👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ «بزرگترین درس حضرت زهرا»
⁉️ چرا امام زمان تو این همه آدم میفرمایند فاطمه دختر رسول خدا برای من اسوه است؟
👤 استاد #رائفی_پور
📎#تلنگر
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
M: 🔻 #روزشمار | ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ ┅═══✼❉❉✼═══┅ 👈 #نشر_حداکثری ┅═══✼❉❉✼═══┅ #رهبر_معظم_انقلاب #تقویم۱۴۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک | این مرد تنها
⚪️ مروری بر زندگی میرزا کوچکخان جنگلی و ماجراهای نهضت جنگل در مبارزه با دو قدرت بزرگ روشها و انگلیس
🌲در وسعت اندیشۀ خونبار جنگل
🌳از پشت خنجر میخورد سردار جنگل
🌲بر کندههای پیر، زخم تیر پیداست
🌳پوشیده از گلهای خون، دیوار جنگل
🌲در ذهن سبز شاخهها با خون تداعی
🌳سرهای سرداران شود بر دار جنگل
🌲شعر بلند استقامت را سرودند
🌳مردان سختآواز در پیکار جنگل
🗯👤یک دنیا، یک میرزا
#سرزمین_من
#انقلاب_جنگل
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀 تفسیر آیه ۷۵ سوره مائده
📖 مسيح پسر مريم، فرستادهاى بيش نيست كه پيش از او نيز پيامبرانى بودند ومادرش بسيار راستگو و درست كردار بود، آن دو (همچون ساير انسانها) غذا مىخوردند. (پس هيچ كدام خدا نيستند،) بنگر كه چگونه آيات را براى مردم بيان مىكنيم، پس بنگر كه اين مردم چگونه (از حقّ) روىگردان مىشوند.
📖 در اين آيه، خداوند سه دليل مىآورد كه عيسى عليه السلام خدا نيست:
او از مادر متولد شد و پسر مريم است.
2⃣ پيامبرانى مثل او نيز بودهاند و او بى همتا نيست.
3⃣ او هم مانند ديگران نياز به غذا داشت و قدرتش را از لقمه نانى به دست مىآورد، پس از خود قدرت ندارد تا خدا باشد. آرى، آنكه نياز به غذا دارد، نمىتواند خالق باشد. اينها بيان روشن و عمومى و همه فهم قرآن است.
🔮«صديق» كسى است كه بسيار راستگو باشد و راستگويى خود را با كردار درستش ثابت كند.
🔮در آيهى ديگر، صدّيقه بودن حضرت مريم چنين بيان شده است كه او كلمات الهى را تصديق مىكرد و از عابدان بود. «صَدَّقَتْ بِكَلِماتِ رَبِّها وَ كُتُبِهِ وَ كانَتْ مِنَ الْقانِتِينَ»
💤پیام ها
🔦 داشتن برخى امتيازات و امور استثنايى، دليل بر الوهيّت نيست. حضرت آدم هم بدون پدر و مادر بود و كسى او را خدا نپنداشت. «قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ»
🔦 مريم، از اولياى خداست. قرآن از او تجليل مىكند و او را «صدّيقه» مىشمارد.
🔦 مرگ، براى همهى انبيا قطعى است. بنابراين عيسى فناپذير است و خدا نيست.
🔦 اگر عناد به ميان آيد، روشنترين برهانها و دلايل هم كارساز نخواهد بود.
🔦 زن مىتواند به بالاترين درجات معنوى برسد تا آنجا كه خداوند ثناگويش شود.
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
─═┅┅═༅🍃📓🍃༅══┅─
◉◁
🗯👤پیام های خطبه فدکیه برای همه زمانها است، همه اهل بیت این پیام را گرفتهاند، همانطور که امام حسن عسکری فرمود : مادر ما فاطمه حجّت خدا بر ما است.
💤توضیحات ؛
💔ده روز بعد از رحلت نبی اکرم (ص)، خلیفه اول مأموران خود را به فدک فرستاده و با اخراج نماینده حضرت زهرا (س) در آمد آنجا را تحت تصرّف قرار میدهد، خلیفه دوم با حضرت زهرا (سلام الله علیها) برخورد کرده، میپرسد نوشتهای داری؟
📜حضرت سند فدک را به او و خلیفه اول نشان میدهند، در اینجا آنها نه تنها به این سند اعتناء نکرده بلکه دومی سند را میگیرد، پاره می کند(«سیره حلبی»، ج ۳، ص ۴۰۰ ـ ۳۹۹) و جلوی چشم مردم آب دهان به آن میاندازد.
❤️🔥و آنها با جعل حدیث از پیغمبر اکرم (ص) که فرموده است: ما گروه انبیاء ارث نمیگذاریم و گرفتن شواهد دروغین اینجا به گونهای مخالفت خود را با کار نبی اکرم (ص) نشان میدهند.
