فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
M:
ما تو را [چشمه] كوثر داديم
http://eitaa.com/x1401y
🗯👤کلمه «کوثر» از «کثرت» گرفته شده و به معناى خیر کثیر و فراوان است. و روشن است که این معنا مىتواند مصادیق متعدّدى همچون وحى، نبوّت، قرآن، مقام شفاعت، علم کثیر و اخلاق نیکو داشته باشد، ولى آیه آخر سوره، مى تواند شاهدى بر این باشد که مراد از کوثر، نسل مبا رک پیامبر اکرم ص است.
🔺زیرا دشمنِ کینه توز با جسارت به پیامبر، او را ابتر م ىنامید و خداوند در دفاع از پیامبرش فرمود: «انّ شانئک هو الابتر» دشمن تو، خود ابتر است.
بنابراین اگر مراد از کوثر، نسل نباشد، براى ارتباط آیه اول و سوم سوره، توجیه و معنایى دلپسند ن خواهیم داشت.
✍ کلمه «ابتر» در اصل به حیوان دم بریده و در اصطلاح به کسانى گفته مى شود که نسلى از آنان به یادگار باقى نمانده باشد.
از آنجا که فرزندان پسر پیامبر در کودکى از دنیا رفتند، دشمنان مى گفتند: او دیگر عقبه و نسلى ندارد و ابتر است. زیرا در فرهنگ جاهلیّت دختر لایق آن نبود که نام پدر را زنده نگاه دارد. بنابراین جمله «انّ شانئک هو الابتر» دلیل آن است که مراد از کوثر، نسل کثیر پیامبر است که بدون شک از طریق حضرت زهراعلیها السلام مى باشد.
🔺این نسل پر برکت از طریق حضرت خدیجه نصیب پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله شد. آرى خدیجه مال کثیر داد و کوثر گرفت. ما نیز تا از کثیر نگذریم به کوثر نمى رسیم.
هدایت شده از #
⛔️مردونگی به ریش نیست به ریشه است❓❗️
مـــــ🤳🏻ــــد بهترین وسیله دشمنان برای نفوذ فرهنگی است.
✍🏻 تا جایی که فرد را مسحور کرده و فرد بی آنکه خودش بفهمد رسانه ی زنده ی دشمن در اجتماع می شود.
🔺به گونه ای که انگار فرد را جادو می کنند و قدرت تفکر و تحلیل را از او میگیرند.
👤همان کسانی که سایه بسیجی ها و یقه آخوندی ها را با تیر می زدند ، امروزه خودشان یقه دیپلمات می پوشند و کیف میکنند و حتی لباس های یقه دار را هم دکمه آخرش را می بندند.
🔺همانهایی که تیغ از دستشان نمی افتاد و هر کسی ریش داشت از نظرشان امل و عقب افتاده بود ریش بلند می کنند و با کلاس می شوند.
🔺برخی هم بی خبر از همه جا اسمش را ریش هخامنشی گذاشته اند و فکر می کنند با این ریش دیگر حسابی آریایی شده اند.
🌀 شاید بگوید خب ریش بلند و یقه بسته که خیلی خوب است مگر اسلام هم همین را نگفته؟
🌀 پاسخ اما قدری پیچیده است. ریش از نشانه های مومن شمرده شده است اما نه هر ریشی.
🪔 توصیه اسلام بلند کردن ریش (آنهم نه بیش از حد) در حد معمولی و کوتاه کردن سبیل است.
❌اما این مدل ریش جدید قضیه اش فرق دارد. کدام جوانی را دیده اید به خاطر رضای خدا و توصیه اسلام ریش این مدلی بگذارد؟؟؟
❌آیا این مدل ریش نتیجه مسحور شدن توسط مدیای غرب نیست؟
✍🏻 ریشی که به اسم ریش داعشی مد شده است و اکنون بسیاری از جوانان ریش داعشی دارند. حال خودتان را جای یک خارجی بگذارید که با این قضیه مواجه می شود کشوری که جوانانش مثل داعشی ها هستند!!!
👈🏻و در این میان هم اگر عنصری داعشی در ایران نفوذ کرده باشد به راحتی بدون تغییر ظاهر می تواند در معابر عبور و مرور داشته باشد.
🔺اما وقتی این ریش را با ریش داعشی ها مقایسه کنیم زیاد هم شبیه هم نیستند.
💭👤وقتی بیشتر دقت کنیم ریش بلند با سبیل های دسته دو چرخه ای ما را یاد فرد خاصی خواهد انداخت که اتفاقا لباس یقه بسته هم می پوشید.
