چه باید کرد؟(3)
ما در موقعیت کربلا نیستیم
🍀🍀🍀🍀🍀
1️⃣معاویه بعد از شهادت امام حسن، معاهده را نقض کرد و برای یزید بیعت گرفت. از طرفی امام حسین از کوفه و تعداد قابل توجهی از مردم، دعوت نامه دریافت کرد. لذا به سوی کوفه حرکت کرد. یزید اصل دین را خدشه دار می کرد. اگر امام علیه السلام به یمن می رفتند می شد جنگ داخلی و جنگ قدرت. باید به نحو آشکار به سمتی می رفتند که هم مفاد صلحنامۀ امام حسن عمل شود و هم در جامعه بار منفی نداشته باشد.
2️⃣حضرت قصد جنگ نداشتند ولی وقتی جنگ شد جان مبارکشان را فدا کردند تا دین رسول الله حفظ بشود. اصل دین حفظ شد. و با روشنگری حضرت زینب و حضرت سجاد ماندگار شد. و الگوی آزادگان عالم شد.
❇️بنا بر این بود که حکومت به مسیر درست برگردد که با قتل امام حسین تأخیر افتاد. و باید یک کار کوتاه مدت انجام بگیرد. تا سال 140 دوباره شروع شود. ابو حمزه ثمالى گويد: شنيدم امام باقر عليه السلام ميفرمود: اى ثابت همانا خداى تبارك و تعالى اين امر را در هفتاد وقت گذاشت، چون حسين صلوات اللَّه عليه كشته شد، خشم خداى تعالى بر اهل زمين سخت گشت، آن را تا صد و چهل بتأخير انداخت. سپس كه ما بشما خبر داديم، آن خبر را فاش كرديد و از روى پوشيده پرده برداشتيد، بعد از آن خدا براى آن وقتى نزد ما قرار نداد. خدا هر چه را خواهد محو كند و ثابت گذارد و اصل كتاب نزد اوست. کافی1:368 3️⃣✅ما در مقطع کربلا هم نیستیم. سال 78 در مصلای تهران و دیدار جوانان در ایامی که روزنامه های زنجیره ای کولاک هجمه به کل مبانی دینی راه انداخته بودند و حتی شهادت امام حسین را عکس العمل خشونت جدش در بدر می دانستند، آقا فرمود: این جا اگر فشار بیاورید ماجرای کربلا تکرار می شود. 🟢✅ما الان بخش قابل توجهی از مؤلفه های قدرت را داریم. به خلاف آن مقطع که نخبگان سیاسی اجتماعی مانند عبدالله بن عمر و عبدالله بن جعفر و ابن عباس و محمد ابن حنفیه می دانستند و می شناختند ولی کمک نکردند، تعداد قابل توجهی از نخبگان سیاسی اجتماعی حاضر به هزینه دادن هستند. و حاضر به کمک و فداکاری هستند. تعداد قابل توجهی از مردم هم همراه هستند. از حیث امنیتی و نظامی در نقطۀ قابل قبولی قرار داریم. و... https://eitaa.com/yadashthayam
چه باید کرد؟(4)
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
🔳بعد از ماجرای کربلا، نوبت به روایت و جهاد تبیین و روشنگری رسیده بود. باید اصل دین با تبیین روشن شود. اندیشه های اصیل امامت باید به درستی تبیین گردد. علاوه بر این که مسیر حرکت باید حفظ شود. این در وقتی است که در مکه و مدینه فقط 20 نفر اهل بیت را دوست دارند.
ابو عمر النهدی می گوید: سمعت علی بن الحسین علیهما السلام یقول: ما بمکة و مدینة عشرون رجلا یحبنا
شرح نهج البلاغة ، ابن ابى الحديد : ج 4 ص 104 ؛ بحار الأنوار : ج 34 ص 297
🟢این عدد در یک راهبرد کلان اجتماعی در زمان امام باقر و امام صادق به نحوی می شود که دست کم 400 شاگرد نخبه از همۀ امت اسلامی گرد حضرات هستند. علاوه بر اصحاب خاص ایشان و علاوه بر کتب فراوان حدیثی که توسط اصحاب و به اشاره و مدیریت فرهنگی امام باقر و امام صادق نگاشته شده است.
