این داستان ، نمونه و مشابه ای در تاریخ قدیم یهود دارد به نام 👈حادثه ماسادا👉
انقلابیون یهود در سال 71 میلادی علیه رومیان قیام کردند و بعد به قلعه ماسادا متواری شدند
اسکندر در سال 73 به اونها حمله کرد واونهارو تحت محاصره دراورد و درنهایت همه مردان رو از دم تیغ گذراند
اون دسته از بازماندگان حادثه که موفق به فرار شدند به طرف جنوب و به نقلی یثرب مهاجرت کردند
نکته قابل توجه در این داستان مشابهت تعداد کشتگان حادثه ماسادا با داستان بنی قریظه است که در این واقعه 850 نفر از یهودیان در مقابل زنان و فرزندانشان گردن زده میشوند
شباهت دیگه این داستان پیشنهاد مشابه 👈الیعازر بزرگ طایفه یهودیان روم به هنگام محاصره با پیشنهاد کعب بن اسد رییس قبیله بنی قریظه است👉
پیشنهاد کعب بن اسد:
_فرزندان و زنان خود را بکشیم و با شمشیر به مصاف آنها برویم که در نبرد اگر کشته شویم بیمناک زنان و فرزندانمان نباشیم و اگر پیروز شدیم زن و فرزند می یابیم! این پیشنهاد هم از جانب هم کیشان او پذیرفته نشد.
که خب الیعازر هم درست مثل اونچه در میان بنی قریظه مطرح میشه پیشنهاد کرد که زنان و کودکان خود را بکشند تا بدون دغدغه به نبرد بپردازند!
ضمن اینکه این بخش از تورات رو هم در پرانتز مد نظر داشته باشید 👇🏼
«هنگامی که به قصد نبرد آهنگ شهری نمودی، نخست آنها را به صلح دعوت نما، و اگر آنها از در جنگ وارد شدند، شهر را محاصره کن و همینکه بر شهر مسلط گشتی همه مردان را از دم تیغ بگذران ولی زنها و کودکان و حیوانات و هر چه در شهر موجود است، همه را برای خود به عنوان غنیمت بردار» . (تورات، سفر تثنیه، فصل .20)
از کلیه این اسناد تاریخی و تناقضات موجود در داستان به چه نتیجه ای می رسیم؟؟؟
نتیجه این داستان به این شکل و جزییاتی که در تاریخ ثبت شده افسانه ای برگرفته از حادثه ماسادا، ساخته و پرداخته ذهن خیال پرور نوادگان یهودیان بازمانده از حادثه ماسادا بوده
ویه همچین اتفاقی با این تعداد کشته در اسلام اتفاق نیفتاده
یادتون باشه پیامبر ما در جنگ بدر فرمودن از اسرا هرکس به مسلمانان سواد خواندن و نوشتن یاد بده آزاده
حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب بر کشته شده های جنگ جمل گریست
اوج انسانیت در رفتار ائمه اطهار علیهما سلام موج میزنه
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خدا لعنت کنه کذابین رو که فقط دنبال دروغ بستن به اهل البیت هستن
ولی یادتون باشه دست شیعه در جواب دادن به این شبهات پوچ همیشه پر از مدرک و سنده
ببخشید وقت گروه رو گرفتم
یاعلی مدد🌹
بغض علی جهنم و حبش جنان ماست
این شیعه زادگی شرف خاندان ماست
ما عاشق علی شدیم و بدون شک
این هم ز پاک دامنی مادران ماست
کانال پژوهشی یهودشناسی
📚🔍📚🔍📚 ⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی قسمت هفدهم 📝بررسی احادیث یمانی 💠یکی از نشانه های حتمی ظهور آقا امام
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت هجدهم
📝بررسی احادیث یمانی
⌛️زمان قیام یمانی کی هست؟
👈تعیین زمان دقیق قیام برای یمانی مشکل است، چون قیام یمانی همزمان با ظهور حضرت (عج) است. اگر ما بگوییم قیام یمانی در فلان سال است پس ظهور حضرت را هم می توانیم بگوییم.
📜اما روایت های متعددی با پیوستگی قیام یمانی و سفیانی روایت دارند. از جمله در حدیثی معتبر از امام صادق (ع) در کتاب ″الغیبة نعمانی،ص316″ می فرمایند: یمانی و سفیانی مانند دو اسب مسابقه اند یعنی همزمان در کنار هم هستند.
👌اینقدر این قضیه همزمان بودند قیام یمانی و سفیانی مُسلم است که در زمان امام صادق (ع) یک کسی ادعا کرد سفیانی است و خروج کرده. آقا گفت کی و چگونه سفیانی قیام کرده⁉️ در حالی که کسی که چشم او را از کاسه در می آورد (همان یمانی) هنوز از صنعا خروج نکرده است.
