eitaa logo
یاعلی-فکرولی
92 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3هزار ویدیو
33 فایل
«أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیم» شیطان و دشمن، در لایه‌ها و روزنه‌های مختلفی هست اعوذ بالله من الآمریکا!  «بِسْمِ اللٌهِ الرَّحْمنِ الرِّحِیمِ»  الحمدلله رب العالمین السلام علی سیدنا خاتم النبیین محمد و آله الطاهرین و لعنة الله علی الظالمین
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 صبح امروز؛ حضور رهبر انقلاب بر مزار شهید «نوید صفری» از شهدای مدافع حرم 🔹️ قسمتی از وصیت‌نامه شهید صفری: «زیارت عالی و پرفیض زیارت عاشورا را بخوانید از طرف من و به ارباب ابراز ارادت کنید. آه که تمام حسرتم این است که چقدر دیر فهمیدم زیارت عاشورا چیست و حیف که فقط روزی یک مرتبه نصیبم نشد و بدانید هرکه ۴۰ روز عاشورا بخواند و ثواب آن را هدیه بفرستد، حتما تمام تلاش خود را به اذن خدا خواهم کرد تا حاجت او را بگیرم و اگر نه در آخرت برای او جبران کنم. حتی یک عاشورا هم قیامت می‌کند با روضه ارباب از زبان مادر و خواهرش. ان‌شاءالله شرمنده شما نباشم.» 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔻ساخت‌شکنیِ نظری در مناظرۀ سیاسی(۱): در اسارت تفکر ترجمه‌ای 🖊 مهدی جمشیدی در مناظره‌ای که پنجم بهمن‌ماه در برنامۀ جریان با آقای مصطفی مهرآیین داشتم، به‌جای ارائۀ مستقلِ مطالبی که آماده کرده بودم، از همان آغاز، به سراغ «نقادی» و «جراحیِ» منطقیِ نظرات ایشان رفتم و کوشیدم مفاهیم و گزاره‌های ایشان را «واسازی» و «راستی‌آزمایی» کنم. در این میان، بهترین راه عبارت بود از این‌که در برابر گفته‌های ایشان، «پرسش‌های شالوده‌شکنانه» بنشانم و به این واسطه، «تناقض‌های درونیِ عقلانیّتِ تجدّدمآبانۀ» ایشان را برای مخاطب، آشکار سازم. اما از لحظه‌ای که برای ایشان آشکار شد که من عامدانه و متمرکز، در پی «آشکارسازیِ تناقض‌ها» هستم، بی‌تاب شدند و پی‌درپی، جملات مرا قطع کردند، اما با این حال، مجموعه‌ای از چالش‌های زیرساختی و نقادی‌های تطبیقی را بیان کردم که عبارت بودند از: ۱. ایشان گفتند: نظام سیاسی، صدای مخالفان را نمی‌شنود و من در پی آن هستم که «اندکی اختلال» ایجاد کنم. پرسیدم: مسأله، «اختلالِ اندک» است، یا واقعیّت این است که جریان فکریِ شما در طول دهه‌های گذشته، هم بخش عمده‌ای از «دانشگاه‌ها» را در اختیار داشته و هم در «قدرت سیاسی»، حضور داشته است؟! و اگر این طور است، آیا باید از «اختلالِ نهادینِ رسمی» به واسطۀ حیات و حضور اندیشه‌های جریان شما سخن گفت یا شنیده‌نشدن و مهجوریّت؟! آیا ایدئولوژی لیبرالیستی در اثر واگرایی‌های دهۀ هفتاد به این سو، چه در عرصۀ عمومی و غیررسمی و چه در قدرت رسمی، یکی از «بازیگران اصلی» نبوده است؟! ۲. ایشان گفتند: میان «حکومت» و «بخش زیادی از مردم»، شکاف افتاده و از این جهت، مردم در ماجرای سال گذشته گفتند که حکومت، دچار دیکتاتوری شده است. پرسیدم: آیا اغتشاش‌های سال گذشته که در آن، حدود «دویست هزار نفر» شرکت داشتند، به‌معنی «بخش زیادی از مردم» است؟! و آیا برخلاف تحلیل شما، این تعداد اندک از معارضان و مخالفان سیاسی، نشان نمی‌دهد که نظام در وضع «تحکیم اجتماعی» قرار دارد؟! و آیا وجود این کمّیّت از مخالفان سیاسی در تمام جوامع و حکومت‌ها، طبیعی نیست؟! ۳. ایشان گفتند نظام، همواره خودش را فقط مشتمل بر مجموعه‌ای فضایل و خدمات می‌داند و به هیچ خطایی اعتراف نمی‌کند. پرسیدم: رهبر انقلاب به چه دلیل مسألۀ «تحوّل» را مطرح کرده‌اند؟! آیا خودِ ایشان تصریح نکردند که به علّت