در دوران امام باقر شیعه از نظر علمی مبنا ندارد. به مناسک خود و اعمال خود آگاه نیست. مباحث کلامی و اعتقادی را نمی داند. ر.ک، کافی2:20
🌹حرکت های مسلحانه برای قیام و خونخواهی سید الشهداء در جریان است. امامت در فضاهای مختلف از بنی حسن و دوست داران ابن حنفیه و بنی عباس به شکل غیر صحیح در حال گفتگو و اقدام است. در این جا امام باقر راهبرد علمی را مطرح می کنند. با کتابت و جمع های مذهبی. چون علم است که قدرت می آورد. لذا رفتند سراغ تربیت شاگرد و نوشتن و تبیین صحیح مباحث اسلامی.
✳️✅اما ما الان در این مقاطع نیستیم. هر چند نیازمند تبیین باشیم ولی از آن عبور کردیم. با شهادت آقای رییسی کار کمی روشن شد. البته هنوز تبیین و روایت آقای رییسی لازم است. ولی جهاد تبیین به مثابه دوره اجتماعی را پشت سر گذاشتیم. می توانیم بگوییم تا حد خوبی هم موفق عمل کردیم. نشانه هایش را در انتخابات در شهرهایی که به شکل موسمی به جریان انقلاب رغبت نداشتند دیدیم. مثل یزد، سمنان، کرمان! همه به حرف اصیل گفتمان انقلاب رغبت نشان دادند. تنها آذربایجان بود که از باب فتنۀ فعال کردن گسل قومیتی مسأله کمی فرق می کرد.
❇️✅از طرف دیگر ما در تولید علم هم گام های خوبی برداشتیم. هر چند همواره به این مسأله نیاز است و تمام شدنی نیست. ولی سلطان این دوره تمام شده است. و به عبارتی در سراشیبی قرار دارد. در تاریخ انقلاب در زمان آقای خاتمی آقا گفتمان تولید علم و نهضت نرم افزاری را شروع کردند.
https://eitaa.com/yadashthayam
چه باید کرد؟(5)
🌹🌹🌹🌹
✳️به گمان من الان ما در دوران امام صادق هستیم. کار علمی کرده ایم. جمعیت خوبی از نخبگان و مردم داریم.
باخت موقتی در انتخابات نباید ما را گول بزند. ما الان نزدیک قیام هستیم. در آستانۀ #نظم_نوین_جهانی هستیم. البته خطراتی حرکت را تهدید می کن که نیازمند کار و روشنگری هستیم.
✳️در دوران امام صادق اگر اصحاب و نخبگان متوجه حرکت و طرح کلان اهل بیت می شدند، و تودۀ مردم را آگاه می کردند و همراهی آگاهانه اتفاق می افتاد، بنا بود که نظام سیاسی به مسیر اصیل و حق برگردد. اما اتفاقاتی افتاد که جنگ مغلوبه شد و امر ولایت به تأخیر افتاد.
♦️به نظرم خطرات این ها هستند:
1️⃣امت گول بخورد و کسی قیام را مصادره کند با شعارهای ما! درست همان کاری که بنی عباس با شعار الرضا من آل محمد انجام دادند. نفوذ جریان رقیب و ارضای بدلی که با خواندن نهج البلاغه و زدن حرف های خوب زده می شود این خطر را تشدید می کند.
2️⃣عده ای مثل ابی الخطاب و مغیرة بن سعید دست به غلو زدند و کار را سخت کردند. این ها مثل تندروهای جریان جبهۀ انقلاب هستند. برخی از افراد که در تیپ چپ گرای جریان عدالتخواه هستند از این جنس خطر هستند.
3️⃣ممکن است توسط کسانی از سلبریتی های ریشو و بعضی منبری ها و تریبون داران، دو دستگی و تشتت در جبهه انقلاب رخ بدهد. و قوت و یکپارچگی جریان انقلاب از هم بگسلد. کاری که با نفرت پراکنی نسبت به یک گروه انجام شد. مانند کاری که با الفاظی مانند خوارج، متحجر و... انجام شد و یا در حال انجام است.
4️⃣ممکن است عده ای مثل جناب زید عجله کنند و به میدان بزنند و کار را سخت کنند. یعنی قبل از روشنگری به میدان زدن و بخش قابل توجهی از نیرو را هدر دادن و نتیجه غیر روشنی را انتظار کشیدن. عده ای از کسانی که حرف های حق می زنند و نسبت به جریان فساد در برخی مسؤولین شاکی هستند از این دسته می باشند. یعنی حرف حق می زنند ولی بی محابا به خط می زنند و شعارهایی مثل شفافیت را می سوزانند و کار را سخت می کنند.