🔰پس قیام یمانی و قیام سفیانی، از نشانه های معتبر است و از علامت های ظهور است که همزمان هستند.
🔆همچنین در یک روایتی از
آقا رسول الله (ص) در کتاب ″الفتن، ص237″ آمده که قحطانی بدون مهدی نخواهد بود. و همزمانی قیام یمانی و امام زمان (عج) را هم اشاره می کنند..
📖در روایت معتبری هم از امام صادق (ع) در کتاب ″الغیبة شیخ طوسی، ص446″ آمده است که؛ خروج سه نفر خراسانی، سفیانی، یمانی در سال و ماه و روز واحد خواهد بود. که این روایت، روایتی است که منبعی قوی دارد.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۱۸
#بررسی_روایات_یمانی
📚🔍📚🔍📚
⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی
قسمت نوزدهم
📝بررسی احادیث یمانی
💠مکان قیام یمانی؛ روایت های متعددی مکان قیام یمانی و محل پیدایش جنبش آن را یمن دانسته اند.
📕حدیثی از امام باقر (ع) در کتاب ″کمال الدین، ص331″ آمده که خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن است و ... (ادامه حدیث). حدود 6 - 7 حدیث داریم که محل قیام یمانی را یمن می داند و اینکه واقعا خودش یمنی باشد یا نه جای بحث دارد⁉️ ولی محل قیامش یقینا یمن خواهد بود.
🔰راجع به یمانی، روایتی در کتاب الغیبة نعمانی است که می گوید هر گاه یمانی قیام کرد به او بپیوندید، به یاری او بشتابید و جزو لشکرش بشوید، در هنگام خروج یمانی خرید و فروش اسلحه حرام است و...
⚠️این حدیث از لحاظ سندیت ضعیف است و هیچ مرجع تقلیدی حکم نداده که در زمان قیام یمانی خرید و فروش اسلحه حرام باشد و روایات معتبری هم نداریم که بگوید یمانی قیام کرد حتما بروید جزو یارانش بشوید، نه وظیفه ما حمایت معنوی از یمانی است. مثلا همین طور که الان از انصارالله حمایت می کنیم، نه اینکه یمانی قیام کرد برویم جزو لشکرش، نه چنین وظیفه ای برای شیعیان ذکر نشده.
👈یمانی از اطرافیان و هم وطنی هایش حتما لشکری دارد و کمکش می کنند، نیازی نیست که ما از این جا برویم و کمکش بکنیم چنین روایت معتبری نداریم. خود آیت الله طبسی هم این مطلب را تأیید کردند. پس وظیفه ی ما در مورد یمانی حمایت مادی و معنوی است.
📜مطلب یاد شده فقط در یک روایت ″الغیبة نعمانی، ص262″ آمده است و روایت خبر واحد بوده و به همین دلیل نمیتوانیم خیلی به این روایت استناد بکنیم.❌ در رابطه با یمانی احادیث دیگری هم داریم که همان بحث حمایت مادی و معنوی است. پیوستن به یمانی وظیفه ی همه ی ما نیست، بلکه این مسئوليت وظیفه ی کسانی است که در آن مناطقی که یمانی قیام می کند، در آن منطقه حضور داشته باشند.
🔹در رابطه با سرانجام یمانی که آیا قبل از ظهور شهید می شود، یا به محضر امام زمان (عج) می رسد⁉️ در این زمینه روایت معتبری نداریم، و سیر حرکت یمانی هم به طور خیلی دقیق در روایات ما نیامده و در بعضی روایت های اهل سنت آمده که به معصوم نمی رسد و چون به معصوم نمی رسد، نمی توان خیلی این روایات را مورد اهمیت قرار بدهیم.
📑روایاتی که در این زمینه وجود دارد ضعیف است، در کتاب الفتن ابن حماد است و یا بعضی از روایات ها سند ضعیف دارند، به همین دلیل نمی توانیم در رابطه با سیر حرکتی یمانی که دقیقا از کجا شروع و به کجا ختم می شود اظهار نظر کنیم.
💢در رابطه با یمانی می توانیم این مطالب را قبول کنیم که👇
👈یمانی قیامش حتمی است.
👈از یاران امام زمان (عج) خواهد بود.
👈قیامش از یمن خواهد بود.
👈اسمش مشخص نیست و در روایات بیشتر یمانی گفته شده است.
⚠️و اینکه دقیقا شهید می شود یا نه و سیر حرکتی اش کجا است این ها را نمی توانیم از روایات استنباط کنیم.
💥یمانی 2 ویژگی مهم دارد👇
1⃣-قیامش از سرزمین یمن است، و نه از بصره عراق که این احمد الحسن ادعا می کند که من یمانی هستم.
2⃣-جنبش یمانی همزمان است با جنبش سفیانی، یعنی اگر کسی الان بیاید بگوید یمانی هستم دروغ می گوید چون سفیانی هنوز خروج نکرده است.
