eitaa logo
نشانه های ظهور و وظایف منتظران
2.2هزار دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
12.5هزار ویدیو
169 فایل
‌³¹³ ‌﷽‌ ⬅️آیدی حاج آقا مهدی زاده و حاج آقا مُبلِّغ جهت جوابگویی به سوالات مهدوی. ⬇️ @mirsattarr @Moballegh14 ⬅️برای استخاره میتونید با این شماره تماس بگیرید. 09394229736 ( شیخ علی) ⬅️برای نکته، نظر، پیشنهاد، تبادل و.... ⬇️ @H_ranjbar_59
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نماز شب بیست و ششم ماه رمضان برای گشوده شدن درهای آسمان 🔵 امام علی علیه السلام فرمودند: 🟡 هر کس در شب بیست و ششم ماه رمضان، هشت رکعت نماز بخواند در هر رکعت بعد از سوره حمد صد مرتبه توحید بخواند درهای آسمان برای او گشوده می شود. 📚 وسائل الشیعه ج ۵ ص ۱۸۸ 🟢 چه خوب است که این نماز پرفضیلت را به امام عصر ارواحنا فداه هـدیه کنیم. 🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷 🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 وداعِ جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان 🔹 سيّد بن طاووس و شيخ صدوق از جابر بن عبدالله انصارى روايت كرده‌اند كه در جمعۀ آخر ماه رمضان خدمت رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلّم رسيدم، چون نظر آن حضرت بر من افتاد، فرمودند: اى جابر اين آخرين جمعه از ماه رمضان است، پس آن را وداع كن و بگو: 🔵 اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إِيَّاهُ فَإِنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِی مَرْحُوما وَ لا تَجْعَلْنِی مَحْرُوما 🔺 خدايا! اين ماه را آخرين دورۀ روزه‌داری ما قرار مده، و اگر قرار دادى، پس مرا رحمت شده قرار بده و محروم از رحمت قرار مده. 🟢 هر كه اين دعا را در اين روز بخواند به يكى از این دو خصلت نيكو ظفر مى‌يابد: 1⃣ رسيدن به ماه رمضان آينده و یا 2⃣ آمرزش خداوند و رحمت بى‌انتها 📚 فضایل الاشهر الثلاثه ص ۱۳۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت‌جامعه‌کبیره۩علی‌فانی.mp3
14.05M
🕰راس ساعت 15:00 بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (علیه السلام ) به شیعیان رسیده است ▪️ ⏪متن زیارت در این خط آبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سید محمدتقی موسوی اصفهانی شهید آیت الله موسوی اصفهانی (۱۳۰۱ - ۱۳۴۸ ق) معروف به صاحب مکیال، فقیه، ادیب، خطیب و از مجتهدان شیعه در قرن چهاردهم هجری و از شاگردان سید ابوالقاسم دهکردی بود. او از شیفتگان و دلباختگان حضرت ولی عصر (عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه‌)‌ بود و بنا بر آنچه در کتبش آورده تشرفاتی به محضر آن حضرت داشته است. کتاب «مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم» معروفترین اثر اوست مرحوم آیت الله سید محمدتقی اصفهانی، سرانجام در سن ۴۷ سالگی در شب سه‌شنبه ۲۵ ماه رمضان سال ۱۳۴۸ ق. پس از انتقال به بیمارستان مرسلین انگلیسی در اصفهان وفات یافت و یا به قول برخی از بستگان آن مرحوم به دست یکی از افراد فرقه بهائیت که متصدی بیمارستان بود مسموم شد و به شهادت رسید و در تخت فولاد در "تکیه‌ سلدات احمدآبادی" مدفون گردید. منابعاعلام اصفهان، سید مصلح‌الدین مهدوی، ج۲، ص۲۳۸-۲۴۰.پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه، برگرفته از مقاله "سید محمدتقی موسوی اصفهانی".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┅═✧﷽✧═┅ صلوات ضِراب اصفهانی ⬇️ https://eitaa.com/yaamahdi2/56511 دعـای سمات⬇️ https://eitaa.com/yaamahdi2/56510 سوره ی مبارکه ی ،عصر جمعه 🌤 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🇮🇷 🪴❁═┄ @yaamahdi2 ┄═❁ 🪴
درسنامه مهدویت (جلد اول) 💥 📖 درس هشتم ⬅️نسب پدری حضرت مهدی(عج) 👈(بخش پنجم) 🔵۵. حضرت مهدی(عج) ، از «فرزندان امام حسن مجتبی(ع)» بر اساس روايات، حضرت مهدی(عج) به طور قطع از فرزندان حضرت زهرا و امام علی(ع) است. اما از نسل كدامين فرزند؟ امام حسن(ع) يا امام حسين(ع)؟ در اينجا سه احتمال وجود دارد: 👇 🔸الف . از فرزندان امام حسن(ع) است. 🔸ب . از فرزندان امام حسين(ع) است. 🔸ج . از تبار امام حسن و امام حسين(ع) هر دو مي­باشد. با دقت در احاديث گذشته، دو احتمال الف و ب، قابل بررسی است و نيازی به قبول يا ردّ احتمال سوم نيست. همچنين فرض احتمال چهارم ـ يعنی « مهدی از فرزندان امام حسن و امام حسين(ع) نيست» ـ باطل وغير معقول است؛ چرا كه بر اساس روايات صحيح و متواتر ، مهدی از اهل بيت: و از فرزندان فاطمه(س) است. حال می‌توان گفت: هرگاه نادرستی يكی از دو احتمال الف يا ب ثابت شود، نيازی به اثبات ديگری نخواهد بود و خود به خود احتمال ديگر، يقينی شده و مطابق واقع خواهد بود. در بررسی احتمال نخست[۲۶۶]، به اين نتيجه می‌رسيم که در كتاب‌های اهل سنّت و در تأييد اين ديدگاه، مهم‌ترين روايت حديثی است که در سنن ابوداود سجستانی است. ✳️راوی می گويد: از هارون بن مغيره برايم حديث كردند كه او گفت: عمر بن ابی قيس از شعيب بن خالد از ابو اسحاق روايت كرد و گفت: علی(ع) ـ درحالی كه به فرزندش حسن نگاه مي­كرد ـ گفت: به درستی كه اين فرزندم آقا و سرور است، همان گونه كه پيامبر(ص) او را چنين ناميد. و ازصلب او مردی متولد می‌شود كه به نام پيامبرتان ناميده می شود و در اخلاق شبيه او است، ولی در خلقت شباهتی به او ندارد. سپس نقل كرد كه: زمين را پر از عدل و داد مي­كند».[۲۶۷] در مورد اين حديث، از دو طريق می‌توان بحث کرد: ‼️ ۱. بررسی سند آن؛ ‼️۲. مقايسه آن با روايات ديگر. ◾️يكم. در بررسی متن و سند حديث، می‌توان با دلايل زير احتمال ساختگی بودن آن را بيان كرد: ♦️۱-۱. اختلاف در نقل حديث از ابو داود؛ جزری شافعی ( م۸۳۳ هـ .ق) آن را از شخص ابو داود نقل كرده؛ ولی به جای «حسن»، «حسين» ثبت كرده است. [۲۶۸] ⬅️مقدسی شافعی در عِقد الدُرَر، آن را با نام «حسن» روايت كرده؛ ولی پژوهشگر كتاب در حاشيه آن، به نسخه‌ای اشاره می‌كند كه نام «حسين» در آن ثبت شده است. همچنين نقل سيد صدر الدين صدر از عقد الدرر با نام «حسين»، نشانگر وجود چنين نسخه‌ای است. [۲۶۹] برای رفع اختلاف در اين حديث، نمی توان بدون پشتوانه ديگر، يكی از دو نام را بر ديگری ترجيح داد. در مورد نام «حسن» چنين قرينه‌ای وجود ندارد؛ در حالی كه برای ترجيح نام «حسين» قرينه های بسياری وجود دارد. ♦️۱-۲. سند حديث ناپيوسته است؛ چون شخصی كه از حضرت علی(ع) نقل كرده، ابو اسحاق سبيعی است. درباره او ثابت نشده که حتی يك حديث را خود از امام علی(ع) شنيده باشد و منذری در شرح حديث به اين مطلب تصريح كرده است. [۲۷۰] چون به گفته ابن حجر، او دو سال قبل از پايان خلافت عثمان متولد شده است.