سفرنامه تبلیغ محرم 1446
قسمت دوم
🍀تصمیم گرفتم تو شهرضا بخوابم و اذان صبح راه بیفتم. ولی خبر پیروزی آقای پزشکیان که اومد دیگه خواب از سرم پرید. گفتک پاشیم حرکت کنیم. خلاصه با تخمه و چایی خودم رو بیدار نگه داشتم.
بچه ها خواب بودند من با خانم حرف می زدیم که خوابم نبرد. تحلیل انتخابات و پیش بینی آینده و خلاصه هر چی به ذهن می رسید.
🍀به سختی خودمون رو به شیراز رسوندیم. صبح ساعت پنج و نیم رسیدیم خدمت احمد بن موسی فرزند امام کاظم. همون شاه چراغ بزرگوار.
تو همون محوطه برادر دیگرشون به نام محمد بن موسی الکاظم هم بودن که ظاهرا احمد و محمد و حمزه که تو حرم حضرت عبدالعظیم دفن هستند از یک مادر به نام ام احمد هستند.
یک برادر دیگر هم دارند به نام علاء الدین حسین بن موسی بن جعفر. که ایشون ظاهرا کوچکترین فرزند حضرت امام کاظم هست که با یه فاصله تقریبا یک کیلومتری صاحب بارگاهی مجزاست.
🍀دوست داشتم حافظیه هم بریم که خستگی اجازه نداد. ان شاء الله مسیر برگشت.
🍀ساعت نه تقریبا دیگه حرکت کردیم به سمت فسا. و از فسا به سمت نوبندگان. سه ساعت تو راه بودیم تا رسیدیم به نوبندگان.
🍀ورودی شهر بلوار بزرگی است که به نام امیر سیاری فرمانده سابق نیروی راهبردی دریایی ارتش است که اهل نوبندگان است.
🍀تا رسیدیم، میزبان بزرگوار و مهربان ما مسئول هیئت علمدار، آمد استقبال.
🍀محل اسکان ما بیت الاحزان است که مهد کودک هم هست. اینجا رو دادن به ما و خانوادمون. شرمنده شدیم چون بچه ها دیگه جا ندارن احتمالا.
🍀کولر خراب بود و طبق معمول هیئت ها همه کارها رو دوش این بنده خدا بود. چون به عده ای سپرده بود ولی انجام نداده بودند.
پوشال و پمپ خرید و اومد. هرچقدر اصرار کردم که خودم بلدم، قبول نکرد. بهش گفتم بذار خودم انجام میدم قبول نکرد.
🍀کولر که درست شد، برق رفت😁
بنده خدا به شوخی گفت که آقای پزشکیان اومده و قطعی برق داره شروع میشه😂. البته رفقا میگن پا قدمه خودته😁
🍀تو اوج قطعی برق و گرمای شدید، سخنرانی شب اول رو مرور کردم و آماده کردم. شعرهای بسیار زیبایی بود که باید انتخاب می کردم.
یکیش این بود که:
همه هستی به ثنای تو زبان بسته حسین
راز وصف تو فراتر ز بیان است حسین
پایان قسمت دوم
#سفرنامهتبیلغمحرم
@yadashthayam
درد دل با امام- دردمندانه با دوستانم
⚫️ یک بار عزیزی که خود با بالایی ها مرتبط است به من گفت شماها چرا با وجود اینکه به جایی وصل نیستید عمدتا درست تحلیل میکنید و منحرف نمیشوید؟
🟢عرض کردم چون دقیقا به جایی وصل نیستیم! به اخبار پشت پرده کاری نداریم.
ظاهر حرف های آقا حجت موجه ماست. خودش گفت من پشت پرده ندارم. هر چه لازم باشد به مردم می گویم. آن قدر حرف هایش روشن و پر تکرار است که نیاز به تأویل و گفت و شنود مخفی از بیت و مرتبطین ندارد. فرمایشاتش را می شنویم و عمل می کنیم.
⚫️سالها گذشت. حالا سه چهار نفر از دوستانم دیگر سلبریتی شدهاند. از اخبار پشت پرده خبر دارند.