🌀این دو دلیل، دلیل بسیار راهگشایی است برای اینکه یمانی واقعی را از یمانی های دروغین تشخیص بدهیم.
🎤استاد عبادی
#حدیث_شناسی_مهدوی ۱۹
#بررسی_روایات_یمانی
✡ ماکس مولر و انجمن تئوسوفی
1⃣ پیوندهای #انجمن_تئوسوفی با کانونهای قدرتمند زرسالار غرب را از همان آغاز میتوان ردیابی کرد. قطعاً این فرقه بدون پشتوانهی عظیم مالی و سیاسی نمیتوانست به جایگاهی چنین تأثیرگذار دست یابد.
2⃣ #فریدریش_ماکس_مولر که مشاور و راهنمای فکری #کلنل_الکات بود، بهعنوان برجستهترین شخصیت آکادمیک حامی و مبلّغ #تئوسوفیسم شناخته میشود.
3⃣ اگر، آنگونه که الکات و بلاواتسکی و بزانت مدعی هستند، و تئوسوفیستها باور دارند، که تعالیم و دستورات خود را از #استاد_غیبی میگرفتند، «استاد» بلاواتسکی باید ماکس مولر باشد؛ و تنها «استادی» چون ماکس مولر است که میتواند از «عالم غیب» کتابی حجیم و سنگین چون «آموزه سرّی» را به بلاواتسکی دیکته کند!
4⃣ #ماکس_مولر عضو شورای مشاوران خصوصی ملکه ویکتوریا بود. #جیوانجی_مودی، فراماسون نامدار پارسی هند، ماکس مولر را برجستهترین محقق سده نوزدهم در زمینه ادیان، ادبیات، اسطورهها و فولکلور باستانی شرق میداند.
5⃣ ماکس مولر بنیانگذار #آریاییگرایی است، زیرا نخستین کسی است که اقوام سلتی، ژرمن، اسلاو، یونانی، ایتالیایی، ایرانی و هندی را در یک گروهبندی نژادی جای داد و آنها را از اقوام #تورانی که در سده نوزدهم به اقوام ترک اطلاق میشد، و #سامی متمایز کرد و #آریایی نامید!
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله (پیرامون تئوسوفیسم و شخصیت کلنل الکات و مادام بلاواتسکی و...) بههمراه مستندات:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/false-mysticism/9042
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ تئوری آریاییها توسط چه کسانی و در چه زمانی مطرح شد؟
1️⃣ این مفهوم #آریایی را اولین بار یک #یهودی به نام #ماکس_مولر که همکار کمپانی هند شرقی و مشاور ملکه ویکتوریا است، در کتابی مطرح میکند.
2️⃣ در کنارش #یهودی دیگری با نام #جیمز_دارمستتر در کتاب مطالعات ایرانی حدود ١٨٨٣ مفهوم قوم آریاییها یا #نژاد_آریایی را مطرح میکند.
3️⃣ تئوری #آریایی در دنیا یک تئوری تقریباً منقرض شدهاست. حال چرا ظهور میکند؟
4️⃣ این تئوری قبل از این تاریخ، در خودِ غرب مطرح نبوده است. این نظر را بعداً میسازند، و بعد که ساخته میشود برای آن دنبال شواهد میگردند.
5️⃣ برای این کار، در #کتیبهها دست میبرند. #تحریف میکنند، عباراتی اضافه میکنند، در #ترجمهها به وفور دست بردهاند، آنها را جابهجا میکنند. این حرفِ خود غربیهاست.
6️⃣ چون جریانی در غرب مخالف اینهاست، و آنها هستند که افشا میکنند. کسانی مثل خانم کومری، نیبرگ سوئدی، اشمیت، نانسیدمان. این تئوریها را زیر سوال میبرند. و معتقدند که تئوری #آریامحوری قابل اثبات نیست.
7️⃣ آقای #شاهپور_رواسانی در کتاب «اتحادیهی مردم شرق» میگوید سه عکس از #پاسارگاد گرفته میشود، در یک عکس کتیبه وجود دارد و در دو تا عکس دیگر کتیبه نیست!
8️⃣ نمونهی دیگرش همین پاسارگاد است که میگویند قبر کوروش است. آنجا کالبد شکافی شده، استخوان دو تا زن بیرون آمده است. در آنجا اصلاً کوروشی وجود ندارد!
9️⃣ هدفچیست؟ تجزیهی خاورمیانه؛ یعنی جهان اسلام از نظر فرهنگی تجزیه بشود. و ما برگردیم به ریشهها و هویتهای تقلبی که برای ما ساختهاند. میخواهند #هویت_اسلامی پاک شود. هدف فقط این است. و بعد با نظریه آریامحوری بین ما و #اسرائیل، بین ما و غرب رابطه برقرار کنند.
✍ استاد شهریار زرشناس
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/3857
✅ اندیشکده مطالعات یهود