eitaa logo
مرجع طب سنتی
40هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
2.8هزار ویدیو
40 فایل
محتوای این کانال تنها به منظور فرهنگسازی و آشنایی شما عزیزان با توانمندی‌های طب سنتی ایرانی اسلامی می‌باشد. (تبلیغ و تبادل نداریم😊) ارتباط با ادمین: @Iris_14
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نحوه ♻️ می‌دانستید آلزایمر چند نوع دارد و هر کدام متفاوت است؟ 🔊 استاد صادقیان عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ مؤمنون-115 آیا گمان کردید شما را بیهوده آفریده‌ایم، و بسوی ما باز نمی‌گردید؟ نکته ها: قرآن براى آفرینش انسان اهدافى را بیان كرده است از جمله: - عبادت. «و ما خلقت الجنّ والانس الاّ لیعبدون» [120] من جن و انس را نیافریدم جز براى این كه عبادتم كنند (و از این راه تكامل یابند و به من نزدیك شوند). - آزمایش. «خَلَق الموت والحیاة لیَبلوكم ایّكم احسن عملاً» [121] (خداوند) مرگ و حیات را آفرید تا شما را بیازماید، كه كدام یك از شما بهتر عمل مى كنید. - براى دریافت رحمت الهى. «الاّ مَن رحم ربّك و لذلك خلقهم» [122] مگر كسى كه پروردگارت به او رحم كند و(خداوند) براى همین (رحمت) مردم را آفرید. حضرت على علیه السلام فرمود: «رحم اللّه امرء عرف قدره» خداوند رحمت كند كسى را كه ارزش و اعتبار خود را بشناسد. [123] و بداند از كجا آمده، اكنون در كجاست وسپس به كجا مى رود. امام حسین علیه السلام فرمود: «انّ اللّه ما خلق العباد الاّ لیعرفوه فاذا عرفوه عبدوه فاذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة من سواه» خداوند متعال بندگانش را نیافریده است مگر براى این كه او را بشناسند، آن گاه كه او را شناختند، عبادتش كنند و چون خدا را عبادت كردند، با پرستش و عبادت او از پرستش غیر او بى نیاز شوند. [124] حضرت على علیه السلام فرمود: «الدّنیا خُلقت لغیرها ولم تخلق لنفسها» [125] دنیا براى دیگرى آفریده شده و براى خود آفریده نشده است. (دنیا وسیله اى است براى رسیدن به آخرت) آرى، كسانى كه همه ى هدف هاى خود را در درون دنیا جستجو مى كنند، زمین گرا و زمین گیر مى شوند. چنانكه در آیه ى 176 سوره اعراف آمده است: «اخلد الى الارض» هر دم از عمر گرامى هست گنج بى بدل مى رود گنجى چنین هرلحظه بر باد آه آه 120) ذاریات، 56 . 121) ملك، 2 . 122) هود، 119. 123) غررالحكم. 124) بحار، ج 5، ص 312. 125) نهج البلاغه، حكمت 463. پیام ها: - آفرینش انسان، هدفدار است. «أفحسبتم انّما خلقناكم عبثا» - همه ى محاسبات انسان، واقع بینانه نیست. «أفحَسِبتم» - در كار خداوند عبث و بیهودگى راه ندارد. «أفحَسِبتم... عَبَثا» - زندگى دنیا بدون آخرت، بیهوده ولغو است. «عَبَثا» - انسان مسئول و متعهّد است. (باید خود را براى پاسخ گویى در قیامت آماده كنیم). «أفحسبتم ... لا ترجعون» - هدف آفرینش انسان، در این جهان خلاصه نمى شود. «أفحسبتم...لاترجعون» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انواع دیابت و روش درمان ♻️ آیا شیرینی برای همه افراد دارای دیابت مضر است؟ 🔊 حکیم حسین خیراندیش عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ آل عمران-134 همانها که در توانگری و تنگدستی، انفاق می‌کنند؛ و خشم خود را فرو می‌برند؛ و از خطای مردم درمی‌گذرند؛ و خدا نیکوکاران را دوست دارد. نکته ها: این آیه، بدنبال محكوم كردن ربا در آیات قبل، از انفاق و عفو و گذشت و تعاون تمجید مى كند. یك واقعه ى تاریخى آورده اند: روزى یكى از خدمتكاران امام سجاد علیه السلام در موقع شستشوى سر و صورت آن حضرت، ظرف آب از دستش افتاد و سر امام علیه السلام را زخمى كرد. امام به او نگاهى كرد. او دریافت كه امام ناراحت شده است. بلافاصله گفت: «والكاظمین الغیظ»، امام فرمود: من خشم خود را فرو بردم. او دوباره گفت: «والعافین عن الناس»، امام فرمود: ترا عفو كردم. او گفت: «واللّه یحبّ المحسنین» امام فرمود: تو در راه خدا آزاد هستى.