eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
274 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ISC
🌀 | دوره تحصیلی-پژوهشی انیشتین در آلمان (فول فاند) 🔹این دوره به متفکران و دانشجویان جوانی تعلق میگیرد که قصد انجام یک پروژه خاص در طول این دوره را دارند. 🔺این دوره پنج تا شش ماه بوده و تمامی مخارج آن (خورد و خوراک، رفت و برگشت و اقامت) میباشد. 🔸شما باید در طول این دوره، یک پروژه یا حتی را به ثمر برسانید که با پروژه های قبلی شما مربوط نمی باشد. ▫️شرایط: - سن کمتر از ۳۵ سال - باید دانشجوی رشته های علوم انسانی یا اجتماعی باشید (طلاب هم شرکت کنند) - نیازی به نیست، تسلط کفایت میکند. 🗓مهلت ثبت نام تا ۱ ژوئن 🔗لینک ثبت نام: https://www.einsteinforum.de/about/fellowship/ @ISC_howzeh | تبلیغ بین الملل
هدایت شده از ISC
💠 | یک گروه رسانه ای، نیازمند خبرنگار و ادمین اینستاگرام میباشد: ▫️شرایط: - خانم، مسلط به - توانایی مصاحبه و اجرای جلوی دوربین - توانایی حضور در های بین المللی - حضوری و تمام وقت • محل کار: تهران، اشرفی اصفهانی، طالقانی 🔗ارسال رزومه در واتساپ: http://Wa.me/989216682189 @ISC_howzeh | تبلیغ بین الملل
هدایت شده از ISC
💠 | اندیشکده حرف پژوهشکده شریف دعوت به همکاری میکند: ▫️نویسنده و تولیدکننده محتوا: - آشنا با زبان انگلیسی - آشنا با محتوای اینستاگرام - دارای قدرت تحلیل و تبیین - سن: ۲۲ تا ۳۵ سال • فعالیت به صورت دورکاری میباشد. • جنس فعالیت، فرهنگی میباشد. 🔺مناسب برای تازه مبلغین و دانشجویان علوم اجتماعی ٫ ارتباطی 🗓مهلت ارسال رزومه تا ۲۹ فروردین 🔗ارسال رزومه در تلگرام: @Network_Manager1 @ISC_howzeh | تبلیغ بین الملل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
بودن، به دردم خورد😍 در صف check in هستم تا بارها را بدهم. همیشه در صندلی پرواز. نوبتم رسید، خدا خدا کردم، نیافتم به یک ای که قیافه اش واقعا وحشتناک بود. واقعا دیدمش، ترسیدم. چند با بودند، گفتم خدا کند یکی از آنها نوبتم برسد، التماس کنم در صندلی خوب جا بدهد. تا را برسم. سبحان الله. از شر او دوجنسه راحت شدم، و دعا مستجاب شد،به یک خانم محجبه نوبتم رسید. همین که دید در پاسم، ام. گفت شما هستید؟ گفتم بله گفت چون ماه رمضان شیوخ میاد از ایران برای تبلیغ و من میروم سخنرانی شان. حدس زدم است درباره اختلاف ماه گفت، که چالش خانواده گی شان شده دیگه کردم کاملا شیعه است. تا اینکه گفت من امروز افطار کردم. که فهمیدم هم هست. چون اینجا سه روز عید شد. خلاصه صندلی را گفتم. کلی گشت... تا اینکه گفت: یک ماه همش تبلیغ کردی استراحت نکردی برام یک ردیف صندلی داد😳.. یعنی تو هواپیما صندلی ها را تخت کامل کردم و خوابیدم. داشتم می رفتم. گفت برایم در دعا کن. ما را به اشتراک بگذارید یادداشت های یک طلبه از سیدنی https://t.me/IRANfaramarz/ https://eitaa.com/yahyajahangiri/