5️⃣عده ای مثل معلی بن خنیس تقیه را رعایت نکردند و باز کار را سخت کردند. لذا باید مواظب التهابات محیط هم بود.
https://eitaa.com/yadashthayam
چه باید کرد؟
بخش پایانی
✳️✳️✳️✳️✳️
🌹در این فضای توصیف شده، ما نیازمند چند اتفاق هستیم. طبیعتا اتفاقات پیش رو و سرعت تحولات بسیار بالا است. ممکن است نیاز به تصمیمات جدید و در لحظه باشیم. ولی مسیر کلی روشن است. از اصل کار نباید غافل باشیم. حتی اگر به شکل مقطعی کاری رخ نمایاند و مثلا جنگی در گرفت، باید بدانیم که در عین انجام صحیح وظیفه باید خود را به سرعت به مسیر اصلی برگردانیم.
✅وقتی ما در آستانۀ #نظم_نوین_جهانی هستیم باید بدانیم که کمترین خطا و عدم دقتی پذیرفته نیست. از دعواهای مقطعی و کوتاه مدت باید پروا داشت. از باخت های کوتاه مدت نباید هراسید.
🟢علاوه بر مراقبت از خطراتی که در یادداشت گذشته ذکر کردم، نیازمند چند نکتۀ اساسی هستیم؛
1️⃣نیازمند یک جریان مردمی عقلانیت که به شدت متحد باشد و به سلبریتی ها و اخبار پشت پرده گوش نسپارد. بلکه
نگاهش با دقت حداکثری و به اصطلاح شش دانگ حواس، به مقام معظم رهبری باشد. نه این که فقط تیترها را بخواند بلکه کاملا فرمایشات خود آقا را رصد و تحلیل کند. حتی به صحبت اعضای بیت هم دلخوش نباشد که همۀ خطرات پیش گفته محتمل است.
2️⃣باید با مردم از #نظم_نوین_جهانی حرف زد. از پوسیده بودن تفکرات جریان غرب گرا حرف زد. وقتی می گویم با مردم یعنی خود خود مردم.
کار رسانه ای و مراقبت از ساخت بدل های گفتگو با مردم هم مهم است.
3️⃣انعطاف جریانی مهم است. نباید تنزیه و نفی در دستور کار باشد. نباید نفرت پراکنی میان مردم رواج پیدا کند. لذا هر کس این کار را می کند خواسته یا ناخواسته در مسیر غلط است.
https://eitaa.com/yadashthayam
تاریخ عبرت است برای کسانی که بخواهند!
🔳🔳🔳🔳🔳
1️⃣بیایید به 17 مرداد حدود 105 سال پیش برویم؛
قرارداد ۱۹۱۹ در ۱۷ مرداد ۱۲۹۸ خورشیدی(۱۹۱۹ میلادی) میان دولتهای بریتانیا و ایران پس از هفت ماه مذاکره پنهانی دولت بریتانیا با میرزاحسنخان وثوقالدوله و پرداخت چهارصد هزار تومان رشوه قرار دادی بسته شد. بر اساس این قرارداد تقریبا تمامی امور کشوری و لشکری ایران، زیر نظر مستشاران انگلیسی و با مجوز آنان صورت میگرفت. این قرار داد به قرارداد «وثوق الدوله_کاکس» معروف است. به دلیل مخالفتهای داخلی و اعتراضهای ایرانیان و مخالفتهای خارجی و مغایرت آن با قانون اساسی مشروطه، این قرارداد هرگز اجرا نشد. مجلس آن زمان این قرارداد را لغو کرد. شاید #قانون_راهبردی کسی چه می داند؟
✳️
2️⃣بنابر قانون اساسی، اجرای قرارداد ۱۹۱۹ مشروط به تأیید مجلس شورای ملی بود. اما این قرارداد در شرایطی بسته شد که مجلس، بیش از چهار سال بود به سبب شرایط جنگی، تعطیل بود. وثوقالدوله منتظر بازگشایی مجلس نماند و عملاً اجرای برخی مفاد قرارداد را آغاز کرد مثلاً برای اجرای یکی از بندهای قرارداد که احداث راهآهن بود، به شرکتی خارجی مقاطعه نقشهبرداری را داد که آن شرکت که پس از سقوط دولت وثوقالدوله به کارش پایان داده شد، از دولت ایران طلب ۱۵۰ هزار لیره غرامت کرد. او همچنین مستشاران انگلیسی برای مالیه و نظام آورد در حالی که قانوناً عقد قرارداد با شرکتهای خارجی و استخدام مستشار نیاز به تصویب مجلس داشت.