[149] امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ بنده اى نیست كه خشم خود را فرو ببرد، مگر آنكه خداوند عزّت او را در دنیا و آخرت فزونى بخشد. خداوند فرمود: «و الكاظمین الغیظ... و اللّه یحبّ المحسنین» این پاداش فروبردن آن خشم است.[150] 149) تفسیر مجمع البیان و روح البیان. 150) كافى، ج 2، ص 110. پیام ها: - تقوا، از انفاق جدا نیست. «اُعدّت للمتّقین الّذین ینفقون...» - انفاق، سخاوت مى خواهد نه ثروت. «فى السرّاء والضرّاء» - نه در حال رفاه از محرومان غافل باشیم، و نه در تنگدستى بگوییم كه ما خود گرفتاریم. «فى السرّاء والضرّاء» - متّقین محكوم غرایز نیستند، آنان حاكم ومالك خویشتن اند. «الكاظمین الغیظ» - تقوا، از سعه ى صدر جدا نیست. «والعافین عن الناس» - متّقى، منزوى نیست، بلكه با مال و اخلاق خوب خود، با مردم معاشرت مى كند. «ینفقون، كاظمین، عافین» - در عفو خطاكار، ایمان او شرط نیست. «والعافین عن الناس» - كسى كه مى خواهد محبوب خدا شود باید از مال بگذرد و خشم وغضب را فرو برد. «واللّه یحبّ المحسنین» - انفاق به محرومان و گذشت از خطاى مردم، از مصادیق احسان و نیكوكارى است. «ینفقون، كاظمین، عافین، محسنین» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 علت چرب شدن ♻️ آیا آنچه امروزه به آن گفته می‌شود ناشی از خوردن چربی است واقعا؟ عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
⭕️ عاملان اصلی جنایت شیراز 🔸 یک دنیا حرف در یک تصویر عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دشمنان ایران در پی تکرار سناریو داعش و سوریه در ایران؛ اما چطور؟! تا انتها ببینیم ... عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 اندر خواص قله و قاعده‌ی ♻️ مدت زمانی که باید روی بدن بماند در افرادی که دارای هستند ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می‌باشد و در مزاج‌های دیگر باید از یک طبیب حاذق کمک بگیرید. درمان تکمیلی درمان تکمیلی در افراد درمان تکمیلی درمان تکمیلی و درمان تکمیلی فواید این نوع بادکش با بخور آب گرم تکمیل می‌شود. 🔹 بهترین نوع بادکش خصوصاً در افراد مبتلا به یا آنفولانزا می‌باشد. 🔸 درمان تکمیلی به این معناست که بادکش در کنار سایر رفتارهای درمانی دیگر مانند درمان‌کننده است. عضویت در کانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَّحِيمٌ توبه-128 به یقین، رسولی از خود شما بسویتان آمد که رنجهای شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدایت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! نکته ها: خداوند جز بر پیامبر اسلام، بر هیچ یك از پیامبران دو نام از نام هاى خویش را اطلاق نكرده است. «رؤف، رحیم» توجّه به صفات رهبران آسمانى كه در این آیه مطرح است و مقایسه ى آنها با صفات دیگر رهبرانِ بشرى، لطف خدا را به بشر و لزوم اطاعت مطلق از این گونه رهبران را نشان مى دهد. پیام ها: - رسول خدا برخاسته از میان خود مردم است. «من انفسكم» - رسول خداصلى الله علیه وآله غم خوار امّت است. «عزیز علیه ماعنتم» - رهبران اسلامى باید در سختى ها و گرفتارى ها با مردم همدل و همراه باشند. «عزیز علیه