[۲۷۱] بنا بر اين به هنگام شهادت علی(ع) هفت ساله بوده است. ♦️۱-۳. سند حديث مجهول است؛ چون ابوداود می‌گويد: «از هارون بن مغيره برايم حديث شد» و معلوم نيست وی چه كسی بوده است؟ طبق مبانی محدثان اهل سنّت، حديثی كه راوی مجهول دارد، قابل اطمينان نيست. 📚[۲۶۶] . جاي بسی تأسف است که به عنوان مؤيد اين ديدگاه نادرست برخی از اهل سنّت گفته اند: «در اينکه مهدی از فرزندان حسن است, سرّی لطيف نهفته و آن اينکه چون او خلافت را به جهت رضای خداوند ناديده گرفت، پس خداوند نيز مهدی را از نسل او قرار داد تا به مقام خلافت برسد. بر خلاف حسين که به جهت کسب خلافت به جنگ و خونريزی دست زد...». (ر.ک: محمد بن ابي بکر الحنبلي، المنار المنيف، ص۱۵۱)]اعاذنا الله من شرور انفسنا[ 📚[۲۶۷] . سنن ابو داود، ج۴، ص۱۰۸، ح۴۲۹۰ ؛ نعيم بن حماد، كتاب الفتن، ج۱، ص۳۷۴، ح۱۱۱۳. 📚[۲۶۸] . ر.ك: جزري دمشقي شافعي ، اسمي المناقب في تهذيب اسنّي المطالب، ص۱۶۵ـ ۱۶۸، ح۶۱. 📚[۲۶۹] . سيد صدر الدين صدر، المهدي(ع) ، ص۶۸. 📚[۲۷۰] . منذري، مختصر سنن ابو داود، ج۶، ص۱۶۲، ح۴۱۲۱. 📚[۲۷۱] . تهذيب التهذيب، ج۸، ص۵۶، ح۱۰۰. 👇👇👇👇👇ادامه دارد👇
♦️۱-۴. ابو صالح سليلی ـ يكی از بزرگان اهل سنّت ـ متن اين حديث را با اسناد خود، از امام موسی بن جعفر (ع) از امام صادق(ع) ، از علی بن الحسين(ع) ، از علی بن ابی طالب (ع) نقل كرده و در آن نام «حسين» آمده است؛ نه «حسن». [۲۷۲] ♦️۱-۵ . اين حديث با روايت‌های فراوان ديگر ـ كه اهل سنّت آنها را نقل كرده اند ـ تعارض دارد؛ چون در آنها تصريح شده كه حضرت مهدی(عج) از فرزندان امام حسين(ع) است. ♦️۱ـ۶. با دلايل بيان شده، احتمال ساختگی بودن حديث قوی می‌نمايد و ادعای مهدويّت محمد بن عبدالله بن حسن مثنی (فرزند امام حسن(ع)) اين احتمال را تقويت می‌كند؛ هر چند او در سال ۱۴۵ هـ . ق در دوران خلافت منصور عباسی كشته شد. ⬅️دوم. اين حديث ـ به فرض صحت ـ با روايات فراوان ديگر ـ كه مهدی(عج) را از نسل امام حسين(ع) مي­داند ـ تعارض ندارد و قابل جمع است؛ يعنی اينكه بگوييم حضرت مهدی(عج) از طرف پدر حسينی و از طرف مادر، حسنی است و اين خود حقيقتی مسلّم است؛ زيرا همسر امام سجاد(ع) و مادر امام باقر(ع) ، فاطمه دختر گرامی امام حسن مجتبی(ع) بود. از اين رو امام باقر(ع) از طرف پدر حسينی و از طرف مادر، حسنی است. به دنبال آن ديگر امامان: واقعاً ذريه آن دو امام مي­باشند. ✳️برخی روايات نيز اين جمع را تأييد می‌كند؛ مانند: پيامبر اكرم(ص) خطاب به دختر خود فاطمه زهرا (س) فرمود: «سوگند به كسی كه مرا به حق مبعوث فرمود! به درستی كه مهدی اين امت از آن دو (حسن و حسين) است». [۲۷۳] در حديثی ديگر آن حضرت فرمود: «خداوند... حسن وحسين را از علی، برگزيد و از آن دو، نُه حجّت را انتخاب کرد كه نهمين ايشان قائم باشد...». [۲۷۴] بدين ترتيب و با جمع اخبار، می توان روايت ابوداود سجستانی را پذيرفت؛ هر چند شواهد مختلف، بر ضعف آن اقامه شده است.