😈 مدل ریش تئودور هرتزل بنیانگذار اسرائیل. ریش بلند ، سبیل دسته دوچرخه ای ، موی بالا زده شده ، درست مثل هرتزل
🧲 حتی بعضی بازیگران ما هم به دام می افتند و ریش داعشی(هرتزلی) برای خودشان درست میکنند.
منبع:http://efrati94.blog.ir/
هدایت شده از احمد
سمت راست: کشمیری، عامل انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و...
آنچنان ظاهر ساز بود مقید به نماز اول وقت و.... به طوری که اعتماد شهید رجایی را هم به خود جلب... شهید حاضر بود پشت اوـنماز بخواند!
سمت چپ: کلاهی، عامل انفجار حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و یارانش.
امان از #نفوذی ها!
#همراه_شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
M:
📖 داستان اصحاب سبت ؛
انسانهایی که به مــ🐒ــیمون تبدیل شدند
🌀 آیه ۱۶۳ سوره اعراف
📖 و (ای رسول ما) بنی اسرائیل را از آن قریه که در ساحل دریا بود (دِه اَیْله و مَدْین) بازپرس آن گاه که از حکم (تعطیل روز) شنبه تجاوز کردند، ....
👈 آنگاه که (برای امتحان) به روز شنبه ماهیان در مشارع پیرامون دریا پدیدار شده و در غیر آن روز اصلا پدید نمیآمدند.
✍ بدین گونه ما آنان را به سبب فسق و نافرمانی آزمایش میکردیم.
#ربـــ💸ـــا
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از #
📝 دو نــــ👀ـــگاه به انــــ🇮🇷ـــقلاب
🔻 صدور نامه تاریخی مرحوم امام خمینی(ره) به آیت الله منتظری ، باعث عزل مرحوم منتظری از قائم مقامی رهبری شد و مسیر جمهوری اسلامی ایران عملا از آنچه می رفت تا در دوره رهبری آیت الله منتظری بشود، تغییر کرد و جمهوری اسلامی شاهد یکی از بزنگاه های مهم تاریخی خود بود.
🔹چه بسا اگر آقای منتظری رهبری بعد از امام می شدند با شیوه هایی که از سال ۱۳۶۵ به بعد اتخاذ کردند اساسا مسیر انقلاب اسلامی و مردم ایران چیز دیگری می شد و همه مسائل به گونه ای دیگر رخ می داد.
🔻 نکته مهم اینجاست که از سال ۱۳۶۵ به بعد رسما بین حضرت امام (ره) و قائم مقام رهبری ایشان یعنی آقای منتظری دو نگاه به انقلاب حاکم شد که در تعارض آشکار با هم بود.
❌نگاه آیت الله منتظری که در سخنرانی ۲۲ بهمن ۱۳۶۷ ایشان نمود عینی داشت این بود که ۱۰ سال اشتباه آمده ایم، جنگ اشتباه بود و آن همه شهید نباید داده می شد و آن برخوردها با برخی ها همانند بازرگان و نهضت آزادی ها و ... نباید می شد و باید از مردم عذرخواهی کنیم و مسیر را اصلاح کنیم.
🔻اما نگاه امام که در بخشی از منشور روحانیت (اسفند ماه ۱۳۶۷) و همچنین همین نامه ۶ فروردین ۱۳۶۸ آمده بود این بود که یک لحظه هم در جنگ اشتباه نکردیم و امام پیشمان نبود و امام خود را نه در مقابل تاریخ که در مقابل خدا باید پاسخگو بداند و اسلام همیشه شاهد خیانت بزرگان خود بوده است.(کنایه به آقای منتظری و قیاس با فتنه های صدر اسلام)
🔹تعابیر امام در منشور روحانیت و نامه ۶ فروردین ۱۳۶۸ تعابیر به شدت قابل تامل و جدی است که از مردی در آن سن و سال و در ماه های پایانی عمر به شدت شنیدنی بود. امام به گونه ای مباحث را شکافته بودند و اختلافات به قائم مقامی رهبری رسیده بود که دقیقا نشان می داد مساله اصلی در انقلاب کجاست.
🔻🌀👤مساله اصلی در انقلاب همین دو نگاه بود که آرام آرام ایجاد شد. عده ای از انقلابی گری و مسیر انقلاب پشیمان شدند و دائم به مسائل مختلف همانند اشغال سفارت آمریکا، دفاع در برابر صدام و جنگ، حذف لیبرال ها از انقلاب و برخورد با روحانیونی همانند شریعتمداری و محمد شیرازی و طباطبایی قمی و ... ایراد وارد میکردند و مرحوم امام معتقد بودند که مسیر درست طی شده است و نباید به جو سازی ها توجه کرد و به همه مسائل انقلاب شبهه وارد کرد. تفکیک بندی امام در قبال مسائل همان تفکیک بندی مشهور دو اسلام بود. _اسلامی که معتقد به محدود شدن در داخل و کاری نداشتن با جهان پیرامون بود و اولویت خود را مسائل دینی ساده مردم می دانست و اوج مبارزه آن با بهائیت بود که امام اسم این اسلام را اسلام آمریکایی گذاشته بودند و اسلامی که انقلابی فکر میکرد و آرمان خود را مبارزه به استکبار می دانست و اینکه باید به فکر دنیا و آخرت مردم به صورت توامان بود و امام این را اسلام ناب محمدی می دانست_.