آن‌که دچار «بیماری‌های مزمن» شده‌ایم و برخی «عقب‌ماندگی‌های جدّی» داریم، باید به دنبال تحوّل باشیم؟! این سخنان که در «سال هزاروچهارصد» مطرح شده و پیش از اغتشاش‌های سال گذشته است، نشان نمی‌دهد که تنبّه به تحوّل، هم برآمده از درک وجودِ مشکلات بنیادی است و هم ناشی از خودآگاهیِ منتقدانه و غیراضطراریِ حاکمیّت؟! حال آیا سرچشمۀ خوداصلاحیِ حاکمیّت، فشار اجتماعی است یا پویاییِ درونیِ حاکمیّت؟! ۴. ایشان گفتند ریشۀ اصلیِ وضعِ کنونی، دوپارگی و نوسان ما میان سنّت و مدرنیته است و ازاین‌رو، هم متفکّران انقلاب، گرفتار دوگانگی در قالبِ مدرنیسم اسلامی هستند و هم قانون اساسی و هم جریان‌های سیاسی و هم مردم؛ چنان‌که آقای [امام] خمینی هم از دین سخن می‌گفت و هم از مردم، یا مطهری هم دین‌پژوه بود و در پی نقد مارکسیسم، اما در عین حال، این وضعیّت، طبیعی است. پرسیدم اوّلاً، آیا به لحاظ منطقی و ماهوی، اسلام به‌عنوان یک «دینِ توحیدی و جامعه‌پرداز»، با تجدّد به‌عنوان یک «عالَمِ تاریخیِ طاغوتی و سکولار»، قابل‌جمع است یا حاصل این جمع، فرسوده‌شدن اسلام و تبدیل آن به «دینِ سکولار» است؟! ثانیاً، آیا مردم و تکیۀ سیاسی بر مردم، برآمده از تجدّد است و در سنّت اسلامی، سخن از «بیعت» و «شورا» و «عماد دین بودنِ مردم» به میان نیامده و حکومت دینی پیامبر و حضرت امیر، بیگانه با اعتماد و اتکای بر مردم بوده است؟! و آیا چون الگوی ساختاریِ جمهوریّت در اسلام مطرح نشده، می‌توان گفت اسلام برای مردم، نقشی در نظر نگرفته و مردم‌اندیشی و مردم‌گرایی، ره‌آورد تجدّد است، یا مسأله این است که «ساختارهای اجتماعی» - و نه ارزش‌ها و غایات - ساختنی و اقتضائی و نوبه‌نوشونده هستند؟! ثالثاً، آیا می‌توان از یک‌سو، دوپارگیِ هویّتی را «علّت‌العلل مشکلات» دانست و از سوی دیگر، این امر را «طبیعی» انگاشت؟! مگر جز این است که امر طبیعی در جهان انسانی، فاقد جنبۀ مَرَضی است و نمی‌تواند مولّد مشکل باشد؟! مگر تجدّد، در امتداد تاریخیِ طبیعیِ ما قرار دارد و با منطق درونیِ جامعۀ ما هماهنگ و همسو است که بتوان امتزاج و ادغام با آن را «ممکن» و «طبیعی» انگاشت؟! آیا تعرّضِ «استعمار» و «نظم سلطه»، امر طبیعی است که بتوان این استحالۀ تحمیلی را طبیعی قلمداد کرد؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
صوت قسمت شصت و یکم.mp3
45.07M
🔻مناظره‌ی تلویزیونی با عنوان: نسبت مسأله‌ی تحول با انتخابات 🖇 با حضور: مصطفی مهرآیین مهدی جمشیدی 🗒 شبکه یک، برنامه جریان 📍در اینجا ببینید: https://telewebion.com/episode/0xb0dc8c5
37.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جاسوسان مشغولند، مراقب باشید 🔸 چهار گروه در ایران به جاسوسان موساد برای انجام ماموریتشان کمک می کنند ، مردم باید مراقب این چهار گروه باشند! @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسلام و خدا قوت کارهایی که میتوانیم انجام دهیم تواصوا بالحق اصلح https://virasty.com/SeyedJavadFesharaki
. ♨️ واکنش  «جکسون هینکل»، خبرنگار آمریکایی به نوع برخورد بایدن با دو خبر «کشتار 25 هزار فلسطینی» در غزه و «کشته شدن 3 سرباز آمریکایی» در اردن 📌 پ.ن. زمینه‌سازی ظهور یعنی همین مقاومت عجیب و شگفت‌انگیز غزه‌ای‌ها که حتی نامسلمانان را هم متمایل کرده به اسلام و حقانیت مقاومت و ظلم‌ستیزی را عیان ساخته است. البته با خون کودکان و شهامت رزمندگان و مردم 🔴 یاوران مهدی موعود علیه السلام https://eitaa.com/gahadfisabiallahyamajdi
