eitaa logo
یادداشت های فرامرزی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
274 ویدیو
53 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سراج اندیشه
چشم به راه - قسمت 133.mp3
8.65M
🎬 قسمت: صد و سی‌ و سوم 12 دقیقه 🎙اجرای برنامه: امین عارف ▫️توسل به امام زمان(عج) را فراموش نکنید (در کلام آیت‌الله ناصری) ▫️دلنوشته (نویسنده: زهرا مرادی، گوینده: نرگس عبدی) ▫️نوای مهدوی ▫️بعد از ظهور چه تغییراتی در جهان رخ خواهد داد؟ (در کلام حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری) ▫️کتابخانه؛ مروری بر کتاب “کمال‌الدین و تمام النعمه” (گوینده: محمدمهدی دهبان) و... ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 🌐 www.serajnet.org 🆔 @serajnet
چرا و ، زودتر شهید شدند آقای مطهری تهران را کرد. امام خمینی ره: وقتی نجف بودم یکی از روحانیون امام اسمشان را نیاورد آمد پیش من و یک جلد کتاب را جلو من گذاشت و :گفت این کتاب را بی" حجاب کرد! من دقت کردم ببینم قضیه چیست؟ دیدم کتاب آقای مطهری است!!! به آن آقا گفتم: این کتاب همه را بی حجاب کرد؟ گفت: بله آقا! گفتم مگر از این کتاب چند جلد چاپ شده؟ :گفت مثلا سه هزار گفتم سه هزار کتاب آقای مطهری همه را بی حجاب کرد؟ تهران چقدر دارد و چقدر این کتاب را خوانده اند؟ منبع: پا به پای آفتاب ج یک ۱۲۳ ■ عجیب نیست و دردناک! که طول تمام دوران مبارزات که امام در نجف بودند و ماههای نخست انقلاب از نفر در نزد امام بدگویی زیاد میکردند .۱ شهید مطهری ۲ شهید بهشتی نامه مینوشتند علیه این دو و به ملاقات امام می رفتند علیه این دو می گفتند. به آقای بهشتی بخاطر افکار اتحاد شیعه و سنی تهمت وهابی بودن زدند و به آقای مطهری میگفتند که او در اذان و اقامه اشهد ان علیا ولی الله ! ■■این دو زودتر از همه ترور شدند.😭😭 ■ یادمان باشد، همان های را که امروز تکریم برایشان می سازیم، دیروز با دستان خودمان، قصد داشتیم. ■ یادمان باشد، به خاطر حجاب ، قهرمانان خودمان را ، ترور شخصیت نکنیم و برای شان، محفل تجلیل برقرار کنیم. ■ حافظه تاریخی مان را کوتاه نکنیم!! @yahyajahangiri
نشریه صلح پژوهی اسلامی نشریه وابسته به جمعیت ندای صلح می‌باشد. این جمعیت در سال 1397 با هدف ترویج صلح و مطالعات صلح با نگاه اسلامی و همخوان با نگاه انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. بر همین اساس، این جمعیت که اقدامات مختلفی را در حوزه صلح در دستور کار خود قرار داده است، در زمره اولین اقدامات خود به دنبال راه‌اندازی یک مجله علمی تخصصی در حوزه صلح پژوهی اسلامی برآمد. این نشریه که با پیگیری‌های انجام شده جمعیت و مسئولین آن، سرانجام در سال 1398 به مرحله اخذ مجوز رسید، بعد از یک سال پیگیری و تلاش و فراخوان مقاله، نهایتا در بهار 1399، به مرحله انتشار اولین شماره رسید. ضمنا این ژورنال تحت حمایت سیویلیکا و مگیران می‌باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا و مگیران نمایه‌سازی و منتشر می‌شود. همچنین مقالات نمایه شده در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مورد تحلیل قرار می‌گیرد. صاحب امتیاز: جمعیت ندای صلح مدیر مسئول و سردبیر: دکتر سید محمد ساداتی نژاد مدیر اجرایی: سید علی ساداتی نژاد اعضای هیات تحریریه (به ترتیب حروف الفبا): دکتر علی باقی نصرآبادی دکتر علی بغیری دکتر هادی تاجیک حجت الاسلام و المسلیمن دکتر یحیی جهانگیری احسان جعفری فر دکتر محمدباقر خرمشاد دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی ساداتی نژاد دکتر سید محمد ساداتی نژاد سید حسین ساداتی نژاد سید علی ساداتی نژاد دکتر محمدحسن شیخ الاسلامی دکتر عباس کتابی دکتر محمدرضا مجیدی دکتر مهدی محمدزاده حجت الاسلام و المسلمین دکتر منصور میراحمدی https://iprjournal.ir/# @yahyajahangiri
زنان ما صغیر و خراب نیستند، حجابشان را به خودشان واگذار کنید! 🔺انقلاب سال ۵۷ ملت ایران یک انقلاب جمهوری‌خواهانه بود اما در کمال تعجب در چهل سال گذشته جمهوری‌خواهی به ندرت نماینده‌ای در صحنه سیاسی ایران داشته و آخرین اندیشه‌های سیاسی و حقوقی در اینباره به شهید بهشتی و حوالی تنظیم پیش‌نویس قانون اساسی بازمی‌گردد. جمهوری‌خواهی یک پروژه باز است که باید مداوما پیشرفت می‌کرد و ویرایشهای تازه‌ای متناسب با مسائل ایران ارائه می‌نمود اما مع‌الاسف نه تنها چنین نشد بلکه برعکس گروهی از نوولایتی‌های مطرود اوایل انقلاب به تدریج قدرت گرفته، در نظر و عمل کوشیدند جمهوری اسلامی را به حکومت اسلامی فقاهتی پدرسالار منحرف و تمام آثار جمهوری‌خواهی اولیه را از حافظه نسلهای بعدی پاک کنند. کاری که بیشتر به یک کودتای فکری روایت‌نشده در انقلاب ما شبیه است. 🔺از مهم‌ترین خطوطی که در این بحث مهم ریشه دارد، سیاستگذاری حجاب است که در این مناظره به آن خواهم پرداخت. اما علاوه بر تحلیل انتقادی، من در این مناظره یک پیشنهاد راهبردی هم دارم. چرا در مناظره نصیری-سوزنچی زاویه و در این مناظره دو مرد در اینباره صحبت می‌کنند؟ چرا زنهایی هم که در ساختار کنونی در مسائل زنان و حجاب صحبت می‌کنند به مادرشوهرها شبیهند و همان دیدگاه مردان را تکرار می‌کنند؟ پاسخ روشن است: در بنیاد سیاستگذاری فقهی و دولتی کنونی این فکر منحط قرون وسطایی وجود دارد که زنان صغیر و هوس‌بازند، زنانگی عین شهوت است، و حضور و آزادی اجتماعی زنان باید توسط مردان کنترل شود و الا جامعه (که باز مراد مردانند) به گناه می‌افتد. 