🗯👤حجّت بودن ائمّه (ع) بر ما به عنوان امام و رهبر روشن است که کلمات آنها و اعمال آنها هر کدام جنبهی الگویی و لزوم طاعت و تسلیم در برابر آنها را دارد.
🔺امّا زهرای مرضیه بر حسب ظاهر مقام امامت را نداشتند، امّا مقام ولایت را دارا بودند.
🔺این حجّت بودن حضرت زهرا (س) برای اهل بیت (ع) به لحاظ آن مقام ولایت است که مقام ولایت ایشان متّصل به ولایت الهی است.
✍ لذا در یک فرمایش نبی اکرم (ص) به علی (ع) فرمود: ای علی، هر چه زهرا امر میکند، اطاعت کن، این جنبه شخصی ندارد. قطعاً زهرای مرضیه (س) اگر امری با امیر المؤمنین (ع) داشته باشد، در حیطهی دین و شئون دینی است.
#خطبه_فدکیه
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🔮شباهتهاي حضرت عيسي(ع) و امام مهدي(عج)
🎊مهدي(عج) و مسيح(ع) نوادگان دختري «يسّي»
🗯👤حضرات عيسي(ع) و مهدي(عج) هر دو از جانب مادر بزرگوارشان، نواده دختري «يسّي»؛ پدر حضرت داود(ع) هستند، چنانچه حضرت نرجس خاتون(س) از نسل داود پيامبر(ع) بودند.
🔦مسئله مهدويت، انتظار مصلح و موعود منتظر، از ويژگيهاي دين اسلام نيست، بلكه همه اديان و مذاهب آن را پذيرفتهاند و تنها اختلاف موجود بين آنها در نامگذاري است. پيامبران الهي، كه هر يك از آنها مصلح دوران خود بودهاند، از ظهور كسي خبر ميدهند كه جهان را به تسخير خود در ميآورد و بر همه كره زمين حكمراني خواهد كرد و گسترده عدالتش اقطار زمين را فرا ميگيرد.
🔦در كتاب اشعياي نبي درباره ظهور حضرت حجتبنالحسن(ع) آمده است: و نهالي از تنه «يسّي» بيرون آمده، شاخهاي از ريشههايش خواهد شگفت و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت... مسكينان را به عدالت داوري خواهد كرد و به جهت مظلومان زمين، به راستي حكم خواهد نمود... كمربند كمرش، عدالت خواهد بود و كمربند ميانش، امانت.
🌱منظور از نهالي كه از تنه يسّي خواهد روييد، ممكن است يكي از چهار نفر ـ يعني حضرت داود، سليمان، عيسي و مهدي(ع) باشد، ولي دقت و برسي كامل آيههاي گفته شده، نشان ميدهد كه منظور از اين نهال، هيچ يك از آن پيامبران نيستند، بلكه همه آن بشارتهاف ويژه قائم آلمحمد(ع) است، زيرا حضرت داود و سليمان(ع) فرزندان پسري يسّي هستند و حضرت عيسي(ع) نواده دختري او و مهدي(ع) نيز از جانب مادرش، نواده دختري يسّي است.
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀 تفسیر آیه ۵۲ سوره توبه
📖 (اى پيامبر! به منافقان) بگو: آيا براى ما جز يكى از دو نيكى (فتح يا شهادت) را انتظار داريد؟
🔺ولى ما منتظريم كه عذاب خداوند يا از سوى خودش يا به دست ما به شما برسد. پس شما منتظر باشيد، ما نيز با شما در انتظار مىمانيم.
💤نکته ها
✍ اين آيه، توضيحى بر آيهى قبل است كه خدا را مولاى مؤمنان دانست، خدايى كه جز خير نمىنويسد و حتّى اگر شهادت هم مقرّر كند، خير وخوبى است.
🔮امام باقر عليه السلام در تفسير «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ» فرمودند: مراد يا مرگ در راه خدا و يا درك ظهور امام زمان عليه السلام است. «1»
💤پیام ها
🔦 بايد ديدگاه «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ» را براى دوست ودشمن، تبيين وتبليغ كرد. «قُلْ»
🔦 ارزشها و ملاكهاى ارزشگذارى، در بينش مؤمنان و منافقان متفاوت است. «إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ» در ديد اهل ايمان، عمل به وظيفه مهم است، رفتن يا ماندن مهم نيست، مهم در خط بودن است، لذا فتح يا شهادت، هر دو پيروزى است.
