آیا باز هم بداخلاقی اتفاق افتاده؟
تا الان که دو روز گذشته، این حضرات به اصطلاح عدالتخواه ساکت بودن، ای کاش خودشون رو ملزم به پاسخگویی به محمدعلی رضاپور و بعضی از مخاطبین خودشون می دیدن و فقط ادعا نمی کردن (نقدی که کردم مثل نقادی های خودشون بود البته کمی با تخریب کمتر و بدون بداخلاقی)
@yaftehayeman
بحرانی که از آغاز دهه ی هشتاد بر آمریکا و اروپا وارد آمد
آمار، قابل توجه است...
#روایت_تفکر_فرهنگ_و_تمدن_ازآغازتاکنون
@yaftehayeman
بلایی که مدرنیته بر سر زن و خانواده آورد
#روایت_تفکر_فرهنگ_و_تمدن_ازآغازتاکنون
@yaftehayeman
خطبه 154
و بدان كه هر ظاهرى باطنى متناسب با خود دارد، آنچه ظاهرش پاكيزه، باطن آن نيز پاك و پاكيزه است، و آنچه ظاهرش پليد، باطن آن نيز پليد است
و پيامبر راستگو صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فرمود: همانا خداوند بندهاى را دوست دارد امّا كردار او را دشمن، و كردار بندهاى را دوست مىدارد امّا شخص او را ناخوش.
#نهج_البلاغه
@yaftehayeman
خطبه 156
... اگر از من پيروى كنيد، به خواست خدا شما را به راه بهشت خواهم برد، هر چند سخت و دشوار و پر از تلخىها باشد.
#نهج_البلاغه
@yaftehayeman
خطبه 158
... پس از تسلّط فرزندان اميّه، خانهاى در شهر يا خيمهاى در بيابان باقى نمىماند جز آن كه ستمگران بنى اميّه، اندوه و غم را بدانجا مىكشانند، و بلا و كينه توزى را در همه جا مطرح مىكنند.
... امّا به زودى خداوند از ستمگران بنى اميّه انتقام مىگيرد، خوردنى را به خوردنى، و نوشيدنى را به نوشيدنى، خوردنى تلختر از گياه «علقم»، و نوشيدنى تلخ و جانگدازتر از شيره درخت «صبر».
خداوند از درون ترس و وحشت، و از بيرون، شمشير را بر آنها مسلّط خواهد كرد كه آنان مركبهاى عصيان و نافرمانى و شتران بار كش گناهانند.
من پياپى سوگند مىخورم كه پس از من بنى اميّه خلافت را چونان خلط سينه بيرون مىاندازند، و پس از آن ديگر، تا شب و روز از پى هم در گردش است مزه حكومت را براى بار ديگر نخواهند چشيد.
پ ن1: بنى اميّه تا سال 132 هجرى حكومت كردند، كه آخرين آنها «مروان حمار» به دست ابومسلم خراسانى و «احمد سفاح» نابود و دودمانشان بر باد رفت، آنگاه بنى العباس قدرت را به دست گرفتند، كه سفّاح تنها در يك مرحله، هفتاد هزار نفر از رجال و بزرگان بنى اميّه را قتل عام كرد.
پ ن2: نخستین خلیفه عباسی، ابو العباس سفاح بود.سفاح به معنای کسی است که خون فراوان می ریزد...نخستین اقدام سفاح و دستگاه عباسی، برافکندن ریشه امویان بود.تقریبا هر اموی که شناخته شده بود، به قتل رسید.عباسیان، قبرهای امویان را در شام شکافتند و جنازه های آنها را به آتش کشیدند.تنها قبری که استثنا شد، قبر عمر بن عبدالعزیز بود.داود بن علی عباسی، در حجاز اعلام بخشش کرد و پس از آن که امویان از پنهانگاه ها بیرون شدند، آنها را کشت .زمانی که سفاح کوشید تا امویانی را که در عراق به وی پناه آورده بودند ببخشد، شاعری وی را به خاطر بخشش امویان ملامت کرد و پس از شعر او بار دیگر امویان پناهنده به قتل رسیدند.
