💠 توهینهای بی شرمانهی یک دلقک به رئیس جمهور منتخب مردم!
این دلقک نامش زینب موسوی هست، توسط صداوسیما و برنامه خندوانه به مردم معرفی شد!
زینب موسوی معروف به" امپراطور کوزوکو " کمدین برنامه خندوانه که سابقه اظهارات شاذ علیه نظام و دین را دارد این بار در سکوت همیشگی نهادهای ناظر و قضایی به رییس جمهور توهین کرد
بعلاوه کارش به جایی رسیده که با ساخت کلیپ های متعدد با پوشش چادر اما بصورت مضحک و تمسخرآمیز، سعی در تخریب وجهه بانوان مومنه نموده که این نیز به هیچ وجه نباید مورد اغماض قرار گیرد
میتوانید با نهادهای نظارتی تماس بگیرید و به عنوان یک شهروند از این فرد شکایت کنید.
ستاد خبری وزارت اطلاعات: ۱۱۳
سازمان اطلاعات سپاه: ۱۱۴
گزارش تصویری-1
مراسم بصیرت فاطمی(رسالت آشکار)
با سخنرانی استاد تقوی
موضوع امربه معروف و نهی از منکر
پنجشنبه ۳۰دی در تالار شهیدان نژادفلاح
📱@www110313ir
🖥www.110313.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ام الحَسنین
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
مــیـــلاد بــاســـعـــــادت
صــــدیقـــــه طــاهـــــــره
حـضــرتفـاطـمــہزهرا﴿س﴾ بر مادران و زنان و
بـرتـمـامشـیـعـیـانمـبـاࢪڪ🍃🌺
#میلاد_حضرت_زهرا 💐
#روز_مادر
#روز_زن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بر مقدم دختر پیمبر صلوات💐
برچشمه ی پاک حوض کوثرصلوات💐
بر محضر حضرت محمد تبریک💐
بر مادر شیعیان حیدر صلوات💐
💠اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم💠
🍃🌹🍃ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن و روز مادر مبارکباد🍃🌹🍃
#ميلاد_حضرت_زهرا
#روز_مادر
حضور باشکوه بانوان کرج هم اکنون مصلی کرج
هدایت شده از روحانیت بیدار 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️روش ساده اما نیازمند همت و عزم در تربیت فرزندان برای مادرانی که میخواهند فرزندان انقلابی تربیت کنند
🔶مادر گرامی #امام_خامنهای_روحی_فداه با چه روشی فرزندان را تربیت میکردند؟
🔷گوشهای از این فرایند را بیاموزیم
انس با قرآن
جلسه خانوادگی قرائت قرآن
بیان آموزههای دینی ذیل داستانهای قرآنی بمناسبت آیات
و . . .
#ما_میتوانیم
#مادر_تراز_انقلاب
#روز_مادر_همسر
#میلاد_حضرت_زهرا سلام الله علیها
#نجات_تاریخ صدای رسای اُمت
👇👇👇
🆔@nejate_tarikh
❎ پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری میطلبد بشنود، اما به یـاری آن مظلوم برنخیزد مسلمان نیست.
❇️ مقام معظم رهبری: اسلام این را به ما میگوید که در مقابله و مبارزهی ظالم و مظلوم، مرزی نیست. هر جای دنیا، همین که مستکبری هست، شما باید با او مبارزه بکنید. باید علیه او باشید.
🛑 تظاهرات سراسری علیه کشتار وحشیانه مردم مظلوم یمن
زمان: جمعه هشتم بهمن ماه بعد از نماز دشمن شکن جمعه
#همه_مسئولیم
#همه_می_آییم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ کوبنده ما به منافقین کوردل این است ⬅️ سلامتی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ۱۰ صلوات ❤️❤️❤️
♥️با صلوات برای سلامتی امام خامنه ای در فضای مجازی طوفان بپا خواهیم کرد
#لبیک_یا_خامنه_ای
💢 لطفا انتشار دهید
🌸🌸🌸🌸🌸
🌳 سلامِ شهیدان بر شیعیان بـم (هم استانی های حاج قاسم) 🌳
✂️راستی اگر فردی به شما گفت «حاج قاسم طرفدار بی حجابی بود» با مشت در دهانش نکوبید ! 😏 فقط باچند سؤال ساده و صریح ، این🕷خارسمی را از مغزش خارج کنید
☄ دلیلت برای این تهمت سنگین به این🌹شهید شـیعه ی قرآنی🌹چیست ؟ چون گفت آن دختر بدحجاب هم دختر من است !؟!
☄ آیا این شهید نمی دانست که برهنگی و بی حجابی، علنی ترین پرچم مبارزه با دینداریست که توسط صهیـون ها و ماسـون ها توزیع می شود؟
☄ آیا حاج قاسم را فردی ساده لوح می دانی که راهـبرد کـفار را در قتل عام فرهنگی با این زهـر جنسی نمی دانست ؟
☄ آیا وصیت نامه حاج قاسم را خوانده ای؟ که چطور به برخی مسئولین ( مثل همتی! ) می تازد که برای جمع چند رأی حرف هائی نزنید که فساد اخلاقی را در جامعه زیاد کند؟
☄ آیا حاج قاسم ، مؤدب محض پیش ولایت فقیه بود یا یک بی ادب بود؟ دربرابر فرمان رهـبرمـؤمن این مملکت در موضوع 🇮🇷🧕الـزام حجاب در خاک ایران 🇮🇷
☄ پیروان طاغوت یا برخی میزدارانِ افکارخراب💀 طرفدار ول کردن برهنگی هستند ؛ آیا آن عارف بهشتی و کم نظیر ، نظرش با این قماش سوخته در قـعـرِ جهنم یکیست؟
☄ حاج قاسم گفت جمهوری اسلامی حرم است ؛ انصافاً در حوزه ی فرهنگ ، غربی های خائن به خدا و انبیاء ، اصرار دارند اول از همه کدام قانون از صحن های این حرم برداشته شود ؟
☄ حاج قاسم گفت آن بدحجاب دختر من است تا شما ها غیرت تان تکان بخورد و از این شُـلـی خارج شوید و با اقدامات قدرتمند فرهنگی و با امر به معروف و نهی از منکر ، دخترش را از فسق علنی نجات دهید یا اینکه ولش کنید تا برهنه بماند تا بـمـیـرد !؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #ببینید
🔻 فیلم/
🔰 مصلی کرج خانه گرم میشود
🔸 آیتالله حسینی همدانی ظهر امروز در بخشی از خطبههای نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم بهمنماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به نکته استانی تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و گرفتاریهایی که سرما در بین مردم در جامعه ایجاد میکند که بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانههایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، آن قسمتی که در مصلی برای کرونا در نظر گرفتهشده بود و الآن قسمت بانوان هست برای نماز، در روزهای دیگر از دوستان مصلی و کسانی که در مصلی مشغول کار هستند تقاضا میکنیم که انشاءالله آنجا را فراهم کنند و بهصورت گرمخانه درآورند. در طول شبانهروز آن مقداری که مقدور هست را فراهم کنند و آخر هفته هم که نماز است در اختیار نماز باشد تا فصل سرما تمام شود.
📑 مشاهده در سایت :
🌐 http://emamjomekaraj.ir/?p=35105
✔️ کانال اطلاعرسانی دفتر امامجمعه کرج
🖥 https://sapp.ir/EmamJomeKaraj_ir
کانال نهادهای نماز جمعه در استان البرز
✅@ejne_Alborz_ir
✳ قانون در مورد حجاب چه می گوید؟
⬅️ حکومت ها، برای نمود ظاهری بخشیدن به تفکرات دینی و باورهای مذهبی و یا تفکرات سیاسی شان، در شیوه و مدل پوشش افراد جامعه اعمال نظر می کنند. در حقیقت نوع عملکرد، برخورد و قوانین مصوب هر کشور، بازگو کننده سیاست، عقائد، تفکرات و خواسته های آن حکومت و کشور است.
دین رسمی در ایران از زمان صفویه تاکنون، دین اسلام است. از ایران به عنوان کشوری اسلامی، توقع می رود که مبانی و ملاک های اسلامی را در رأس دستورات و قانونگذاری های خود قراردهد و رویکردی دینی و اسلام مدارانه را در پیش گیرد.
از این رو آنچه در گفتار حاضر، بنابر حاکمیت اسلامی در ایران، مد نظر ماست پیگیری قوانینی است که به طور خاص، حجاب و عفاف را موضوع قرارداده اند.(1) باتوجه به این رویکرد و خواسته و در بررسی سوابق قانونی این موضوع، مسلماً از دوره رضاخانی که فرمان ننگین کشف حجاب(2) را در پرونده خود دارد، نمی توان توقع وضع قانون برای حفظ حجاب و حیاء و عفاف در جامعه را داشت. لذا اگر بخواهیم پیشینه قانونی شدن حجاب در کشور را مورد بررسی قراردهیم، تنها لازم است که بازه زمانی سال 1357تاکنون را پیگیری کنیم. مرور این قوانین و بررسی جرایم و مجازات های آنها، از اولین مراحل تاکنون، چیزی است که در این یادداشت مرحله به مرحله و گام به گام، به بررسی آن خواهیم پرداخت.
