eitaa logo
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
373 دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1 فایل
👤 وابسته به هیچ حزبی نیستیم. 🇮🇷 چو ایران نباشد تن من مباد/ بدین بوم و بر زنده یک تن مباد🇮🇷 🗯✍
مشاهده در ایتا
دانلود
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
‏فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗯👤همه با هم یک قرار محرمی 🔺مردم‌سالاری دینی یک مسیر است. ریل پیشرفت این کشور است. 🗯وقتی امام(ره) آن را معادل حکومت الله در زمین دانست و حکومت را نیز صورت اسلام معرفی کرد، یعنی مردم‌سالاری دینی همان ظهور توحید بسط یافته است در زمین. 📌اما امروز به لحاظ راهبردی، کشور احتیاج مبرم به حضور مردم دارد، دردهای این کشور را همین توحید است که درمان می‌کند. دستور چندین باره رهبری به دولت را ببینید وقتی می‌گویند اگر می‌خواهید مردمی باشید باید برای حضور مردم چاره‌اندیشی کنید. ✍ تولید، اصل ۴۴، تولید دانش‌بنیان و چه و چه، راه‌حل مشکلات اقتصادی ماست.به لحاظ فرهنگی و رسانه‌ای مقوله جهاد تبیین، به لحاظ سیاسی مقوله مشارکت در انتخابات و قدرت‌نمایی اراده این مردم به این مسئله گره خورده. 🔺با یک نگاه کلان رو به آینده، مقوله حلقه‌های میانی مهم‌ترین روش برای تحقق گام دوم انقلاب و قیام جوانان برای ساختن ایران است. 📌به لحاظ بین‌المللی حرف نوی ما که باید دنیا ببیند و بشنود و به نرم‌افزار ذهنی تمدن غرب حمله کند همین طرح است. 👤چه کار باید کرد؟ سرمایه‌گذاری روی مهم‌ترین دارایی مردم یعنی ایمان و جریان دادن آن تا مسئولیت و امید. رهبری می‌گویند ایمان مردم را جریان دهید تا احساس امید، تا عمل صالح. می‌گویند روی استحکام بنیه مردم که ایمانشان است متمرکز شوید، چند بار با این تعبیر که «خواهش می‌کنم»، مطرح کرده‌اند . 🔅باید همه زیر بار این مسئولیت بروند؛ مسئولیتی که ناشی از نیاز جبهه است، پذیرش این مسئولیت هویت ما را ارتقا و بسط می‌دهد و با امام‌مان هم‌سنخ‌مان می‌کند و دردهای او و مصیبت‌های او را واقعی‌تر خواهیم شناخت.
🤥دروغ بزرگ؛ 💃پوشش در دنیا قانون ندارد ⛔️ قوانین مربوط به پوشش در همه جای دنیا وجود دارد و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان محدودیت‌ها و حد و مرزهایی را که برای پوشش در هر کشوری وجود دارد، بررسی کرد. از این قوانین، چند نکته را می‌توان برداشت کرد؛ اول آنکه، اصل پوشش در همه‌جا قانونی و لازم‌الاجراست و فقط اختلاف در حدود آن وجود دارد. 🔺دوم آنکه، تقاضا برای بدون پوشش بودن و برهنگی، انتهایی ندارد و در کشورهای غربی هم اعتراضاتی علیه این قوانین شکل گرفته است؛ به‌طوری که در این کشورها، با وجود آنکه اکثرا پوشش آزاد است، اما بازهم برای برهنه‌شدن کامل و نمایش بخش‌های حداقلی از بدن که ممنوع است، اعتراض می‌کنند. 🗯👤نکته قابل توجه دیگر، این است که حکومت‌ها با این قبیل اعتراضات، مقابله و حتی معترضان را دستگیر می‌کنند. 🔺به‌عبارتی دیگر، صرف آنکه عده‌ای تقاضای برهنه‌شدن کامل را مطرح کنند، قانون ممنوعیت برهنگی کامل تغییر نمی‌کند و دولت‌ها، بر حفظ آن پافشاری می‌کنند؛ حتی فراتر از حکومت‌ها، مدیران شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام نیز بیش از یک‌دهه نسبت به تغییر قانون ممنوعیت برهنگی کامل، مقاومت نشان دادند و آن را به‌دلیل خواست و اعتراض عده‌ای، آزاد نکردند. 📌اما در نهایت برای حفظ کاربران خود، بخشی از این محدودیت‌ها و نه همه آن را، کاهش دادند. مرور برخی از خبرها درباره برخورد پلیس در کشورهای غربی با کسانی که هنجارهای پوشش را در این کشورها رعایت نمی‌کنند، جالب و مورد توجه است.