ماعنتم» - پیامبر خداصلى الله علیه وآله در هدایت و ارشاد مردم، سر از پا نمى شناسد. «حریص علیكم» - از عوامل تأثیر كلام در دیگران، خیرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى توقّعى و تواضع است. «عزیز علیه، حریص علیكم، رؤف رحیم» - رهبر اسلامى تنها بر مؤمنان رئوف و رحیم است، نه بر همه كس، بلكه بر دشمن شدید و غلیظ است. «بالمؤمنین رؤف رحیم» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سردرد گرم ♻️ کدام سردرد، گرم محسوب می‌شود و درمانش چیست؟ عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جدال دو اسلام بر سر آزادی زن 🔹گوردین ترولر مستندساز آلمانی به همراه همسرش کلود دفارژ، اواخر سال ۵۸ به ایران می‌آیند. 🔸آنها چند سالی‌ست «وضعیت زنان در جهان» را سوژه مستندسازی‌شان کرده‌اند،و حالا یک‌سال پس از پیروزی به ایران آمده‌اند تا وضعیت زنان ایرانی را در دوگانه‌ی و به تصویر بکشند. دوگانه‌ای که باعث جدال بین و شده است. 🔹اما مشاهدات میدانی و گفت‌وگوها،تصویر ذهنی‌شان را به هم می‌ریزد. 🔸آنها که پیش از انقلاب هم چندبار به ایران سفر کرده بودند، این‌بار با وضعیت جدیدی مواجه می‌شوند؛ زنانِ باحجابِ پس از انقلاب اسلامی، به شدت سیاسی هستند؛در فعالیت‌های اجتماعی حضور پرشوری دارند و در حوادث مختلف نقش‌آفرینند. 🔹ترولر در توصیف این وضعیت می‌گوید: از زمانی که مذهب به مرکز بدل شده، در حال پیشروی هستند؛ در اسلامی که ارائه می‌دهد آنچه پیشتر برای زنان خلاف مذهب دانسته می‌شد حالا می‌تواند به‌نام اسلام مطالبه شود.[و این یعنی] جدال اصلی بین دو نوع قرائت از اسلام است؛ و ! و مبارزه توده‌ها در انقلاب اسلامی هم نه فقط با شاه بلکه با اسلام تحریف شده بود. 🔸تولد دوباره‌ای که برای زنان به ارمغان آورده،افق نویی به روی کارگردان باز می‌کند تا او هم اسم مستندش را بگذارد: «آزادی با حجاب» 🔺پ.ن: همان اسلام ناب و اصیلی که سال ۵۷ بر جذابیت غلبه کرد و جوانان را به میادین مبارزه با انواع کشاند، هنوز هم می‌تواند کارگشا باشد؛کافیست برگردیم به اسلام ناب...
🔴 آیه ی روز : ♻️ قُلْ إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ يُوحَىَ إِلَيَّ أَنَّمَا إِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَلَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا کهف-110 بگو: «من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتیازم این است که) به من وحی می‌شود که تنها معبودتان معبود یگانه است؛ پس هر که به لقای پروردگارش امید دارد، باید کاری شایسته انجام دهد، و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نکند! نکته ها: در این آیه هم توحید، «الهٌ واحد» هم نبوّت، «یُوحى الىّ» و هم معاد، «لقاء ربّه» هم امید به رحمت الهى، «یرجوا» هم تلاش در رسیدن به آن، «فلیَعمل» و هم اخلاص در عمل «لایُشرك» آمده است. از این جهت پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: اگر تنها آیه ى آخر سوره ى كهف بر امّت من نازل مى شد، براى آنان كافى بود.(120) در روایات بسیارى در ذیل این آیه، از اهمیّت اخلاص و خطر ریا و شرك خفىّ، سخن به میان آمده است. امام رضا علیه السلام مأمون را در حال وضو گرفتن دید كه غلامش روى دست او آب مى ریزد، امام با تلاوت جمله ى «ولا یشرك بعبادة ربّه احداً» به او فهماند كه در وضو و كارهاى عبادى، كمك گرفتن شرك، و موجب بطلان عمل است.(121) در حدیث آمده است: هر كس هنگام خوابیدن این آیه را بخواند، هر ساعتى كه بخواهد از خواب بیدار مى شود.(122) 120) تفسیر درّالمنثور. 