[۲۷۵] 📚[۲۷۲] . سيد بن طاووس، التشريف بالمنن، ص۲۸۵، ص۴۱۳، باب ۷۶. 📚[۲۷۳] . محب الدين طبري، ذخائر العقبي، ص۱۳۶؛ کشف الغمة في معرفة الائمة؛ ج۳، ص۴۶۸، به نقل از: ابو نعيم اصفهاني. 📚[۲۷۴] . مسعودي، اثبات الوصية، ص۲۶۶. 📚[۲۷۵] . سيد ثامر هاشم العميدي، مهدي منتظر(عج) در انديشه اسلامي، ترجمه محمد باقر محبوب القلوب، صص۹۰ـ ۹۱، ( با تغيير و تصرف). درسنامه مهدویت📒 خدامراد سلیمیان🖊 ❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️ @yaamahdi2 🍃🍃🍃🍃🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 علیک یا ابا صالح المهدی ای نگاهت دوای هـــر دردی آرزو می كنم كه بــــــرگردی زنده ام من به عشـق دیدارت بسته جانم به روی زیبـــایت منتــــظر مانده چشم گریانم پس كجایی؟ جانم به قربــانت 🌼 این جمعه هم بی تو گذشت 🌼 ای یار غائب از نظر مولای من! ❤️به نیت سلامتی و تعجیل در فرج مولا صاحب الزمان عجل الله( ۱۴)مرتبه صلوات بفرست ❤️ 🌺الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| √ واکنش‌های قلبی √ و موضع‌گیری‌های رفتاریِ هر نفر درمورد غزّه، تعیین کننده جایگاهِ آخرالزمانی اوست!
مداحی_آنلاین_نماهنگ_پناهم_بده_طاهری.mp3
4.48M
احساسی 🍃پناهم بده کسی رو به جز تو ندارم 🍃پناهم بده برا دیدنت بی قرارم 🎙 👌بسیار دلنشین
4_6019584462789024558.mp3
2.52M
🎼-ربنا 🌙 رمضان التماس دعای فرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ احادیث بیان کننده فتح قدس توسط پرچمداران خراسان آنان که با خون، ره به دیو و دد گرفتند درس شهادت از «قم» و «مشهد» گرفتند آغوش بگشادند هر تیر بلا را تا متّصل سازند «طوس» و «کربلا» را ✅ روایت ذیل را عدّه‌ای از علماء و اهل سنت، نقل کرده‌اند (۱) و حضرمی در کتاب خود بر ردّ ابن خلدون، آنرا صحیح دانسته (تصدیق کرده که روایت موثقه است) عین عبارت حدیث این است: 🔸 «درفش‌‌هایی سیاه از خراسان خروج می‌کند که هیچ چیز قادر به برگرداندن آنها نیست تا اینکه در ایلیاء به اهتزاز درآیند» ✳️ شبیه این روایت در منابع شیعه مانند کتاب ملاحم و فتن ابن طاووس ص ۴۳ و ۵۸ روایت شده است و احتمال دارد که این روایت جزئی از روایت قبلی باشد. و معنای آن روشن است، زیرا حاکی از تحرّک نظامی و پیشروی نیروها از ایران به سوی قدس است که بیت ایل و ایلیاء نیز نامیده می‌شود(۲)؛ و در شرح قاموس گفته است که «کلمه ایلیا با کسره، با مدّ و غیر مدّ (ممدود و مقصور) و در هردو با تشدید خوانده می‌شود.. . که نام شهر بیت المقدس است». 🏴 محدثان تصریح کرده‌اند که مراد از این درفش‌های وعده داده شده، پرچم‌های عباسیان نیست، ابن کثیر در نهایه خود حاشیه‌ای را بر این روایت نقل کرده که «این درفش‌ها آنهائی نیست که بوسیله ابو مسلم خراسانی برافراشته و حکومت بنی امیه را برانداخت، بلکه مراد درفش‌های سیاه دیگری است که برای همراهی حضرت مهدی (ع) می‌آید». ✳️ بلکه برخی از روایاتی که از پیامبر (ص) نقل شده، بین درفش‌های عباسیان که مسیر و هدف آنها دمشق بوده و بین پرچمهای یاران حضرت مهدی (ع) که هدف آنها قدس است، فرق گذاشته است.. ✅ از آن جمله روایتی است که ابن حمّاد آن را از محمد بن حنفیه و سعید بن مسیّب نقل کرده که گفت: ▫️ پیامبر (ص) فرمود: 🔸 «درفش‌‌هایی از بنی عباس از ناحیه مشرق خروج می‌کند و زمانی که اراده خداوند تعلق گیرد توقف می‌کند.. آنگاه درفش‌های سیاه کوچکی در پی آنان از ناحیه مشرق خروج می‌کند و با مردی از نسل ابو سفیان (=سفیانی) و لشکریانش مبارزه می‌کند که (این صاحبان درفش های سیاه کوچک،) علاقه‌مندان اطاعت و فرمانبرداری از حضرت مهدی (ع) می‌باشند» ✳️ گرچه روایت، ماجرای درفش‌های سیاه را مختصر آورده است اما در عین حال بشارت رسیدن به هدف را، هرچند که ناگواریها و دشواریها در راه رسیدن آنها به قدس باشد، داده است. ✅ زمان این واقعه در روایت ذکر نشده است امّا برخی از روایات دیگر می‌گوید: 🔸 رهبری این درفش‌ها به عهده صالح بن شعیب موعود است. ✅ از محمد بن حنفیه نقل شده که فرمود: 🔸 «درفش‌های سیاهی از بنی عباس خروج می‌کند، سپس پرچمهای مشابه دیگری که حاملان آنها کلاه‌های سیاه و لباسهای سفید بر تن دارند، پیشاپیش آنان مردی است بنام صالح از قبیله بنی تمیم، طرفداران سفیانی را شکست می‌دهد. تا اینکه در بیت المقدس فرود آمده و زمینه ظهور مهدی (ع) را مهیّا می‌نماید». ✳️ از این روایت استفاده می‌شود که مراد از این حرکت به طرف قدس، هجوم و حمله حضرت مهدی (ع) برای آزادی فلسطین و قدس است، امّا مانعی ندارد که این پرچمها قبل از صالح بن شعیب بطرف قدس حرکت نمایند چنانکه در پیشامدهای سرزمین شام بیان کردیم که نیروهای ایرانی جلوتر از سفیانی در شام وجود دارند. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۲۵۶ (۱). مانند ترمذی در سنن خود ج ۳ ص ۳۶۲ و احمد بن حنبل در مسندش و ابن کثیر در کتاب نهایه خود و بیهقی در کتاب خود بنام دلائل و غیر آنان.. (۲). صاحب مجمع البحرین گفته است که «إیل به کسر (الف) و سکون (یاء)، بزبان عبری و یا سریانی، نامی از اسماء خداوند بزرگ است و در اصطلاح عرب، کلمات جبرئیل و میکائیل و اسرافیل، به‌معنای عبد اللّه و یتم اللّه (بنده خدا) و مانند اینها می‌باشد. و ایل هم به‌معنای بیت المقدس است. و گفته شده بیت ایل به‌معنای خانه خدا می‌باشد چون کلمه ایل به لغت عبرانی یعنی خدا» 🏷 (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 ۶ 🔻«اَللّهُمَّ اقْضِ دَیْنَ کُلِّ مَدینٍ» خدایا قرض هر قرضداری‌‌ را ادا کن. 🔸او قرض مقروضین و همه بدهکاران را ادا خواهد کرد، حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرماید: «در آن روز بدهکاری نمی‌ماند، مگر اینکه بدهی او پرداخت شود (به وسیله حضرت) مظلمه و حقی بر گردن کسی نمی‌ماند، جز اینکه به صاحب حق بازگردانده می‌شود، کسی کشته نمی‌شود، مگر اینکه دیه او را می‌پردازد و هیچ کس به قتل نمی‌رسد، مگر اینکه بدهی‌های او را می‌پردازد و خانواده‌اش را چون دیگر افراد اداره می‌کند (و نام خانواده‌اش را در بخش عطایا مقرر می‌کند).» 📚بحار الانوار، جلد ۵۲، ص ۳۶۸ 🔰ادامه دارد..‌.