعد از واقعه کربلا از دنیا رفت و سرپرستی فرزندان به امام سجاد علیه السلام منتقل شد. گفتنی است هر گاه یکی از فرزندان حضرت عباس ع نزد امام سجاد ع می آمد اشک بر گونه های حضرت جاری می شد. هدیه کنید به پیشگاه مقدس قمر بنی هاشم‌ حضرت ابوالفضل العباس(ع) صلواتی بر محمد و آل محمد. یاعلی @women92 📚سید بن طاووس اقبال الاعمال ص ۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از حضرت عباس (ع) حاجت بخواهیم - فوق العاده زیبا 👌 حجت الاسلام پناهیان @women92
پویش همگانی "عصر عاشورا با شهیدان" در فضای مجازی... همزمان با عصر عاشورای حسینی علیه السلام با حضور در مزار شهدای گرانقدر با سید الشهدا علیه السلام عهد می‌بندیم که بر جهاد فی سبیل الله تا ظهور حضرت حجت (عج) استمرار بورزیم. علاقه مندان جهت شرکت در این پویش می‌توانند با حضور در گلزار شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام در سراسر کشور از حضور خود عکس و فیلم تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر نمایند... زمان: عصر عاشورا و شام غریبان @women92