121) تفسیر مجمع البیان؛ البتّه در كتاب اصول كافى (ج 3، ص 69) مسئله ى كمك در وضو درباره خود حضرت رضاعلیه السلام مطرح شده كه امام اجازه نداد كسى آب روى دست مباركشان بریزد. 122) تفسیر نورالثقلین. پیام ها: - نباید خود را بیش از آنچه هستیم معرّفى كنیم، پیامبران خود را بشر مى دانستند. «أنا بشر مثلكم» - شرط نبوّت، انسان بودن است تا پیامبر در عمل نیز الگوى دیگر انسان ها باشد. «أنا بشر مثلكم» - رهبران الهى باید جلو غُلوّ و مبالغه ها را بگیرند. «أنا بشر مثلكم» - براى كار خدایى كردن، حتّى امید به پاداش الهى كافى است گرچه یقین نباشد. «فمن كان یرجوا... فلیعمل» - امید در انسان باید به صورت یك حالت دائمى و پیوسته باشد، نه لحظه اى. «فمن كان یرجوا» - امید بدون عمل، كارساز نیست. «یرجوا، فلیعمل» - مرگ براى همه حتمى است، امّا ارزشمندتر آن است كه انسان آرزوى ملاقات با خدا را داشته باشد. «یرجوا لقاء ربّه» - شرك، به هر نحوى باشد ممنوع است. «لایشرك بعبادة ربّه احداً» - ارزش كارها در سه جهت است: اصل كار، انجام دهنده ى كار ونیّت و هدف آن. در این آیه هر سه جهت آمده است. «عملاً صالحاً، من كان یرجوا، و لایشرك بعبادة ربّه» - این آیه، هم توحید در الوهیّت را بیان مى كند، «الهكم اله واحد» هم توحید در ربوبیّت و عبادت را. «لا یشرك بعبادة ربّه احداً» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنون بلغمی ♻️ شناخت شخصیت افرادی که جنون بلغمی دارند. عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ تَتَجَافَىَ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضَاجِعِ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ خَوْفًا وَطَمَعًا وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ سجدة-16 پهلوهایشان از بسترها در دل شب دور می‌شود (و بپا می‌خیزند و رو به درگاه خدا می آورند) و پروردگار خود را با بیم و امید می‌خوانند، و از آنچه به آنان روزی داده‌ایم انفاق می‌کنند! ********** پیام ها: - سحر خیزى و دل كندن از رختخواب، یكى دیگر از نشانه هاى مؤمنان است. «تتجافى جنوبهم...» - عبادت هایى كه با نوعى ریاضت و خفا همراه باشد ارزش بیشترى دارد. «تتجافى » - مؤمن، نه مأیوس است، نه مغرور، هم بیم دارد، هم امید. «یدعون ربّهم خوفاً و طمعاً» - تواضع، سحرخیزى و انفاق، خصلت دایمى مؤمنان است. «لایستكبرون - یدعون - ینفقون» (همه با صیغه ى مضارع آمده است.) - رابطه ى شبانه با خداوند، باید با رسیدگى به محرومان همراه باشد. «یدعون - ینفقون» - مورد انفاق، تنها مال نیست، بلكه شامل علم و آبرو و دیگر سرمایه هاى انسان نیز مى شود. «ممّا رزقناهم ینفقون» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنون دموی ♻️ جنون دموی چیست و چگونه درمان می‌شود؟ عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
مرجع طب سنتی
🔴 اندر خواص #بادکش قله و قاعده‌ی #ریه ♻️ مدت زمانی که باید #لیوان_بادکش روی بدن بماند در افرادی که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آموزش ♻️ مژده به عزیزانی که منتظر کلیپ آموزشی بودند ... 💢 در درمان‌ و مشکلات بسیار موثر است. 💢 به همین شکل می‌توان از بادکش برای باقی اعضای استفاده کرد. 