یادم هست انتخابات ۹۲ آقای پناهیان طرفدار آقای ابوترابی بود. نزدیک منزلشان به او گفتم: حاج آقا معنی این کار چیست؟ گفت: آقا در گوش من چیزی گفته که نمیتوانم بگویم. من باید از ایشان حمایت کنم.
⚫️حالا دوستان من همین حرف را تحویل میدهند. اینکه چیزهایی هست که بیش از آن را نمیشود گفت اینکه خبرهایی هست اینکه عکس رأی آقا را شاهد است و هزار خبر مگوی دیگر.
🍀این بازیها همیشه بوده است اما از دوستانم توقع نبود که در این بازی زشت بیفتند و مردم را و اعتمادشان را فدا کنند. توقع نبود به خاطر سردارشان مکتب امام را، اراده مردم را فدا کنند و به الیگارشی اشراف رو بیاورند
⚫️حالا آقا سرداران نظام سید حسن و بسیاری دیگر فقط به اندازه ۳ میلیون و نیم خواهان دارند. این حرف غلطی است اما در اذهان تعدادی از مردم رسوب کرده است.
#چرندوپرند
@yadashthayam
سفرنامه تبلیغ محرم 1446
قسمت سوم
❇️نوبندگان شهرستانی از شهر فسا است. نیم ساعتی با فسا فاصله دارد. چهار روستا هم دارد. برایم جالب بود که مردمی بسیار مهربان دارد. من شهرهای قابل توجهی از ایران رفته ام. ولی این جا به هر کس سلام می کنی یا آدرس می پرسی گویا سال ها است هم را می شناسید. برای جالب بود. حالا شاید لباس روحانیت هم بی تأثیر نباشد. خلاصه غریب نواز هستند. هر چند من قریب هم هستم😊خلاصه خیلی مردم خون گرم و مهربانی دارد. فرهنگ بالایی هم دارند که نکته اش را به نظر خودم کشف کردم که بعدا عرض می کنم.
❇️شهر قدیمی است. قبل انقلاب یهودی ها این جا ساکن بودند. بعد رفتند اسرائیل و برخی شان هم رفتند شیراز. هنوز محله شان هست. معروف به محلۀ جهودها.
دو تا حمام قدیمی خزینه ای دارند که به خاطر عدم رسیدگی خراب و مخروبه شده. حیف! اگر کسی رسیدگی می کرد می شد اسباب درآمد توریست باشد برایشان.
نُه مسجد در شهر هست که هر کدام برای خودشان مراسم دارند. خیلی هم تعصب دارند. یعنی من می خواستم برای نماز ظهر بروم مسجد محلۀ بالا به شوخی گفتند کتک دلت می خواهد انگار😂 البته ناگفته نمونه تهران هم همین طوره. ما حدود بیست دقیقه پیاده از خونه می رفتیم و سر راه دو تا مسجد رو رد می کردیم که به مسجد خودمون برسیم!
عمدۀ عزاداری هاشان زنجیر زنی است. فقط یک هیأت سخنرانی و سینه زنی دارند که همین هیأت علمدار است که بنده توفیق دارم. البته در مراسم زنجیر زنی هم شرکت می کنم. صرفا برای ثوابش البته. چون اجازه سخن پراکنی نمی دهند.😊
جلسات زنانه هم دارند. البته ساعت 9 شب به بعد است که من توفیق حضور ندارم.
🍀🍀
⚫️شب اول منبر را با شعر در مورد امام زمان شروع کردم. شعر رو از حاج قربون شنیدم اولین بار. هنوز زمزمه ش تو گوشمه.
الا که راز خدایی خدا کند که بیایی
تو نور قبله نمایی خدا کند که بیایی
شب فراق تو جانا خدا کند که سرآید
سرآید و تو بیایی خدا کند که بیایی...
موضوع سخنرانی م رو هم نقش تربیت دینی خانوادگی در زندگی انتخاب کردم. البته با مشورت مسؤولین هیأت و با توجه به آسیب شناسی شون از فضای شهر.