🔺این گفتمان اساسا معیوب و مخرب است. اتفاقا برعکس به اعتقاد من فساد جنسی از ناحیه مردان است که از بالا به پایین، به زنان گسترش می‌یابد و پذیرش نقش عروسک جنسی را به شرط بقا و ترقی آنها در سیستم تبدیل کرده. پیشنهاد من این است که دولت از قیمومیت بر پوشش زنان خلع ید شود و تصمیم درباره این موضوع به خود زنان واگذار شود به این دلیل ساده و بدیهی که هیچکس بهتر از خود زنان نسبت به حفظ کرامت خود و بازیچه هوسهای مردانه نشدن حساس نیست. این فکر احمقانه‌ و تحقیرآمیز که اگر زنان را آزاد بگذاریم برهنه می‌شوند مربوط به اندیشه زن‌ستیز بیماری است که انقیاد و وابستگی و ابژگی جنسی زن را فرض گرفته. برعکس تجربه نشان داده که زنان در درک معانی هرمنوتیک و ظریف و پنهان روابط فی‌مابین دو جنس بسیار تواناتر از مردان هستند وو به محض مواجهه با تحریف روابط توسط مردان (یا زنان دیگر) به سرعت عکس‌العملی متناسب با موقعیت، برای دفع تهاجم و بازپس‌گیری قلمروی کرامت از دست رفته نشان می‌دهند. ♦️زنان خود بهترین عالمان، بهترین سیاستگذاران و بهترین متصدیان مدیریت روابط برابر، عادلانه، جنسی‌زدایی شده و عاری از تجاوز و تحقیر و خیانت در روابط میان زن و مرد هستند. مدیریت مرد‌پایه روابط جنسی در خانواده و دولت قرنها به استثمار زنان منتهی شده اما مدیریت زن‌پایه روابط جنسی بخاطر ویژگیهای متفاوت سوژه زنانه هرگز به استثمار و اسراف و سلطه جنسیتی منجر نخواهد شد. البته شرط اساسی این انتقال، قدرتمندی زنان و زنان قدرتمند و مقاومی است که به رغم سلطه پدرسالار زنجیر وابستگی را پیشاپیش از پا و فکر خود باز کرده باشند. محمدحسین بادامچی از مناظره حجاب اجباری محمد حسین بادامچی و یحیی جهانگیری @yahyajahangiri
مدرسه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع) با همکاری اداره کل تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)برگزار می نماید: 🔹وبینار بین المللی "نقش غدیر در اکمال دین و اتمام نعمت" 🗓 دوشنبه ۴ تیر ماه ساعت ۱۳:۳۰ 🔸زبان وبینار: عربی؛ بهمراه زیرنویس انگلیسی 💠اساتید شرکت کننده در وبینار: 🔹آیت الله محمدحسن اختری: مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا_ ایران 🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر یحیی جهانگیری: مبلغ بین المللی جهان اسلام؛ استاد حوزه و دانشگاه _ایران 🔹دکتر سالم عبدالجلیل: استاد فرهنگ‌ اسلامی دانشگاه الازهر _مصر 🔹شیخ قاضی حنینا: رئیس هیئت امنای انجمن علمای مسلمان_ لبنان 🔹دکتر زهره منصوری: مبلغ بین الملل و مدیر حوزه علمیه تخصصی حضرت عبدالعظیم(ع)_ایران 🔹دکتر امینه سلیمانی: دبیر وبینار- کارشناس شبکه العالم و دبیر رادیو عربی تهران- ایران 🌐 لینک شرکت مجازی: https://meet.google.com/ggb-qccm-rbu كانال حرم حضرت عبدالعظيم(ع) ✅ @abdulazim_ir @yahyajahangiri 👍
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
به مناسبت میلاد مولا علی ع به گزارش قدس آنلاین: حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی که برای تبلیغ دین اسلام به کشورهای مختلف سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین یکی از خاطرات خود در سفر به کشور بلاروس را تعریف کرده و می گوید: سال ۸۹ برای تبلیغ دین اسلام بلاروس بودم. کتابخانه ملی بلاروس نزدیک رزیدانسم بود که روزها به آنجا سر میزدم. یک روز استادی را دیدم. تا فهمید مسلمانم، از تروریسم پرسید. متاسفانه، در جهان امروز، اسلام مساوی شده با ترور. بالاخره کلی جواب دادم و او هم انگار راضی شد و خداحافظی کرد و من هم برای بدرقه برخاستم، ناگهان دیدم رنگش سرخ شد و گفت: تو داری منو تعقیب می کنی؟ گفتم: چه تعقیبی؟ ما طبق سنت مان، شایسته می دانیم اگر با کسی نشستیم او را بدرقه کنیم. گفت: عالیه. کدام فیلسوفی به شما این آموزه ها را آموخته؟ در غرب فرض بر این است که حرفهای ناب را فقط فیلسوفان یا شاعران می گویند. خواستم بگم امام علی(ع). دیدم او که امام نمی شناسد. لذا گفتم: این جمله از پروفسور علی است. گفت: من تا حالا پرفسور علی نشنیدم. خیال کردم همه چیز حل شد. اما.... شب ایمیل زد: من هرچه گوگل زدم professor Ali چیزی پیدا نکردم. وای.. ای خدا... حالا بیا براش... پروفسور علی درست کن. رفتم زندگینامه امیر_کلام را پیدا کردم. بجای امام، پروفسور گذاشتم. اینم پروفسور علی. بعدها در تداوم ارتباط به او فهماندم، علی فراتر از پروفسور هاست. ما علی(ع) را حتی به اندازه یک پرفسور به دنیا معرفی نکردیم. مولا مرا ببخش ما شرمنده ایم. فرامرزی یک_طلبه @yahyajahangiri
هدایت شده از یادداشت های فرامرزی
به عکس ها خیره شو! خیره شو! 🔹این (دقت کنید با این اسم کامل و تاکید بر اسم مبارک ) در است. ( اهل دقت می فهمند چی می گویم) 🔹عمدا صحفه را هم آوردم تا بیشتر اطلاعات بگیرید ۱. قرار بود این بزرگترین مسجد استرالیا باشد| اما... الان بزرگترین مسجد کدام شد؟ چرا؟؟؟ ۲. در این مسجد موسس جدی بودند، اما امروز، دیگر دست است. | شنیدن چرایی اش، دنیایی از و البته است برای سیاستگزاری فرهنگی در بیرون کشور ۳. وقتی شیعیان دست شان از اینجا ، کوتاه شد، کردند اسم امام علی روی آن باشد. با پسوند | تا شاید هویت پیدایش اش، حداقل برای حفظ شود. ۴. اما امروز در ، دیگر این مسجد را به اسم امام علی ع نمیشناسن مصیبت کافی نیست؟!!! روضه علی ع فقط قصه ضربت خوردن نیست! یادداشت های فرامرزی یک طلبه| سیدنی یحیی جهانگیری https://eitaa.com/yahyajahangiri/
باز نشر چند خاطره به مناسبت عید غدیر
اگر برکه غدیر را نمی خشکاندند، حسین در کربلا تشنه نمی ماند عید ولایت بر جنابعالی و خانواده مکرم مبارک باد یحیی جهانگیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتابی که شروع کردم به خواندش دانشگاه ییل آمریکا چاپش کرده @yahyajahangiri
یحیی جهانگیری سهروردی استاد حوزه و دانشگاه در سرزمین حجاز که تنها صدای سوز صحرای کویری به گوش می‌رسید، «برکه»‌هایی بود تا جان‌های گداخته از تشنگی را سیرِآب کند. این برکه‌ها، «غدیر» نام داشت. بر کران این غدیر، خدا برای آخرین بار، آخرین پیامبرش را ندا داد تا بار دیگر، علیه تبارگرایی، تبعیض نژادی و معیار‌های ناانسانی در انتخاب پیشوای جامعه، فریاد برآورد. اساسا پیام آخرین پیامبر این بود که فقط سنجه تقوا و عدل، در سنجش و گزیش، اساس باشد. واقعه غدیر، ثابت