👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🆔 http://eitaa.com/x1401y
«کتاب ها دو جورند: کتابهایی که وقتی با آنها محشوری، تنهایی و کتابهایی که وقتی تنهایی، با آنها محشوری».
«کدام محروم ترند؟ کسی که کتاب خوب دارد، ولی وقت ندارد یا آن که وقت دارد، ولی کتاب خوبی در دست ندارد؟».
«وقتی کتابهای خوب را بد تبلیغ کنند، مثل این است که کسی با صدای خرناس، دیگران را به استراحت دعوت کند».
📚📆۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی
هدایت شده از #
┅✿❀✨ *﷽*✨❀✿┅┄
🆔
🌀تحلیل آیه ۲۳ سوره هود
📖 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَخْبَتُوا إِلَىٰ رَبِّهِمْ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
🖨ترجمه فارسی
✍🔮 اما آنان که به خدا ایمان آورده و به اعمال صالح پرداختند و به درگاه خدای خود خاضع و خاشع گردیدند آنها البته اهل بهشت جاویدند که در آن بهشت متنعّم ابدی خواهند بود.
📌ترجمه انگلیسی(English translations)
🔌💡Indeed those who have faith and do righteous deeds and are humble before their Lord—they shall be the inhabitants of paradise, and they shall remain in it [forever].
معانی کلمات آیه
🌀اخبتوا: خبت (بر وزن عقل) : زمين هموار يا زمين هموار وسيع .
اخبات را مجمع البيان اطمينان گفته است .
أَخْبَتُوا إِلى رَبِّهِمْ: به پروردگارشان مطمئن شدند.
🔅نکته ها
🗯👤واژهى «أَخْبَتُوا» از «خبت» گرفته شده، كه هم به معناى تسليم و خضوع آمده و هم به معناى آرامش و اطمينان بكار رفته است.
❎🎁در كنار هشدار و تهديد، تشويق آمده است. بدنبال آيات قبل كه سرنوشت اهل افترا را بيان مىكرد، اين آيه سيماى اهل حقّ را بيان مىكند.
جلد 4 - صفحه 43
🌀پیام ها
🎁 به ايمان و عمل صالح خود مغرور نشويم كه تسليم مطلق بودن، شرط عبوديّت است. «آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ أَخْبَتُوا إِلى رَبِّهِمْ»
🎁 حالات قلبى و معنوى، در پاداش انسان مؤثّر است. «أَخْبَتُوا إِلى رَبِّهِمْ»
👣پانویس
🌀تفسیر احسن الحدیث، سید علی اکبر قرشی
📚منابع
💡تفسیر نور، محسن قرائتی، تهران:مركز فرهنگى درسهايى از قرآن، 1383 ش، چاپ يازدهم
💡اطیب البیان فی تفسیر القرآن، سید عبدالحسین طیب، تهران:انتشارات اسلام، 1378 ش، چاپ دوم
💡تفسیر اثنی عشری، حسین حسینی شاه عبدالعظیمی، تهران:انتشارات ميقات، 1363 ش، چاپ اول
💡تفسیر روان جاوید، محمد ثقفی تهرانی، تهران:انتشارات برهان، 1398 ق، چاپ سوم
💡برگزیده تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی و جمعي از فضلا، تنظیم احمد علی بابایی، تهران: دارالکتب اسلامیه، ۱۳۸۶ش
💡تفسیر راهنما، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، قم:بوستان كتاب(انتشارات دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم)، 1386 ش، چاپ پنجم