eitaa logo
کانال پژوهشی یهودشناسی
419 دنبال‌کننده
405 عکس
245 ویدیو
12 فایل
کانالهای پژوهشی یهود شناسی مروری موشکافانه بر فرقه های شیطانی مرتبط با صهیونیسم ما را دنبال کنید 👇 Telegram http://t.me/yahood_Zionism 👇eitaa http://eitaa.com/yahood_zionism
مشاهده در ایتا
دانلود
تاکید می کنم که این فرقه بیش از دوسده در عثمانی فعالیت پنهان کرد در مراکز مهم قدرت عثمانی نمود و تلاش این فرقه سهم بزرگ در فروپاشی عثمانی داشت فرقه دوم تنها به عثمانی محدود نبود شاخه‌ای از آن را در شرق اروپا و آنها که چون دونمه های عثمانی مناسک پنهان جنسی از آداب درونی شان بود این فرقه نام گرفت و حتی به درون جامعه کشیشان مسیحی و اشرافیت کرد امروزه بسیاری از آن شرق اروپا و اتریش به آمریکای شمالی مهاجرت کردند به نوشته جودائیکا که فرقه دوم علاوه بر عثمانی از سده هجدهم میلادی در یمن ایران و شمال آفریقا نیز گسترش یافت جودائیکا در جای دیگر ترکیه ایتالیا لهستان مراکش و کردستان را از مراکز حضور فعلی این فرقه معرفی می‌کند. از: ۲/۷
آشنایی با پدیده یهودیت مخفی واجد اهمیت فراوان در تبیین برخی تحولات تاریخ معاصر ایران است برای شناخت این پدیده سال‌ها کوشیده‌ام دریافتم که یهودیان مخفی در بسیاری از نقاط ایران فعالیت داشته و ریشه دوانیده اند ولی در تنها مکانی که این پدیده با نام رسمی فرقه شعبه یا شاخه پدید آورده است گورستان و خرابه‌های ای در دماوند گواه بر قدمت استقرار یهودیان در این شهر است در سده هفدهم مورخ یهودی ایرانی از یهودیان دماوند به عنوان یکی از ۱۸ جامعه یهودی یاد کرد که در جستجوی نسخ بودند و قربانی موج به گروش اجباری به اسلام شدند تبلیغات فرقه شاپتای دنمه در ایران با نام در پیوند است. از: ۲/۷
در ایران یهودیت مخفی با پدیده‌های مشابه و خویشاوند به نام مخفی پیوند خورده است $نادر_سعیدی استاد دانشگاه از بهاییانی است که کوشیده تحقیقات من در این زمینه را تخطئه کند و تمایزی را که میان پیروان معمولی فرقه بهایی و بهائیان مخفی قائل هستند و عمده نادیده بگیرد سعیدی به نظرات من پرداخته ولی مثله شده و ابتر. بر دو گروه فرقه یهودیان و بهاییان و مخفی به همراه گروه های دیگر همچون وابستگان به سرویس‌های اطلاعاتی فعال در ایران به ویژه سرویس اطلاعاتی اسرائیل موساد نام نهان پیشگان نهاده‌ام دلیل اهمیت این پدیده و جایگاه مردم و بغرنج آن در تحولات امروز ایران در آینده درباره ایشان بیشتر سخن گفته و خواهم کوشید یادداشت های مستقلی درباره خاستگاه و مجاری متنوع نهان پیشگان در ایران عرضه کنم این به نظام جمهوری اسلامی ایران منحصر نیست و سازمان های مخالف با این نظام در خارج از کشور را نیز در بر می گیرد. از: ۲/۷
‍ دستور و به عنوان مامور اطلاعاتی او به اسلامبول رفت مسلمان شد و به عنوان معلم زبان های اروپایی محافل دولتمردان عثمانی راه یافت به زودی یکی از محارم دولتمرد و و بنیانگذار تنظیمات و منشی خصوصی شد و همزمان در حوزه علمیه اسلامبول به تحصیل علوم اسلامی پرداخت و در این زمینه به مدارج عالی رسید آشنایی او با آداب و آیین اسلامی و نیز زبانهای ترکی و عربی و فارسی تا بدان حد بود که کسی نمی‌توانست اصالت یهودی اروپایی او را دریابد در مارس ۱۸۶۲ به بغداد رفت و به کسوت درویش درآمد و با نام به همراه یک کاروان زائر وارد ایران شد این سفر در اوج فعالیت در ایران است در سال ۱۸۶۴ از مسیر ترکستان و ارمنستان به اسلامبول بازگشت و در همین سال سفرنامه خود را در لندن منتشر کرد ‌ می نویسد: انگلیسی‌ها به دلیل ستیز با روسیه بر سر کنترل آسیای میانه به مشاهدات در این سرزمین علاقه‌مند بودند و او که دارای تمایلات انگلیسی بود ثابت کرد که منبع اطلاعاتی با ارزشی برای