فقه پیشرو| فقه پیرو گاه یک دستگاه فقاهتی؛ منتظر نمی ماند مسأله اتفاق بیافتد و پیش‌دستانه، مسأله ای محتمل الوقوع را آینده پژوهی می کند و از دل فقه، برایش راه حل پیدا می‌کند. این اجتهاد پیشرو است. اما گاه، مکانسیزیم اجتهادی همیشه از مسأله ها، متاخر است. منتظر است دردی، اتفاق بیافتد و وقتی به استخوان رسید و زمین گیر کرد تازه دنبال درمان است. این است. عکس های فوق از نماز روز در است. مهد فقه و اجتهاد 😭 اگر فقه پیشرو نباشد، این عکسها شاید در مصلی شهر... ما باشد😭 @yahyajahangiri
✳️مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل «شبکه پژوهشگران» خود و به‌کارگیری پژوهشگران برتر در پژوهش‌های مرتبط با نظام قانونگذاری، از میان برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در رشته های زیر دعوت به همکاری می‌کند. ✅کلیه گرایش‌های رشته‌های: 1. علوم اسلامی و حوزوی 2. حقوق 3. اقتصاد 4. جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی 5. علوم تربیتی 6. علوم سياسی 7. مدیریت، سیاستگذاری و حکمرانی 8. معماری، کشاورزی و محیط زیست، صنایع و معادن و فناوری اطلاعات ✳️(زیرشاخه‌های هر یک از رشته‌های فوق، در فرم ثبت‌نام قابل‌مشاهده است.) ✳️شرایط متقاضیان: متقاضیان باید علاوه بر شرایط عمومی، دارای یکی از شرایط زیر باشند: ✅برخوردار از هر دو مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزه ✅دانشجو یا دانش‌آموخته دکتری در رشته‌های دانشگاهی یا سطح چهار حوزه ✳️فرایند فراخوان: ✅ارسال کارنامک (رزومه) علمی و پژوهشی (تا پایان فروردین ماه 1403) بررسی اولیه و دعوت منتخبین به مصاحبه (تا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403) ✅مصاحبه حضوری (تا پایان خرداد ماه 1403) (برای متقاضیان خارج از قم، امکان مصاحبه به صورت مجازی فراهم است.) ✅اعلام نتایج نهایی (نیمه اول تیرماه 1403) ✅گذراندن دوره مدرسه پارلمانی (تا پایان مرداد 1403) ✳️برای ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید formafzar.com/form/hamkary راه‌های ارتباط با مرکز zil.ink/cmir.parliran
نشست با ادیان توحیدی.mp3
37.24M
فایل صوتی سخنرانی دکتر یحیی جهانگیری در مراسم آغاز سال میلادی در مراسم شبکه تشکل های زنان کشور و بانوان مسیحی کشور دیماه ۱۴۰۲ @yahyajahangiri 👍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز خواهش میکنم فیلم ببینید | مثل همیشه معرفی فیلم و کتاب هایی که می بینم و می خوانم 📌 صحنه‌ای از فیلم سینمایی کمدی «ورود و خروج ممنوع» (۱۳۹۸) به نویسندگی و کارگردانی امید آقایی (متولد ۱۳۵۴) ملقب به «اولین روحانی کارگردان». یک فیلم سینمایی گاه به اندازه کتاب محتوا دارد. امشب این فیلم را دیدم. فیلم سال جدیدم. از این فیلم خیلی آموختم: ✔️ برای تاثیر در قلوب، ✔️ گاه ، بیش از یک و ، درس می آموزد. ✔️ گاه فقط بالای باشیم. کف خیابان را هم ببینیم . واز موضع بودن، و دیگران، بودن، سخن نرانیم. ✔️ خلوت های مردم را نکنیم که