در برخی از مناطق شامات، بارها بقایای امویان و یا فرماندهان آنها سر به شورش برداشتند، اما با شدت هر چه تمام تر سرکوب شدند.سخت گیری بر ضد امویان تا آن اندازه بود که آنها، به سرعت شامات را رها کرده به شمال افریقا در دورترین نقاط گریختند و در اندلس دولت اموی را بنیاد گذاشتند.(https://hawzah.net/fa/Article/View/5441/%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%AD-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%81%D9%87-%22132-136%22)
#نهج_البلاغه
@yaftehayeman
خطبه 162 (در سال 37 هجرى در صفّين، شخصى از طايفه بنى اسد پرسيد: چگونه شما را از مقام امامت كه سزاوارتر از همه بوديد كنار زدند؟ فرمود:)
... آن ظلم و خود كامگى كه نسبت به خلافت بر ما تحميل شد، در حالى كه ما را نسب برتر و پيوند خويشاوندى با رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم استوارتر بود، جز خودخواهى و انحصار طلبى چيز ديگرى نبود كه: گروهى بخيلانه به كرسى خلافت چسبيدند، و گروهى سخاوتمندانه از آن دست كشيدند، داور خداست، و بازگشت همه ما به روز قيامت است.
#نهج_البلاغه
@yaftehayeman
خطبه 164
برترين بندگان خدا در پيشگاه او رهبر عادل است كه خود هدايت شده و ديگران را هدايت مىكند، سنّت شناخته شده را بر پا دارد، و بدعت ناشناخته را بميراند. سنّتها روشن و نشانههايش آشكار است، بدعتها آشكار و نشانههاى آن بر پاست، و بدترين مردم نزد خدا، رهبر ستمگرى است كه خود گمراه و مايه گمراهى ديگران است، كه سنّت پذيرفته را بميراند، و بدعت ترك شده را زنده گرداند.
من از پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم شنيدم كه گفت:
«روز قيامت رهبر ستمگر را بياورند كه نه ياورى دارد و نه كسى از او پوزش خواهى مىكند، پس او را در آتش جهنم افكنند، و در آن چنان مىچرخد كه سنگ آسياب، تا به قعر دوزخ رسيده به زنجير كشيده شود»
#نهج_البلاغه
@yaftehayeman
خطبه 168 (پس از بيعت مردم با امام عليه السّلام در سال 35 هجرى گروهى از صحابه گفتند اى كاش شورشيان بر ضد عثمان را كيفر مىدادى؟ پاسخ فرمود)
اى برادران! از آنچه شما مىدانيد بى اطلاع نيستم، امّا قدرت اجراى آن را چگونه به دست آورم؟
آنان با ساز و برگ و نيرو به راه افتادند، بر ما تسلّط دارند و ما بر آنها قدرتى نداريم! هم اكنون بردگان شما با آنها مىجوشند، و باديه نشينان اطراف شما به آنها پيوستهاند.
آنها در ميان شما زندگى مىكنند، و هر مشكلى را كه بخواهند بر شما تحميل مىكنند.
آيا براى خواستههاى خود تواناييد؟
كارى كه پيش آمده از جاهليّت است، شورشيان يار و ياور دارند، اگر براى كيفر دادنشان حركتى آغاز شود، مردم به چند دسته تقسيم مىشوند: گروهى خواستههاى شما را دارند، و عدّهاى بر خلاف شما فكر مىكنند، و گروهى نه اين را مىپسندند و نه آن را. پس صبر كنيد تا مردم آرام شوند، و دلهاى مضطرب در جاى خود قرار گيرد، و حقوق از دست رفته با مدارا گرفته شود. اكنون مرا آسوده گذاريد، و در انتظار فرمان من باشيد
كارى نكنيد كه قدرت ما را تضعيف كند، و اقتدار امّت ما را متزلزل سازد و سستى و زبونى به بار آورد، اين جريان سياسى را تا مىتوانم مهار مىكنم، امّا اگر راه چارهاى نيابم با آنان مىجنگم (كه سر انجام درمان، داغ كردن است).
#نهج_البلاغه
پ ن: این پاسخ امام در علت عدم محاکمه ی قاتلان عثمان را ببینید (عدم محاکمه ی قاتلان عثمان، چیزی بود که باعث دو جنگ جمل و صفین شد و جنگ نهروان هم از دل جنگ صفین بیرون آمد.) به نظر شما اگر امروز این پاسخ داده می شد، اینستابازها، چه استوری ها می زدند؟ قضاوت با شما.
@yaftehayeman