eitaa logo
سیدمحمد موسوی
29 دنبال‌کننده
0 عکس
64 ویدیو
0 فایل
آن که تو را ندارد، چه دارد؟ و آن که تو را يافته، چه ندارد؟
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام زمان: برای فرج زیاد دعا کنید که این فرج، فرج شماست. مردی یهودی نزد امیرالمؤمنین آمد و گفت عددی را برای من نام ببر که نصف و ثلث و ربع و خمس و سدس و سبع و ثمن و تسع صحیح داشته باشد و در آن کسر نباشد. حضرت گفتند اگر برای تو نام ببرم مسلمان میشوی؟ گفت: آری حضرت گفتند اضرب أيام اسبوعك في أيام سنتك عدد هفته ات را در عدد سالت ضرب کن چون یهودی ضرب کرد و دید مسئله درست است و در آن کسر نیست ایمان آورد. در شرح خلاصة الحساب شيخ بهاء الدين عاملي حاج فرهاد میرزا گوید در زهر الربيع سيد نعمت الله جزائری نقل کرده سیصدو شصت بخش پذیر به همه این اعداد است به جز هفت که باید در هفت نیز ضرب شود تا به هفت بخش پذیر شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انما الدنيا كظل زائل / حل فيه راكب ثم رحل امام رضا عليه السلام درباره بلندی آرزوها و کوتاهی عمر در دنیا فرمود كلنا نامل مدا فى الاجل / والمنايا من آفات الامل لا تغرنك اباطيل المنى / والزم القصد و دع عنك العلل انما الدنيا كظل زائل / حل فيه راكب ثم رحل همه ما دوست داریم عمرمان طولانی شود ولی مرگ آفت این آرزوست. آرزوهای بیهوده تو را مغرور نکند بلکه همیشه اراده ی محکم داشته باش و بهانه ها را واگذار دنیا مانند سایه ای زودگذر است که سواره ای در آن می آرامد و به زودی رخت سفر میبندد. خودتو ارزون نفروش
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عنکبوت ماده خانه میسازد و نر را میکشد و بچه ها مادر را میکشند
عنکبوت ماده خانه میسازد و نر را میکشد و بچه ها مادر را میکشند مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أوهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ مثل کسانی که غیر خدا را سرپرست خود برگزیدند همانند مثل عنکبوت است که برای خود خانه ای ساخته و البته سست ترین خانه ها خانه ی عنکبوت است اگر میدانستند. عنكبوت ماده بعد از جفت گیری عنکبوت نر را میکشد و میخورد بچه ها وقتی بزرگ میشوند عنکبوت مادر را میکشند و میخورند خانواده عجیبی است سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است. فایده اول چرا عنکبوت در قرآن به صیغه مونث یاد شده در حالی که عنکبوت مذکر است !! آیه میگوید مثل الذين اتخذوا من دون الله اولياء كمثل العنكبوت اتخذت بيتا (العنكبوت (41) آیا متوجه تاء، مونث در کلمه ،،، اتخذت، شدید عنكبوت مذکر یا مونث است؟ آيا هذا عنكبوت يا هذه عنكبوت گفته میشود؟ درستش هذا عنكبوت است چونکه مذکر است پس چرا تاء مونث در کلمه اتخذت آمده؟ منکرین و شکاکان ایراد گرفتن و گفتن که این خطایی از قرآن است العیاذ بالله گفتن که باید كمثل العنكبوت اتخذ بیتا گفته بشه چونکه عنکبوت مذكره ولی پروردگار اراده کرد معجزه ای در این مورد بیاورد، نشانه ای برای تقویت قلبمان و کافران را ذلت خواری بیفزاید. تکنولوژی امروزی ثابت کرد که فقط عنکبوت ماده میتواند تار بتند در حالي که عنکبوت (مذکر (نر) از تارهای خود فقط براي جابجايي بين درختان و اماکن استفاده میکند و قادر به تنیدن تار نیست اگر خداوند متعال در آیه خود ميفرمود كمثل العنكبوت اتخذ بیتا آیه از نظر علمي خطا و اشتباه است ولی خداوند متعال تاء مونث را در آیه آورد تا ایمان در دلهایمان تقویت گردد و بدانیم که کلام حق است فایده دوم عنكبوت مونث بعد از به دنیا آوردن فرزندان عنکبوت مذکر را میکشد و به خارج از منزل می اندازد! و بعد از اینکه فرزندان عنکبوت بزرگ شدن مادر خود را میکشند و به خارج از خانه می اندازند!! خانواده عجیبی ست از بدترین خانواده ها به معناي واقعي ست!! خداوند در قرآن کریم وصف کرده خانواده را وان اوهن البيوت لبيت العنكبوت لو كانوا يعلمون منظور سوره از ذکر داستان خانواده و تار عنکبوت این است که فتنه ها همچون تار عنکبوت پیچیده و گرفتار کننده هستن واهل فتنه خودشان قربانی میشوند. تفسیر نور - حجت الاسلام قرائتی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فقط عاشق او باش چیزیو واسه خودت بت نکن آیا خدا تو را یتیمی نیافت که در پناه خود جای داد؟ و تو را ره گم کرده و حیران یافت پس ره نمایی کرد. و تو را تهیدست نیافت پس بی نیاز ساخت؟ پس تو هم یتیم را هرگز میازار و دوری مکن و کسی که از تو چیزی خواست را از خود مران و از نعمت پروردگارت سخن بگوی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی ابوعلی‌سینا مدح‌مولا‌علی(ع) میگه! بگردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا که دریا شد از آن صحرا که صحرا شد از آن دریا ● بخـار از دشت پیدا شد چو ترکان بخارایی زتیر ترکشش سـوزد سر خـارا ز بُن خـارا ● زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده ی یوسف زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد نابینا ● پی معجز ز شاخ گل برآمد بلبل از شادی تجلی کرد بر هر شاخ گل صد معجز موسی ● علیِّ عالیِ اعلا، ولیِ والی والا وصی سیدِ بطحا به حکمش جمله مـا فیها ● قوام جسم را جوهر، زمانی روح را رهبر کلام نیک پیغمبر، ولیّ ایزد دانا ● حدیثی خاطرم آمد که می فرمود پیغمبر به اصحابش شب معراج سرّ لیلة الاسرا ● بطاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت هزاران مسجدی اندر درون مسجد اقصی ● بهر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی بهر محراب دو صد منبر، به هر منبر علی پیدا ● ز پیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن گفتند که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا ● تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر بغیر از خود ندیدم هیچکس در نزد آن مولا ● اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها ● (ع)
● بگوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب که تا صبح از درون خانه پا ننهاد برون اصلا ● که ناگه جبر ئیل از حق سلام آورد بر احمد که ای مسند نشین بارگاه قرب اوادنی ● اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما ولیت از همه بگذشت، با ما بود در بالا ● جنابش خالقی باشد که بر خلقش دو صد عالم بهر عالم دو صد آدم بهر آدم دو صد حوا ● بحکمش صد هزاران طور بر هر طور صد موسی بهر موسی هزاران بیضه اندر بیضه صد عیسا ● نه وصفش این چنین باشد که می گویند در عالم زخندق جست و مرحب کشت اندر بیشه ی هیجا ● علی سریست در وحدت که باشد سِر بی همتا علی خلقی است در خلقت که باشد خلقتش یکتا ● چو این اوصاف را بشنید از وصف کمال او گرفت انگشت حیرت بر دهانش بوعلی سینا ●
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سدذوالقرنین‌بین‌روسیه‌وگرجستانه،مرزشمالی‌هخامنشیان آقای‌رائفی‌پورپژوهش‌عالی‌ای‌دراین‌زمینه‌داشتند
ترجمه آیات ۸۳ تا ۹۸ سوره کهف 👇 و از تو درباره «ذو القرنین» مى پرسند; بگو: «به زودى بخشى از سرگذشت او را براى شما بازگو خواهم کرد». ما به او در روى زمین، قدرت و حکومت دادیم; و اسباب هر چیز را در اختیارش گذاشتیم. او از این اسباب، پیروى (و استفاده) کرد. تا به غروبگاه آفتاب رسید; (در آنجا) احساس کرد که خورشید در چشمه تیره و گل آلودى فرو مى رود; و در آنجا قومى را یافت; گفتیم: «اى ذو القرنین! یا (آنان را) مجازات مى کنى، و یا روش نیکوئى در مورد آنها انتخاب مى نمائى»؟ گفت: «اما کسى را که ستم کرده است، مجازات خواهیم کرد; سپس به سوى پروردگارش بازمى گردد، و خدا او را مجازات شدیدى خواهد کرد! و اما کسى که ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد، پاداشى نیکوتر خواهد داشت; و ما دستور آسانى به او خواهیم داد». سپس (بار دیگر) از اسبابى (که داشت) بهره گرفت. تا به خاستگاه خورشید رسید; (در آنجا) دید خورشید بر جمعیتى طلوع مى کند که در برابر آن، پوششى براى آنها قرار نداده بودیم. این چنین بود (کار ذو القرنین)! و ما به خوبى از امکاناتى که نزد او بود آگاه بودیم! (باز) از اسباب مهمى (که داشت) استفاده کرد. تا به میان دو کوه رسید; و در کنار آن دو (کوه) قومى را یافت که هیچ سخنى را نمى فهمیدند (و زبانشان مخصوص خودشان بود)! (آن گروه به او) گفتند: «اى ذو القرنین! یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد مى کنند; آیا ممکن است ما هزینه اى براى تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّى ایجاد کنى»؟! گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است; مرا با نیروئى یارى دهید، تا میان شما و آنها سدّ محکمى قرار دهم! قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید (و روى هم بچینید)»! تا وقتى که میان دو کوه را پوشانید، گفت: «(آتش بیفروزید، و) در آن بدمید»! تا آتش قطعات آهن را سرخ کرد، گفت: «مس مذاب برایم بیاورید تا بر روىِ آن بریزم»! (سرانجام سدّى ساخت) که آنها قادر نبودند از آن بالا روند; و نمى توانستند سوراخى در آن ایجاد کنند. (آنگاه) گفت: «این از رحمت پروردگار من است! اما هنگامى که وعده پروردگارم فرا رسد، آن را در هم مى کوبد; و وعده پروردگارم حق است»!