eitaa logo
شبهات دانشجو
2.2هزار دنبال‌کننده
971 عکس
707 ویدیو
17 فایل
صفحه ای رسمی پاسخ ناب به شبهات دانشجویی 👌 جهت ارائه انتقادات ،پیشنهادات و راه ارتباطی با مدیریت کانال ↘️↘️ @Ali_akbarzade_313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیهوده‌نبوده‌، نبی‌مســت‌ توبوده نازم‌به‌خدایی‌که‌ عـلی‌ خلق‌‌نموده 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 🌷اسعد الله ایامکم یا صاحب الزمان🌷 🌹 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 💐روز پدر و ولادت با سعادت مولودکعبه، امیرالمومنین،مولی الموحدین اسدالله الغالب حضرت علی علیه‌السلام برشما شیعان راستین آن حضرت اعضای محترم ، همکاران اساتید و دانشجو معلمان عزیز مبارکباد زیارتشان در دنیاو شفاعتشان درآخرت گوارای وجود پاکتان 💐 التماس دعا اکبرزاده 📣بروز باش💯 ❌💯 با شبهات دانشجویی↙️👌 ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
🔰فاضل بزرگوار سیدجعفر مزارعى نقل کرده: یکى از طلبه‌هاى حوزه با عظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود. روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام عرضه میدارد: شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى‌بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده‌اید در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم؟! شب امیرالمؤمنین علیه السلام را در خواب میبیند که آن حضرت به او مى‌فرماید: اگر مى‌خواهى در نجف مجاور من باشى، اینجا همین نان و ماست و فجل و فرش طلبگى است و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى‌خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد به خانه فلان کس مراجعه کنى، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو: به آسمان رود و کار آفتاب کند پس از این خواب، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى‌شود و عرضه مى‌دارد: زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است، شما مرا به هندوستان حواله مىدهید!! بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى‌فرماید: "سخن همان است که گفتم، اگر در جوار ما با این اوضاع مى‌توانى استقامت ورزى اقامت کن، اگر نمى‌توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: به آسمان رود و کار آفتاب کند!" پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن، کتاب‌ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى‌رساند، و اهل خیر هم با او مساعدت مى‌کنند تا خود را به هندوستان مى‌رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى‌گیرد. مردم از این که طلبه‌اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد، تعجب مى‌کنند!! وقتى به در خانه آن راجه مى‌رسد در مى زند، چون در را باز مى‌کنند، مى بیند شخصى از پله‌هاى عمارت به زیر آمد، طلبه وقتى با او روبرو مى‌شود مى‌گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى‌گوید: "این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید، و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى‌اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید." مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى‌شود. فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پر زینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند، از شخصى که کنار دستش بود پرسید: چه خبر است؟ پاسخ شنید: مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است! پیش خود گفت: وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است. هنگامى که مجلس آراسته شد، راجه به سالن درآمد، همه به احترامش از جاى برخاستند، و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست. نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت: آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى‌شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى‌بندم، و شما اى عالمان دین، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید! چون صیغه محرمیت جارى شد، طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود، پرسید: شرح این داستان چیست؟ راجه گفت: من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین (علیه السلام) شعرى بگویم، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم. به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود، به شعراى ایران مراجعه کردم، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد، پیش خود گفتم: حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار نگرفته است، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم. شما آمدید و مصراع دوم را گفتید، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است. طلبه گفت: مصراع اول چه بود؟ راجه گفت: "به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند" طلبه گفت: مصراع دوم از من نیست بلکه لطف خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. راجه سجده شکر کرد و خواند: به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند 📕 منبع: کتاب عبرت آموز تالیف استاد شیخ حسین انصاریان =صَــــدَقِہ جاریِہ 😉به ما ↙️ ┈┉┅━❀🔸❀━┅┉┈‌┄ 🆔@x_shobhe313 👈 لینک کانال ما
⛔️ پاسخ به شبهات دانشجویی↘️ 5⃣6⃣2⃣ ⬅️تولد امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) در کعبه فضیلت نیست؛ زیرا کعبه در آن زمان بتخانه بود! اگر این امر فضیلت می بود باید نصیب پیامبر می گشت!⁉️ جهت مشاهده جواب❇️شبهات به روی آن چه کلمه 👈👈 پاسخ بزنید ❤️ 👈درثواب نشر شریک باشید🙏🌹 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه شبهات، مجهز باش... دنبال کن به نفعته💯❌💯↙️ ╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮  🆔 @x_shobhe313 ╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
✅🌹جواب کامل شبهه ↘️↘️ 👈خداوند اصالتا کعبه را مبارک و مرکز هدایت قرار داده و اینکه زمانی بتخانه شده باشد، ماهیت آن تغییر نمی یابد. ⬅️ اگر ماهیت آن تغییر می کرد، هرگز سزاوار نبود که خداوند کعبه را از دست لشگر فیل نجات دهد، یا اینکه باوجود بتها، حدود شش سال قبل از فتح مکه آن را قبله مسلمین قرار دهد! 👈👈 بنابراین با توجه به اینکه خدا به مریم اجازه نداد در مسجد الاقصی وضع حمل کند، تولد علی(ع) در کعبه فضیلت خواهد بود. ⬅️⬅️ضمن اینکه رسول خدا (ص) خود بالاصاله اشرف مخلوقات و سید و افضل و خاتم رُسُل می باشند که خدا و ملائکه و تمام مومنان عالم از اول تا آخر بر او درود می فرستند: «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیماً». امّا با توجه به شرایط زمانی و مکانی هر یک از اولیاء خدا، معجزات، فضائل و کرامات آنها نیز متفاوت خواهد بود، و این امری بدیهی است که هیچ انسان عاقلی در آن مناقشه نمی کند و قرار نیست همه فضائل مختص یک نفر باشد!