پایان قسمت سوم
#سفرنامهتبیلغمحرم
@yadashthayam
هدایت شده از مهدی قریب
مشارکت حداکثری به هر قیمتی، آری یا خیر؟
🍀🍀🍀🍀🍀
1️⃣آقا فرمودند که حضرت امام مردمسالاری دینی را از حاق اسلام ناب استخراج کرده اند و الا اهل مجامله و تعارف با دنیا نبودند که به خاطر راضی نگاه داشتن اهل دنیا به چیزی رضایت دهند.
2️⃣مردمسالاری قلب مکتب سیاسی اجتماعی حضرت امام است. مردم از آن رو که تجلی ارادۀ حق تعالی هستند برای ولی امر مهم می شوند. اساسا ولایت فقیه بدون مردمسالاری دینی در نظر امام ابتر می ماند.
3️⃣مشروعیت سیاسی که ادبیات فلسفۀ سیاسی مدرن است نیز، برای توضیح این مسأله کمک بزرگی است. اساسا در مکتب حضرت امام، حکومتی که اراده های مردم آن را نخواهند، بخشی از مشروعیتش مورد خدشه است. این مطلب را حضرت آقا در کتاب ولایت و حکومت بحث کرده اند.
4️⃣مردم اما چه کسی هستند؟ مردم یعنی همۀ آحاد امت! البته وقتی که از کثرات و قیود شخصی خود چشم پوشی کرده اند. یعنی رو به سوی هویت وحدانی خودشان داشته باشند.
5️⃣با این حساب، هر مشارکتی و هر حداکثری مردم حساب نمی شود. و نمی تواند پایۀ مشروعیت در مردمسالاری دینی به حساب بیاید.
✳️✳️
1️⃣اساسا انتخابات یک روش مدرن برای بروز ارادۀ اکثریت و مشروعیت بخشی به دموکراسی است. ماهم در مکتب خودمان و برای مردمسالاری دینی، از این ابزار برای اثبات اراده های مردم بهره می بریم.
2️⃣این گزاره به این معنا است که مردمسالاری دینی قلب مکتب امام است. ولی راه اثبات آن تا اطلاع ثانوی از انتخابات می گذرد. و الا اگر راه بهتر و کم خطاتری وجود داشته باشد، حتما باید آن را برگزید.
❇️❇️
♦️بر اساس نکات پیش گفته، حضور حداکثری جامعه اگر به صورتی باشد که ارادۀ مردم را بروز ندهد بلکه مثلا ناشی از دو قطبی های کاذب باشد و یا ناشی از لج بازی و رأی قومیتی و یا رأی های کثیف و حرام مانند رأی دزدی و خرید و فروش رأی باشد، نه تنها نشان دهندۀ مشروعیت نیست. بلکه برای حاکم نیز حق تصرف مشروع نمی آورد و تصرفات او غاصبانه خواهد بود.
▪️کما این که چون بروز واقعی خواست مردم نیست، مؤلفۀ قدرت نیز به حساب نمی آید و نمی تواند مانع طمع دشمنان گردد. نمونۀ بارز آن انتخابات سال 88 است که با خیانت میرحسین موسوی و تهمت دروغ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مواجه بود. در آن انتخابات دو قطبی شدیدی شکل گرفت و مشارکت 85 درصدی جامعه نتوانست جلوی تحریم های ظالمانه را بگیرد و قدرت چانه زنی نظام را در جهان افزایش نداد.
🟢در مقابل مشارکت 48 درصدی انتخابات 1400 چون از روی عقلانیت و عدم حضور اصلاح طلبانی بود که عموما کارشان نفی و تخریب و ایجاد دو قطبی و کسب رأی حرام است، باعث قدرت منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی شد.
🌹🌹🌹🌹
✅✅بنابراین مشارکت به عنوان وجه اثباتی حضور مردم در نظام مردمسالاری دینی، وقتی مطلوب است که از روی عقلانیت و انتخاب آگاهانه باشد. و الا مشارکت بالا با ایجاد دو قطبی و رأی قومیتی به درد نمی خورد. و مشارکت پایین از مشارکت بالا در این فرض بهتر است.
