آیین رونمایی از تازههای نشر مجمع جهانی اهلبیت(ع)، پیش از ظهر امروز پنج شنبه ـ ۳۰ آذرماه
@yahyajahangiri 👍
۲ دی ۱۴۰۲
با دو دوست خوب در یکجا
دکتر خالد شوکت ، وزیر سابق تونس و متفکر و مهمتر از همه پیاده رونده کربلا
و دکتر کیسر امام دوم استرالیا
الدكتور خالد شوكات
الدكتور خالد شوكات هو نائب رئيس مجلس النوّاب التونسي، انتخب عضو في البرلمان التونسي سنة 2014 في كتلة حركة نداء تونس التابعة لحزب نداء تونس الذي أسسه رئيس الجمهورية التونسية البوجي قائد السبسي سنة 2012. تحصل شوكات على شهادة البكالوريا من المعهد الثانوي بالمكناسي، سيدي بوزيد (1989)، إجازة في الحقوق من جامعة محمد الأول بوجدة، المملكة المغربية (1994)، دبلوم القانون الدولي من أكاديمية القانون الدولي في لاهاي، هولندا (1995)، ودكتوراه من جامعة ليدن، هولندا، بأطروحة حول “المشاركة السياسية للمسلمين في الغرب” (2000)
عمل شوكات محاضر و أستاذ زائر في عديد الجامعات و الأكاديميات و المعاهد العليا العربية و الأوربية في مواد “العلوم السياسية” و”الدراسات الإسلامية” و”القانون الدولي” و “حقوق الإنسان و الاقليات” و “الإعلام” منذ سنة 2000. شوكات هو أحد مؤسّسي حزب المجد ورئيس مجلسه الوطني (2011)، الأمين العام لحزب الإتحاد الوطني الحر (2012)، وعضو هيئة التسيير لحركة نداء تونس (2013)، وهو عضو جمعية الصحفيين الأجانب في هولندا منذ سنة 1995، الأمين العام للمركز التونسي للديمقراطية والتنمية (1999 ـ 2001)، عضو المؤتمر القومي العربي، بيروت، لبنان (1999 ـ 2005)، عضو اللجنة التنفيذية لمخيم الشباب العربي، بيروت، لبنان (2001 ـ 2005)، رئيس المنتدى العربي في هولندا (1999 ـ 2011)، عضو المجلس البلدي في روتردام (2002 ـ 2006)، مدير عام مركز دعم الديمقراطية
@yahyajahangiri 👍
۳ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
گزارش تصویری/ مراسم رونمایی از القواعد الفقهیة و سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در نشست «ظرفیتهای فقهپژوهی در عرصه آکادمیک جهانی»
https://hawzahnews.com/xcBc9
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
این خبر را برسانید به زنجانی ها
بوی پیراهن خونین کسی می آید🖤🖤
@yahyajahangiri
۴ دی ۱۴۰۲
۴ دی ۱۴۰۲
یادداشت های فرامرزی
@yahyajahangiri
https://join.skype.com/ET36fh7qDNUr
لینک نشست امروز برای افرادی که حضوری نمیتوانند
۵ دی ۱۴۰۲
۵ دی ۱۴۰۲
۵ دی ۱۴۰۲
۵ دی ۱۴۰۲
۵ دی ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ننم ام البنين | روضه
@yahyajahangiri 👍
۵ دی ۱۴۰۲
تشرفت بالمشاركة في حفل ازاحه الستار عن کتاب قواعد الفقهیة لسماحة الاستاذ آية الله #فاضل_لنكراني
📚 کتاب «القواعد الفقهية»
لسماحة آية الله محمد جواد الفاضل اللنکراني
🔰من العلوم التمهيدية التي تُعدّ بمنزلة المقدّمة لعلم الفقه، وتساعد الفقيه في عملية الاستنباط والاجتهاد في الأحكام الشرعية هي القواعد الفقهيّة و نعم ما قيل في هذا الشأن: «من ضبط الفقه بقواعده، إستغنى عن حفظ الجزئيات؛ لاندراجها في الكليات».
🔸من الفقهاء الذين طرحوا مباحث دقيقة حول بعض القواعد الفقهية المهمّة سماحة الاُستاذ والمحقّق البحّاثة آية اللّه الحاج الشيخ محمّدجواد الفاضل اللنكراني دامت برکاته، بدايةً من شهر رمضان المبارك لسنة ۱۴۲۶ للهجرة إلی أن تمّ البحث حول عدّة من القواعد، کقاعدة لا حرج، قاعدة الفراغ والتجاوز، قاعدة من ملك وقاعدة الإلزام.
🔻وحيث كانت هذه الأبحاث جامعة لجميع أبعاد القواعد، وقد اشتملت على تنبيهات ومطالب هامّة ـ وبعضها لا يوجد في الكتب السابقة ـ ونافعة للطلاّب والباحثين، فقد ألقى سماحة الأُستاذ المعظّم مهمّة تقريرها على عاتق بعض الفضلاء من تلامذته والحمدلله تمّ أمر طبع هذه الموسوعة القيّمة في سنة ۱۴۴۵ للهجرة في ثلاث مجلّدات ویشتمل علی:
الأوّل: قاعدة من ملک؛ قاعدة الإلزام؛ قاعدة التسامح في أدلة السنن.