✳ گام نخست؛ پیش از تصویب قانون
⬅️ پانزده اسفند پنجاه و هفت، یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمانی که هنوز قانون اساسی تدوین نشده و به تصویب نرسیده بود، امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت حضور زنان در ادارات دولتی انتقاد کرده و فرمودند: «وزارتخانه اسلامى نبايد در آن معصيت بشود. در وزارتخانه هاى اسلامى نبايد زن هاى لخت بيايند؛ زن ها بروند، اما باحجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما كار بكنند، لكن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» (خمینی، 1386ش. ج6، ص329) این در شرایطی است که امام(ره) در مصاحبه ای در تاریخ هفتم دی همان سال، در پاریس فرمودند: «زن هرگز با مرد فرقى ندارد. آرى در اسلام زن بايد حجاب داشته باشد، ولى لازم نيست كه چادر باشد. بلكه زن مى تواند هر لباسى را كه حجابش را به وجود آورد اختيار كند. ما نمى توانيم و اسلام نمى خواهد كه زن به عنوان يك شىء و يك عروسك در دست ما باشد. اسلام مى خواهد شخصيت زن را حفظ كند و از او انسانى جدى و كارآمد بسازد.»(خمینی، 1386ش. ج5، ص294) دقیقاً به خاطر پایداری بر سر همان اصول است که در تیر ماه 1359، طی پیامی در پاسخ استعلام در مورد تعرض عده اى از افراد ناآگاه و احياناً ضدانقلاب، به بانوان بى حجاب، اعلام داشتند: «ممكن است تعرض به زن ها در خيابان و كوچه و بازار، از ناحيه منحرفين و مخالفين انقلاب باشد. از اين جهت، كسى حق تعرض ندارد و اينگونه دخالت ها براى مسلمان ها حرام است، و بايد پليس و كميته ها از اينگونه جريانات جلوگيرى كنند.» (خمینی، 1386ش. ج12، ص502)
در پی این تذکرات مداوم و دستورات مکرر بود که کارمندان ادارات دولتی موظف به رعایت حجاب شدند و به مرور، این قانون نانوشته عمومیت یافت. تا جایی که در سال 1360، در بند 5 ماده 18 قانون بازداری نیروی انسانی مؤسسات دولتی و وزارتخانه های وابسته به دولت، بی حجابی به عنوان تخلف شناخته شد؛ و اماکن و فروشگاه ها و مراکز عمومی موظف به نصب تابلویی شدند که بر آن نوشته شده بود: «به دستور دادگاه مبارزه با منکرات، از پذیرفتن میهمانان و مشتریانی که رعایت ظواهر اسلامی را نمیکنند، معذوریم.»
⚖معاونت حقوقی
حوزه صیانت بازرسی و حقوقی مجمع رهروان
امر به معروف و نهی از منکر استان البرز
www.110313.ir
✳ گام دوم؛ قانون تعزیرات
⬅️ تا سال 1362هیچ قانونی در مورد حجاب و عفاف به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید و اولين قانوني که در خصوص پوشش زنان، در کشور به تصويب رسيد، ماده ١٠٢ قانون تعزيرات مصوب سال ١٣٦٢بود. در این قانون آمده بود: «زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، به تعزير تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهند شد.»
براساس این قانون، زنانی که در جمهوری اسلامی ایران هستند، اعم از ايراني و خارجي، مسلمان و غيرمسلمان، مکلف به رعايت حجاب شرعي در انظار عمومي و معابر شدند. تا جایی که دادستان عمومی تهران در بخشی از اطلاعیه خود می نویسد: «به تمام مسئولان در ادارات و سازمان های دولتی و شرکت ها و سایر واحدهای دولتی و خصوصی، اماکن عمومی از قبیل هتل ها، مسافرخانه ها، تالارها و باشگاه های برگزارکننده مجالس جشن عروسی، غذاخوری ها و سایر اماکن عمومی اعلام و ابلاغ می دارد، از تاریخ انتشار این اطلاعیه موظفند از ورود بانوانی که رعایت حجاب و پوشش صحیح اسلامی را نمی کنند، جلوگیری به عمل آورند.»
✳ گام سوم؛ قانون رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان
⬅️ در سال 1365، در مصوبه قانون نحوه رسيدگي به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هايي كه استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع است يا عفت عمومي را جريحه دار ميكند؛ نکات جدیدی به چشم می خورد.