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
‏فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍁🥀 ✍ جابر بن عبدالله انصارى از صحابه رسول خدا و ياران با وفاى اهل بيت(عليهم السلام) است. 🔺عبدالله بن عمرو (پدر جابر بن عبدالله انصارى)در بيعت عقبه (در مكه) حضور داشت. در جنگ بدر و احد نيز در ركاب رسول خدا شركت جست و در جنگ احد به شهادت رسيد. 🔺جابر خود نيز در بيعت عقبه ثانيه ـ در حالى كه كودك بود ـ در كنار پدرش شركت داشت. وى از ياران برجسته رسول خدا(صلى الله عليه وآله) بود. و در هيجده غزوه همراه پيامبر حضور داشت و در جنگ صفين نيز در ركاب على(ع) بود. او در اواخر عمر نابينا گرديد و در سال ۷۴ يا ۷۷ هجرى در سنّ ۹۴ سالگى وفات يافت. 📌جابر بن عبدالله انصارى براى زيارت قبر امام حسين(ع) حركت كردند؛ وقتى به كربلا رسيدند، جابر وارد رودخانه فرات شد و غسل (زيارت) كرد؛ آنگاه لنگى بر كمر بست و حوله اى بر دوش انداخت (همانند لباس محرم) و سپس خود را خوشبو نمود و به سمت قبر امام حسين(ع) حركت كرد. به هنگام حركت همواره ذكر مى گفت، تا آنكه به قبر نزديك شدند. ✍ راوی گوید؛ در آن هنگام گفت: دستم را روى قبر بگذار. هنگامى كه دستش را روى قبر گذاشتم، جابر بيهوش بر روى قبر افتاد. 🔺من آب به صورت جابر پاشيدم تا به هوش آمد. آنگاه سه بار صدا زد «يا حسين» 🔺و ادامه داد: «حَبيبٌ لا يُجيبُ حَبيبَهُ»؛ (آيا دوست، پاسخ دوستش را نمى دهد؟!) آنگاه زیارتی خواند و روی به سایر شهداء کرد و آنان را هم زیارت نمود. 📌در آغاز امامت امام سجاد(ع) یاران وی انگشت‌شمار بودند و جابر نیز از اندک یاران آن امام بود. 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج # یا_حسینِ_زمان_(عج) # یا_زینب_(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍁🥀 🕌 *اربـــ💫ــــعین* * جابر بن عبدالله انصاری 💔إعلامُ العتبة العبّاسية المقدّسة يُنتج فيلماً قصيراً حول الصحابيّ جابر الأنصاري ولقائه بركب السبايا ▪️«شنیدستم که مجنون با دل زار ▫️چو شد از مُردن لیلی خبردار» ▪️گریبان چاک زد از بهر دلبر ▫️به قبرستان شدی با دیدۀ تر ▪️به هرکس می‌­رسیدی آن جگرریش ▫️شدی جویای قبر دلبر خویش ▪️یکی گفتا که ای بی صبر و طاقت! ▫️تو را با تربت لیلی چه حاجت؟ ▪️بدو گفتا که من مجنون زارم ▫️که عشق روی لیلی کرده خارم ▪️جوابش داد آن دانای هشیار ▫️اگر هستی تو مجنون دل‌افکار ▪️برو زین خاک‌ها بردار و بو کن ▫️ز عطر و بویش، او را جست‌وجو کن ▪️که عشق پاک‌دل، این است حالش ▫️نگردد قطع، سیمِ اتّصالش ▪️چو مجنون این کلام نغز بشْنید ▫️ز خاک قبرها برداشت، بویید ▪️به ناگه زد گریبان را به تن چاک ▫️که بوی لیلی‌ام آید از این خاک ▪️مرا از این سخن آمد به خاطر ▫️ز دشت کربلا و حال جابر ▪️بگفتا با عطیّه با دل زار ▫️ز هر قبری کف خاکی به من آر ▪️چو گل بویید خاک کشتگان را ▫️گلابی ریخت دشت و بوستان را ▪️که ناگه گفت: ای باغ امیدم! ▫️ز گِل بوی گُل رویت شنیدم ▪️حسین! ای لالۀ خونین صحرا! ▫️به آب دیده شویم قبرها را ▪️بگفتا «کربلایی» عاشق این است ▫️که سیم اتّصالش این چنین است 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج # یا_حسینِ_زمان_(عج) # یا_زینب_(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
‏فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄ 🍂🎋 # تسلیت مولایم 🩸قــ🪖ــــاســ💔ــــم بن حسن 🎋(شهادت سال ۶۱ هجری) از فرزندان امام حسن(ع) است که در واقعۀ کربلا به شهادت رسید. 🌀 (قاسم (ع) در عاشورا، نوجوانی ۱۳ یــــا ۱۶ ساله بود.) ✍🏻 او در شب عاشورا در پاسخ امام حسین(ع) که نظر او را در مورد مرگ پرسید، مرگ را شیرین‌تر از عسل دانست. در محافل عزاداری و روضه‌خوانی از ازدواج وی با یکی از دختران امام حسین(ع) تحت عنوان عروسی قاسم یاد می‌شود. ❌محققان در صحت این گزارش تردید دارند و برخی آن را نادرست دانسته‌اند. 🏴🚩در عرف عزاداری شیعیان ایران، شب ۶ محرم به قاسم اختصاص دارد. 💔 قاسم بن حسن روز عاشورا به حضور امام حسین(ع) آمد تا اجازه‌ی جنگیدن با دشمنان را بگیرد. امام حسین او را در آغوش گرفت و مدتی گریه کرد. قاسم اصرار می‌کرد و دست امام حسین(ع) را می‌بوسید تا این‌که امام به او اجازه داد. قاسم در حالی که اشک از چشمانش می‌ریخت به سمت میدان رفت و چنین رجز می‌خواند: إن تُنكِروني فَأَنَا فَرعُ الحَسَن‏ سِبطُ النَّبِيِّ المُصطَفى وَالمُؤتَمَن‏‏ هذا حُسَينٌ كَالأَسيرِ المُرتَهَن‏ بَينَ اناسٍ لا سُقوا صَوبَ المُزَن‏‏ 🪖 اگر مرا نمی‌‏شناسيد، من شاخه حسن‏، نواده پيامبرِ برگزيده و امين هستم. اين حسين، همانند اسيرِ به گروگان گرفته شده در ميان مردمی است كه خدا آنان را از آب باران سیراب نسازد. 🌀 ابوالفرج اصفهانی قاتل قاسم بن حسن را عمرو بن سعید بن نفیل ازدی معرفی کرده است. 🌝بنا بر آنچه که ابومخنف از حمید بن مسلم نقل کرده، نوجوانی که چهره‌اش همانند نیمه‌ی ماه می‌درخشید، شمشیری در دست داشت و پیراهنی بلند پوشیده بود، وارد میدان شد و ایستاد تا بــــنـد کـــفـــش خود را ببندد. افراد زیادی او را محاصره کرده بودند، اما او به همه چیز بی‌اعتنا بود. در این هنگام ابن نفیل ازدی گفت: بر این نوجوان سخت حمله می‌کنم. ..... «آن‌هایی که او را محاصره کردند کفایت می‌کند، به خدا سوگند! اگر او بر من حمله کند به سوی او دست دراز نخواهم کرد.» 