eitaa logo
وحید یامین پور
37.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
295 ویدیو
26 فایل
کانال رسمی وحید یامین پور 🔺️نویسنده 🔺️مدرس دانشگاه شبکه های اجتماعی: https://zil.ink/yaminpour
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️
⭕پرفروش‌های سال ۹۹ به گزارش فرهیختگان http://farhikhtegandaily.com/newspaper/3269/12/
هدایت شده از الهادی
* 🔻در روايت دارد كه شب نيمه شعبان هر كسی سه سوره يس بخواند خدای متعال تا سال آينده او را در حفظ و حراست و نگهداری خودش بيمه می‌كند. گويا برای سه حاجت مهم هم می‌توان خواند؛ چه خود انسان و چه خانواده انسان هر كدام می‌توانند بخوانند. 🔸اين عمل شب نيمه شعبان است. براي گشايش كار، امنيت خود انسان و برای جهات كاری و جهات روحی، همچنین برای خانواده انسان، مفید است. 🔹مرحوم آیت الله کشمیری قدس سره خيلی به خواندن سه سوره يس در شب نيمه شعبان سفارش می‌كردند. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، ایتا و واتساپ: 👉🏻 al-hady.ir ‌ ‌
#ظهور #نیمه_شعبان
#ظهور #نیمه_شعبان #انقلاب_اسلامی
🔸️گزارش مختصری از فعالیت خیریه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال گذشته با کمکهای شما عزیزان: حدود ۵۰ کمک هزینه جهیزیه ۲۰ هزینه درمان بیماران قلبی، سرطانی‌و... حدود ۴۰۰ بسته معیشتی ۱۰ مورد تامین اجاره مسکن ۱۵ مورد کمک به مناطق محروم از طریق گروه‌های جهادی و...
امام صادق علیه السلام : هرکه در ماه شعبان صدقه دهد حق‌تعالی آن را رشد و نمو دهد همان‌گونه که یکی از شما بچّه شترش را رشد می‌دهد تا آن‌که در قیامت، درحالی‌که به اندازه کوه احد شده باشد به صاحبش بازگردد. در تهیه بسته های ارزاق ویژه ماه مبارک رمضان برای خانواده های بی بضاعت سهیم باشید. هر سهم ۲۵ هزار تومان. لینک مشارکت👇 http://madad.ir/hhipec
🔸️تاملی درباره سریال گاندو ۱.علاقه به داستانهای معمایی و پلیسی ماجرای چند لایه و متناقضی است. راستگراها، سوسیالیستها را متهم میکنند علاقه‌ی مفرط به این باور که همیشه «چیزی پشت پرده» وجود دارد، شگرد چپها برای مقابله با ایده‌ی لیبرالیسم است. لودویگ فون‌میزس علاقه‌ی مردم در قرن نوزدهم به داستان های جنایی و پلیسی را نوعی ذهنیت ضد سرمایه‌دارانه میداند. از طرفی منتقدین، ترویج داستانهای پلیسی را مقدمه‌ای برای توسعه‌ی اقتدار نظارتی دولت و در یک کلام مشروع شدن نظارت برای حفظ آزادی می‌دانند. به تعبیر چپگراهای جدید، دولت نئولیبرال که همواره شعار دولت کوچک سر داده است، به‌نام آزادی و برای تضمین آن، بیش از همه نظارت بر اعمال و رفتار مردم را حق خود میداند. آنها تاچر، بانوی آهنین، را متهم می کردند که برای توسعه¬ی امکانات و اقتدار پلیس، ایده‌ی «پیکار با جرم» را از طریق ترساندن مداوم مردم از جرایم خشن دنبال میکند. ۲.