❤️ احساس درونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز ورود حضرت امام خمینی به کشور 🔻 روز ورود امام همه خوشحال بودند، می‌خندیدند. بنده از نگرانی بر آنچه که برای امام ممکن است پیش بیاید، بی‌اختیار اشک می‌ریختم و نمی‌دانستم که برای امام ممکن است چه پیش بیاید؛ چون یک تهدیدهایی هم وجود داشت. 🔹بعد رفتیم وارد فرودگاه شدیم. با آن تفاصیل امام وارد شدند. به‌مجرد اینکه امام ظاهر شد، نگرانی‌ها و اضطراب ما به‌کلی برطرف شد. یعنی امام با آرامش خودشان به بنده و شاید به خیلی‌های دیگر که نگران بودند، آرامش بخشیدند. 🔹وقتی‌که بعد از سال‌های متمادی، امام را من زیارت می‌کردم آنجا، ناگهان خستگیِ این چندساله مثل اینکه از تن آدم خارج می‌شد. احساس می‌شد که همه آن آرزو‌ها مجسم شده در وجود امام و با کمال صلابت و با یک تحقق واقعی و پیروزمندانه، اینجا درمقابل انسان تبلور پیدا کرده.۶۲/۱۰/۲۴ 🔺در واقع «فَاِذا دَخَلتُموهُ فَاِنَّکم غالِبونَ» با ورود امام همان مطلبی که خدای متعال به اصحاب موسی فرمود، در مورد اصحاب امام بزرگوار ما تحقق پیدا کرد. وقتی وارد شد، خدای متعال غلبه را ثبت کرد و تمام شد.۷۵/۱۱/۱۲ 🌹 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️‌اعترافات سرباز صهیونیست به وحشی‌گری و قتل عام در غزه 🚨 به لشکر سایبری قدس بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
💢 استقبال سفیر آمریکا در بغداد از بیانیه کتائب حزب الله عراق ✍ النا رومانوسکی سفیر آمریکا در بغداد: 🔻 از تعلیق عملیات نظامی علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق توسط جریانهای مرتبط با ایران برای حرکت به سمت گفتگو و شراکت‌ امنیتی مداوم قدردانی می‌کنیم. پ.ن. آیا خوشحالی و تشکر شیاطین از یک اقدام مومنین؛ نشانه‌ی عاقلانه بودن آن اقدام است یا جاهلانه بودنش! یاعلی
💢 پیش‌بینی صندوق بین المللی پول: جنگ شدید در غزه تا پایان ماه مارس 🔻 صندوق بین المللی پول (IMF) روز چهارشنبه پیش‌بینی کرد که جنگ در نوار غزه طول می‌کشد و جهان در سه ماهه اول سال جاری شاهد "مرحله بسیار شدید" نبرد خواهد بود. 🔻 بنابر این پیش‌بینی، پس از این سه ماه، از شدت جنگ به تدریج کم خواهد شد. پ.ن. آخه صندوق به اصطلاح بین‌المللی پول چه ربطیداره به تحلیل نظامی و بالاتر از آن افزایش شدت درگیری! آها! تنها ربطش اینه که این صندوق هم مال همون صهیونیستهایی است که مدیریت امریکایی را در جنگ علیه غزه برعهده دارند. طبیعی هست که خبر داشته باشند و بعنوان یک تکه از جورچین نظاپ سلطه در عرصه رسانه اقدام کنند. احمق اونهایی که می‌روند از این نهادهای مثلا بین‌المللی راهبرد می‌گیرن. یاعلی
. ♻️ موقع ارتکاب جرم، زمان کار فرهنگی نیست؛ جلوی مجرم را باید گرفت 👈 اگر دزد در حال بالا رفتن از دیوار مردم است، نمی‌گوییم باید کار فرهنگی کنیم! 👈 اگر یک فرد مسلح، وسط خیابان در حال شلیک به مردم است نمی‌گوییم که باید کار فرهنگی کنیم! 👈 اگر یک یا در کف خیابان در حال حمله به ایمان، حیا و غیرت مردم است هم نمی‌توان گفت که باید کار فرهنگی کنیم و او را به حال خود رها کنیم تا بعداً به راه راست هدایت شود. بله؛ باید برای اصلاح این افراد و سایر افراد جامعه، کار فرهنگی انجام داد، اما کسی که در حال ارتکاب جرم و گناه علنی است، اول باید جلوی او را بگیری تا به بقیه نزند. ⏪ البته مردم می توانند از راه نصیحت و تذکر با این افراد روبرو شوند اما حکومت وظیفه دارد که در سریعترین زمان ممکن، مجرم را خلع سلاح کند. کار فرهنگی حکومت، برای قبل از ارتکاب جرم و یا بعد از ارتکاب جرم از سوی مجرم است؛ حین ارتکاب جرم، باید با قاطعیت، جلوی او بایستد. 🔺یاعلی