روزی خلوت های خودمان، می شود. ✔️ گاه، با خود، می‌توانیم چنان هدایت گر باشیم که با هزاران پند . ✔️ حریم ها را نشکنیم که# حریم های خودمان خواهد شکست. ✔️ زمینه واقعی را برای گنهکاران فراهم کنیم تا اینکه به فکر آنان باشیم. خلاصه : دیم و روحانیت، بیش از آنکه درها را ببندد و به کور سوی بن بست مردن را هدایت کند باید از دیوار بسته هم، پنجره امید به سوی مردم بگشاید. @yahyajahangiri 👍
خبری در راه است الحمدلله نزنیم می زنند @yahyajahangiri
💠 فراخوان جذب سرباز امریه‌ای در سازمان امور اراضی کشور 🔹مشمولان اعزامی یک خرداد ماه ۱۴۰۳ که مدرک تحصیلی لیسانس به بالا در یکی از رشته‌های کشاورزی، کامپیوتر، حقوق، مخابرات، نقشه‌برداری یا جامعه‌شناسی دارند و بدون غیبت هستند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در فراخوان جذب سرباز امریه‌ای در سازمان امور اراضی کشور اقدام کنند. 🔹آخرین مهلت ثبت‌نام: ۲۰ فروردین 🔗 جزییات و ثبت‌نام https://www.ekhtebar.ir/?p=94798 @yahyajahangiri
📍پیام آیت‌الله‌ جوادی‌آملی در پی عملیات مقتدرانه "وعده صادق" ❇️ دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی کند. 🔹در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾ فتح مطلق است، فتحی است که اسرائیل را ریشه کن می کند و غزه و امثال غزه را نجات می دهد و مقاومت را می پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می کند. در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد. 🔹 این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از احمد
❇️ ملاحظاتی در خصوص حمله‌ی بی‌سابقه و موازنه‌ساز وعده‌ی صادق ۱. مخاطبان دیگر باید بدانند که نگارنده از فردای ترور سردار سلیمانی بر گزینه تاکید داشته است. بر اساس همین منطق در برنامه‌ی چندشب پیش میدان هم تاکید کردم که اولا و بالذات با حمله‌ی مستقیم ایران به اسرائیل همدل نیستم‌. و زمین بازی را در حوزه امنیتی می‌بینم‌ اما حالا که در غیاب توان امنیتی، چاره‌ای جز غرش پرنده‌های آتشین باقی نمانده،  این، می‌بایست با قدرت و شدت لازم صورت گیرد. جای تساهل و گذشتی باقی نمانده است. ۲. حمله‌ی دیشب فراتر از تصور تمامی طرف‌های داخلی و خارجی بود. شدید بود. گسترده بود. با سطحی از موفقیت سخت در اصابت و سطح بسیار بالاتری از کامیابی در همراه‌سازی افکار عمومی و موفقیت در عملیات روانی برخوردار بود. از این جهت، دست‌مریزاد به طراحان و مجریان عملیات و قبل‌تر از آن مهندسان گم‌نام سازنده‌ی پرنده‌های مهاجم. روح حسن طهرانی‌مقدم هزاران بار شاد. ۳. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، حملات اگر حامل تلفات و خسارت جدی و موثر نباشد، بازدارنده نخواهد بود. بدین معنا که دست رژیم را در حملات و ترورهای بعدی نخواهد بست بلکه ممکن است به شدت عمل وی  بیافزاید. با این حال نباید فراموش کرد که حملات دیشب بیش از هر چیز خرق خط قرمز و شکستن تابویی بود که تا همین یک ماه قبل حتی در دل نهاد نهضت نیز کسی به مخیله‌اش خطور نمی‌کرد. این دل و جرات را حماقت نتانیاهو به ایران داد. دست مریزاد آقای نتانیاهو. البته نباید فراموش کرد که اتفاق دیشب اگر بازدارنده هم نباشد، موازنه‌ساز خواهد بود. لااقل گام نخست بازگرداندن توازن و از دلِ آن بازدارندگی خواهدبود. حتما به شرط کفایت در برداشتن گام‌های حساب‌شده‌ترِ بعدی. ۴. حالا در نخستین رویارویی مستقیم، تا اندازه‌ی زیادی مشت طرفین مهاجم و مدافع لااقل از بعد تکنولوژیک برای هم باز شد. که این هم دلگرم‌کننده است و هم نگران‌کننده. اطلاع از سطح تکنولوژی پرنده‌های مهاجم می‌تواند ارزیابی بهتر و واقع‌بینانه‌تری از کارآمدی و موفقیت عملیات دیشب بدهد‌. به گمانم یگانِ عمل‌کننده، بهتر از هر کسی می‌داند که چه کرده و چه در چنته دارد. پس نتیجه‌ی فنی را می‌بایست نصب‌العین گام‌های بعدی خود قرار دهد. سلبا او ایجابا. ۵. اسرائیل حتما پاسخ خواهد داد. در درون ایران هم‌. مستقیم هم. نه آن‌که گزینه‌اش باشد‌. اضطرارش است. همان‌طور که وعده‌ی صادق گزینه‌ی ما نبود‌. اضطرار ما بود. اسرائیل به مثابه قدرتی اتمی دیشب پس از چنددهه به طرز بی‌سابقه‌ای تحقیر شد. فراتر از این، تصویر بازدارندگی‌اش درهم شکست. و کیست که نداند که رکن اصلی استمرار حیات رژیم به شمار می‌آید؟ طبیعتا کمّ و کیف این واکنش به متغیرهای زیادی بستگی دارد. وضعیت سیاسی-اجتماعی در درون رژیم، ادراک از سطح حمایت آمریکا از خود و نیز  ارزیابی‌اش از سطح و کمّیت و کیفیت پاسخ ثانویه‌ی ایران سه متغیر مهم و اساسی در تعیین سطح پاسخ رژیم خواهد بود. ۶. متاثر از حمله‌ی پیش‌روی رژیم تصميم‌‌گیران ایرانی می‌بایست دو خط مهم را دنبال کنند. نخست تطمین افکار عمومی در داخل مبنی بر توان دفع تهدید پیش‌رو. دوم ارسال این پیام به رژیم و حامیانش که پاسخ ثانویه‌ی ایران به هر حمله‌ای به درون خاک ایران(ولو حمله‌ی کوچک و به اصطلاح متوازن) به گونه‌ای خواهد بود که حمله‌ی تنبیهی اولیه در قیاس با آن تنها یک دست‌گرمی و جلوه‌ کند. ۷. آمریکا دیشب به طور عملی و عملیاتی از حالت بی‌طرفی خارج شده و به رهگیری پرتابه‌های ایرانی دست زد. این پیام دیگر باید ارسال شود که در صورت عدم ممانعت عملی و موثر از حمله‌ی رژیم، ایران نیز ممانعتی از بازگشت گروه‌های مقاومت به سیاست به عمل نخواهد آورد. فراموش نشود که ما دیگر چیز زیادی برای از دست دادن نداریم. اگر باورتان نمی‌شود نگاهی به وضعیت داخل بیاندازیم. ساده‌دل است آن‌که به مخالفت‌های کلامی و اعلانی آمریکا و بایدن دل خوش کند. ۸. می‌توان از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور این توقع را خلق کرد که پس از چند دهه رکود، با یک غافلگیری امنیتی، عملیات وعده‌ی صادق را تکمیل کنند؟ یا درب کماکان بر همان پاشنه می‌چرخد و موشک و پهپاد می‌بایست جورکش باشند؟ ۹. کم‌ترین انتظار آن است که در شرایط کنونی، دولت، مجلس، احزاب و نخبگان  از هر اقدام جنجال‌آفرین و حاشیه‌سازی که منجر به کاهش سرمایه‌ی اجتماعی نظام در این نبرد نابرابر می‌شود، اجتناب کنند. این، نبرد ج اا با اسرائیل نیست‌. نبرد هر انسان آزاده‌ای است که می‌خواهد در برابر جنایات هولناک این رژیم در این چندماهه کاری کرده باشد. ج اا امروزه راهبر و نماینده و نوک پیکان این کارزار است. شب‌نشین سرداب مهدوی سرّ من رای ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به وقت سجیل و عماد هادی معصومی زارع 🖌 پراکنده ها و شطحیات یک پژوهشگر @Monbathat
هدایت شده از ISC
💠 | جذب پژوهشگر در حوزه های روابط بین الملل، در مرکز تحلیل راهبردی: ▫️شرایط: - یا فارغ التحصیلان: • کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری - آقایان متولد ۱۳۷۷ به بالا - تسلط نسبی به زبان یا: • تسلط کامل به یک زبان خارجی دیگر - ساکن - دارای سابقه کار علمی یا تشکلاتی 🔺رزومه عکس دار شامل: - مدرک مقاطع تحصیلی / مقالات و کتب چاپ شده / اطلاعات لازم شخصی 🔗 لینک ارسال رزومه : @mpkh_315 (telegram) @aabes_315 (bale) @ISC_howzeh | تبلیغ بین الملل
‌ 💠 انتشار تصحیح و ترجمه‌ای جدید از نهج‌البلاغه توسط انتشارات بریل Sharīf al-Raḍī, Muḥammad ibn al-Ḥusayn. Nahj al-Balāghah: The Wisdom and Eloquence of ʿAlī: A Parallel English-Arabic Text. Translated and Edited by Tahera Qutbuddin. Leiden: Brill, 2024. ⬇️ دریافت فایل تمام متن کتاب با دسترسی آزاد ⭐️ معرفی کتاب در سایت ناشر نهج‌البلاغه گردآوری مشهور خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان علی‌بن‌ابی‌طالب (م. ۴۰ ه.ق) است که شریف رضی (م. ۴۰۶ ه.ق) آن را تالیف کرده و بیش از هزار سال است که پیوسته به عنوان شاهکار ادبیات عرب و حکمت اسلامی، با اشتیاق خوانده می‌شود و حفظ می‌گردد. این کتاب سیره و رنج‌های علی را از زبان خودش بازتاب داده و همچنین تأملات عمیق او را درباره تقوا، فضائل اخلاقی و حاکمیت عادلانه و مشفقانه مکتوب کرده است. طاهره قطب‌الدین، نهج‌البلاغه را بر اساس قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی از قرن پنجم هجری، به‌دقت تصحیح انتقادی کرده است. این تصحیح با ترجمۀ روان [انگلیسی] و حاشیه‌های آن، عظمت و زیبایی این متن تأثیرگذار را برای خواننده امروزی به نمایش می‌گذارد و تأییدی است بر حسن انتخاب عنوانی که شریف رضی برای کتاب برگزیده است: «نهج‌البلاغة [راه بلاغت]» 🗂 برخی از مزایای تصحیح انتقادی قطب‌الدین 🔵مقدمۀ علمی محقق در معرفی سید رضی و نهج‌البلاغه 🔵تصحیح مجدد متن عربی نهج‌البلاغه بر اساس پنج نسخۀ متقدمی که با خط سیدرضی مقابله شده‌اند. 