در ماده 4 این قانون آمده: «کسانی که در انظار عمومی وضع پوشیدن لباس و آرایش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی باشد، توقیف و خارج از نوبت در دادگاه صالح محاکمه و حسب مورد به یکی از مجازات های مذکور در ماده 2 محکوم می گردند.»
و ماده 2، مجازات های تعزیری را بدین شرح بیان می کند: «۱- تذکر و ارشاد. ۲- توبیخ و سرزنش. ۳- تهدید. ۴- ۱۰ تا۲۰ ضربه شلاق یا جریمه نقدی از ۲۰ تا۲۰۰ هزار ریال برای استفاده کننده. ۵- ۲۰ تا۴۰ ضربه شلاق یا جریمه نقدی از ۲۰ تا۲۰۰ هزار ریال در مورد استفاده کننده.»
علاوه بر این در تبصره دو این ماده آمده: «مجرمي را كه كارمند است، علاوه بر مجازات هاي فوق الذكر به يكي از مجازات هاي زير محكوم مي نمايد: 1- انفصال موقت تا دو سال. 2- اخراج و انفصال از خدمات دولتي. 3- محروميت استخدام به مدت پنج سال در كليه وزارتخانهها و شركت ها و نهادها و ارگان هاي عمومي و دولتي.»
✳ گام چهارم؛ قانون مجازات اسلامی
⬅️ می توان مهم ترین قانونی که بی حجابی را جرم دانسته و به آن پرداخته، ماده 638 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 دانست. به موجب این ماده: «هركس علناً در انظار و اماكن عمومي و معابر، تظاهر به عمل حرامي نمايد، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي گردد و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن عمل داراي كيفر نیست ولي عفت عمومي را جريحه دار نمايد، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.»
در تبصره این ماده که همان ماده 102 قانون تعزیرات مصوب سال 1362است، آمده: «زناني كه بدون حجاب شرعي در معابر و انظار عمومي ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و يا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ريال جزاي نقدي محكوم خواهند شد.»
البته بنابر ماده 22 قانون مجازات اسلامی، چنانچه قاضی تشخیص بدهد، می تواند حبس و شلاق متهم را به جزای نقدی تبدیل کند.
✳ گام آخر؛ قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
⬅️ بدحجابی و بی حجابی، براساس قانون جرم دانسته شده؛ اما بازداری و جلوگیری از این جرم نیز مانند سایر جرایم نیازمند پشتوانه های فرهنگی و زیرسازی های اجتماعی است. در این راستا، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384، قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را به تصویب رساند. قانونی که هدف از ارائه آن، درونی و نهادینه کردن حجاب و عفاف، با مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه ها به صورت مستمر و هدفمند است؛ و کلیه وظایف تخصصی دستگاه های قانونگذار و اجرایی را در قبال موضوع حجاب را به طور دقیق و مشخص، بیان کرده است.
در حقیقت این قانون، که طرح آن از ابتدای دهه 70 در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارداشت، اقدامی همه جانبه و نگاهی چندبعدی به مسئله حجاب و عفاف در جامعه است. طرحی که به دنبال آن، مجلس شورای اسلامی نیز، قانون ساماندهی مد و لباس را در سال 1385به تصویب رساند. تا شاید سر و سامانی به وضعیت بی سامان پوشش و حجاب و مد عرضه شده در سطح کشور داده شود.
⚖معاونت حقوقی
حوزه صیانت بازرسی و حقوقی مجمع رهروان
امر به معروف و نهی از منکر استان البرز
www.110313.ir
✳ نتیجه
✳ 1- جرم انگاری
⬅️ بدحجابی جرم است؛ چراکه کلیه ارکان جرم را داراست.
⬅️ الف) رکن قانونی: کلیه قوانین مصوبی است که نام برده شد، یا به علت اختصاصی، بودن نامی از آنها برده نشد؛ به عنوان رکن قانونی جرم بودن بدحجابی به شمار می روند.(3)
⬅️ ب) رکن مادی: شامل بزه دیده و بزهکار. در مسئله حاضر بزه دیده، سلامت روانی و امنیت اخلاقی جامعه است. و بزهکار، با توجه به ماده 3 قانون مجازات،(4) هر فردی که در قلمرو حاکمیت جمهوری اسلامی است، می تواند باشد؛ چراکه در اجرای قوانین یک کشور، تفاوتی میان پیروان ادیان مختلف و تفکرات گوناگون، وجود ندارد و همه موظف به تبعیت از قانون هستند.