🔹مساله امروز ما هم در جمهوری اسلامی پس از سه دهه از آن نامه تاریخی همین است. اینکه مسیر درست طی شده است یا مسیر اشتباه بوده و انقلاب در مسیر انحلال است و چه قرائتی از اسلام را باید پذیرفت؟ نگاه ها هم باز همین است.
🪔آیت الله خامنه ای به عنوان دومین رهبری انقلاب اسلامی معتقد هستند راه درست طی شده و باید ادامه پیدا کند و انقلابی فکر و عمل کرد و برخی از سیاسیون و مقامات مشهور سابق سیاسی معتقد هستند که راه اشتباه بوده و اگر این مسیر طی شود انقلاب به اتمام می رسد.
🔻هر کدام از این تفکرات به یک سو می روند.
🗯👤مهم این است که امروز تکلیفمان را بدانیم که در پشت سر کدامیک از این نگاه ها هستیم؟
💭✍🏻 تفکری که خود را باخته و می گوید هیچ چیز نداریم و باید تسلیم شویم و به سخن دیگران گوش بدهیم و محدود به داخل باشیم و به ظاهر مشفقانه برای ما نسخه پیچی میکند و یا تفکری که با افتخار به مسیر انقلاب نگاه می کند و کلیت انقلاب و مسیر طی شده را قابل دفاع می داند؟
#تأمل_بدون_نقاب
🎬🤔
# دلنوشته_یک_بسیجی
👀💡 استیکر خانه طراحان 💡
فایل از طرف Majid Eshraghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از علیرضا
امام خمینی (ره) صحیفه امام :
قرآن کریم انسان ساز است، و زنها نیز انسان ساز. وظیفه زنها انسان سازی است. اگر زنهای انسان ساز از ملتها گرفته بشود، ملتها به شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، شکست خواهند خورد، منحط خواهند شد. زنها هستند که ملتها را تقویت میکنند، شجاع میکنند. بانوان از صدر اسلام - در صدر اسلام - با مردان در جنگها هم شرکت داشتهاند. مقام زن مقام والاست؛ عالیرتبه هستند. بانوان در اسلام بلندپایه هستند. ما میبینیم و دیدیم که زنها، بانوان محترمات همدوش مردان بلکه جلو مردان در صفِ قتال ایستادند. بچههای خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان را از دست دادند، و شجاعانه مقاومت کردند. ما میخواهیم زن به مقام والای انسانیت خودش باشد نه مَلعَبه (بازیچه) باشد؛ نه ملعبه در دست مردها باشد، در دست اراذل باشد.
محمدرضا پهلوی، مصاحبه فالاچی، مهر ۱۳۵۲:
شما زنان هرگز میکل آنژ یا باخ نداشتید. شما هیچ چیز بزرگ وفوق العادهای عرضه نکرده اید. هیچ چیز.
هدایت شده از #
📖 ســـوره عـــصر
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
وَ الْعَصْرِ «۱» إِنَّ الْإِنْسانَ لَفِي خُسْرٍ «۲» إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ «۳»
📖به روزگار سوگند.
📌همانا انسان در خسارت است.
📌مگر آنان كه ايمان آورده و كارهاى نيك انجام داده و يكديگر را به حق و استقامت سفارش مىكنند.
🌀نکته ها
✍ در صدر اسلام، مسلمانان هنگام خدا حافظى و جدا شدن از يكديگر اين سوره را تلاوت مىكردند. «1»
🌀خداوند در قرآن، به همه مقاطع زمانى سوگند ياد كرده است. فجر: «وَ الْفَجْرِ» «2»، صبح:
«وَ الصُّبْحِ» «3»*، روز: «وَ النَّهارِ» «4»*، شب: «وَ اللَّيْلِ» «5»*، چاشت: «وَ الضُّحى» «6»، سحر:
«وَ اللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ» «7» عصر: «وَ الْعَصْرِ» گر چه به سحر چند بار سوگند ياد كرده است.