وثوقالدوله هر کسی را که به او اعتراض میکرد، به زندان میانداخت یا تبعید میکرد. هفده نفر از معترضان که در مسجد شیخ عبدالحسین تهران گردآمده بودند، به دستور او در مسجد توقیف و ماهها در قزوین زندانی شدند. چهار وزیر مخالف با قرارداد، ممتازالملک، محتشم السلطنه، ممتازالدوله و مستشارالدوله و همچنین حاج معینالتجار بوشهری سرمایهدار و سیاستمدار و مخالف قرارداد نیز به زندان کاشان فرستاده شدند.
🍀
3️⃣وثوقالدوله بعدها در دفاع از قرارداد، با تشریح اوضاع دشوار ایران پس از پایان جنگ جهانی اول و اینکه دولتهای قدرتمند نیز به سبب خساراتی که در جنگ دیده بودند، نمیتوانستند کمکی به ایران کنند گفت:
«اضطرار حقیقی داعی شد که یا ما مملکت را تسلیم حوادث بکنیم و از معرکه بگریزیم، یا با مرکز واحدی که در آن موقع استمداد از آن ممکن بود [انگلیس]، داخل در مذاکره شویم و یک قراری بگذاریم. انشاالله یکوقتی این مسائل را در آثار محققان سیاست خواهید خواند. کتابها خواهند نوشت و آنوقت با فکر یک قدری روشنتر در قضایا حکم خواهید کرد»
🍀
4️⃣شواهدی هست که وثوقالدوله بابت عقد قرارداد ۱۹۱۹ از انگلیسیها ۱۳۰ هزار لیره استرلینگ پول گرفتهاست. سند این اتهام یکی نامه مستر نرمان سفیر انگلیس در تهران و دیگری تلگراف لرد کرزن است که هر دو در سال ۱۲۹۹ به سپهدار رشتی نخستوزیر وقت ایران فرستاده شد که نشان میداد وثوقالدوله این مبلغ را گرفته و املاک طومانیانس، بازرگان ارمنی را در مازندران به بهای دویست هزار تومان خریدهاست. شاید شبیه #کرسنت کسی چه می داند؟
https://eitaa.com/yadashthayam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازنشر: آیا کسانی که سالها بی خود تهمت ناصبی بودن به این مجاهدان زدند دست بر می دارند؟...
#یحیی_سنوار
#غزه
اللهم انا نشکو الیک...
🍀🍀🍀🍀🍀
🌹خانم مبینا نعمت زاده برنز المپیک می گیرد و مدالش را به امام زمان تقدیم می کند. خانم ناهید کیانی نقره می گیرد و بعد از شکست دادن رقیب دیرینه اش خانم کیمیا علیزاده خوشحالی زاید الوصفی می کند.
❌یک عده هم شروع کردند عکس بی حجاب یکی از این دو عزیز را رو کردند. دشمنان این مملکت خواستند بگویند که خیلی شاد نباشید از شما نیست. دوستان نادان هم فریاد کشیدند که این را بزرگ نکنید از ما نیست.
⚫️آدم نمی داند این حجم نا آگاهی را باید چه کند؟ به کجا شکایت ببریم؟ به امام زمان شکایت کنیم که آقا ما از کم بودن تعدادمان به تو شکایت می آوریم؟ به خدا عرض کنیم که خدایا پراکندگی ما را به واسطۀ امام زمانمان درمان کن!
🔴ولی چه سود وقتی خودمان نمی خواهیم! لطیفی می گفت که تنها جای دنیا که ظرفیت دارند از شاد ترین و وحدت آفرین ترین لحظات کشورشان، نفرت و کینه و ناراحتی بسازند، ما هستیم انگار!
🔳از آن طرف هم برخی منبری هایمان و سلبریتی های ریشومان مشغول عملیات مقدس پیدا کردن متحجرین هستند و دنبال نفرت پراکنی و شمشیر کشیدن بین جبهه و مردم!
خدا به فریاد ما برسد!
این دعواهای کودکانه به چه درد می خورد؟
❇️چه طور نمی توانیم ببینیم که آن که در این مجال برنده است، جمهوری اسلامی ایران است؟ چرا نمی توانیم در علم کلام خود مسألۀ هویت ملی را در معرض گفتگوهای عالمانه قرار دهیم؟ چرا نمی توانیم ببینیم به خاطر حجاب زنان ما، اعتماد به نفس دختران مسلمان زیاد شده است؟ چه کار دارید حجاب را به زور به سر دارد یا می فهمدش! مهم این است که این حرکت از جمهوری اسلامی عزیز ما، باعث شده تا از بلژیک از لبنان از مصر از عربستان با حجاب در آوردگاه حاضر شوند! چرا نمی بینیم؟
✅البته وقتی جای طلبه ها و متولیان فرهنگی در میان ورزش ما خالی است طبیعتا توقع نداشته باشیم که جوان ما که فقط دنبال ورزش بوده بفهمد در جهان چه اتفاقی دارد می افتد! اما هر چه هست این پرچم ما است که بالا است. همان کاری که در راه مبارزه نکردن با اسرائیل انجام دادیم و الان ورزشکاران دیگر جرأت می کنند و هزینه می دهند.
https://eitaa.com/yadashthayam
هویت ملی - جنگ رسانه ای و یک گزارش مختصر
🌹🌹🌹🌹🌹
✳️صفحۀ اینستاگرام من کاملا معمولی است. با تعداد دنبال کنندگان پایین. بازدیدها بین 40 تا 50 تا می چرخد. یک حلقه فیلم از تعداد مدال های ایران گذاشتم و در آن نوشتم که ایران عزیز ما با حجاب دخترانش شده الگوی حجاب برای هر کس که می خواهد با حجاب باشد. از بلژیک، هلند، مصر، تونس، عربستان و لبنان. این ها قبلا جرأت نداشتند. چون محروم می شدند. دختران ما این خط را شکستند و جرأت دادند. نوشتم ایران عزیز ما بالاتر از عربستان و ترکیه. این ها کوچکتر از این هستند که مدل توسعه برای ما باشند!
🍀نتیجه برای خودم جالب بود. نزدیک 1500 بازدید داشتم! و البته مقدار قابل توجهی پسند.
🟢برداشت بنده این است که مسألۀ هویت ملی در ایران اسلامی، نقطۀ اساسی برای جوان و نوجوان امروز ما است. می تواند محل موفقیت ما باشد.
🛑البته در مجموع 5 نفر هم مسخره کردند. حالا با فحش یا بحث منطقی. نکته شان این بود که این حرف ها برای ملت آب و نان نمی شود. در جواب فحش ها که هیچ ولی در جواب نکته شان عرض کردم، ما در یک جنگ رسانه ای هستیم. وقتی رسانه دارد پول پاشی عربستان را موجب خود تحقیری کشور عزیز ما می کند و تو سر جوان ما می زند، یعنی بخشی از جنگ رسانه ای را باید از طریق رسانه پیش برد.
✅به نظر من یک بحث پر اهمیت برای جوان و نوجوان امروز و برای مبلغان و معلمان و اهالی فرهنگ باید بحث هویت ملی اسلامی مان باشد.
#هویت_ملی
#ایران_عزیز_ما
https://eitaa.com/yadashthayam
انتخابات و بی توجهی به مردم
♦️♦️♦️♦️♦️
🔳سه چهار روز پیش آقای فرید زکریا یادداشتی در مورد نحوۀ انتخاب کردن مردم در آمریکا نوشته است؛ یک بخش آن به نظر حقیر به شدت بر جامعۀ ما هم قابل تطبیق است؛ بخشی از ترجمه یادداشت را نگاه کنید؛
"شمار فزایندهای از پژوهشها در سالهای اخیر، نشان دادهاند که مردم تمایلی به تصمیمگیریهای منطقی ندارند و از رأیدهی برای ابراز وجود به شیوههای احساسی، ایدئولوژیک و اخلاقی استفاده میکنند. این رویکرد رفتارشناسانه که در آثار صاحبنظرانی مثل «دنیل کانمن» [برندۀ جایزۀ نوبل اقتصاد 2002 به پاس دیدگاههای نوآورانه در باب روانشناسی داوری و اقتصاد رفتاری است. یافتههای تجربی او فرض رایج عقلانیت انسان در نظریۀ اقتصاد مدرن را به چالش میکشد.] و «جاناتان هایت» [روانشناس اجتماعی و استاد دانشگاه نیویورک با تخصص روانشناسی اخلاق که از سوی نشریات فارنپالیسی و پراسپکت در فهرست برترین اندیشمندان جهان قرار گرفته است.] مشهود است، انتخابات را وابسته به مقادیر معتنابهی شم شهودی و اشتیاق ناملموس میکند. این دانشمندان معتقدند که شهروندان عادی و غالبِ رأیدهندگان با ندای درونیشان دست به انتخاب میزنند و سپس آگاهانه یا ناآگاهانه دلالتهایی منطقی بر این نوع انتخابگری مییابند. به نظر میرسد کمپین انتخاباتی کامالا هریس هم تبلیغاتی مبتنی بر همین رویکرد درونی و شهودی در پیش گرفته است"
✳️به نظر حقیر در ایران با سه طیف آدم مواجهیم. طیفی که کاملا ایدئولوژیک به صحنه نگاه می کنند و بر اساس آرمان هاشان انتخاب می کنند. طیفی در واقع ایدئولوژیک هستند ولی مقابل طیف اول هستند. همان قدر محکم و غیر قابل نفوذ. این ها روی هم حدود 50 درصد مردم را تشکیل می دهند. و عمدتا با همان تحلیل پیش گفته دست به انتخاب می زنند.
⚫️اما بقیۀ مردم به شکل کامل با هیچ کدام نیستند. بخشی از رفتارها و عقاید دستۀ اول را دارند و بخشی از عقاید و رفتارهای دستۀ دوم را. در انتخابات هم به گونۀ خودشان انتخاب می کنند.
این ها هر دو دسته را مثل هم می دانند. به عبارتی می گویند فرق نمی کند چه کسی باشد. از نظر عمل همه شان مثل هم هستند. امیدی به تغییر ندارند. تصمیم مهمی هم که به آن رسیده اند (فارغ از دلایل آن و نقش جنگ ترکیبی و فارغ از درست و غلط بودن آن)، این است که رأی ندهند. یعنی به هیچ کدام رغبت نمی کنند.
از هر دو طیف تندروی دیده اند. از هر دو طیف ضعف عملکرد اقتصادی دیده اند. گویا همه را سر یک سفره می دانند که با هم دعوا می کنند.
🔳جالب تر این که بخشی از خود بصیر پندارها و سلبریتی های ریشوی یک طیف و عمدۀ طیف دیگر در این انتخابات یک گروه و کاندیدشان را به کله شقی و طالبان و تحجر متهم می کردند. بدون توجه به این که مردم عادی فرقی بین این تفاصیل قائل نیستند. و این مدل مواجهه به کنش اعتراضی که داشتند دامن می زند. یعنی همان تصمیم رأی ندادن را تأیید و تثبیت می کند. یک طیف که همیشه با ترساندن از سایۀ جنگ رأی جمع می کند. اما بخشی از یک طیف دیگر هم در شب انتخابات همین کار را کرد و خواست همان استراتژی را پیش ببرد و با کمک فرماندهان نظامی و بزرگان سیاسی و دینی، رأی جمع کند. فارغ از این که در نگاه مردم این کارها همه به یک عمل ختم می شود.
عدم اعتماد و عدم امید به تغییر. این که همه یکی هستید. و همان کنش اعتراضی را تثبیت می کند.
▪️به هر حال انتخابات گذشته. کسانی سال ها دنبال نفرت پراکنی و واژه سازی بر علیه یکدیگر بودند. واژگان تحجر، خوارج، طالبان و...
🌹به گمان من به جای این ها باید کار ایجابی کرد. کار ایجابی که وحدت آفرین باشد و امید را در دل عمدۀ مردم زنده کند. امید به تغییر و پیشرفت کشور را.
✅یکی از مهمترین کلیدواژه ها به گمان حقیر #هویت_ملی_اسلامی است.
https://eitaa.com/yadashthayam
نفرین خدا بر این تفکر
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
1️⃣دسترسی به اخبار پشت پرده، این که ما یک رابط داریم در بیت، یا یک جوری به خواست آقا دست پیدا کردیم و دهانمان بسته است و چیزهایی می دانیم که نمی توانیم بگوییم. و اخیرا عکس فتوشاپ از رأی آقا به قالیباف و کلی مانور روی آن... این ها یک بیماری خطرناک است که در آینده از آن متضرر خواهیم شد.
2️⃣به خاطر برخی خصائص جامعه شناسانانه این چیزها در بین مردم ما می گیرد. و خیلی ها از این مورد سوء استفاده می کنند. برخی از مبلغین مطرح سالها از این حرف ها می زدند. اکنون هم برخی سلبریتی حزب اللهی ها به جای این که از این چیزها برائت بجویند و به واضحات فرمایشات آقا اتکا کنند در این وادی افتادند.
3️⃣الان هم در ماجرای رأی اعتماد به کابینه همین ماجرا تکرار مکررات شد.
4️⃣وقتی به جامعه القا شد که رهبری موافق بوده،خطرات سهمگینی در انتظار نظامی است که بنا است بر اساس ولایت بین امام و امت پیش برود. دقیقا بر خلاف نگاهی که فکر می کند چشم بسته به حرف آقا یا احتمال حرف آقا گوش دادن ولایت است، باید گفت این تفکر در بلند مدت باعث یأس مردم از تأثیرگذاری می شود. به خصوص که بازار دسترسی به اخبار پشت پرده داغ شود و کسی جایگاه در بین رسانه ها و مردم پیدا کند که به یک نحوی به جایی وصل است.
5️⃣از این بدتر آن است که در آینده ای نه چندان دور، دشمن قسم خوردۀ ما القا خواهد کرد که اساسا در کشور هیچ کس کاره ای نیست و همه چیز به بالا وصل است. چیزی که الان هم در بین مردم کم و بیش رواج دارد.
✅یکی از بزرگترین مقصرهای این صحنه حزب اللهی های قلم به دستی هستند که بر آتش این فتنه می دمند.
🟥 اما بیماری دیگری هم هست و آن راندن تودۀ حزب اللهی ها و مردمی است که مخلصانه بر اساس فهمشان دارند کنش می کنند. طبیعی است که در این کنش خطا هم داشته باشند. اما عده ای مثلا خودی، بیرحمانه سال ها است مشغول نفرت پراکنی و اتهام تندروی و خوارج به این تفکر هستند. و اخیرا تحجر را هم به کلمات درر بارشان اضافه کردند.
✅واضح است در این فضا به جز کسانی که اراده پولادین دارند، جرأت آزاداندیشی در مجلس و دیگر امور را دارند؟ بی دلیل نبود که آقا در قم گفت به نیروهای انقلاب نگویید تندرو.
#مجلس
https://eitaa.com/yadashthayam
قصور یا تقصیر آقای پزشکیان و مجلس محترم(1)
▪️▪️▪️🔳🔳
1️⃣در یک اتفاق که از طیف سیاسی جناب آقای پزشکیان دور از توقع نیست، کابینه به رهبری نظام نسبت داده شد. مجلس هم دستورات واضح رهبری معظم را که شاخص های 12 گانه داده بودند را عمل نکرد. در نتیجه شد آن که شد و برخی از وزرای حامی فتنه و زاویه دار با گفتمان صریح انقلاب رأی اعتماد گرفتند. امتثال این امر با مجلس بود که نشد و مدد دادن به رهبری شأن رییس جمهور که برعکس شد! این مسأله گذشته و به نظر حقیر اساسا دیگر نباید به آن بپردازیم.
2️⃣تحلیل های اشتباه زیادی هم این چند وقت از ماجرا شنیده شد. از جمله این که باید واقعیت را پذیرفت و از فضای انتخابات آمد بیرون. رهبری هم واقعیت را پذیرفته و فلان و بهمان. این تحلیل های تک ساحتی هم بماند.