پی نوشت1: البته مشارکت خیلی پایین در هر صورت وجهۀ منفی اثباتی در جهان پیرامون ایجاد خواهد کرد و راه را دشوار خواهد کرد. هر چند خدشۀ جدی به مشروعیت ثبوتی نظام نخواهد زد. بله اگر واقعا مردم پای کار نباشند مشروعیت خدشه دار خواهد شد. ولی عدم حضور در انتخابات که آن هم به خاطر اعلام اعتراض باشد مشروعیت ثبوتی را منع نخواهد کرد.
پی نوشت2: در این انتخابات عده ای که به اصطلاح حزب اللهی هستند و خود را دانای کل می دانند از مردمسالاری عبور کردند و رو به آریستوکراسی آورند. اگر نگویم الیگارشی اشراف سیاسی!
شب انتخابات در دور اول با هجمۀ یک عده خود بصیر پندار مواجه بودیم که از پشت پرده و جلسات مگوی اجماع و اطلاع از فلان سردار و چه و چه داشتند که به مردم بقبولانند که 10 میلیون رأی و اراده برای یک کاندیدا و تشخیص خودشان را رها کنند و به فهم اشراف سیاسی احترام بگذارند. برای همین کاندیدای مورد نظر را نیز به کله شقی متهم کردند که چرا نظر اشراف را نمی پذیرد. این بماند تا در محضر حضرت امام با آن ها محاجه کنیم.
سوم محرم1446
#محرم
@yadashthayam
هدایت شده از مهدی قریب
سفرنامه تبلیغ محرم 1446
قسمت چهارم
🌹با شنیدن اذان ظهر راه افتادم برای نماز. رفتم سمت امامزاده شهر که نزدیک محل اسکان ما است. خودشان می گویند امام زاده شاه زاده علی که از نوادگان امام کاظم هستند.
البته آن جا نماز برگزار نمی شد و رفتم سمت مسجد جامع. در آن جا هم دو نفر مرد و دو نفر زن بودند و گفتند نماز جماعت ظهرها در مسجد صاحب الزمان برگزار می شود. خلاصه همان جا نماز را خواندم.
🌹راستی در امام زاده قبر مطهر یک عالمی بود که از سال 40 به دستور آقای بروجردی آمده بود این جا و مستقر شده بودند. حضرت آیت الله سِمتی که در شرح حالشان نوشته بود از شاگردان آقای داماد و آقای بروجردی.
ایشان خیلی این جا زحمت کشیده است. رازی که دنبالش می گشتم را یافتم! فرهنگ دینی و هویت مهربان و غریب نواز را از ایشان دارند. البته یحتمل چون شیرازی هستند، خمیرمایه شان هم مستعد بوده است😊
✳️چقدر جای هجرت علمای تراز اول که عالم بلاد می شدند در زمانۀ ما خالی است. همه مشغول درس و بحث و احیانا کمی هم فضای مجازی هستیم. هدایت از راه دور😊
البته حاج آقا یوسف پور هم به عنوان روحانی طرح هجرت این جا مستقر هستند. ایشان هم روحیۀ جهادی و عالی دارند. علاوه بر این که کلی به بنده لطف داشتند و به عنوان یک راهنما کل شهر را به من نشان دادند، با همۀ مردم رابطۀ بسیار خوبی دارند. تقریبا همۀ شهر و روستاهای اطراف ایشان را می شناسند. همه با احترام با ایشان برخورد می کردند. که حتما ناشی از زحمات خود ایشان است.
💪خلاصه حضور روحانیت معزز این جا بالا است. آقای احمدی و آقای نادری و فرزند آقای یوسف پور هم تقریبا کاری کرده که بندۀ حقیر احساس می کنم فریب خوردم و نیازی نبود بیایم این جا. همه جوره از حقیر مستغنی هستند. البته تواضع فوق العاده شان همواره بنده را شرمنده می کند.