الثاني: قاعدة الفراغ والتجاوز؛ قاعدة لاحرج؛ قاعدة القرعة.
الثالث: قاعدة اليد؛ قاعدة ضمان اليد.
🔽 یطلب هذا الکتاب من:
➖ کربلاء المقدّسة، معرض العتبة الحسينية عليه السلام.
➖ قم، ساحة معلّم، مرکز فقه الأئمة الاطهار عليهم السلام.
@yahyajahangiri 👍
۶ دی ۱۴۰۲
یحیی جهانگیری: در نشست علمی حضرت مریم در ادیان
خبرگزاری #ایکنا
در زمانی که در سرزمین بنیاسرائیل مؤمنان به او در حال قربانی شدن هستند، چگونه میشود کریسمس را تبریک گفت. امروز مریم از این همه ظلم بیقرار است. مریمی که روزی از بنیاسرائیل زخم تهمت خورد امروز مؤمنان او از اسرائیل ضربه ترور میخورند. شاید او امروز به درخت نخلی در بیتالمقدس تکیه زده و از این مصیبتها غصه میخورد.
https://iqna.ir/00Ha2B
۶ دی ۱۴۰۲
گفت و گو با #فارس
استاد حوزه و دانشگاه: زندگی مدرن کارها را سریعتر کرد، اما آرامش و خوشی را از ما گرفت
یحیی جهانگیری، استاد حوزه و دانشگاه میگوید: یکی از آوردهها و نتایج مدرنیته، سلب آرامش و شادی درونی افراد است. مدرنیته به ما کامپیوتر میدهد تا کارها را سریعتر انجام دهیم، اما حریم خصوصی ما را میگیرد.
مدرنیته آرامش را از ما گرفته است
وی افزود: یکی از آوردهها و نتایج مدرنیته سلب آرامش و شادی درونی افراد است. امروزه جنبشهایی هستند، مثل آمیشها که علیه مدرنیته قیام کردند و نه از بافت فکری آن استفاده میکنند و نه از تکنولوژی مدرنیته. میگویند «مدرنیته پدر انسانها را درآورده، آسایش آورده اما آرامش را گرفته» در یک مثال ساده، مدرنیته به ما ماشین میدهد که سریعتر به مقصد برسیم، اما به تعداد یک جنگ، انسان کشته خواهد شد. مدرنیته به ما کامپیوتر میدهد تا کارها را سریعتر انجام دهیم، اما حریم خصوصی ما را میگیرد. به تعبیری مدرنیته آسایش آورد، اما آرامش را از بین برد و اضطراب را جایگزین آن کرد.
اگر سنتهای الهی را بپذیریم، آرامش خواهیم داشت
او اشاره کرد: آیینهای ما از سنت برآمدند و باید دلیل آرامشبخشی و ایجاد شادی را در سنتها جستوجو کنیم. از مهمترین عوامل آرامشبخشی آیینهای برآمده از سنت، این است که جنبه الهی دارند و ریشه از ملکوت خداوند میگیرند. به عبارتی این سنتها پیشنهاد و راههایی است که خداوند به ما داده است و ما از آنها بهرهمند میشویم. اگر یک تولیدکننده راهنمای استفاده از مواد تولیدشدهاش را به ما بگوید، یعنی راه و روش استفاده صحیح را داریم عملیاتی میکنیم. از این جهت، اگر خداوند به ما آیینی را به عنوان سنت و آییننامه داده است، میخواهد استفاده درست از مسیر زندگی را درک کنیم تا احساس خوشی و آرامش داشته باشیم.
خانواده در زندگی مدرن معنا ندارد
جهانگیری گفت: اینکه امروزه آیا سنتها و آیینهای مناسکی آرامشبخش یا فرحبخش خواهند بود یا خیر، موضوع مهم و البته سختی است. باید بگویم، بله، اما چنبره مدرنیته آن را سخت و حداقلی کرده است. کافی است ببینید در طول روز چگونه درگیر مدرنیته شدهاید و با وجود حضور در جمع، با جمع نیستید. حتی این وضعیت ما را با خودمان نیز بیگانه کرده است و شخص فرصت توجه به خود را هم ندارد؛ در صورتی که آیینهای برای ما این فرصت را فراهم کردند که برای لحظاتی به خود بیندیشیم و تا این حد درگیر دیگری نشویم.
او در پایان گفت: در دنیای غرب و سبک مدرن چیزی به عنوان خانواده معنا ندارد. افراط در فردگرایی به شکلی که انسان دیگر برای غیر ارزشی قائل نشود و حتی در کار و مشکلات زندگی مدرن هضم و بلعیده شود، دیگر چیزی به عنون خانواده و اهمیت آن بیمعناست. وقتی معیار اخلاق از خدا به انسان رسید و در آن انسان آمد و به کاری مثل همجنسبازی حکم داد، آیا میشود از محوریت خانواده صحبت کرد؟ آیا میشود مناسک آیینی و دینی را رواج داد؟ امروزه تا حدی این انگارهها در بین جوانان ما رشد کرده و بر آن مبنا حرکت میکنند. عامل این سوال را باید در موضوعات کلان جستوجو کرد نه مسائل خرد!
http://fna.ir/3h24al
@yahyajahangiri
۶ دی ۱۴۰۲