🔦 منافقان، اگر در جنگ ودرگيرى با نظام اسلامى كشته شوند، دوزخىاند و اگر بدون جنگ هم بميرند، اهل دوزخاند. پس به دست مؤمنان، يا از سوى خدا گرفتار عذاب مىشوند. «مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدِينا»
🔦 مؤمن، به هدف ونتيجهى كار يقين دارد. «فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَكُمْ مُتَرَبِّصُونَ»
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀تفسیر آیه ۶۵و۶۶ سوره یس
🤐امروز بر دهان آن کافران مهر خموشی نهیم و دستهایشان با ما سخن گوید و پاهایشان به آنچه میکردند گواهی دهد.
😵💫😵 و اگر ما بخواهیم، دیدههایشان را (به گمراهی) محو و نابینا کنیم تا چون به راه سبقت گیرند کجا (با کوری و گمراهی) بصیرت یابند؟
💤نکته ها
👤... وامّا اكثر مفسّران اين دو آیه را مربوط به كيفر دنيوى كفّار دانسته و آن را نوعى تهديد در از دست دادن قوّه بينايى و يافتن راه خانه و كسب و كار دانستهاند.
🔺ذكر نام دست و پا از باب نمونه است، زيرا در آيات ديگر مىخوانيم كه گوش و چشم و دل نيز مورد سؤال قرار مىگيرند «1»
و حتّى پوست گواهى مىدهد. «2» به هر حال هر عضوى به آن چه عمل كرده گواهى مىدهد.
💤پیام ها
🔦 خداوند، سبب سوز و سبب ساز است. دهانى را كه وسيله سخن گفتن است مىبندد و دست و پا را وسيلهى سخن گفتن قرار مىدهد.
🔦 معاد، جسمانى است.
🔦 در قيامت اعضاى بدن، تابع اراده انسان نيست.
🔦 قوىترين گواه در دادگاه، اقرار و اعتراف عامل جرم است.
🔦 اعضاى بدن داراى نوعى درك و شعورند كه مىتوانند در قيامت شهادت دهند.
🔦 فكر نكنيد آن چه داريد بايد داشته باشيد يا جاودانه خواهيد داشت، از قهر و غضب الهى و تغيير نعمتها غافل نباشيد.
🔦 علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد. قبل از نزول عذاب بايد از لجاجت دست برداشت.
🔦 هر مكانى مىتواند ظرف قهر خدا باشد.
🔦 قهر خدا كه آمد احدى توان تحمّل ندارد.
🔦 سنّت خداوند، آزاد گذاشتن انسانها است تا از راه ديدن و شنيدن حقايق ايمان بياورند، نه آنكه از طريق قهر و اجبار و فشار ايمان آورند .
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
🌀تفسیر آیه ۱۲۵ سوره نحل
📖 (اى پيامبر! مردم را) با حكمت (و گفتار استوار و منطقى) و پند نيكو، به راه پروردگارت بخوان و (با مخالفان) به شيوهاى كه نيكوتر است جدال و گفتگو كن، همانا پروردگارت به كسى كه از راه او منحرف شده آگاهتر است و (همچنين) او هدايت يافتگان را بهتر مىشناسد.
💤نکته ها
✍ از اين آيه تا آخر سوره دَه دستور جالب اخلاقى براى برخورد مطرح شده است.
🔺اين آيه براى همه مسئولان و مربيان و معلّمان و اساتيد و علما، دستور جامعى مىدهد كه بايد آنان براى موفقيّت خود با شيوههاى گوناگونى نسبت به مخاطبان گوناگون خود، مجهز باشند، چرا كه همهى مردم را نمىتوان با يك شيوه دعوت كرد، هر شخصى يك روح و ظرفيّتى دارد كه بايد با زبان خودش با او سخن گفت؛
💤خواص را با حكمت و استدلال، و عوام را با موعظه نيكو، و مخالفان را با جدال نيكوتر ارشاد كنيم.
👤موعظه نيكو آن است كه واعظ به آنچه مىگويد عمل كند و جدال نيكو آن است كه در آن توهين و تحريك غلط احساسات نباشد.
🌀پیام ها
🔦 دعوت بايد جهت الهى داشته باشد.
🔦 موعظه بايد حَسن باشد، ولى جدال بايد احسن باشد.(هم محتوا نيكو باشد و هم شيوه و بيان)
🔦 بيان آثار وبركات خوبىها وآفات وخطرات بدىها از شيوهاى دعوت است.
(حكمت يعنى آشنايى با مصالح و مفاسد امور از طريق علم و عقل)
🔦 شما ضامن وظيفه هستيد، نه ضامن نتيجه.
🔦 حكمت و برهان هميشه نيكو است، ولى موعظه و جدال ممكن است با شيوه خوب يا شيوهى بد باشد. (كلمه حسن و احسن براى حكمت آورده نشد)
🔦 اسلام به طرفداران خود هم غذاى فكرى مىدهد، هم غذاى روح و به مخالفان برخورد منطقى دارد.