کرد که پیامبر (ص)، نه تنها در حرف بلکه در عمل هم به این شعار، پایبند است. محمد (ص)، در این روز، آنچه را که بیش از دو دهه، میان مردم فریاد می‌آورد را با عمل عینیت داد. به‌جای تبارگرایی، تقوا؛ به‌جای انبوهی طرفدار، بشکوهی ایمان و به‌جای بزرگی در ثروت و قدرت، سترگی در فروتنی و اخلاص را برگزید یعنی علی (ع) را. درست است که غدیر در زمانی خاص و مکانی معین به وقوع پیوست، ولی غدیر فقط یک واقعه تاریخی نیست بلکه - اگر بر آنچه در آن گذشت، خوب بیندیشیم - یک مکتب است. غدیر صرفا «در تاریخ» نیست بلکه «برای تاریخ» است. غدیر فقط «موزه» نیست که سالی یکبار به روایت و تماشای آن بنشینیم بلکه «آموزه»‌ای است که برای هر روز زندگی‌مان باید از آن توشه بر چینیم. «خوانش فراتاریخی» از غدیر، به ما می‌آموزد که درباره رفتار پیشینیان به راحتی قضاوت نکنیم! به ما می‌آموزد که زود محکوم نکنیم تاریخ را که چرا به پشتیبانی از «تندیس عدالت» پیش نرفتند، حال آنکه خود در رفتار روزانه «عدل» را فراموش می‌کنیم! به ما می‌آموزد به همین راحتی قضاوت نکنیم که چرا جانشین نبی را تنها گذاشتند؟! بی‌آنکه بدانیم - گاه نیک می‌دانیم- که برخی کنش‌های ناسره ما بی‌شباهت به واکنش پیشینیان نیست. اگر آنها را به قوم‌گرایی سرزنش می‌کنیم مگر خود چندین بار حزب‌گرایی و فامیل‌بازی را در برابر تقوا شکست داده‌ایم؟! خلاصه ما هر روز درباره رفتار دیگران و تاریخ قضاوت می‌کنیم. به همین سادگی، بی آنکه بدانیم خود در معرض تاریخ، قضاوت می‌شویم. آیندگان خواهند گفت از ما آنچنان که ما بر دیگران گفتیم. غدیر، فقط مال دیروز نیست برای امروز هم هست. در خوانش فراتاریخی از غدیر ما بیش از آنکه از «گذشتگان بگوییم» از مسوولیت «خود می‌پرسیم.» بیش از آنکه از دیگران «خبر» دهیم از خود «پرسش» داریم. غدیر فقط «قصه تاریخی» نیست که «روایت» شود، بلکه «غصه‌ای» هم دارد که باید آن را «درایت» کرد «دغدغه‌ای» هم دارد که باید به آن نگریست و گریست. اگر غدیر فراتاریخی است، فرامذهبی هم هست. غدیر مایه همدلی و همگرایی است. نباید این برکه جاری، دل مسلمانی را از هم بگسلد. غدیر به‌جای آنکه «مایه تفرقه» مذهبی باشد، می‌تواند «نشانه همدلی» قرار گیرد. اگر پیام غدیر برای شیعه است، برای سنی هم هست. اساسا مخاطب آن، «انسان» هست؛ زیرا هر وجدان آگاه در برابر غدیر، کرنش می‌کند. هر انسانی، به حاکمیت عدل، برابری، پاکدستی، راستگویی و به‌طور خلاصه حکومت علی‌وار، دل می‌دهد و گام پیش می‌نهد. بنابراین نباید پیام فرا دینی غدیر را دینی و گاه حتی فرومذهبی تفسیر کنیم. غدیر می‌تواند مکتب و ایسم باشد برابر ایسم‌های جدید. غدیر، برکه جاری است. هنوز سیراب می‌کند تشنگان معرفت و معنویت را. کافی است دل عطش زده را با کاروان نور بدرقه کنیم. هنوز هم صدای پیامبر گوش من و تو را می‌نوازد تا با دست علی(ع) بیعت بندیم. فقط کافی است، تقوا و عدالت، منش و بینش‌مان باشد. مباد آن روز را که غدیر بخشکد، آن روز باید تشنگی حسین را در کربلا انتظار کشید؛ زیرا اگر آب‌های غدیر را نمی‌خشکاندند، حسین در کربلا تشنه نمی‌ماند. @yahyajahangiri 👍 https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-64/939047-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%87-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C