آنان است وامبری در سال ۱۸۶۵ به انگلستان رفت و ظاهراً مسیحی پروتستان شد و سپس به عنوان استاد زبان های شرقی در دانشگاه منصوب شد و به نگارش کتاب‌های متعدد درباره مشرق زمین پرداخت نوشته ویگو در وامبری مشاور دولت بریتانیا در مسائل هندی و آسیایی بود و با بسیاری از نخبگان جامعه اشرافی بریتانیا مانند از دوره ولیعهدی او رابطه داشت هرچند وامبری خود را یک اندیشمند ناوابسته می‌خواند معهذا از حامیان بود که در آن زمان در مراحل اولیه پیدایش خود قرار بود او در سال ۱۹۰۱ را به معرفی کرد و پس از مرگ هرتزل جانشین او به مشاوره با وامبری در امور مربوط به صهیونیسم ادامه داد. از: ۲/۷
‍ در ۱۶ ژوئن ۱۹۴۰ برای اولین بار با وامبری ۶۸ ساله دیدار کرد در یادداشت‌های روزانه‌اش نوشت من در این فاصله با یکی از انسانها دیدار کردم یک یهودی مجار ۷۰ ساله که نمی شود فهمید ترک است یا انگلیسی کتاب هایش را به زبان آلمانی نوشته به ۱۲ زبان تکلم می کند و بر آنها به یکسان تسلط کامل دارد او در زمینه ۵ دین در دانشگاه تدریس می کند و از این میان در دو دین در مقام رهبر روحانی فعالیت داشته است آشنایی نزدیک او با این ادیان طبعاً او را به کشانیده است او برای من صد و یک داستان از مشرق زمین و از آشنایی هایش با سلطان عثمانی گفت او به من گفت عثمانی و انگلیس بوده و استادی او در دانشگاه مجارستان تنها پوششی است برای استفاده از آن او به من گفت من پول نمی‌خواهم من یک مرد ثروتمند هستم و نمی‌توانم کباب طلا بخورم اگر به تو کمک می کنم فقط به خاطر آرمان است او برای من از سرگذشت هایش گفت او را مامور اطلاعاتی دولت انگلیس می کند در ۲۲ سالگی وارد قسطنطنیه( استانبول ) می شود و خود را مسلمان و ترک می نمایاند ابتدا به عنوان خواننده در یک قهوه‌خانه به کار می‌پردازد ۱۸ ماه بعد محرم اسرار صدراعظم در سر میز سلطان عثمانی غذا خورده و بسیار خودمانی می‌شود بیهوده نیست که نویسندگان زندگینامه وامبری نام کتاب خود را نهاده‌اند و بدینسان در پیوندهای وامبری با خاندان سلطنتی بریتانیا تاکید کرده‌اند. از: ۲/۷
در خانواده یهودی فقیری در پادشاهی مجاربه دنیا آمد. او تا سن دوازده سالگی به مدرسه روستائی در زادگاه اش می‌رفت، و استعداد قابل توجهی در یادگیری زبان از خود نشان داد. او که به دلیل یک نارسائی مادر زادی مجبور به استفاده از عصای زیر بغل بود و لنگان راه می‌رفت، سرانجام به دلیل شرایط سخت مالی وادار به ترک مدرسه گردید. او پس از آن که آموزش پسر صاحب مسافرخانه دِه را به عهده گرفت، با کمک دوستان اش توانست به آنترجیمنازیوم سواتی یور وارد شود. در سن ۱۶ سالگی، او به خوبی با زبان‌های مجاری،لاتین، فرانسه، و آلمانی آشنا شده بود. او همچنین به سرعت انگلیسی، زبان‌های اسکاندیناویایی،روسی، صربی و دیگر زبان‌های اسلاو را فرا می‌گرفت. در سال ۱۸۴۶ او به پِرِس بورگ (براتیسلاوایامروزی) رفت، او سه سال در آن جا ماند. بعدها دروین و بوداپست به تحصیلات خود ادامه داد. از: ۲/۷
♦وقتی سوره فاتحه دختر #یهودی را #مسلمان کرد چیزی که اتّفاق افتاد این بود که #اسلام به من مهربانی و صبوری در مقابله با مشکلات را  هدیه داد. #رهیافته شرح ماجرا را در سایت زیر بخوانید👇 🌐 rahyafteha.ir/5778/
📃یادداشت| صهیونیسم و #قدرت رسانه ✍ اهدافی را که «راشورون» #خاخام_یهودی در سال ۱۸۶۹ مبنی بر الزام سیطره‌ی کامل #یهود بر رسانه‌های جمعی اعلام کرده بود، اکنون محقق شده است. ✍ «راشورون» معتقد بود که پس از طلا، دستگاه‌های خبررسانی به ویژه مطبوعات دومین ابزار #صهیونیست برای استیلا بر جهان است. ✍ در مجله «الاخبار المسیحیه الحره» سال ۱۹۳۸ (بیش از ۷۰ سال پیش) آمده است، «صنعت سینما در #آمریکا کاملا یهودی است و بی آنکه احدی در این زمینه با او منازعه کند، بر آن حکم می‌راند. تمام کارپردازان این صنعت یا #یهودی هستند و یا از دست‌پروردگان یهود». 📌ادامه #یادداشت را از اینجا بخوانید:👇 🌐 kheybar.net/?p=24241
