eitaa logo
سیدمحمد موسوی
29 دنبال‌کننده
0 عکس
65 ویدیو
0 فایل
آن که تو را ندارد، چه دارد؟ و آن که تو را يافته، چه ندارد؟
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمد لله رب العالمين الحمد لله الذي جعلنا من المتمسكين به ولایت سلطان اولیا سخن گذار منبر سلونی سرور مطلبی ابن عم نبی در هل عطا مهر برج انما شه سوار لا فتى پیشوای انبیاء عروه الوثقى كلمه الحسنى سيد الاوصيا عماد الاصويا ركن الاوليا آیت الله العظمی خير المومنين امام المتقين اول عابدین ازهد الزاهدين زين الموحدين حب الله المتين لنگر آسمون و زمین وجه الله عين الله نور الله سر الله اذن الله روح الله باب الله سيف الله عبدالله اسد الله الغالب شهادت می دهم حبل المتين عین الیقین هستی صراط مستقیم حقى و يعسوب دین هستی شهادت میدهم دست خدا در آستین هستی شهادت میدهم مولا امیرالمومنین هستی على ! حكم ولی اللهیات در عرش امضا شد خدا دستور داد و مصطفی مأمور اجرا شد تمام عمر بودی گوش به فرمان پیغمبر پیمبر جان تو بود و تو بودی جان پیغمبر هزاران بار رفتی که شوی قربان پیغمبر خدا مدح تو را گفته است در قرآن پیغمبر خدا در شان و مدح تو هزاران آیه نازل کرد علی بین نماز انگشتری تقدیم سائل کرد " علی ! چشم خدا هستی و یک لحظه نخوابیدی على ! خشم خدا هستی و از ظالم نترسیدی شهادت میدهم اول خدا را تو پرستیدی خودت گفتی خدا را با دو چشم خویش می دیدی شهادت میدهم اول تو سجده بر خدا کردی نخستین مرد بودی که به احمد اقتدا کردی شهادت داد هرکس به ولای تو مسلمان است ولای تو نشان قطعی تکمیل ایمان است کسی که از محبینت نباشد عبد شیطان است على حب تو شرط لازم عفو گناهان است خدا هرگز نمی بخشد بدون تو گناهی را بدون تو نمی بیند کسی عفو الهی را قسيم النار و الجنه تو هستی ساقی کوثر ولی الله اعظم هستی و داماد پیغمبر نداری هیچ همتایی به جز صدیقه ی اطهر علی ابن ابیطالب امیرالمومنین حیدر نه این حرف پیمبر نیست این حکم خداوند است. امیرالمؤمنینی به علی تنها برازنده است به احمد وحی آمد که علی مولا الموالی شد چه وحیی بود جبرائیل هم حالی به حالی شد حیدر شد و اوضاع عالی شد هر آنچه بود در مشت خدا امروز خالی شد على تصویر شفاف خدا در صفحه ی دنیاست على مولا على مولا على مولا علی مولاست امام جن و انسان است علی بن ابي طالب به روز حشر میزان است علی بن ابي طالب پناه بی پناهان است علی بن ابی طالب ولی امر و سلطان است علی بن ابي طالب به گوشم میرسد امروز از هر سو " علی حق " ملائک ذکر میگویند " على هو على حق. على عالى اعلا ، يل حق ، علی شمشیر اسلام است بر فرق سر کفار کسی جرات ندارد که بجنگد با تو در پیکار مولا الموالى و على قاهر القهار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به جز از وصف علی آیه ندارد به جز از حب علی پایه ندارد گفتم بروم سایه لطفش بنشینم گفتا که علی نور بود سایه ندارد طبعی که نپرداخت به نام تو تلف شد بر خاک نوشتند علی ؛ در نجف شد
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۳/۸میلیارد سال از بیگ بنگ میگذره ۴/۶ میلیارد سال از پیدایش زمین میگذره اگر از بیگ بنگ تا الان رو شش روز حساب کنی ۴/۶ از ۱۳/۸میلیارد سال میشه ۲روز از ۶روز خلق السماوات و الارض في ستَّة ایّام، آسمانها وزمین را در شش روز آفرید خلق الارض فی یومین، زمین را در دو روز خلق کرد نسبت دقیقا همون ۲ به ۶ هست ۹/۲ میلیارد سال بعد از بیگ بنگ، زمین به وجود اومده یعنی بعد از چهار روز اول. در چهار روز اول مقدر شد و خلقت رسید به اون مرحله‌ای که منظومه‌شمسی‌ و کره‌زمین (و آسمان‌دورش) در دو روز خلق‌ شدند. سوره فصلت آیه ۸ تا ۱۲ برای درک بهتر ویدیوی هفت آسمان را ببینید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آسمان‌های هفتگانه که عظیم‌ند و آسمان هفت‌ لایه دور کره زمین به نظرم سماواتِ سّبع به اولی اشاره داره و سبعَ سَماوات به دومی مومنون۸۶ اسرا۴۴ ملک۳ فصلت۱۲ طلاق۱۲ نوح۱۵ بقره۲۹ اهل فن نظر بدهند