10.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
_-_-_---🖤🖤🖤---_-_-_ تو کوه صبر باشی و من نگاهم به بی‌صبرانی باشد که ادعای اسوه بودن دارند؟! تو فرمانبردار امام خویش باشی و من غافل از امام حاضر و حیّ خود باشم؟ یاری ام کن!🙏 🌹سالروز وفات اسوه‌ی صبر و استقامت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) بر اعضای محترم ،همکاران ،اساتید و دانشجو معلمان عزیز تسلیت باد🥀🥀 _-_-_---🖤🖤🖤---_-_-_ 🏴 =صَــــدَقِہ جاریِہ به ما بپیوندید ↙️ ┈┉┅━❀🔸❀━┅┉┈‌┄ 🆔@x_shobhe313 👈
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌⛔️عملیات دستگیری نیروهای گروهک تروریستی ((جیش الظلم)) 📣بروز باش💯 ❌💯 با شبهات دانشجویی↙️👌 ╭ l✍️ 🇮🇷 بامن‌بيا ╰┈➤@x_shobhe313
⛔️ پاسخ به شبهات دانشجویی↘️ 6⃣6⃣2⃣ ⬅️ علت و فلسفه تغییر قبله از بیت المقدس به سوی کعبه چه بود ⁉️ جهت مشاهده جواب❇️شبهات به روی آن چه کلمه 👈👈 پاسخ بزنید ❤️ 👈درثواب نشر شریک باشید🙏🌹 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه شبهات، مجهز باش... دنبال کن به نفعته💯❌💯↙️ ╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮  🆔 @x_shobhe313 ╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
علت مهم تغییر قبله↘️ 👈پانزدهم رجب، در تاریخ اسلام سالروز تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به خانه کعبه است. مسجد الاقصی به گواه تاریخ نویسان دومین مسجد ساخته شده بر روی زمین پس از بیت الله الحرام محسوب می شود. قرآن کریم با اشاره به این مطلب میفرماید: «تغییر قبله از آن طرفی که بر آن نماز میگزاردید (بیت المقدس) برای این بود تا افرادی را که از پیامبر پیروی می کنند، از آنها که به جاهلیت باز می گردند بازشناسیم». با تغییر قبله مسلمانان از بیت المقدس به خانه کعبه، نگرانی هایی در بین بعضی از افراد سست ایمان ایجاد شد. ⬅️در تفسير نمونه ذيل آيه 142 سوره مبارکه بقره آمده است: تغيير قبله يكى از تحولات مهم تاريخ اسلام كه موجى عظيم در ميان مردم به وجود آورد؛ پيامبر اسلام (ص ) مدت سيزده سال پس از بعثت در مكه، و يك سال و چند ماه بعد از هجرت در مدينه به امر خدا به سوى «بيت المقدس» نماز مى خواند، ولى بعد از آن قبله تغيير يافت و مسلمانان مأمور شدند به سوى«كعبه» نماز بگزارند. مسلمانان در اين مدت مورد سرزنش يهود قرار داشتند چرا كه بيت المقدس در اصل قبله يهود بود آنها به مسلمانان مى گفتند: اينان از خود استقلال ندارند و به سوى قبله ما نماز مى خوانند، و اين دليل آن است كه ما بر حقيم. اين گفتگوها براى پيامبر اسلام و مسلمانان ناگوار بود، آنها از يكسو مطيع فرمان خدا بودند، و از سوى ديگر طعنه هاى يهود از آنها قطع نمى شد، براى همين جهت پيامبر (ص ) شبها به اطراف آسمان نگريسته و منتظر راه چارهاي از سوي پروردگار عالميان بود تا از دست طعنه هاي يهوديان خلاصي يابد. مدتى از اين انتظار گذشت تا اينكه فرمان تغيير قبله صادر شد و در حالى كه پيامبر دو ركعت نماز ظهر را در مسجد بنى سالم به سوى بيت المقدس خوانده بود جبرئيل ماءمور شد پيامبر(ص ) را به سوى كعبه بگرداند. يهود از اين ماجرا سخت ناراحت شدند و طبق شيوه ديرينه خود به بهانه جوئى و ايراد گيرى پرداختند. آنها قبلا مى گفتند: ما بهتر از مسلمانان هستيم ، چرا كه آنها از نظر قبله استقلال ندارند و پيرو ما هستند، اما همين كه دستور تغيير قبله از ناحيه خدا صادر شد زبان به اعتراض گشودند. چرا اينها از قبله پيامبران پيشين رو گردان شدند؟ اگر قبله اول صحيح بود اين تغيير چه معنى دارد؟ و اگر دومى صحيح است چرا سيزده سال و چند ماه به سوى بيت المقدس نماز خوانديد ؟! خداوند به پيامبرش دستور ميدهد به آنها بگو شرق و غرب عالم از آن خداست ، هر كس را بخواهد به راه راست هدايت مى كند. (قل لله المشرق و المغرب يهدى من يشاء الى صراط مستقيم ). اين يك دليل قاطع و روشن در برابر بهانه جويان بود كه بيت المقدس و كعبه و همه جا ملك خدا است ، اصلا خدا خانه و مكانى ندارد، مهم آن است كه تسليم فرمان او باشيد هر جا خدا دستور دهد به آن سو نماز بخوانند، مقدس و محترم است ، و هيچ مكانى بدون عنايت او داراى شرافت ذاتى نمى باشد.و تغيير قبله در حقيقت مراحل مختلف آزمايش و تكامل است و هر يك مصداقى است از هدايت الهى ، او است كه انسانها را به صراط مستقيم رهنمون مى شود.» (تفسير نمونه ، جلد 1، صفحه 480 و 481)
🔷اردوی معرفتی زیارتی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب 📆 از ۱۶ بهمن به مدت ۵ روز 📌مهلت ثبت نام: تا ۱۰ بهمن ماه 🛑 ویژه افزایش ظرفیت 🛑 هزینه ثبت نام: انفرادی : ۲۵۰ هزار تومان گروهی (۵الی۱۰) : ۲۰۰ هزار تومان 🔎لینک ثبت نام: https://digiform.ir/w82c2cffe برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال فیش واریزی با آیدی @Hossein_Mamipour در پیام رسان ایتا ارتباط بگیرید. 🛑 برادران پردیس شهید رجایی ارومیه ( ساختمان شهید فیروزی/ اردوگاه ) 💢دانشجو معلمانی که به دلیل اتمام ظرفیت موفق به ثبت نام نشده بودند ، در اسرع وقت ثبت نام خود را انجام دهند. _______________________________________ 🔰 بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه @cfu_basij_wa
⛔️ پاسخ به شبهات دانشجویی↘️ 7⃣6⃣2⃣⬅️ با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن درسته ⁉️‼️ جهت مشاهده جواب❇️شبهات به روی آن چه کلمه 👈👈 پاسخ بزنید ❤️ 👈درثواب نشر شریک باشید🙏🌹 ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه شبهات، مجهز باش... دنبال کن به نفعته💯❌💯↙️ ╭═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╮  🆔 @x_shobhe313 ╰═━⊰ 🍃🌺🍃 ⊱━═╯
🟢 پاسخ کامل شبهه ↘️↘️ 🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. اتفاقاً در قانون ایران (و بسیاری از کشورهای جهان)، هنگام طلوع آفتاب برای زمان اعدام تعیین شده است. بنابراین حتی هنگام اذان نیز برای اجرای این حکم در نظر گرفته نشده است. این دروغ و امثال آن، از طرفی احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و از طرف دیگر با ایجاد حس تنفر به اذان و نماز، جوانان به ترک نماز و ترک بندگی خدای سبحان تشویق می‌کند و به زعم شبهه پرداز، با یک تیر و دو نشان می‌زند! 🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود. مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. 👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، 🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند. ❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. 🔻 نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد. 👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. 🔹پی نوشت دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند.