eitaa logo
یافت آباد نیوز(yaftabadnews@)
1.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.9هزار ویدیو
18 فایل
یافت آباد نیوز کانال خبری،سرگرمی،فرهنگی، اجتماعی و محلی یافت آباد و پل ارتباطی با شهروندان 🍃🍃🍃دعوت به همکاری خبرنگار محلی با شرایط و تفاهم 🍃🍃🍃 ارتباط با ادمین @alinaderi49
مشاهده در ایتا
دانلود
مسجد جامع حسینی شادآباد : 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 راویان کربلا کربلا     در کربلا         میمــــاند ،          اگر زینب نبود. ( شماره چهاردهم ) درگذشت حضرت زینب . همانگونه که درمقاله قبلی بیان شد ، درمورد محل وفات و دفن جناب زینب کبری سه دیدگاه وجوددارد . مصرو دمشق و بقیع درمدینه ، اکنون به هریک از این سه دیدگاه میپردازم . دیدگاه مصر برخی بر این عقیده هستند که حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها در مصر مدفون است. این دیدگاه، ناشی از اشتراک اسم زینب در میان بسیاری از بانوان است و ذهن انسان به‌سرعت، متوجه صاحب آن اسمی می‌شود که کامل‌تر و مشهورتر است. ادله دیدگاه مصر در اینجا شایسته است که منابعی را بررسی کنیم که در مورد اثبات وجود قبر بانو زینب علیهاالسّلام در مصر، به آنها استناد می‌شود. منشاء دیدگاه مصر ریشه در ۲ منبع دارد، ۱. رساله کوچک «اخبار الزینبیات» عُبیدلی نسابه؛ ۲. منابع متعلق به صوفیه و به‌خصوص عبدالوهاب شعرانی. اخبار الزینبیات مهم‌ترین کتابی که مرقد حضرت را در مصر دانسته و دیگران به آن استناد کرده‌اند، رساله کوچکی به نام «اخبار الزینبیات» نوشته عُبیدلی نسابه (۲۷۷- ۲۱۴) است. در این اثر زنان صحابی و زنان اهل بیت که نامشان «زینب» است، معرفی شده‌اند. این رساله قدیمی‌ترین منبعی است که مصر را مکان دفن حضرت زینب «س» ذکر کرده است. «اخبار الزینبیات» رساله کوچکی است که استاد حسن قاسم مصری در بلاد شام به آن دست یافته و با اضافات بسیار، آن را ضمیمه کتاب «سیده زینب» کرده و در سال ١٣٣٣ قمری چاپ کرده است. مهم‌ترین دلیل موافقان دیدگاه مصر ، همین کتاب کوچک «اخبار الزینبیات» عُبیدلی نسابه است؛ و بسیاری از علما، به آن استناد کرده‌اند. در این رساله شش روایت نقل شده که هر یک گویای سفر هجرت‌گونه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به مصر و رحلت و دفن آن بانوی بزرگوار در شهر قاهره است. از این روایات چنین به دست می‌آید که: زینب کبری «س» پس از حادثه کربلا و بازگشت از سفر کوفه و شام، مردم مدینه را به قیام علیه حکومت استبدادی بنی‌امیه دعوت می‌کرد. «عمرو بن سعید اشدق» والی مدینه به یزید نامه نوشت و فعالیت‌ های انقلابی حضرت زینب «س» را به اطلاعش رساند. یزید در پاسخ فرماندارش دستور داد: « أن فَرّق بينها وبينهم». " زینب را جداکن و از مردم فاصله بینداز ". پس به حضرت زینب سلام‌الله‌علیها دستور دادند که از مدینه خارج شود و به هر کجا که می‌خواهد سفر کند. زینب در آغاز نپذیرفت ولی در پی تهدید حکمران مدینه ، بنی‌هاشم به‌ویژه زنان آنان جلسه مشورتی تشکیل دادند تا در این باره تصمیم بگیرند. در این جلسه زینب دختر عقیل خطاب به حضرت زینب «س» دختر عمویش عرض کرد: دخترعموی بزرگوار ! خداوند وعده فرموده که ما را بلند آوازه کند و زمین را از نام ما پر سازد ، مصائب زیادی راتحمل کردی ، اکنون به سرزمین امنی برو . در پی سخن دختر عقیل، حضرت زینب «س» تصمیم گرفت تا مدینه را ترک کند. او مصر را برای هجرت دوباره برگزید و با برادرزادگانش حضرت فاطمه و سکینه؛ دختران امام حسین سلام‌الله‌علیهم در ماه رجب سال ۶١ هجری به سوی مصر رهسپار شد و در اول شعبان سال ۶١ هجری وارد مصر شدند. والی مصر که «مسلمه بن مخلد انصاری» بود، با جمعی از یارانش به استقبال کاروان تازه وارد علویان شتافتند. هنگام ملاقات، اشک‌ها سرازیر شد و ناخودآگاه مجلس عزا برپا گردید: زینب وهمراهان به خانه والی وارد شدند و پس از یازده ماه و پانزده روز  حضرت زینب «س» از دنیا رفت .    و بنا بر وصیتش، در خانه مسلمه محل زندگی‌اش دفن شد. در «اخبار الزینبیات» از رقیه بنت عقبه بن نافع الفهری نقل شده که گفت: هنگامی که زینب دختر علی علیه‌ السّلام پس از مصیبت کربلا به مصر آمد، من در میان استقبال کنندگان بودم. مسلمه بن مخلد و عبدالله بن حارث و ابوعمیره مزنی پیش رفتند. مسلمه تعزیت گفت و آن دو و حاضران گریستند. سپس زینب علیها سلام‌ این آیه را تلاوت فرمود: «هذا ما وعد الرّحمن و صدق المرسلون» آن‌گاه مسلمه حضرت را به خانه‌اش در محله «الحمراء» برد. زینب کبری «س» به مدت ۱۱ ماه و ۱۵ روز در آن‌جا ماند تا این‌که وفات یافت. من در تشییع جنازه حاضر بودم. مسلمه در مسجد جامع بر او نماز خواند و جنازه را به حمراء بازگرداندند و طبق وصیتش در استراحت‌گاه او در همان خانه دفن کردند. دومین دلیل، کشف و شهود صوفیه علاوه بر روایات «اخبار الزینبیات»، مهم‌ترین دلیل دیگر دیدگاه مصر، حکایات صوفیان است که زینبیه قاهره را از آن حضرت زینب «س» می‌دانند.
منابعی که متعلق به صوفیه است؛ مستندات خود را تنها به کشف و شهود مرشد و پیر صوفیه، شیخ علی مجذوب ارجاع می‌دهد؛ همان شخصی که صوفیه در مورد وی ادعا می‌کند که او، قادر به خواندن و نوشتن نبوده است. همچنین بر این باورند که محل کشف و شهود وی، کتاب یا لوحی است که محفوظ از محو و اثبات است، در نتیجه هرگاه شیخ سخنی می‌گفت، حتماً در همان صفحه‌ای که گفته بود، قرار می‌گرفت!! این شخص تنها مصدری است که بر اساس نظریه او، صوفیه معتقداند که شخص دفن‌ شده در قنطرة السباع، بدون شک همان زینب، دختر علی علیه‌السّلام است. تنها شخصی که این نظریه را از شیخ مجذوب نقل کرده است، عبدالوهاب شعرانی (م ٩٧٣ ه.ق) است. در این مورد از شعرانی نقل شده که گفت: «خبر داد مرا سید من «علی خوّاص» که سیده زینب مدفون در قناطر السباع دختر امام علی علیه‌السّلام است و شک نیست که در همین محل مدفون است.» تمام دانشمندان بعد از شعرانی نیز همچون قلیوبی، صبان، عدوی، شبلنجی، شبراوی، رفاعی، ازهری و علامه شیخ جعفر نقدی در کتاب زینب الکبری، از وی در این زمینه پیروی کرده و نظریه فوق را نقل نموده‌اند. رد دیدگاه مصر مصادر و منابعی که قبر حضرت زینب «س» را در مصر ذکر کرده‌اند، دارای ضعف‌ و نارسایی‌ هستند. این ضعف‌ها دیدگاه مصر را با چالش مهمی مواجه ساخته و اعتقاد به وجود بارگاه حضرت زینب «س» در قاهره را متزلزل می‌سازد. مهم‌ترین عیوب و نقایصی که این آثار دارند، عبارتند از: ضعف اخبار الزینبیات ادامه دارد... 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 راویان کربلا کربلا     در کربلا         میمــــاند ،          اگر زینب نبود. ( شماره پانزدهم ) درگذشت حضرت زینب درکجا بوده؟ دیدگاه مصر دربخش قبلی بیان شد که طرفداران نظریه وجود قبر جناب زینب در مصر فقط دو دلیل داشتند ، یکم ، روایت " رقیه بنت عقبه بن نافع الفهری " ، دوم غیبگویی یک صوفی !   بنا براین ، مصادر و منابعی که قبر حضرت زینب «س» را در مصر ذکر کرده‌اند، نظرشان  ضعیف‌ و بسیار نارسا میباشد. زیرا یک روایت نمیتواند در برابر ده ها روایت وسند مخالف، ایستادگی کند. وهمچنین نظر یک صوفی بقول خودش در عالم مکاشفه ! اینهم مردود است و عقلانی نیست . بنابر این، ضعف‌ های موجود در دیدگاه مصر ، این نظر را با چالش مهمی مواجه ساخته و چنان متزلزل میسازد که دیگر این دیدگاه قابل توجه و بررسی نیست . نظر ابن عساکر از سوی دیگر " ابن عساکر " تاریخ نویس بزرگ دمشقی درتاریخ خود دلایلی ارائه میدهد و بنا بر دلایلی که ذکرمیکند باتأکید میگوید ، هیچ یک از فرزندان صلبی و بلا فصل حضرت علی علیه السلام وارد مصر نشدند . انتقال قبر زینب "س" و اما قضیه انتقال قبر زینب کبری «س» و رأس الحسین " ع " در جنگهای صلیبی به مصر . در اینجا به این موضوع برخورد میکنیم که خلفای فاطمیین مصر در دوران جنگهای صلیبی بعنوان اینکه ممکن است مزار حضرت زینب و رأس الحسین به تصرف صلیبیان دراید و به این زیارتگاهها اهانتی بشود،  قبر حضرت زینب را ازشام به مصر منتقل کردند . منظور فاطمیین که شیعه بودند، این بود که به پایتخت تازه تأسیس خود" قاهره " عظمت و اهمیت دهند و همچنین جنبه معنوی به آن ببخشند.  اما هرچند موضوع انتقال صحت دارد ولی آیا آنچه که انتقال یافته ، واقعا قبر حضرت زینب بوده است ؟! بالاخره پس ، بارگاه زینبیه مصر متعلق به کیست؟! پس در اینجا این سؤال پیش میآید که زینبیه مصر که دارای عمارت و گنبد وبارگاه هست و مورد احترام وعلاقه مردم وزیارتگاه آنانست ، متعلق به کیست ؟! نتیجه تحقیقات طبق تحقیقات گسترده و جامعی که توسط محقق برجسته جناب حجه الاسلام استاد مهدی پیشوایی « رحمة الله علیه» صورت گرفته و درکتابش به نام " شام، سرزمین خاطره ها" ارائه شده است. و این کتاب توسط دفتر آموزش وتبلیغات حج وزیارت در دهه شصت چاپ گردیده است. مرحوم پیشوائی نوشته است که مجموعا نه نفر زینب نام در سرزمین مصر مدفون هستند که همگی از اهلبیت وعلوی هستند .   مشهور ترینشان که دارای بارگاه و مورد احترام وتوجه همگان است و قبرش مزار مردم مصر است ، بانویی بزرگوار بنام زینب دختر عبدالله متوج است که به چهار واسطه از فرزندان امام زین العابدین علیه السلام است . ادامه دارد... 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 راویان کربلا کربلا     در کربلا         میمــــاند ،          اگر زینب نبود. ( شماره شانزدهم ) درگذشت حضرت زینب درکجا بوده؟ درخصوص بودن محل دفن آن حضرت در مصر مورد بررسی قرارگرفت و با نقصانی که توضیح دادم، رد شد. زینبـــیه دمشــق در کشور سوریه، حرم حضرت زینب (س) در جنوب دمشق در سوریه، مشهورترین مکانی که به‌عنوان مدفن حضرت زینب (س) دختر امام علی(ع)، مطرح شده است.  این محل بعنوان مهمترین  زیارتگاه‎های شیعیان به شمار می‎رود. منطقه‎ای که حرم حضرت زینب (س) در آن قرار دارد شهرک « السیدة زینب » گفته می‎شود و در نزد ایرانیان به « زینبیه » مشهور است. حرم حضرت زینب(س) در طول تاریخ بارهامورد بازسازی و توسعه قرار گرفته است.  عمده سیره نویسان وتاریخ نگاران، مرقد آن بانوی بزرگ را « قاهره » و « شام » گفته اند.  « حسنین سابقی » در کتاب «مرقد عقیله زینب» و برخی دیگر نوشته اند که مرقد حضرت در شام و دمشق قرار دارد.  برخی دیگر از نویسندگان مانند دکتر شهیدی در کتاب « زندگانی فاطمه زهرا (س)» مرقد حضرت زینب «س» آن بزرگ بانوی اسلام را به صورت مردّد بین مدینه ، شام و مصر مطرح کرده اند. داستان عزیمت به شام  اما آنان که گفته اند مقبره حضرت زینب در شام است، ضمن نقل این داستان که حاکم مدینه در پی اخراج و تبعید حضرت زینب بر آمد و سرانجام حضرت زینب «س» به شام رفت، به نقل دیگری پرداختند و آن این است : موقعی که واقعه « حره » و غارت و کشتار مردم مدینه در سال ۶۲ هجری توسط یزیدیان رخ داد، عبدالله بن جعفر برای این که ناراحتی همسرش زینب تجدید نشود و قدری غم و اندوه او کاسته شود، افزون بر این، مرض وبا و طاعون در مدینه شایع شده بود و برای در امان ماندن از آن ، به همراه حضرت زینب به سوی مزرعه ای در شام رفتند و در آن جا اقامت گزیدند تا این که حضرت زینب «س» مریض شد و در آن دیار از دنیا رفت. دکتر سید جعفر شهیدی، نویسنده و محقق، در این باره می‌نویسد: «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب علیهاالسلام پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. اما؟! در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیل‌ هایی آورده اند. این زیارتگاه‌ها (شام و مصر) از مصادیق بیوت وخانه هائی است که نام خدا در آنها به بزرگی یاد می‌شود و دوستداران اهل بیت «ع» با خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان می‌دارند و با پیغمبر «ص» خود و خانواده او تجدید عهد می‌کنند». سؤالات بی جواب ! دراینجا این سؤال مطرح میشود که عبدالله جعفر شوهر زینب «س» به چه مناسبت در حومه دمشق مزرعه داشت ؟ در هیچ کتابی و هیچ منبعی این موضوع مطرح نشده ،بنابر این، مطرود و ناصحیح است و جز شایعه چیز دیگری نیست. سؤال بعدی اینکه چگونه حضرت زینب «س» حاضرشد به شهری که پایتخت یزید است سفر و در انجا اقامت کند ؟! شهری که انواع ناراحتی ورنجها را در آن دیده است ؟! خروج ازمدینه علاوه بر اینها هیچ تاریخ نویسی و در هیچ کتابی از خروج حضرت زینب «س» از مدینه گزارشی نداده است !. درخواست از آیت الله فهری نویسنده مقاله در دهه شصت، شبی با جمعی در دمشق  در منزل آیت الله فهری نماینده حضرت امام «ره» در سوریه و لبنان وامام جمعه دمشق بودیم ، آن شب بطور مفصل درخصوص محل دفن ومزار حضرت زینب ، بحث و گفتگو شد و اقوال مختلف مورد بررسی و نظر قرارگرفت. سرانجام " نگارنده " از ایشان درخواست کردیم کتابی تحقیقی در رابطه با اماکن زیارتی دمشق و شامات بنگارند . ایشان با بزرگواری پذیرفتند و بعدا توسط ایشان کتابی تهیه و چاپ شد بنام " مراقد اهلبیت درشام " در این کتاب . . . . ادامه دارد... 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غرور انگیز اینکه شیعیان بومی زیادی را در تایلند دیدم که به عشق انقلاب اسلامی و علاقه به ایران سعی می‌کنند فارسی یاد بگیرند. برخی از آن‌ها حتی به فارسی مداحی هم می‌کنند. "میثم مطیعی " 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
⚜️«آغاز امامت امیرمومنان علی علیه‌السلام» 🔆به اعتقاد شیعه، على بن ابى طالب (علیه‌السلام) جانشین بلافصل پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و نخستین امام امت اسلامى پس از رسول خدا است. 🔸دلایل امامت و خلافت امام علی (علیه‌السلام)به شرح ذیل است: ✓دلایل قرآنی : آیه ولایت آیه إکمال دین آیه تبلیغ آیه اولوا الأرحام آیه «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسئُولُون» آیه «إِنّما أَنْتَ مُنْذِر وَ لِکلِّ قَومٍ هادٍ» ✓دلایل روایی مهمترین روایاتی که بر امامت و خلافت حضرت على علیه السلام دلالت دارند عبارتند از: حدیث غدیر حدیث منزلت و نصوص دیگر بر امامت امیرمومنان على(علیه‌السلام) 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
- محصولات ارگانیک و سالم سلام... اکبری هستم. 🔅انواع مربا های خانگی مانند زردآلو، آلبالو ،گل محمدی، کدو حلوایی..‌. 🔅انواع شربت ها مانند سکنجبین، گلاب و زعفران، آلبالو ، زرد آلو ، به... 🔅سبزی های کوهی و دارویی مانند چای کوهی، کاکوتی، پونه ، ختمی ، سیم اوتی ... 🔅تافل خرما 🔅انواع لواشک های ترش و شیرین 🔅خرمای مغز دار با روکش کاکائو 💢سفارش انواع مربا و شربت پذیرفته میشود. برای سفارش به آیدی زیر پیام دهید‌. @Rogi45 خوشحال میشم یه سر به کانال منم بزنید. https://eitaa.com/gerdoo_salamat2 https://eitaa.com/gerdoo_salamat2
صلوات هم مداد است✏️ و هم پاک کن یعنی هم حسنه مینویسدو هم گناه را پاک می کند عصرتون معطر به عطر خوش صلوات بر حضرت محمد وآل محمد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا کابین آسانسور سقوط می‌کند؟ 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این ترفند ها به دردت میخوره✨ 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴
🤼‍♂علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان به نشان طلا دست یافت 🍃یافت آباد محله نشاط و امید @yaftabadnews 🏴