شاید بتوان گفت ذهنیت مخاطب ایرانی از ذهنیت چپگرایانه، دور نیست. تجربه قرنها استبداد، این تصور را قوام بخشیده که همواره کسانی هستند که در پس پرده با هم نشسته¬اند و امور را اداره می‌کنند و عوام الناس بازیچه همیشگی زد و بندهاست. این ذهنیت در مبارزه با شاه معدوم و براندازی رژیم پهلوی به ویژه در شکل دادن به ذهنیت مبارزه با استعمار فریبکارانه‌ی انگلیسی بسیار موثر بوده است. ۳. پیگیری این ایده در تلویزیون و سینما در سالهای پس از انقلاب تا زمانی که «آن چیز پس پرده» مربوط به دسیسه‌های «دشمن اجنبی» است، همان معنای سابق را افاده خواهد کرد و ذهنیت مخاطب ایرانی را در نفی‌گرایی انقلابی‌اش مستحکمتر خواهد کرد، اما ماجرا را تغییر داده و ذیل مفهوم برای نخستین بار ابهام در «حکمرانی فریبکارانه» را به داخل کشانده است. حالا بررسیهای مخاطب شناختی باید نشان دهد که این انتقال خطیر در کدگزاری-های رسانه‌ای چه درکی در مخاطب ایرانی برجا میگذارد. آیا او آنرا در راستای اراده‌ی نظام برای حفظ خلوص خود کدگشایی خواهد کرد یا برعکس، آنرا نشانه‌ای دالّ بر ابتلای نظام به همان بیماری پیشاانقلابی و اعتراف نظام به آن؟ هم-نشین کردن «دشمن اجنبی» با مسوولان نظام در بالاترین سطوح حکمرانی، هرچند میتواند منافع جناحی و سیاسی کوتاه مدتی برای یک جریان سیاسی داشته باشد، اما باید بررسی کرد که آیا مآلاً ایده‌ی سنتی زدوبند درپس‌پرده را تقویت نخواهد کرد؟ 🆔️ @yaminpour
تاملی درباره گاندو/ شماره(2) 🔸️چرا اصولگرایان گاندو را دوست دارند؟ ۱.در حال حاضر جدی ترین رقیب ایده نئولیبرال در اداره کشور، ایده «دولت مقتدر» است. نئولیبرالها اداره کشور را منوط به الحاق به اقتصاد جهانی و گره زدن مقدرات کشور به دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در ارتباط با کشورهای شمال می دانند. از نظر آنها امنیت هم از مسیر درهم آمیختگی سرمایه های خارجی با منابع و امکانهای داخلی به دست می‌آید. در مقابل، دولت مقتدر اداره کشور را بر اساس بدبینی به بیرون مرزها و اتکای تام و تمام بر داخل برنامه‌ریزی میکند. برای دولت مقتدر، توسعه و رونق تولید در سایه اقتدار حاکمیتی در درون مرزها بوجود می آید. ۲. «تهدید امنیتی» که از بدخواهی قدرتهای بزرگ و «دیگران» ناشی می شود، برای کسانی که به دولت مقتدر می‌اندیشند(اصولگرایان)، مفهوم یاری‌گر مهمی است تا ضرورت و اهمیت خود را در برابر ایده رقیبشان یعنی دولت نئولیبرال اثبات کنند. در حالیکه نئولیبرالها تهدید امنیتی را «توهم توطئه» میدانند و آنچه را رقیبشان دشمن یا «قدرتهای بدخواه» یا «جهانخوار» می نامند، به شریک تجاری یا طرف قرارداد فرومی‌کاهند.(تعبیرهای آقای روحانی و وزیر امورخارجه اش را درباره آمریکایی ها به یاد بیاورید) با ایجاد سمپاتی میان مخاطب با نیروهای امنیتی در مبارزه با «دیگران» نقش مهمی را در آماده سازی اذهان برای فهم ایده دولت مقتدر ایفا میکند. گاندو از اینکه آشکارا مسوولان دولت فعلی را همراستا با «دیگران» معرفی کند، ابایی ندارد. بنابراین مخاطب به نظام حق می دهد به هرکسی که از آنسوی مرزها می آید بدبین باشد و برای حفظ خود به جای توسعه ارتباط با خارج(ایده نئولیبرالها)، درونگراتر شود. ۳. گاندو حتی پا را پیش‌تر می گذارد و با نشان دادن دائمی کل