دکتر یحیی جهانگیری سهروردی| شبکه دو| در انتهای الوند| عید غدیر خم https://youtube.com/watch?v=v_zZ2sFVZa8&feature=share
في حديث لـ "إكنا"؛ رجل دين إيراني: يجب تسمية عيد الغدير بيوم الإمام علي (ع وأشار إلى ذلك، الداعية الاسلامي، والمدرس في الحوزة العلمية ورجل الدين الشيعي الإيراني حجة الإسلام والمسلمين "الشيخ يحيى جهانغيري" في كلمة له بمناسبة عيد الغدير المبارك قائلاً: إن عيد الغدير ليس عيداً شيعياً فحسب. وأضاف أنه عيد إسلامي وإن رسول الله(ص) جمع الأمة في مثل هذا اليوم ليُبلغهم رسالته ولكن لأسباب تاريخية تحول هذا العيد إلى عيد شيعي بحت وأحياناً قد يتم احياء عيد الغدير بما يؤدي إلى الفرقة بين المسلمين. وتساءل عن الحلّ وقال ما هو الحلّ الذي علينا أن نتبعه مبيناً أن هناك قضية علينا أخذها بعين الاعتبار وهي أن أهل السنة يكنّون الاحترام والتقدير للإمام الحسين (ع) وبعد أن أصبح عيد الغدير عيداً شيعياً علينا تغيير تحويله إلى عيد إسلامي من خلال تسميته بيوم الإمام علي (ع) (ALI DAY). وطالب بوحدة المسلمين قائلاً: إذا أصبح العيد يحمل اسم الإمام علي (ع) سيحييه الشافعي والمالكي والحنفي والصوفي موضحاً علينا أن نحتذي بأهل البيت (ع) توحيد المسلمين من خلال صناعة الرموز. وأكد جهانغيري أنه كان لاختيار رسول الله(ص) ذلك الظرف الزماني لإبلاغ خلافة الامام علي(ع) أثناء تجمع المسلمين في أعظم حشد لهم بعد أداء مناسك الحج، دلالة على حرص النبي الأكرم(ص) أن تكون رسالة الغدير لجميع المسلمين وليس لأتباع مذهب معين. @yahyajahangiri
انگار دارد نسلشان، تمام میشود؛ انگار باید این مردان بزرگ را نسل بعد فقط در کتاب ها پیدا کنند. شاید آنچه که میگوییم را حتی نسل بعد، سخت شان باشد باور کنند. کاش این تندیس های تواضع و ساده زیستی روایت شوند. در منزل ساده و بی ریا و.. خدمت حضرت آیت الله اشرفی شاهرودی رسیدم. از نسل فقیهان برجسته ای که عمق دانش نجف چشیده. از بین الملل محضرشان گفتم برایم جالب بود که این اقیانوس معرفت، چنان گوش میداد و من متجری را جرئت بیشتر می بخشید. یارب عمرشان مانا بادا. @yahyajahangiri
جالب اینکه برخی روئسای جمهور دنیا مدرک کارشناسی دارند @yahyajahangiri
💠 | مجتمع تولیدی لیمون چینی آراد، مترجم جذب میکند: ➖مترجم زبان : • مدرک کارشناسی/ مسلط به مکالمه روسی ➖مترجم زبان : • مدرک کارشناسی/ مسلط به مکالمه عربی ➖مترجم زبان : • مدرک کارشناسی/ مسلط به مکالمه ترکی 🔗جهت ثبت نام با شماره زیر تماس بگیرید: ۰۹۱۵۰۰۲۲۱۸۴ ۰۵۱-۳۵۰۰۲۰۰۰ @ISC_howzeh @yahyajahangiri 👍