👁️اما ابن نفیل گفت: «اما من بر این نوجوان سخت حمله می‌کنم.» قاسم بن حسن با آن جماعت درگیر شد و ابن نفیل ازدی که در کمین قاسم بود، با شمشیر بر سر وی زد و سرش شکافته شد. 💔 واکنش امام حسین به شهادتش 🌀 سید بن طاووس در لهوف شهادت وی را چنین نقل کرده است: ✍🏻 پس از آنکه ابن فضیل ازدی ضربه‌ای بر سر قاسم زد، سرش شکافته شد و بر صورت به زمین افتاد و فریاد زد یا عمّاه! حسین(ع) مانند باز شکاری خود را به او رساند و مانند شیری خشمگین حمله برده، ابن فضیل را با شمشیر زد، او دستش را سپر کرد، دستش از آرنج قطع شد. فریادی زد که همه لشکریان صدای او را شنیدند و لشکر کوفه برای نجات او حمله آوردند، اما زیر دست و پای آنان به هلاکت رسید. همچنین از راوی نقل کرده، وقتی که گرد و غبار که فرو نشست، حسین(ع) را دیدم که بالای سر آن جوان ایستاده است و او در حال جان دادن بود. 💔 حسین(ع) گفت لعنت خدا بر گروهی که تو را کشتند، در روز قیامت پدرت و جدت از آنها خونخواهی خواهند کرد. سپس فرمود به خدا قسم بر عمویت سخت است که او را صدا اما او اجابت نکند یا اگر اجابت کند، سودی نداشته باشد؛ به خدا قسم امروز روزی است که دشمنان عمویت فراوان و یارانش اندکند! 🔺 سپس آن جوان را بر سینه گرفت و او را نزد دیگر کشته‌شدگان بنی هاشم در کنار علی اکبر فرزندش خواباند. آنگاه رو به آسمان کرد و گفت: 💔 «پروردگارا! اینان را نابود کن به طوری که یک نفرشان رها نگردد و آمرزش و مغفرتت را برای همیشه از آنان بگیر. ای پسرعموهایم و ای بستگانم صبر پیشه کنید، سوگند به خدا بعد از امروز هرگز ناگواری و ناراحتی نخواهید دید.»عروسی قاسم در محافل عزاداری و روضه‌خوانی، مشهور است که قاسم با یکی از دختران امام حسین(ع) ازدواج کرده بود؛ اما برخی از محققان در صحت این گزارش تردید دارند و برخی آن را نادرست دانسته‌اند. 🌀 مرتضی مطهری برآن است یکی از اموری که از تعزیه‌خوانی‌های قدیم ما هرگز جدا نمی‌شد، عروسی قاسم بود، درصورتی که این قضیه در هیچ کتابی از کتاب‌های تاریخی معتبر وجود ندارد. وی از محدث نوری، نقل می‌کند که: اول کسی که این قضیه را در کتابش نوشته است، ملاحسین کاشفی در کتاب «روضة الشهداء» بود و اصل قضیه صددرصد دروغ است. ◼️جلوه ي روي پنج تن قاسم ◻️ابنِ اِبنِ ابوالحسن قاسم ◼️ماهْ رخسار انجمن قاسم ◻️سرو خوش قامت چمن قاسم ◼️ذكر من وقت پر زدن قاسم ◻️كيست اين نوجوان؟قرار حسن ◼️وارث عزّت و وقار حسن ◻️دُرّ دردانه ي تبار حسن ◼️همه جا هست دستيار حسن ◻️حسن خانه ي حسن قاسم ◼️گيسوان حسن مجعّد بود ◻️پاي تا فرق چون محمّد بود ◼️عشق بي عشق او مردّد بود ◻️رنگ او سبز چون زبرجد بود ◼️پس عقيق است در يمن قاسم