3️⃣در هر صورت خرج کردن از رهبری برای بخشی از طیف های مختلف مسؤولین و برخی فعالان فرهنگی و مجازی دیگر عادی شده. انگار نه انگار که ما باید کمک کننده به ایشان باشیم نه این که از ایشان برای کمک دادن به خودمان یاری بگیریم. این اتفاق متأسفانه به زودی به یأس تودۀ مردم و ناامیدی مردم از تأثیرگذاری و خدای نکرده کنش اعتراضی یا لج بازی در انتخابات های پیش رو می شود و زبانم لال مشروعیت نظام را هم خدشه می کند. خدا از بانیانش نگذرد. من اگر به عنوان یک شهروند عادی حقی داشته باشیم روز قیامت در محضر حضرت امام جلوی این آدم ها را خواهم گرفت و عرض شکایت خواهم کرد.
4️⃣اما این ها همه بماند. بیایید فکر کنیم که سبک برخورد رهبر عزیز انقلاب اسلامی در این ماجراها چیست و چرا؟
در ماجرای تصویب 20 دقیقه ای برجام هم این اتفاق افتاد ولی دفتر از جانب آقا پیام داد که حرف های ایشان در سخنرانی ها و بیانات به شکل واضح منعکس شده است. همچنین در جواب دانشجویی گفتند شما الحمدلله عقل دارید هوش دارید فکر می کنید حرف ها را می بینید! اما این بار چیزی نگفتند. حتی در ماجرای تهمت زشت رأی دادن ایشان به آقای قالیباف هم چیزی نگفتند. هر چند قبلا بارها شفاف گفته بودند که اعضای نزدیک خانواده شان هم از رأی ایشان خبر ندارد.
#مجلس
https://eitaa.com/yadashthayam
قصور یا تقصیر آقای پزشکیان و مجلس محترم(2)
▪️▪️▪️🔳🔳
5️⃣به گمان حقیر با توجه به موقف کلان اجتماعی که در آن قرار داریم باید بتوانیم کار مقام معظم رهبر عزیزتر از جان را تحلیل کنیم.
ما البته در فضای جهاد تبیین و فهم مرادات ایشان مشکل داریم. یعنی نه قرارگاهی متحد و دارای شاکله و شخصیت داریم. نه فرمانده ارشدی داریم که بشود به آن تکیه کرد. خودمان هم که همۀ قواعد ظهور گیری کلام را کنار می گذاریم و...
✳️اما چاره نداریم. باید حدس بزنیم و به اشتراک بگذاریم و به آن فکر کنیم و مورد نقد قرار دهیم.
6️⃣بنده گمان می کنم با توجه به یک ابَر اتفاق که آقا به آن توجه داده اند باید این مسأله و مسأله های داخلی را تحلیل کنیم. و آن چیزی نیست جز #نظم_نوین_جهانی
7️⃣حقیر در یک سری یادداشت دوران خودمان را شبیه دوران امام صادق علیه السلام تحلیل کردم. که نزدیک #ظهور حق هستیم. و خطرات متعددی ما را احاطه کرده است. خطر مصادرۀ قیام، خطر زودتر به خط زدن، خطر تهمت زدن و نا امید کردن افراد جبهه و... https://eitaa.com/yadashthayam/256
8️⃣در هر صورت با توجه به اتفاقاتی که باید برای آن آماده باشیم، از برخی اتفاقات داخلی باید به سادگی گذشت. اگر یک تصمیم در داخل، یک پیام استحکام و هماهنگی و موضع واحد را به خارج مخابره کند دوستان خوشحال و دشمنان ترسناک خواهند شد و این می ارزد.
9️⃣کلام آخر این که الان خط مقدم جبهه ای که کل امت اسلام و ایران عزیز ما باید متوجه آن باشد، #فلسطین و #غزۀ مظلوم مقتدر است. کلید فرج امت و به بیان دیگر کلید #نظم_نوین_جهانی است.
✅هر تصمیمی چه جنگ چه صلح باید با عقلانیت کامل و هماهنگی رخ بدهد. بر همۀ ما وظیفه است که ذهن های مردم را کاملا با این مسأله عجین کنیم. تا مسأله ای بدیهی و انکار ناشدنی باشد.
🛑از برخی اشتباهات داخلی می شود این گونه گذشت. هر چند بانیان آن اشتباهات اگر قصور یا تقصیری در امتثال دستورات ولی امر داشته باشند، باید در درگاه الهی پاسخگو باشند. ولی حضرت آقا در این موارد حتما ورودی نمی کند و در آتش آن نمی دمد. ما هم باید دقیقا همین مسیر را برویم.
#مجلس
https://eitaa.com/yadashthayam