فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🔅 #سلام_مولایم
╭┈───── 🌱🌸
╰─┈➤ http://eitaa.com/x1401y
🌀👤کیست این مرد که تیری به سر لاله گوشش سخن وصل نموده نجوا
💪 وچنین خنده زنان از شرر خصم ندارد پروا
❣این همان زرین است که ز مردان یقین مرد حقیقت بین است
✍ شهید خرازی در مورد دلاوری های زرین گفته است: «انگار که ایشان جنگی به دنیا آمده بود.» در جای دیگر هم او را «گردان تک نفره زرین» خطاب کرده بود چون به اندازه یک گردان موثر بود.عبدالرسول زرین، به دلیل ترسی که در دل دشمن انداخته بود به «صیاد خمینی» معروف شده بود.
🔺این مرد اسطوره ای جنگ تحمیلی ۸ ساله، با همه رشادتها و مجاهدت هایش در عملیات خیبر در روز یازدهم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جنوب جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نایل گردید. و پیکر مطهرش در گلزار شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
🌾 السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها
🌾 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
══════🇮🇷══════
#دهه_فجر
#صبح_پیروزی
#صیاد_خمینی
# گردان_تک_نفره
# شهید_خرازی
# یادها_و_خاطره ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🔅 #سلام_مولایم
╭┈───── 🌱🌸
╰─┈➤ http://eitaa.com/x1401y
عـــ🌼ــیـد ظــ🌺ــفـر
🗯👤۲۲ بهمن «عید ظفر» است.
✍ در این روز بود که ملت ایران، میلاد نوین یافت و سرمه ی شریعت بر دیدگان بصیرت خویش کشید و امامت و ولایت را به شایسته ترین وجه، گردن نهاد.
🎊جمهوری اسلامی ما جاوید است
🎉دشمن ز حیات خویش نومید است
🎊آن روز که عالم ز ستمگری خالی است
🎉ما را و همه ستم کشان را عید است
🌾 السلام علیک یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها
🌾 أللَّھُمَ؏َـجِّلْلِوَلیِڪْألْفَرَج
══════🇮🇷══════
#دهه_فجر
#صبح_پیروزی
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش شهید ابراهیم هادی به دخترانی که نگاهش میکردند
😌
هدایت شده از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بمناسبت سالگرد شهادت شهید ابراهیم هادی... ♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤢آبجو با ادرار انسان
👺محصول "PISNER" تولید کشور دانمارک تهیه شده از ادرار تازه انسان (تبریک به متمدن ها و عاشقان فرهنگ اروپایی و امریکایی)
🤮شرکت تولید آبجو PISNER روزانه اقدام به جمع آوری ۵۰ هزار لیتر ادرار انسان از پارکها و تفرجگاههای مشخص شده میکند و به ازای هر لیتر ادرار به مردم ۴ یورو میدهد.
قیمت هر بطری از این آبجو ۳۷ یورو میباشد. که مازاد تولید این محصول به بقیه کشورهایی اروپایی خصوصا سوئد صادر میشود.
🤡این آبجو دارای گواهینامه سلامت از سازمان غذا و دارو اروپاست (همان دنیای وارونه غرب و غرب زدگان به اصطلاح متمدن!) و جالبه که برخی تولیدات و تهدیدهای این سازمان را وحی میدانند.
❌اون وقت به چینیها میگن ویروسها از لای غذای شما درست شده.
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗝رژیم صهیونیستی یک جزیره در بحرین خرید!
📺شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی بعد از انتشار خبر خرید یک جزیزره بحرینی توسط اسرائیل، آن را از وبسایت خود حذف کرد.
📰 در خبر منتشر شده آمده است، جزیره مذکور ۹ هزار ۵۵۴ متر مساحت داشته و به قیمت ۲۱ و نیم میلیون دلار در یک مزایده که یک شرکت عربی آن را برگزار کرده بود، خریداری کرده است.