💢 برای تمرین ابتدا روی پای خود با رعایت تمام نکات و دور نگه داشتن ظرف و از شعله، بادکش گرم را انجام‌ دهید. عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ انفال-24 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! و بدانید خداوند میان انسان و قلب او حایل می‌شود، و همه شما (در قیامت) نزد او گردآوری می‌شوید! نکته ها: حیات، اقسام مختلفى دارد: - حیات گیاهى. «انّ اللّه یحیى الارض بعد موتها» (464) خداوند زمین را زنده مى كند. - حیات حیوانى. «لمحیى الموتى» (465) خداوند مردگان را زنده مى كند. - حیات فكرى. «مَن كان میّتاً فأحییناه» (466) آن كه مرده بود و زنده اش كردیم. - حیات ابدى. «قدّمت لحیاتى» (467) كاش براى زندگیم چیزى از پیش فرستاده بودم. مقصود از حیاتى كه با دعوت انبیا فراهم مى آید، حیات حیوانى نیست، چون بدون دعوت انبیا نیز این نوع حیات وجود دارد، بلكه مقصود حیات فكرى، عقلى ومعنوى، اخلاقى و اجتماعى و بالاخره حیات و زندگى در تمام زمینه ها مى باشد. البتّه ممكن است مراد از دعوت به حیات در اینجا (به دلیل آن كه آیه در كنار آیات جنگ بدر آمده است)، دعوت به جهاد باشد. حیات انسان، در ایمان و عمل صالح است و خداوند و انبیا هم مردم را به همان دعوت كرده اند. «دعاكم لما یحییكم» اطاعت از فرامین آنان رمز رسیدن به زندگى پاك و طیّب است، چنانكه در جاى دیگر مى خوانیم: «مَن عمل صالحاً من ذكر أو أنثى و هو مؤمن فلنحیینّه حیاة طیّبة» (468) و طبق روایات شیعه وسنّى، یكى از مصادیق حیات طیّبه، پذیرش نداى پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله در مسأله ى ولایت علىّ بن أبى طالب علیهما السلام و اهل بیت اوست. (469) حایل و فاصله شدن خدا میان انسان و قلبش، نشان دهنده ى حاضر و ناظر بودن خداوند در همه جا و احاطه ى او بر تمام موجودات است و اینكه قدرت و توفیق از اوست. از رگ گردن به ما نزدیك تر است، فعالیّت عقل و روح نیز به دست اوست و اگر لطف او نبود، هرگز انسان به حقّانیّت حقّ و بطلان باطل پى نمى برد. از امام صادق علیه السلام روایت شده است كه یكى از مصادیق حایل بودن خدا بین انسان و دل او، مسأله ى محو و اثبات است؛ محو كفر و اثبات ایمان، محو غفلت و شك و تثبیت تذكّر و یقین. (470) در جاى دیگر فرمودند: خداوند نمى گذارد انسان، باطل را حقّ ببیند. (471) همچنین فرمودند: گاهى انسان با گوش، چشم، زبان و دست خود به چیزى علاقه دارد، ولى اگر آن را انجام دهد، قلبش با آن همراه نیست و مى داند آنچه میل به آن داشته حقّ نیست. (472) و ممكن است حائل شدن، كنایه از مرگ باشد. 464) حدید، 17 465) فصّلت، 39 466) انعام، 122 467) فجر، 24 468) نحل، 97 469) تفسیر فرقان 470) تفسیر فرقان 471) بحار، ج پیام ها: - شرط ایمان واقعى، اجابت كردن دعوت خدا و رسول است. «یا ایها الّذین آمنوا استجیبوا للّه و للرّسول» - دعوت خدا و رسول، داراى حقیقت و هویّتى واحد مى باشد. «دعاكم» و نفرمود: «دعواكم» - حركت در مسیر خدا و انبیا، حیات واقعى است و كناره گیرى از آن، مرگ انسانیّت است. «دعاكم لما یحییكم» - تمام دستورات دینى و فرامین انبیا، حتّى فرمان جنگ و جهاد، مایه ى حیات فرد و جامعه مى باشد. «دعاكم لما یحییكم» - كسى كه به حضور و احاطه خداوند ایمان داشته باشد، از دعوت پیامبران سرپیچى نمى كند. «استجیبوا... یحول بین المرء و قلبه» - تا از دنیا نرفته و فرصت داریم، حقّ را بپذیریم. (بنابراین كه حائل شدن خدا بین انسان و قلبش، كنایه از مرگ باشد). «استجیبوا... یحول بین المرء و قلبه» - نه مؤمن مغرور شود ونه از كافر مأیوس گردید، چون دلها به دست خداست و او مقلّب القلوب است. «یحول بین المرء و قلبه» - جاى هیچ عذرى براى نپذیرفتن توحید و یگانگى خداوند نیست. «یحول بین المرء و قلبه» زیرا توحید، امرى فطرى است. (473) - هر فكر و اندیشه اى كه بر دل انسان بگذرد، خداوند بدان آگاه است. «یحول بین المرء و قلبه» - خداوند از هر چیزى به انسان نزدیك تر است، حتّى از قلب او به خودش. «یحول بین المرء و قلبه» - همه ى ما خواسته یا ناخواسته در قیامت محشور خواهیم شد، پس به رسولان الهى پاسخ مثبت دهیم. «استجیبوا للّه وللرّسول... الیه تحشرون» 473) تفسیر المیزان عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جنون سوداوی ♻️ جنون سوداوی چیست و چگونه درمان می‌شود؟ عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔴 اختلال در سبک زندگی ما ایرانیان در ۱۰۰ سال گذشته چه بر سر ما آورده است؟ ♻️ گزارشات دکتر یاکوب پولاک پزشک مخصوص ناصرالدین شاه در کتاب خاطرات خود این وظیفه‌اش بررسی راه‌های نابودی طب ایرانی اسلامی و جایگزینی طب شیمیایی بود که ۱۰ سال در سالهای ۱۲۳۰ تا ۱۲۴۰ ایران بوده در توصیف ساختار روانی مردم ایران در آن زمان می‌نویسد: ‼️بیماری عصبی سهم مهمی در فهرست بیماری های ایران ندارد، چه اصولا ایرانی نیست. ✅ طرز تربیتش, حرص و جوش نخوردنش, خونسردی اش در برابر آینده و این که فقط حال را غنیمت می‌شمارد و خلاصه طرز تفکر و جهان بینی او مانع از آن است که به هیجان آید و به عوارضی که با زندگی اروپایی ما ملازمه دارد دچار شود. 🍃 جوش و خروش و تلاش اروپایی ها در نظر ایرانیان کاری است عبث و نا‌مفهوم. 🍃 ایرانی، اروپایی را به دلیل جوشی که می زنند و شکلک‌هایی که هنگام بیان مطالب از خود نشان می دهند دیوانه و سفیه می‌خوانند. ✅ به زحمت می‌توان‌ کشور دیگری را سراغ گرفت که تعداد بیماران‌ روانی در آن چنین اندک باشد. ‼️ ❗️مثلا در تهران تعداد آنان از هشت تا ده نفر تجاوز نمی‌کند و در نتیجه هیچ احتیاجی به تاسیس در ایران نیست. 🔴 دیوانگی فقط بر اثر ضربه و جراحات خارجی بروز می‌کند. 🔴 هرچند در ایران تعصب مذهبی خیلی تظاهر می‌شود باز من هیچ جنون مذهبی ندیدم. امری است ناشنیده. ‼️ 📔سفرنامه پولاک ص ۴۸۸ 📌 خواندن این مطالب با مقایسه با وضع فعلی به نظر باور نکردنی است؟ عضویت در کانال 👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَتُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَتَرْزُقُ مَن تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ آل عمران-27 شب را در روز داخل می‌کنی، و روز را در شب؛ و زنده را از مرده بیرون می‌آوری، و مرده را زنده؛ و به هر کس بخواهی، بدون حساب، روزی می‌بخشی.» نکته ها: این آیه وآیه، قبل دوازده مرتبه نشانه هاى قدرت خدا را نام برده است تا روح توحید را در انسان شكوفا كند. مراد از داخل كردن شب در روز ویا روز در شب، یا كم وزیاد شدن طول ساعات شب وروز در فصل هاى مختلف است ویا غروب وطلوع تدریجى. البتّه معناى اوّل روشن تر است. نمونه قدرت نمایى خداوند در بیرون آوردن زنده از مرده، آفریدن سلّول زنده از مواد غذایى بى جان است. گاهى از كافران مرده دل، فرزندان مؤمن و زنده دل، و از مؤمنان زنده دل، فرزندانى كافر و مرده دل ظاهر مى شود[33] كه این یكى از مصادیق آیه است. مراد از رزق بى حساب، رزق فراوان وبى شمار است، نه آنكه حسابش از دست او خارج باشد. و ممكن است مراد آن باشد كه رزق او خارج از محاسبات شماست، و او از راهى كه گمان نمى برید رزق مى دهد. تفاوت مردم در رزق، یكى از حكمت هاى الهى است، تا مردم به یكدیگر نیازمند بوده و تشكیل زندگى اجتماعى دهند و صفات سخاوت و ایثار و صبر و قناعت در آنان شكوفا شود. زیرا در صورت یكسان بودن، این صفات شكوفا نمى شود. امّا اگر یكى نعمتى داشت و دیگرى كمتر داشت یا نعمتى دیگر داشت، مردم براى جبران كمبودها دور