شهر زیر لنز دوربین ناظران امنیتی، به مخاطب ایرانی میگوید باید به من حق بدهید که «سراسربین» باشم. این دستاوردی بزرگ برای اصولگرایانی است که در کنار دنبال کردن ایده دولت مقتدر، هنوز پاسخی برای مساله میزان نظارت بر شهروندان ندارند. آنها همیشه با این چالش مواجه بوده اند که رقیب نئولیبرال با طرح پوپولیستی مطالبات آزادی خواهانه و شعار مبارزه با محدودیتها(مثلا دیوار کشی در پیاده روها یا فیلترنگ در فضای مجازی) بخشی از آراء طبقه متوسط را مال خود کرده است. همراهی مخاطب با گاندو در واقع مجوز دادن به او برای محدودکردن بخشی از آزادی اجتماعی است در قبال بدست آوردن امنیت. گاندو به اصولگرایان کمک خواهد کرد که بتوانند توضیح دهد مردم باید با بخشی از سختگیری سیاسی و اجتماعی و نظارت بر خود توسط حاکمیت همراهی کنند و آنرا لازم بدانند. اما نقطه درست برای ایستادن در میان دوگانه امنیت و آزادی چیست؟ در میان تبلیغات پوپولیستی اصلاحطلبانه برای آزادی و فرار محافظه کارانه از پاسخ به آن، کجا باید ایستاد؟ پاسخ به این سوال سالهاست در غرقاب سیاسی‌کاری انتخاباتی به محاق رفته است. شاید در یادداشت بعدی درباره‌اش سخن بگوییم. 🆔️ @yaminpour
هدایت شده از کتاب جمکران 📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 انتشارات کتاب جمکران هفتادهزارمین نسخه اثری که چهره هنر انقلاب ، آن را معجزه زندگی اش نامید، وارد بازار نشر کرد. 📚روایت داستانی از زندگی و زمانه خاتم الفقهاء والمجتهدین شیخ مرتضی انصاری 📙 🖋 ا🛒خرید: 🔗 https://ketabejamkaran.ir/72161 📙📙📙📙📙 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
🔸️به توانایی معنادار و لذت‌بخش کردن زندگی مجهز باشیم. 🆔️ @yaminpour
رفقا در تامین هزینه چند پرونده درمان، بسته‌های معیشتی و حمایت مالی به نیازمندان سهیم باشید👇 http://madad.ir/h7lp3d
http://madad.ir/h7lp3d
AUD-20210422-WA0001.mp3
4.57M
افتراک یا ربّ تخلف ظنوننا...
🔸درباره جنجال
🔸️ 🔸️ ‏بر اساس مصوبه سال ۹۵ دولت، مدیران صندوقهایی مثل بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی می‌توانند تا ۲۱ برابر کف حقوق کارگران، حقوق دریافت کنند. امسال مجلس این حقوق ۲۱ برابری را به ۱۵ برابر کاهش داد. ولی وقتی مدیران می‌توانند "پانزده برابر" حقوق بگیرند بهتر است ‎#روز_کارگر راتبریک نگویند. 🆔️ @yaminpour
🔸️ 🔸از آقای ظریف باید پرسید آیا این صادقانه است که کسی به راهبردهای کلان نظام در سیاست خارجی باور نداشته باشد ولی درجایگاه مجری آن سیاستها قرار بگیرد؟ 🆔️ @yaminpour
🥀 این چند بیت هم هدیه حقیر به برادران و خواهران رنج‌دیده‌ی افغانستانی: اشک دوصد هزاره چکیده است بر تنت انبوه گیسوان بریده است بر تنت از غنچه های سرخ که روئیده روی خاک بالا بلندِ سرو، خمیده است بر تنت بُهت است در نگاه پدر، خیره بر زمین هرگز نگفت، آه، چه دیده است بر تنت ای از میان نسل بشر دستچین شده! رنج اصیل عصر رسیده است بر تنت زنهار! ای صنوبر مَه روی تنگ چشم تیغ هزار چشمْ دریده است بر تنت 🥀 @yaminpour