هدایت شده از #
🌀تحلیل آیه ۱ سوره تحریم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
📖يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ ۖ تَبْتَغِي مَرْضَاتَ أَزْوَاجِكَ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
✍ای پیغمبر گرامی برای چه آن را که خدا بر تو حلال فرمود تو بر خود حرام میکنی تا زنانت را از خود خشنود سازی؟
در صورتی که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است (بر هیچ کس خصوص بر تو رسول گرامیش سخت نخواهد گرفت. در تفسیر وارد است که روزی حَفْصه با اجازه رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم به خانه پدرش عمر رفت، پیغمبر با ماریه در حجره حَفْصه خلوت کرد.
ناگه او رسید و غوغا انگیخت که تو در حجره من با کنیزی خلوت کردی و آبروی مرا نزد زنانت بردی. حضرت برای خشنودی او فرمود:
من ماریه را بر خود حرام کردم ولی این سرّ نزد تو است با هیچ کس مگوی. او به فور عایشه را هم آگه ساخت، او هم با رسول راجع به ماریه گفتگو کرد. حضرت سوگند خورد که ماریه را ترک گوید.
آن دو زن شاد شدند و این آیه نازل گردید).
📚ترجمه های انگلیسی(English translations)
🧐O Prophet! Why do you disallow [yourself] what Allah has made lawful for you, seeking to please your wives? And Allah is all-forgiving, all-merciful.
📚معانی کلمات آیه
🌀مرضاة: رضايت و خشنودى. مصدر است و مفرد.
📖شرح نزول
🗯👤«شیخ طوسى» گویند: عبدالله بن شداد بن الهلال روایت کند که رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم در نزد زینب یکى از زوجات خویش شربت عسل نوشید و توقف وى در نزد او زیاد شده بود. این موضوع بر عائشه و حفصه گران آمد وقتى که پیامبر نزد آنان برگشت، آنها به پیامبر گفتند: یا رسول الله از دهان تو بوى بدى به مشام ما میرسد.
✍رسول خدا صلی الله علیه و آله از آن پس شربت عسل را بر خویش حرام نمود و گویند: موضوع بدبوئى دهن پیامبر را حفصه به میان آورد و پیامبر شربت عسل را بر خود حرام نمود.
🗯✍زید بن اسلم و مسروق و قتادة و شعبى و ضحاک گویند: پیامبر ماریه قبطیه را بر خویش با سوگند خوردن حرام کرده بود آن هم به خاطر خشنودى حفصه زوجه دیگر خود، حسن بصرى گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله ماریه قبطیه مادر ابراهیم را بر خود حرام کرد و آن را به عنوان سر پنهانى به زوجه دیگر خود حفصه گفته بود و حفصه آن را براى عائشه نقل نمود.
💡سیمای سوره تحريم
🌀👤اين سوره دوازده آيه دارد و در مدينه نازل شده است.
🤔نام آن برگرفته از آيه اول است كه خداوند، تحريم آنچه را بر انسان حلال شمرده، نكوهش مىكند، گرچه اين تحريم، نوعى محروم كردن خود از لذّات حلال، به دلايل مختلف فردى و اجتماعى باشد.
📚آيات نخست سوره درباره رفتار ناشايست برخى همسران پيامبر با آن حضرت است و آيات بعدى، مؤمنان را مخاطب قرار مىدهد كه نسبت به خانواده خود و تربيت آنها مراقب باشيد تا گرفتار دوزخ نشويد.
🔺آنگاه در ادامه به الگوهاى مثبت و منفى زنان اشاره نموده و در هر بُعد، دو زن را معرّفى مىفرمايد. همسر نوح و لوط را به عنوان الگوى منفى و همسر فرعون و حضرت مريم را الگوى مثبت معرّفى مىكند.