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کمربند مغناطیسی وان‌آلن درونی و بیرونی و پنج لایه اتمسفر جمعا هفت لایه محافظتی آسمان دور کره زمین را میسازند که سقف محفوظ آسمانی ماست وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا ۖ وَهُمْ عَنْ آيَاتِهَا مُعْرِضُونَ و آسمان را سقفى محفوظ قرار داديم، و آنها از نشانه‌هاى آن روى گردانند.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جابه‌جایی بین فضازمان‌ها، اتساع زمان و انقباض طول در قرآن اشاره شده: ۳و۴معراج، ۴۰اعراف، ۴۷حج، ۵سجده
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفاوت گذر زمان در مکان‌های مختلف‌، نسبیت عام انیشتین
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أيَحْسَبُ الإِنْسَانُ أَنْ يُتَرَكَ سُدًى آیا انسان میپندارد که به حال خود رها میشود؟ برای رشد روحت برنامه ها داره هله نومید نباشی که تو را یار براند گرت امروز براند نه که فردات بخواند؟ ز پس صبر تو را او به سر صدر نشاند در اگر بر تو ببندد مرو و صبر کن آن جا و اگر بر تو ببندد همه ره ها و گذرها ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفت موسی را به وحی دل خدا کای گزیده دوست میدارم ترا گفت چه خصلت بود ای ذوالکرم موجب آن تا من آن افزون کنم گفت چون طفلی به پیش والده وقت قهرش دست هم در وی زده خود نداند که جز او دیار هست خاطر تو هم ز ما در خیر و شر هم از و مخمور هم از اوست مست مادرش گر سیلیی بر وی زند هم به مادر آید و بر وی تند از کسی یاری نخواهد غیر او اوست جمله شر او و خیر او التفاتش نیست جاهای دگر
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوشبختی سطح متعالى سلامته احساس سپاس و امتنان و قدرشناسی مارو سالم تر میکنه و سالم نگهمون میداره و[نیز یاد کنید] هنگامی را که پروردگارتان اعلام کرد که اگر سپاس گزاری کنید، قطعاً [نعمتِ] خود را بر شما می افزایم و اگر ناسپاسی کنید بی تردید عذابم سخت است. وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند شکر یعنی کیف کنی با داشته هات یعنی خوشحال باشی یعنی رفتارت سرشار از احساس سپاس و امتنان و قدردانی باشه. اجازه ندی ندای شیطانی بهت بگه تو که نداری تو که ندار هستی نباید بذاری احساس ناکافی بودن بهت بدن و یا خودت به خودت بدی الشيطان يعدكم الفقر، شیطان از نداری میترسونت،بهت احساس ناکافی بودن و نیازمندی و فقر میده روح الهی درونت اون ندای خیر درونت که تکه ای از روح خداست بی نیازی و عزت رو به تو یادآوری میکنه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوانت می‌شوم با روضه‌ای تک مصرعی بر زمین بودی و بر جسم تو پیراهن نبود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاجب يقين معامله حشر با علی ست شرم از رخ کن و کمتر گناه کن