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر خارجه آمریکا در نشست «مسیحیان متحد برای اسرائیل»: ما قوی‌ترین «کارزار فشار» در تاریخ را علیه رژیم ایران اجرا کرده‌ایم و کار ما تمام نشده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در #امریکا کوچکترین انتقاد از اسراییل به یهودستیزی تعبیر میشود، بدینسان زمینه جهت برخورد با منتقدان اسراییل فراهم میشود. حتّی برخی از یهودیهای ضدّاسراییل هم به یهودستیزی متّهم شده اند. واکنش خشمگینانه مایک پنس معاون اول ترامپ به ایلهان عمر به خاطر انتقادش از اسراییل.. #صهیونیست #یهودیت
کانال پژوهشی یهودشناسی
🔴 متولد اورشلیم، روایتی درست و نه درشت 🔹در مستند متولد اورشلیم برای نخستین بار نمونه‌ای از جامعه لایه لایه‌ی اسرائیل برای مخاطب ایرانی جلوی دوربین رفته است و این همان درست دیدن دشمن است. مخاطب با یک صهیونیست دیندار، یک صهیونیست آتئیست، یک صهیونیست بی‌تفاوت و یک یهودی بریده از صهیونیسم، کنار هم روبرو می‌شود. 🔺میزان و نوع وابستگی آنها هم به رژیم صهیونیستی کاملا متمایز است. دیالوگ‌های راوی مستند، جناب آقای دلاوری علی رغم سادگی تمام، با هر کدام از این نمایندگان جامعه متشتت صهیونیستی، بسیار دقیق و همه فهم است و می‌توان ادعا کرد آقای دلاوری به خوبی تیر خلاص را به هرکدام شلیک می‌کند. 🔹دینامیسم اجتماعی حاکم بر اسرائیل زمانی بارزتر می‌شود که روایت هرکدام از این شهروندان صهیونیست در مواردی متناقض است. ادعاهای خاخام صهیونیست توسط صهیونیست آتئیست کنعان به سخره گرفته می‌شود. حق تسلط بر سرزمین فلسطین (بخوانید اشغال) از نگاهی تمامیت‌طلب تا بخشی‌نگری و تا بی‌تفاوتی به چنین به زعمشان حقی میان مصاحبه شوندگان متغیر است. نگاه به خشونت نیز همچنین؛ از خواننده‌ی یهودی که برای آنچه کشورش در قبال فلسطینی‌ها انجام می‌دهد متاسف و شرمنده است تا جوانی‌که با افتخار صحبت کشتن فلسطینی‌ها می‌کند. 🔺هوشمندی روایت فیلم زمانی بارزتر می‌گردد که قرار نیست به همه‌ی ادعاهای مصاحبه شوندگان، پاسخی ارائه گردد و این همان چیزی است که باعث می‌شود تا صهیونیست مصاحبه شونده در کافه‌ی ایرانی، کنترلش را در بی منطقی تمام از دست بدهد و شروع به فحاشی علیه ایران کند. به احتمال زیاد همین رویه‌ی فیلم باعث خواهد شد عده‌ای فیلم را متهم به عدول از آرمان‌های انقلابی در قبال دشمن صهیونیستی کنند. اما نباید از یاد برد که میان تریبون سخنرانی و بیانیه‌های سیاسی و یک فیلم مستند، تمایز بسیار است و قرار نیست تمامی سوالات مطروحه از سوی طرف مقابل نسبت به ما در یک مستند پاسخ داده شود؛ خصوصا سوالاتی که از اصل موضوع منحرف شده‌اند. 🔹تشتت جامعه صهیونیست البته در یک جا به نقطه‌ای مشترک هم می‌رسد که اوج فیلم است و آن اعتراف صریح مصاحبه شوندگان صهیونیست به یک واقعیت ضداخلاقی در شکل‌گیری بنیان جرثومه‌ی اسرائیل است. 🔺در کنار تمام این وجوه مثبت، لازم است اشاره شود که بارزترین ضعف عمومی مستند، فرار بی‌مورد به فلسطین است. هیچ نیازی به فلاش‌بک اردوگاه صبرا و شتیلا و یا اینسرت تصاویر کودکان گریان و زخمی فلسطین نبود. سوالات راوی در مورد فلسطینی‌ها و آوارگان به قدر کافی تداعی کننده‌ی تصاویر مذکور برای مخاطب هست و این صحنه‌ها در روایت مستند چون وصله‌ای ناجور است و فضای کلیپی بر مستند حاکم می‌کند. 💢ضمن عرض خسته نباشید و دست‌مریزاد به عوامل فیلم امیدوارم که این روایت درست‌تر از پیش تداوم یابد. وفقنا الله و ایاکم علی هذه. ✍🏻