🍀🍀
غروب باران سیل آسایی باریدن گرفت. فرش های خیمۀ هیأت را خیس کرده بود. اعلام کردند که هیأت در امام زاده برگزار می شود.
شب دوم محرم در محضر امام زاده در مورد لزوم همراهی خانوادگی با امام حسین صحبت کردم. قول دادم که راهکارهای عملیاتی برای مهارت افزایی پدر و مادر ارائه بدهم. اجمالا عرض کردم از همه چیز مهم تر این است که خانواده شخصیت مجزا داشته باشد.
شب دوم را با روضۀ حبیب تمام کردم. اولین بار این روضه را از آقا مجتبی تهرانی شنیدم. من اساسا معنای روضۀ عاشقانه و عشق به امام حسین را با این آیت الهی چشیدم. روحش با امام خمینی محشور باشد.
من الغریب الی رجل فقیه حبیب بن مظاهر الاسدی. اما بعد الان قد نزلنا بکربلا و انت تعلم قرابتنا برسول الله. ان اردتَ نصرتَنا فاقدم الینا عاجلا. والسلام😭😭
پایان قسمت چهارم
#سفرنامهتبیلغمحرم
@yadashthayam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سردار دلها...
شب چهارم محرم. هیات علمدار نوبندگان
سفرنامه تبلیغ محرم 1446
قسمت پنجم
🍀🍀🍀🍀🍀
🌹صبح روز دوم رفتم برای نماز صبح به مسجد جامع. ظهر هم برای نماز مجددا مشرف به مسجد جامع شدم.
🌹خیمۀ عزای هیأت علمدار کنار مسجد جامع برپا شده. صحن مسجد هم دست خانم ها است. ظاهرا بچه ها هم در ساعت هیأت در همان مکان مشغول بازی می شوند.
❇️شب سوم هم باران آمد و باز مجبور شدیم برویم داخل امامزاده برای اقامۀ عزا. داخل امامزاده سقف بلند است و باندها هم برای هیأت تنظیم نیست. البته دخترهایم راضی اند چون در محیط باز به هر حال گاهی ملخ هم پیدا می شود.😊
محیط امامزاده خیلی معنوی است. البته چون فضای خانم ها و آقایان فقط با یک پرده جدا شده است، طبق معمول عمدۀ خانم ها اصلا گوش نمی دهند و صدای همهمه می آید. بعضی مردها هم داشتند گوش نمی دادند که معلم بازی من گل کرد و با شوخی گفتم بیاید جلو پیش من تا حواسم بهتون باشه. خلاصه با شوخی و خنده فضای دوست داشتنی هیأت محبت آمیز هم شد. 😘
شب سوم را پیرغلام ها و روضه خوان ها به یاد حضرت رقیه برگزار می کنند. عرض کردم به حضرت رقیه که ما را این گونه نگاه کند و روضۀ شب سوم را این گونه آغاز کردم:
من از کودکی عاشقت بوده ام
قبولم نما گرچه آلوده ام
مبادا برانی مرا از درت
به پهلوی بشکستۀ مادرت...😭
بعد از روضه و شام به همراه حاج آقا یوسف پور رفتیم و به هیأت های زنجیر زنی سر زدیم. خیلی باصفا است. گوشه به گوشه هیأت و حسینیه است.
صبح هم در امامزاده زیارت عاشورا برقرار است. بعد از مراسم با حاج آقا یوسف پور عزیز رفتیم گلزار شهدا. سر راه با همسایه دیوار به دیوارمان سلام و علیک کردیم. فهمیدم موجی شده دفاع مقدس است و بلندگو اذیتش می کند. گفت هر صدای کوچکی ذهنم را اذیت می کند.
جای شما خالی...
پایان قسمت پنجم
#سفرنامهتبیلغمحرم
https://eitaa.com/yadashthayam
جلسه اول-همراهی خانوادگی با امام.mp3
9.05M
شب اول محرم 1446 قمری
هر که دارد سر همراهی ما بسم الله...