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام على عليه السلام ـ همواره ـ مى فرمود : خداوند عزّ و جلّ را آيتى بزرگتر از من و «نبأ»ى «عظيم»تر از من نيست. أنَّه كانَ يقولُ ـ : ما للّه ِ عزّ و جلّ آيةٌ هِي أكبرُ مِنّي ، و لا للّه ِ مِن نبأٍ أعْظَمُ مِنّي . کافی۱/۲۰۷/۳ 🟢 در خطبه ای از امیرالمؤمنین (علیه السلام) آمده که مردم را در روز غدیرخم، خطاب قرار داده و فرمود: «امروز، روز عظیم‌الشّأنی است. امروز روز ملاء اعلی (اجتماع بزرگ) است همان روزی که که شما از آن روی‌گردانید»! تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۴۲ بحارالأنوار، ج۹۴، ص۱۱۶/ نورالثقلین 🟢 از امام صادق (ع)درباره قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِیمٌ* أَنتُمْ عَنْهُ مُعْرِضُونَ پرسیدم، ایشان فرمود: «کسانی که به آن‌ها دانش داده شده است، امامان (علیهم السلام) هستند و خبر، امامت است». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۱۴۰ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۲۰۳/ بصایرالدرجات، ص۲۰۷/ مستدرک الوسایل، ج۱۷، ص۳۳۰/ نورالثقلین/ البرهان علیه‌السلام
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در طلب ارزشمندترین باش قطعاً انسان نسبت به پروردگارش بسیار ناسپاس است و بی تردید خود او بر این ناسپاسی گواه است و همانا او نسبت به ثروت و مال سخت علاقه مند است [و به این سبب بخل می ورزد.] آیا نمی داند هنگامی که آنچه در گورهاست برانگیخته شود و آنچه در سینه هاست فاش شود بی تردید در آن روز پروردگارشان نسبت به آنان آگاه است.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فقط در طلب خالق گیتی باش، قیمتی میشی چشم و دلت سیر باشه از این دنیا و آدماش
نقل از زَرّ بن حُبَيش : دو نفر نشسته بودند و غذا می خوردند . یکی از آنان پنج قرص نان داشت ، و دیگری سه قرص نان . وقتی سفره انداختند ، کسی نزد آنان آمد و سلام کرد . گفتند : بنشین و غذا بخور . مرد نشست و با آن دو خورد و همه هشت قرص نان را خوردند . آن مرد برخاست و در هنگام رفتن ، هشت در هم نزد آن دو گذاشت و گفت: این در مقابل نانی است که با شما خوردم و از غذایتان بهره بردم . آن دو [ بر سرِ تقسیم در هم ها ] با هم کشمکش کردند . دارنده پنج قرص نان گفت : پنج درهم ، از آن من و سه درهم ، از آنِ توست. دارنده سه قرص نان گفت : جز این که پول بین ما به نصف تقسیم شود ، به چیز دیگری راضی نیستم. شکایت ، نزد امیر مؤمنان على بن ابى طالب علیه السلام بردند و داستان خود را برای وی نقل کردند . علی علیه السلام به آن که- سه قرص نان داشت، گفت: «دوستت آنچه را که [ حقّ تو ] بوده، به تو داده است و نان او بیشتر از نان تو بوده است. بیا و به همین سه درهم ، راضی باش》 گفت : هرگز !جز به حقّ خالص ، از او راضی نخواهم شد. # امام_علی عليه السلام فرمود: 《در حقّ خالص ،به تو بیش از یک درهم نمیرسد و او هفت درهم می برد》. مرد گفت : پناه بر خدا ، ای امیر مؤمنان! او سه درهم می دهد و من راضی نمیشوم و حتیّ تو هم توصیه کردی که من بپذیرم و من باز هم راضی نشدم . حال به من می گویی که در حقّ خالص ، نباید جز يك درهم به من برسد؟! على عليه السلام فرمود: «دوست تو سه درهم را بر پایه مُصالحه به تو داد؛ ولی گفتی: من جز به حقّ خالص ، راضی نیستم و طبق حقّ خالص ، جز يك درهم ، مال تو نیست 》. مرد گفت : دلیل آن را طبق حقّ خالص به من بفهمان تا بپذیرم. على عليه السلام فرمود: «اگر هر یک از هشت قرص نان - که شماخورده اید - ، سه قسمت شود ، بیست و چهار می شود . حال ، اگر یکی از شما بیشتر یا کم تر خورده باشد ، معلوم نیست . پس در خوردن ، مساوی هستید!» . گفت : آری فرمود: «تو هشت سهم خوردی ، در حالی که نهُ سهم داشتی و دوست تو هشت سهم خورده، در حالی که پانزده سهم داشته است ؛ یعنی هشت سهم خود را خورده و هفت سهمش باقی مانده است و آن شخص سوم [ فقط ] يك سهم از نهُ سهم تو را خورده است . بنا بر این ، یک درهم از آنِ تو می شود در برابر یک سهمت ؛ و هفت در هم از آنِ او میشود در برابر هفت سهمش》 مرد گفت : اکنون راضی ام . الاستيعاب : ج ۳ ص ۲۰۷ الرقم ۱۸۷۵ جواهر المطالب : ج ۱ ص ۲۰۵ كنز العمَال : ج ۵ ص ۸۳۵ ح ۱۴۵۱۲