هم جمع مى شوند و صفات تعاون و سخاوت از طرف دارنده نعمت، و صفات قناعت و عفّت و صبر از سوى نادار شكوفا مى شود. 33) تفسیر مجمع البیان، ج 2، ص 728. پیام ها: - تغییرات شب و روز و پیدایش فصل ها یكى از بركات و الطاف الهى است. «بیدك الخیر... تولج اللیل فى النهار» - علاوه بر آفرینش، هرگونه تغییر وتدبیر به دست اوست. «تولج اللیل فى النهار» - قدرت خداوند محدود نیست. او از مرده، زنده و از زنده، مرده خارج مى سازد. «تخرج الحىّ من المیّت و تخرج المیّت من الحىّ» - سرچشمه لطف الهى بى انتهاست. رزق بى حساب، یعنى براى سرچشمه رزق محدودیّتى نیست. «ترزق من تشاء بغیر حساب» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
آیا_هر_اعتراضی_بازی_در_زمین_امپریالیسم_است؟_مازیار_اشرفیان_بناب.mp3
28.72M
🔴 فروش بانک ژنتیک ایرانیان به انگلیس ♻️ توصیه میکنم به همه دوستان وقت بذارید و این ۳۰ دقیقه جذاب و فوق العاده رو گوش بدید. در این گفتگو خیلی چیزها مشخص میشه، از جمله علت ممانعت رهبر معظم انقلاب از ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی! عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
🔴 آیه ی روز : ♻️ ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُكْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِينَ انعام-62 سپس (تمام بندگان) به سوی خدا، که مولای حقیقی آنهاست، بازمی‌گردند. بدانید که حکم و داوری، مخصوص اوست؛ و او، سریعترین حسابگران است! نکته ها: در روایات آمده است كه خداوند، حساب بندگانش را به اندازه ى دوشیدن شیر یك گوسفند و در زمانى بسیار كوتاه، انجام مى دهد. (363) از امام على علیه السلام سؤال شد: «كیف یُحاسِبُ اللّه الخلقَ على كثرتهم؟ فقال: كما یَرزقُهم على كثرتهم. فقیل: كیف یُحاسِبهم و لایرونه؟ فقال: كما یَرزقهم و لایرونه» (364) چگونه خداوند با وجود مخلوقین زیاد به حساب آنان رسیدگى مى كند؟ حضرت فرمودند: همان گونه كه آنان را روزى مى دهد. سؤال شد: چگونه حسابرسى مى كند در حالى كه او را نمى بینند؟ فرمودند: همان گونه كه روزى شان مى دهد، ولى او را نمى بینند. سؤال: با این همه آیات وروایات بر حسابرسى سریع الهى، پس طولانى بودن روز قیامت براى چیست؟ پاسخ: بلندى روز قیامت، نوعى عقوبت است، نه به خاطر فشار كار و ناتوانى از محاسبه ى سریع. (365) (بشر كه مخلوق الهى است، در دنیاى امروز به وسیله ى كامپیوتر، در كمتر از یك دقیقه بزرگ ترین محاسبات را انجام داده و مثلا انبارها و كالاهاى آن و امور مالى مربوط به آن را بررسى و محاسبه مى نماید). 363) تفاسیر مجمع البیان و نورالثقلین. 364) نهج البلاغه، كلام 300. 365) تفسیر اطیب البیان. پیام ها: - بازگشت همه به سوى خداست و او یگانه قاضى قیامت است. «ردّوا الى اللَّه... له الحكم» - مولاى حقیقى كسى است كه آفریدن، نظارت كردن، خواب و بیدارى، مرگ و بعثت، داورى و حسابرسى به دست او باشد، «الى اللَّه مولاهم الحقّ» - همه ى مولاها یا باطلند، یا مجازى، مولاى حقیقى تنها خداوند است. «اللَّه مولاهم الحقّ» و ولایت انبیا و اولیا، پرتوى از ولایت الهى است. - سرعت حسابرسى خداوند، از هر نوع و هر وسیله ى حسابرسى سریعتر است. «و هو أسرع الحاسبین» - سرعت حسابرسى و رسیدگى به امور، یك ارزش و روش الهى است. «و هو أسرع الحاسبین» عضـویت در کــانال👇 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روش‌های طب سنتی در درمان ♻️ معجزه بادکش در درمان آنفلوآنزا که در مقالات علمی نیز به آن اشاره شده است. عضویت در کانال 👇 📡 @www_irismed_ir