🍀🍀 هر كس اين تسبيح را هر روز تا يك سال بگويد، از دنيا نمى رود تا آنكه جايگاه خويش را در بهشت ببیند🍀
🏝🏝🏝🏝🏝🏝🏝🌟تسبيح جبرئيل عليه السلام🌟
🌿سُبْحانَ الدّائِمِ الْقائِمِ،
🌿سُبْحانَ الْقائِمِ الدّائِمِ،
🌿سُبْحانَ الْواحِدِ الاَْحَدِ،
🌿سُبْحانَ الْفَرْدِ الصَّمَدِ،
🌿سُبْحانَ الْحَىِّ الْقَيُّومِ،
🌿سُبْحانَ اللّه ِ وَ بِحَمْدِه،
🌿سُبْحانَ الْحَىِّ الَّذى لا يَمُوتُ،
🌿سُبْحانَ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ،
🌿سُبْحانَ رَبِّ الْمَلائِكَةِ وَ الرُّوحِ،
🌿سُبْحانَ الْعَلِىِّ الاَْعْلى،
🌿سُبْحانَهُ وَ تَعالى.
🍀🍀 🌴🌴🍀🍀
مولا جانم..
من هر صبح
به آستان مقدست سلام میکنم
و از امواج بهشتی پاسخت
سرشار از امید میشوم.
من پاسخ پدرانه ی شما را با ذره ذره ی
وجودم احساس میکنم...
من با شما نفس میکشم،
با شما زندگی میکنم،
و با شما پرواز میکنم...
شکر خدا که شما را دارم
اللّهُمّ عَجّلْ لِوَلیّکَ الفَرج
#سلام_امام_مهربانم
زیارتجامعهکبیره۩علیفانی.mp3
14.05M
#زیارت_جامعه_کبیره
🕰راس ساعت 15:00
بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (علیه السلام ) به شیعیان رسیده است
▪️ #بانوایعلیفانی
⏪متن زیارت در این خط آبی⏩
📖 درس دوم
⬅️ غیبت حضرت مهدی (عج) 🍃
👈(بخش چهارم)
🔷۲. پنهان بودن عنوان
اين ديدگاه، بر اين است که آن حضرت، افزون بر اينکه در جوامع انسانی، عمر شريف خود را سپری میكند و مردم را میبيند، مردم نيز او را میبينند، امّا او را نمیشناسند. به تعبير ديگر، فقط از نگاه معرفتب و شناختی مردم پنهان است، نه از ديد ظاهری.
افرادی که بر اين ديدگاه پافشاری میکنند به رواياتی استدلال كردهاند؛ از جمله به روايتی که سدير از امام صادق(ع) نقل کرده است كه:
در قائم، سنّتی از يوسف است... چرا اين مردم منکرند که خدای تعالی با حجت خود همان کند که با يوسف کرد؟ در بين ايشان گردش کند و در بازارهای آنها راه رود و بر بساط آنها پا نهد و آنها او را نشناسند. تا آنگاه که خدای تعالی به او اذن دهد که خود را به آنها معرفی سازد؛ همانگونه که به يوسف اذن داد....[۶۵]
و نيز سخن نايب خاص آن حضرت محمد بن عثمان که در اينباره میگويد:
[۶۶] به خدا سوگند! همانا صاحب اين امر، هر سال در موسم حج حاضر میشود؛ مردم را میبيند و آنها را می شناسد و مردم او را می بينند؛ ولی نمیشناسند.
برخی دانشمندان معاصر درباره اين ديدگاه، بر اين باورند که مقصود از غيبت، آن نيست که حضرتش در يکی از قلههای کوهها يا در دژی محکم يا در غاری از غارهای زمين نهان است؛ بلکه مقصود از غيبت، ناشناخته بودن آن حضرت است. وی معتقد است در حالی که آن حضرت ميان مردم است، همگان او را میبينند؛ ولی او را نمیشناسند. [۶۷]
لازم به يادآوری است که با توجه به معنای لغوی غيبت، بهرهبرداری اين معنا از رواياتی که به صورت مطلق غيبت را برای آن حضرت ثابت کردهاند، نيازمند قرينه است.
🔷۳. پنهان بودن جسم و پنهان بودن عنوان، به تناسب شرايط
اگر چه به راستی آگاهی به چگونگی غيبت حضرت فقط نزد پرودگار متعال است؛ امّا از مجموع روايات میتوان ديدگاه سومی ارائه نمود. و آن عبارت است از اين که:⬇️
حضرت در مواردی که صلاح بداند از ديدگان مردم پنهان است. ـ البته با تصرّفی که به قدرت الهی در ديدگان افراد مینمايد. نه نامرئی کردن جسم خويش. ـ و در مواردی که آن حضرت مصلحت بداند به صورت آشکار در جامعه حرکت میکند و مردم ايشان را میبينند ولی نمی شناسند.
برخی از انديشوران معاصر نيز به اين ديدگاه اشاره کرده، نوشتهاند:
درباره امام امام(عج) غيبت به هر دو نحو ـ غيبت جسم، غيبت عنوان ـ تحقق دارد و فلسفه و فايده غيبت به هر دو نحو حاصل میشود. از جمع بين روايات و حکايات تشرف افراد به خدمت آن حضرت و بهرهبرداری از تفسير بعضی از آنها از برخی ديگر دانسته میشود که غيبت آن حضرت به هر دو نحو وقوع پيدا کرده است. [۶۸]
چه اين که به هر يک از گونههای پيشين باور پيدا کنيم، بايد توجه داشت که در برخی پيامبران پيشين نيز چنين پنهانزيستی ـ البته با ويژگیهای خاص خود ـ سابقه داشته است. به گونهای که شيخ صدوق اساس تأليف کتاب ارزشمند کمال الدين و تمام النعمه را بر اين باور بنا نهاده است.
📚[۶۵]. شيخ صدوق، كمال الدين و تمام النعمة، ج۱، ص۱۴۴، باب ۵، ح۳.
📚[۶۶]. شيخ طوسي، کتاب الغيبة، ص۳۶۲؛ شيخ صدوق، من لايحضره الفقيه، ج۲، ص۵۲۰.
📚[۶۷]. صدر، سيّد رضا, راه مهدي(عج) , ص۷۸.
📚[۶۸]. صافي گلپايگاني، لطف الله, پاسخ ده پرسش, ص۶۷.
📕درسنامه مهدویت
📕جلد دوم
🖊خدامراد سلیمیان
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
@yaamahdi2
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