🔆نکته ها
〽️براى اين آيه، شأن نزولهاى متفاوتى بيان شده است، امّا آنچه مسلّم است پيامبر كه همسران متعدّد داشت، گاهى گرفتار رفتارهاى حسادتآميز آنان مىشد و به خاطر جلب رضايت عمومى آنان، از حقوق مشروع خود مىگذشت.
با آنكه اين تحريمها، امرى شخصى بود، امّا چون پيامبر به عنوان الگوى جامعه معرّفى شده است، ممكن بود ديگران احساس كنند حكم شرعى است و از آن پيروى كنند، لذا خداوند پيامبرش را از آن برحذر مىدارد و در واقع به مردم مىفهماند كه اينگونه رفتارهاى پيامبر، شخصى بوده و نبايد براى ديگران ملاك عمل قرار گيرد.
📚يكى از دلايلِ اينكه قرآن از طرف خداوند نازل شده است، لحن توبيخى قرآن نسبت به پيامبر در برخى آيات است، زيرا هيچ كس در كتاب رسمى و هميشگىاش، خودش را توبيخ نمىكند و همين عتابها نشانه آن است كه وحى الهى تحريف نشده است.
📚نمونه ديگر آن را در آيه ۴۳ سوره توبه مىخوانيم كه درباره مرخّصى دادن پيامبر براى ترك جبهه به بعضى از راحتطلبان مىفرمايد: «عَفَا اللَّهُ عَنْكَ لِمَ أَذِنْتَ لَهُمْ»
📌رعايت اهم و مهمّ را فراموش نكنيم. سوگند اهميّت دارد، ولى حفظ احكام دين مهمتر است و لذا كسى كه سوگند خورده، حلالى را بر خود حرام كند، سوگندش از طريق پرداخت كفّاره شكسته مىشود و ميزان اين كفّاره در آيه 89 سوره مائده آمده است: «فَكَفَّارَتُهُ إِطْعامُ عَشَرَةِ مَساكِينَ مِنْ أَوْسَطِ ما تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَنْ لَمْ يَجِدْ فَصِيامُ ثَلاثَةِ أَيَّامٍ ذلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمانِكُمْ إِذا حَلَفْتُمْ»
🔺تحريم پيامبر، يك محروم كردن شخصى، از طريق سوگند بود كه در اين آيه، راه نجات از آن مطرح شده است.
پیام ها
🔦 انبيا، تحت تربيت الهى هس
👆
⛓
⛓
💡پــــیـــامها ؛
🔦 انبیا ،تحت تربیت الهی هستند. «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ»
🔦 حتّى پيامبر، حق ندارد بىدليل حلال خدا را بر خود حرام كند. «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ»
🔦 خشنودى خدا بر خشنودى ديگران مقدّم است. لِمَ تُحَرِّمُ ... تَبْتَغِي مَرْضاتَ أَزْواجِكَ
جلد 10 - صفحه 122
🔦 خواسته زن اگر فراتر از احكام الهى وحقوق همسرى باشد، نبايد عملى شود.
لِمَ تُحَرِّمُ ... تَبْتَغِي مَرْضاتَ أَزْواجِكَ (راضى كردن همسر به هر قيمت، لازم نيست.)