🔵ذکر برخی نکات تاریخی و توضیحات در حاشیۀ ترجمۀ برخی از خطبه‌ها و نامه‌ها با ارجاع به تحقیقات جدید 🔵مراجعه به بیش از ۳۶۰ منبع دست اول و ۱۳۰ منبع دست دوم 🔵فهارس فنی متعدد در انتهای کتاب، شامل: ✔️ تعریف اعلام، اماکن و اصطلاحات و نمایۀ آن‌ها ✔️ فهرست مصادر نهج‌البلاغه به تفکیک بخش‌ها ✔️ نمایۀ آیات، احادیث،‌ اشعار و ضرب‌المثل‌ها ✔️ فهرست مفاهیم دینی و اخلاقی نهج‌البلاغه ⭐️ معرفی کتاب به قلم دوین استوارت (استاد مطالعات عربی و خاورمیانه، و رئیس گروه مطالعات خاورمیانه و جنوب آسیا، دانشگاه اموری آمریکا) «پایین‌تر از کلام خالق، اما بالاتر از کلام مخلوقان» (دون كلام الخالق و فوق كلام المخلوقين) - این توصیف مشهور ابن‌ابی‌الحدید (م. حدود ۶۵۶ ه.ق) از نهج‌البلاغه، نمایانگر آن است که او این مصنَّف را در اوج فصاحت و بلاغت در زبان عربی می‌داند. طاهره قطب‌الدین در این مجلد، بر اساس قدیمی‌ترین و معتبرترین نسخه‌های خطی و توجه کامل به سنت شرح نهج‌البلاغه، تصحیحی جدید و پرزحمت از این شاهکار ادبیات عرب بدست می‌دهد. ترجمۀ درخشان او به متن اصلی وفادار است، دقیق و پرظرافت است، اثرگذاری کلمات قصار را انتقال می‌دهد، آهنگ خطابه‌های عربی را حفظ می‌کند، و مضامین کتاب را به درستی منتقل می‌کند؛ مضامینی چون تاملات متفکرانه‌ای در باب بلایا و مصیبت‌ها در تجارب بشری، معضلات اخلاقی زندگی اجتماعی و سیاسی، و عجایب جهان طبیعی. ⭐️ معرفی محقق کتاب طاهره قطب‌الدین (متولد ۱۹۶۴ در بمبئی، هند)، پس از تحصیل در رشته زبان و ادبیات عربی در دانشگاه عین‌الشمس قاهره، دکترای خود را در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.‍ قطب‌الدین پس از ۲۱ سال تصدی کرسی تدریس ادبیات عربی در دپارتمان زبان‌ها و تمدن‌های خاور نزدیک در دانشگاه شیکاگو (۲۰۰۲-۲۰۲۳)، از سال گذشته صاحب کرسی استادی لادین در مطالعات عربی در دانشگاه آکسفورد شده است. این کرسی حدود ۳۹۰ سال پیش در دانشگاه آکسفورد تاسیس شده و امروزه قدیمی‌ترین کرسی مرتبط با مطالعات عربی-اسلامی در دانشگاه‌های انگلیس محسوب می‌شود. پیش از این، پژوهشگران برجسته‌ای همچون دیوید مارگولیوث، همیلتون گیب و ویلفرد مادلونگ آن را در اختیار داشته‌اند‌ و قطب‌الدین نخستین مسلمان و نخستین شخص غیر اروپایی است که برای تدریس در این کرسی استادی انتخاب شده است (صفحه دانشگاهی او در سایت دانشگاه آکسفورد). محور اصلی مطالعات و پژوهش‌های قطب‌الدین «خطابۀ عربی» به عنوان یک قالب ادبی و بلاغی مهم در ادب عربی از ادوار کهن تا امروز است. او با مطالعۀ تطبیقی فن خطابۀ یونانی و عربی و پی‌جویی ریشه‌های پیشااسلامی خطابه، به‌ویژه با تمرکز بر شخصیت علی‌بن‌ابی‌طالب و جایگاهش در تثبیت و ترویج این قالب ادبی، پژوهش‌های زیادی را منتشر کرده، از جمله ترجمه و تصحیح انتقادی دستور معالم الحکم (مجموعه‌ای از سخنان علی بن ابی‌طالب) و کتاب شهاب الاخبار (مجموعه‌ای از سخنان پیامبر) که هر دو تألیف قاضی قضاعی (م. ۴۵۳ق) است. مهم‌ترین تک‌نگاری قطب‌الدین، کتاب «خطابه‌های عربی» (بریل، ۲۰۱۹) است که در آن فن خطابۀ عربی را از جنبه‌های گوناگون تاریخی، ادبی و هنری بررسی کرده است. ⬇️ دریافت فایل تمام متن کتاب با دسترسی آزاد در کانال تلگرام امکان بارگزاری در ایتا ممکن نبود https://t.me/IRANfaramarz/6042