هرچند نباید فراموش کرد که گاه میان خواست های فردی افراد و مصلحت جامعه، تضادهایی وجود دارد. در چنین شرایطی از طرفی باید گفت که دخالت مقنن در حیطه شخصی افراد باید با توجه به مصالح، در حد ضرورت و نه بیش از آن باشد؛ و ضرورت را حد واسط حقوق شخصی و حقوق جامعه قرار دهد تا از افراط و تفریط فاصله بگیرد. (اسدی، 1384ش. ص67)
⬅️ ج) رکن معنوی: قصد، نیت، اندیشه و اراده فرد برای مخالفت با قانونیست که الزام آور است.
✳ 2- ضرورت مقابله و برخورد با جرم
⬅️ با توجه به قوانین مذکور، رعایت نکردن موارد بیان شده، به معنای ارتکاب جرم خواهد بود، و فرد بی حجاب یا بدحجاب از منظر قانون، مجرم تلقی خواهدشد. زیرا در چنین شرایطی، تصور فردی که نسبت به نظر قانون و حکومت اسلامی مان در مورد حجاب بی اطلاع باشد، غیرممکن است؛ این یعنی ادعای عدم آگاهی از جانب فرد نمی تواند مورد پذیرش قرارگیرد.
و همان طور که گذشت، این مسئله ای نیست که امروزه مطرح شده باشد، بلکه مبارزه با بدحجابی و اقدامات پیشگیرانه و منع کننده در قبال آن، از سال های آغازین انقلاب وجود داشته است و قانونگذار برای ضمانت اجرایی داشتن احکام الهی در جامعه، دست به تدوین قوانین و تعیین مجازات زده است. به طوری که قانون مجازات اسلامی از سال 1362، بدحجابی و عوامل منجر به گسترش بدحجابی در جامعه را جرم شناخته و مجازات هایی را نیز برای آن تعیین کرده است. هرچند که این مجازات ها به مرور از شدیدترین شکل، یعنی شلاق، به خفیف ترین حالت یعنی جزای نقدی، تغییر کرده است.(اسدی، 1384ش. ص68)
با این دیدگاه، حجاب از مقوله ای صرفاً فرهنگی و دینی، به قانون تبدیل شده، و در نتیجه هرگونه اقدام عملی و برخورد با مخالفین، در چهارچوب قانونی آن قابل تعریف و توجیه خواهد بود. از این منظر، هرگونه مخالفت و ایستادگی در برابر آن، به معنای قانون گریزی و مخالفت با قانون تفسیر خواهدشد.
البته واضح است که هر قانونی ممکن است نقص ها و کمبودهایی داشته باشد و گاه با شدت عمل بیش از حد یا بی تفاوتی شدید مواجه باشد. با این وجود، تمام این مشکلات به معنای کنار گذاشتن قانون نیست؛ چراکه قانون بد، بهتر از بی قانونی است، خصوصاً وقتی قانون مبنایی اسلامی دارد. در نتیجه تذکر نقص ها لازم است و ضروری، اما نادیده گرفتن قانون و حذف آن، عقلانی نخواهد بود.
✳ 3- عوامل اجرایی
⬅️ مسلم است که قانون نیازمند بازوان اجرایی است. در حال حاضر، مطابق ماده ٨ و ماده ٤ قانون نيروي انتظامي مصوب ١٣٦٩، مبارزه با منکرات و فساد، از جمله وظايف ذاتي نيروي انتظامي جمهوری اسلامی ایران، به عنوان ضابط قوه قضائیه است. در نتیجه، اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با جرمِ عدم رعایت حجاب شرعی، براساس وظیفه قانونی ایشان بوده، که در صورت کوتاهی در اجرای وظیفه، مرتکب خلاف و تمرد خواهند شد. البته نیروی انتظامی نیز مانند هر ضابط دیگری، حق مجازات و اجرای حکم درمورد مجرمین را ندارد.
اما نکته دیگری که وجود دارد، وظیفه برخورد ضابطین قضایی با سایر تخلفاتی است که در این حوزه صورت می گیرد. مسائلی مانند آنچه در قانون رسيدگي به تخلفات و مجازات تولیدکنندگان و فروشندگان ذکر شد، امری که می توان آن را حلقه اولیه این قانون گریزی به حساب آورد؛ اما متأسفانه به دلایل مختلف، این بخش به نوعی کمتر دیده شده است. مسئله ای که توجه به آن در گام نخست، می تواند از بسیاری از عواقب بعدی و حتی تغییر ذائقه افراد در مسئله پوشش، تا حد زیادی جلوگیری کند.
⚖معاونت حقوقی
حوزه صیانت بازرسی و حقوقی مجمع رهروان
امر به معروف و نهی از منکر استان البرز
www.110313.ir