🔦 يكى از امورى كه انسان را گرفتار مىكند، علاقه به كسب رضايت ديگران به هر قيمتى است. «تَبْتَغِي مَرْضاتَ أَزْواجِكَ»
🔦 توبيخ افراد بزرگوار بايد همراه مغفرت و رحمت باشد. يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ ... وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ
🔦 خداوند، هم گذشته را جبران مىكند، «غَفُورٌ رَحِيمٌ» و هم راه را براى آينده باز مىكند. «فَرَضَ اللَّهُ لَكُمْ تَحِلَّةَ أَيْمانِكُمْ»
🔦 توبيخ وانتقاد بايد همراه با بيان راه حلّ و راه گشايى باشد. لِمَ تُحَرِّمُ ... تَحِلَّةَ أَيْمانِكُمْ
🔦 در اسلام بن بست وجود ندارد. (هيچ حكمى حتّى سوگند نمىتواند تمام راهها را بر انسان ببندد.) «قَدْ فَرَضَ اللَّهُ لَكُمْ تَحِلَّةَ أَيْمانِكُمْ»
🔦 ما عبديم و بايد مطيع مولى باشيم، حلال را حلال شمريم، گرچه به قيمت شكستن سوگند باشد. «هُوَ مَوْلاكُمْ»
🔦 دستورات خداوند عالمانه و حكيمانه است، او مشكلات را حلّ و گرهها را باز مىكند. فَرَضَ اللَّهُ ... وَ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ
👣پانویس
📚تفسير احسن الحديث، سید علی اکبر قرشی، ج11، ص228
🗯👤صاحب کشف الاسرار گوید: ماریه قبطیه در بیرون مدینه در نخلستانى خانه اى داشت و زنان پیامبر مایل نبودند که ماریه با خودشان در حجرات رسول خدا صلی الله علیه و آله بسر ببرد و گاهگاهى که پیامبر به جهت طهارت بیرون میرفت نزد ماریه هم میرفت و سبب تحریم ماریه چنین بوده است که پیامبر در هر شبانهروز از روى نوبت نزد یک نفر از زنان خویش میرفت، حفصه در یکى از اوقات نوبه خود از پیامبر اجازه گرفت که نزد پدرش برود، پیامبر به او اجازه داد.
🔺رسول خدا صلی الله علیه و آله در غیبت او به دنبال ماریه قبطیة کس فرستاد و با او در حجره حفصه خلوت نمود، حفصه آمد و ماریه را با پیامبر در حجره خویش دید. حفصه به گریه افتاد که چرا در غیاب او پیامبر از نوبه او درباره ماریه استفاده کرده است. پیامبر به حفصه فرمود: ماریه کنیز من است و بر من حلال است. حفصه با گریه اظهار نارضایتى کرد.
🔺پیامبر فرمود: اکنون خاموش باش که براى خاطر تو ماریه را بر خود حرام کرده ام و تو این راز را به کسى ابراز نکن، بعضى از مفسرین گویند: این قضیه از براى عائشه پیش آمد کرده بود و رسول خدا صلی الله علیه و آله به خاطر عائشه ماریه را بر خود حرام کرده بود و خداوند این آیه را فرستاد که چرا به خاطر زنان خود ماریه را که کنیز حلال تو است بر خویشتن حرام کرده اى.
🔺عده دیگرى از مفسرین گویند که پیامبر عسل را بر خود حرام کرد بدین شرح که زینب دختر جحش یکى از زنان پیامبر عسلى داشت که از براى او هدیه آورده بودند و رسول خدا صلی الله علیه و آله هم حلوا و عسل را دوست میداشت و بامدادان به حجرات زنان خویش میرفت و از ایشان مى پرسید که براى صبحانه چه چیزى دارند تا این که به حجره زینب میرود و از آن عسل میخورد و این امر سبب مى شود که در حجره زینب زیاد توقف نماید. این کار بر عائشه و حفصه گران مى آید لذا با یکدیگر و سایر زنان توطئهچینى مى کنند که اگر پیامبر نزد آنان بیاید، بگویند که دهن شما بوى بد میدهد. زنان همین کار را کردند.
🌀پیامبر فرمود: من در خانه زینب عسل خورده ام از آن به بعد سوگند یاد کرد که عسل نخورد و خوردن آن را بر خویش حرام نمود سپس این آیه نازل گردید. حاکم صاحب المستدرک و نسائى در سنن خود از انس نقل نمایند که پیامبر داراى کنیزى بود، حفصه کارى کرد که پیامبر آن کنیز را بر خود حرام کند و نیز موضوع عسل را بزار از ابن عباس نقل نموده و حافظ بن حجر گوید: مى توان هر دو موضوع کنیز و عسل را سبب نزول آیه قرار داد.