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا به نام خدا که رحمتش بی اندازه است و مهربانی اش همیشگی سوگند به خورشید و گسترش روشنی اش وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا و به ماه هنگامی که از پی آن برآید وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا و به روزچون خورشید را به خوبی آشکار کند
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داناترین مردم به خدا، پرخواهش‌ترین آنها از اوست! دعا نکردن، نشانه ی تکبر است! وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ و هرگاه بندگانم از تو درباره من پرسند (بگو:) همانا من نزديكم؛ دعاى نيايشگر را آنگاه كه مرا مى‌خواند پاسخ مى‌گويم. پس بايد دعوت مرا بپذيرند و به من ايمان آورند، باشد كه به رشد رسند. بقره ۱۸۶ گفت موسی را به وحی دل کای گزیده دوست می‌دارم ترا گفت چه خصلت بود ای ذوالکرم موجب آن تا من آن افزون کنم گفت چون طفلی به پیش والده وقت قهرش دست هم در وی زده
سؤال: چرا گاهى دعاى ما مستجاب نمى‌شود؟ پاسخ: عدم استجابت دعاى ما به خاطر شرك يا جهل ماست. در تفسير الميزان مى‌خوانيم كه خداوند در اين آيه مى‌فرمايد: «أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ» خودم اجابت مى‌كنم كننده‌اى را كه فقط مرا بخواند و با اخلاص تمام، از من طلب خير كند. پس اگر دعا مستجاب نشد، يا به جهت آن است كه ما از خداوند خير نخواسته‌ايم، و در واقع براى ما شرّ بوده و يا اگر واقعاً خير بوده، خالصانه و صادقانه از خداوند درخواست نكرده‌ايم و همراه با استمداد از غير بوده است. و يا اينكه استجابت درخواست ما، به مصلحت ما نباشد كه به فرموده روايات، در اين صورت به جاى آن بلايى از ما دور مى‌شود ويا براى آينده ما يا نسل ما ذخيره مى‌شود ويا در آخرت جبران مى‌گردد. در اصول كافى مى‌خوانيم: كسى كه غذاى حرام بخورد، يا امر به معروف ونهى از منكر نكند ويا از سر غفلت وبى‌اعتنايى دعا كند، دعايش مستجاب نمى‌گردد. معناى دعا، ترك كسب وكار نيست، بلكه توكّل به خداوند همراه با تلاش است. لذا در حديث مى‌خوانيم: دعاى بيكار مستجاب نمى‌شود. شايد قرار گرفتن آيه‌ى دعا در ميان آيات روزه به خاطر تناسب بيشترى است كه ماه خدا با دعا دارد. سؤال: با اينكه كارهاى خداوند قانون‌مند و براساس عوامل و سنّت‌هاى ثابت است، پس دعاچه نقشى دارد؟ پاسخ: همانگونه كه انسان در سفر، حكم نماز و روزه‌اش غير از انسان در وطن است، انسان‌ دعا كننده با انسان غافل از خدا متفاوت هستند و سنّت خداوند لطف به اوّلى است، نه دوّمى. آرى، دعا و گفتگو با خداوند، ظرفيّت انسان را براى دريافت الطاف الهى بيشتر مى‌كند. همانگونه كه توسل و زيارت اولياى خدا، شرايط انسان را عوض مى‌كند. چنانكه اگر كودكى همراه پدر به مهمانى رود، دريافت محبّتش بيش از آن خواهد بود كه تنها برود. بنابراين دعا، زيارت و توسل، سبب تغيير شرايط است، نه برهم‌زدن سنّت‌هاى قطعى الهى.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای علمدار خدا صاحب شمشیر دو سر اسدالله ترین ای زرهِ پیغمبر ضربه ای را که تو در غزوه ی احزاب زدی از عبادات ملک،جن و بشر سنگین تر کس جلودار تو ای حیدر کرار نبود شاهد قوت بازوی تو باب الخيبر بی سبب نیست که عباس زره میپوشد در دلِ علقمه میگفت اناابن الحیدر