همراهی با امام خانوادگی زیباست...
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam
جلسه دوم_بنای خانواده.mp3
8.33M
چرا همراهی خانوادگی با امام؟
خانواده اساسی ترین بنا در اسلام!
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam
جلسه سوم_لذت واقعی با امام.mp3
8.1M
شب سوم محرم 1446
انسان در زندگی دنبال خوشبختی و لذت است...
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam
ظاهراً آب رسیده ولی دیر شده
حربه حرمله در #غزه گلوگیر شده
روز هفتم محرم 1446
ما شرمنده امام زمان...😭
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam
جلسه چهارم_راهکار ایجاد شخصیت در خانواده .mp3
7.26M
شب چهارم محرم 1446
شخصیت دادن به خانواده را موفقیت در ایجاد خانواده مستحکم
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam
شب ششم_سه گانه زندگی دینی.mp3
9.2M
شب ششم محرم 1446
اصول زندگی دینی، معرفت و عشق و معنویت و عقلانیت...
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam
سفرنامه تبلیغی محرم1446
قسمت ششم
✳️✳️✳️✳️✳️
🌹صبح با آقای علی صالحی رفتیم داخل نوبندگان. علی آقا نوجوان باهوش و با ادب. کارهای هیأت به خصوص در ایام سال به عهدۀ ایشان است. دارد معلم می شود. کلی تشویقش کردم. واقعا چنین افرادی نیاز امروز دستگاه تعلیم و تربیت کشور ما هستند.
🍀برای خودش راوی هم هست. هم روایت نوبندگان را به خوبی می داند هم روایت شهدای نوبندگان را. کلی صفا کردیم خلاصه.
🟢رفتیم سر قبر سلطان بانو. این خانم ظاهرا یهودی بوده است. به خاطر ازدواج با خان نوبنگان مسلمان می شود. نزدیک انقلاب که یهودی ها می خواستند مهاجرت کنند به او می گویند بیا برویم دیگر این جا تنها می مانی کسی از فامیلت هم نیست. این بانوی فهمیده می گوید من مسلمان نشدم که دوباره برگردم به یهودیت. تازه تنها هم نیستم. خانم فاطمۀ زهرا هست.
پرسیدم چطور این فهم را پیدا کرده بوده. علی آقا حدس جالبی زد. گفت ایشان به خاطر این که یهودی بوده زیاد زخم زبان می شنیده. تحمل می کرده. خدا به او عنایت داشته.
گفتند دم مرگش و در بستر و حالت احتضار، مدام اشهد ان علیا ولی الله می گفته. خیلی عجیب است. چطور خدا یک بنده اش را عاقبت به خیر می کند.
علی آقا می گفت من سر قبرش حاجت می گیرم. من هم سر قبر این بانو برای مردم غزه دعا کردم.
✳️بعدش رفتیم گلزار شهدا. این جا برای هزارمین بار با کرامت امام خمینی مواجه شدم. دو تا رفیق بودند آقا حجت الله ذوالفقاری و آقا منصور فتاحی.
هفده ساله بودند که با هم می روند جبهه. نیروی بسیجی و با هم شهید می شوند و با هم بر می گردند.
این ها امام زادگان عشقند. امام فرمود.
صدای امام به این جا چگونه رسیده؟ بعد چگونه با دل این ها مرتبط شده؟ این ها فتح الفتوح انقلاب هستند.
مادر شهید حجت الله ذوالفقاری فرموده بود، پسرش یازده ساله که بوده خواب می بیند که شهید شده و تابوتش رو روی تابوت امام حسین می گذارند.
مزار آقا رسول ابراهیمی هم رفتیم. شرور شهر که توبه می کند و می شود حرّ نوبندگان. می رود جبهه و شهید می شود.
خمینی چند تا از این ها در کل کشور داشته باشد باید به او و راهش ایمان آورد؟
نوبندگان بیش از 40 شهید دارد.
پایان قسمت ششم
#سفرنامه_تبلیغ_محرم
#محرم
#امام_حسین
https://eitaa.com/yadashthayam