◻️گردش چرخ بي دَمَش، مـُختَل ◼️همه بي قاسمند، ول مَعطل ◻️نكته اي گويمت ولي مُجمَل ◼️خوش بحالش كه بود از اوّل ◻️با اباالفضل همسخن قاسم ◼️در جلالت به كبريا رفته ◻️صولتش هم به مصطفي رفته ◼️هيبتش هم به مرتضي رفته ◻️در كرامت به مجتبي رفته ◼️با حسين است هموطن قاسم ◻️روي او قبله از ازل شده است ◼️لب او شيشه ي عسل شده است ◻️صاحب پرچم و كتل شده است ◼️مشكلاتم اگر كه حل شده است ◻️هست مشكل گشاي من قاسم ◼️آه اگر بر بلا دچار شود ◻️آه از آن دم كه سنگسار شود ◼️با سرِ نيزه ها شكار شود ◻️كفنش خاك و سنگ و خار شود ◼️مثل اربابِ بي كفن قاسم ◻️چشمش از تشنگي كه كم سو شد ◼️سكّه ي جنگ آن ورش رو شد ◻️وارث روضه هاي پهلو شد ◼️بدنش پاره پاره از تو شد ◻️آه از نعل و از دهن قاسم 🦿 پانویس 🗒️خوارمی، مقتل الخوارزمی، ۱۴۱۸ق، ج۲، ص۳۱. 🗒️بیهقی، لباب الانساب، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۴۰۱. 🗒️شیخ مفید، الارشاد، ۱۴۱۶ق، ج۲، ص۲۰. 🗒️قرشی، حیاة الإمام الحسن بن على، ۱۴۱۳ق، ج۲، ص۴۵۵-۴۶۰. 🗒️ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، ۱۴۱۶ق، ص۹۲. 🗒️مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۱۷، ص۸۱-۸۲. 🗒️مجلسی، بحارالأنوار، بیروت، ج۴۵، ص۳۴. 🗒️ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، ۱۴۱۶ق، ص۹۳. وقعة الطف، ص۲۴۴. 🗒️سید بن طاووس، اللهوف، ۱۴۱۴ق، ص۶۸–۶۹. 🗒️ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، ۱۴۱۶ق، ص۹۳. 🗒️مقرم، مقتل الحسین، ص۳۳۲؛ مقتل خوارزمی، ج۲، ص۲۸. 🗒️مطهری، مجموعه آثار، ۱۳۷۷ش، ج۱۷، ص۷۷. مـــ🗃️ــنـــ🗄️ـــابع 📚 شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، قم، موسسة آل البیت لإحیاء التراث، ۱۴۱۶ق/۱۹۹۵م. 📚 ابوالفرج اصفهانی، علی بن حسین، مقاتل الطالبیین، شرح و تحقیق: سید احمد صقر، قم، انتشارات الشریف الرضی، ۱۴۱۶ق/۱۳۷۴ش. 📚 البیهقی، ابوالحسن علی، لباب الانساب، تحقیق: سید مهدی رجائی، قم، انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی، ۱۴۱۰ق. 📚 المکّی، الموفق بن احمد، مقتل الخوارزمی، تحقیق: شیخ محمد سماوی، قم، انتشارات انوار الهدی، ۱۴۱۸ق. 📚 سید بن طاووس، علی بن موسی، مقتل الحسین علیه‌السلام المسمی باللهوف فی قتلی الطفوف، بیروت، موسسة الاعلمی للمطبوعات، ۱۴۱۴ق/۱۹۹۳م. 📚 مطهری، مرتضی، مجموعه آثار شهید مطهری، تهران، انتشارات صدرا، چاپ اول، ۱۳۷۷ش. 📚 قرشی، باقرشریف، حیاة الامام الحسن بن على، بیروت، دارالبلاغة، ۱۴۱۳ق. 🚩 أللَّھُمَ‌؏َـجِّلْ‌لِوَلیِڪْ‌ألْفَرَج (عج) # یا_زینب_(س)