📚در حديثى از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه منظور، عصر خروج حضرت مهدى عليه السلام است. «8»
🗯👤بعضى مراد از عصر را عصر ظهور اسلام گرفتهاند. بعضى عصر را به معناى لغوى آن يعنى فشار گرفتهاند، زيرا كه فشارها سبب غفلت زدائى و تلاش و ابتكار انسانهاست. بعضى مراد
«1». تفاسير نمونه و درّ المنثور.
«2». فجر، 1.
«3». تكوير، 18.
«4». ليل، 2.
«5». ليل، 1.
«6». ضحى، 1.
«7». مدّثر، 33.
«8». تفسير نور الثقلين.
جلد 10 - صفحه 585
🔅از عصر را عصاره هستى يعنى انسان كامل گرفتهاند و بعضى آن را هنگام نماز عصر دانستهاند. «1»
📌خسارت در مال قابل جبران است، امّا خسارت در انسانيّت، بالاترين خسارتهاست. «إِنَّ الْخاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ» «2»*
🔺سفارش ديگران به حق، ممكن است عوارض تلخى داشته باشد كه بايد با صبر و استقامت به استقبال آن رفت. «تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ»
🌀فخر رازى مىگويد: انسان در دنيا مانند يخ فروشى است كه هر لحظه سرمايهاش آب مىشود و بايد هرچه زودتر آن را بفروشد و گرنه خسارت كرده است. «3»
🗯👤با اينكه سفارش به حق و صبر جزء اعمال صالح است ولى به خاطر اهميّت جداگانه بيان شدهاند. همانگونه كه صبر و استقامت نيز حق است و «تَواصَوْا بِالْحَقِّ» شامل آن مىشود ولى به خاطر اهميّت صبر جداگانه آمده است. «تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ»
📖قرآن در آيهاى ديگر فضل و رحمت الهى را عامل دورى از خسارت شمرده و مىفرمايد:
«فَلَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَتُهُ لَكُنْتُمْ مِنَ الْخاسِرِينَ» «4» بنابراين ايمان و عمل صالح و تواصى به حق، در سايه فضل و رحمت الهى حاصل مىشود و انسان بدون لطف خداوند، نه هدايت مىشود كه به ايمان برسد و نه اهل عمل صالح مىگردد.
🔦 بــــــازار دنــــيا
✨نگاه اجمالى به آيات قرآن ما را به اين نكته اساسى مىرساند كه دنيا بازار است و تمام مردم عمر و توان و استعداد خودشان را در آن عرضه مىكنند و فروش جنس در اين بازار اجبارى است.
💡حضرت على عليه السلام مىفرمايد: «نفس المرء خطاه الى اجله» «5» يعنى نفس كشيدن انسان گامى به سوى مرگ است. پس انسان الزاماً سرمايه عمر را هر لحظه از دست مىدهد و ما نمىتوانيم از رفتن عمر و توان خود جلوگيرى كنيم. بخواهيم يا نخواهيم توان و زمان ما از
«1». تفسير نمونه.
«2». زمر، 15.
«3». تفسير كبير.
«4». بقره، 64.
«5». نهج البلاغه، حكمت 74.
جلد 10 - صفحه 586
دست ما مىرود. لذا در اين بازار آنچه مهم است انتخاب مشترى است. افرادى با خدا معامله مىكنند و هر چه دارند در طبق اخلاص گذاشته و در راه او و براى رضاى او گام بر مىدارند اين افراد، عمر فانى را باقى كرده و دنيا را با بهشت و رضوان الهى معامله مىكنند.
✅اين دسته برندگان واقعى هستند، زيرا اولًا خريدار آنها خداوندى است كه تمام هستى از اوست.
✅ثانياً اجناس ناچيز را هم مىخرد. «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ» «1»
✅ثالثاً گران مىخرد و بهاى او بهشت ابدى است. «خالِدِينَ فِيها» «2»*
✅رابعاً اگر به دنبال انجام كار خوب وبديم امّا موفق به عمل نشديم باز هم پاداش مىدهد.
«لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلَّا ما سَعى»
«3» يعنى اگر كسى سعى كرد گرچه عملى صورت نگرفت كامياب مىشود.
✅خامساً پاداش را چند برابر مىدهد. «أَضْعافاً مُضاعَفَةً» «4» به قول قرآن تا هفتصد برابر پاداش مىدهد و پاداش انفاقهاى نيك مثل دانهاى است كه هفت خوشه از آن برويد و در هر خوشه صد دانه باشد.
❌امّا كسانى كه در اين بازار، عمر خود را به هوسهاى خود يا ديگران بفروشند و به فكر رضاى خداوند نباشند، خسارتى سنگين كردهاند كه قرآن چنين تعبيراتى در مورد آنها دارد:
❌تجارت بد انجام دادهاند. «بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ» «5»
❌تجارتشان سود ندارد. «فَما رَبِحَتْ تِجارَتُهُمْ» «6»