هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
📣مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار میکند:
در آستانه 40 سالگی #انقلاب_اسلامی
🔻بازخوانی تجارب رسانه ای #فتنه_۸۸
🔸با حضور : دکتر وحید یامین پور (رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)
و حسن روزی طلب (معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی)
🔸زمان : پنجشنبه ۱۳ دی ماه - ساعت 15 عصر
🔸مکان: قم، بلوار امین، بلوار غدیر، مجتمع هدایت
#مرکز_فرهنگی_هنری دفترتبلیغات اسلامی
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
سخنرانیدکتریامینپوردرهمایشموجفتن.MP3
43.58M
🔈 #سخنرانی|دکتروحیدیامینپور
در هـمــایـش #موج_جدید_فتنه
در مـدرسـه عـالی شـهـید مطهری
(بخش اول)
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
سخنرانیدکتریامینپوردرهمایشموجفتن1546421783688.MP3
34.68M
🔈 #سخنرانی|دکتروحیدیامینپور
در هـمــایـش #موج_جدید_فتنه
در مـدرسـه عـالی شـهـید مطهری
(بخش دوم)
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از تذکره الاولیاء
#استاد_اصغر_طاهر-زاده
تزكيه؛ حركت از خود و در خود به سوي خود است، ولي بهسوي خودِبرتر، و از حجاب خودِ نازل عبور كردن، تا با خداي خود روبهرو شويم.
انسان در ابتدا، خود را همين مرتبة نازله روح ميپندارد، ولي اگر حجاب بدن و تعلّقات بدني را كنار زد، با حقيقت بالاتري از خود روبهرو ميشود. يعني «خودِ نازل»، حجاب «خودِ عالي» است. به عبارت ديگر، خودِ نازل كه محجوب از حق است، حجاب خودِ اصلي است كه از حق محجوب نيست.
چنانچه لسانالغيب«رحمةاللهعليه» ميفرمايد:
ميانعاشقومعشوقهيچحائلنيست توخودحجابخودي، حافظ ازميانبرخيز
#ده_نکته_از_معرفت_نفس ص 66
🔺کانال تذکرة الاولیاء
@tezkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥به حجاب زنان انگلیسی توجه کنید.
این فیلم حدودا صد سال پیش ضبط شده. پیش از آنکه پروژه صهیونیستی برهنهسازی زنان در جهان اجرا شود.
.
فردا سالروز پروژه صهیونیستی کشف حجاب توسط رضاخان در ایران است.
#رضا_خان
#کشف_حجاب
#انگلستان
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از کتاب خوب📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚نام کتاب: "من مادر مصطفی"
🖋نویسنده: رحیم مخدومی
📑انتشارات: رسول آفتاب
📖توضیحات:
خاطرات دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن
📗📘📙
@ketabe_khoob
هدایت شده از پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
درسگفتار *تفسیرفلسفی فیلم ۲*
🎙 با ارائه سید مهدی ناظمی
با نگاهی به فیلمهای: سرگیجه (هیچکاک)، فریادها و نجواها (برگمان)، بیتل جوس (تیم برتون)، مرد فیلنما (دیوید لینچ)، بلید رانر (ریدلی اسکات)
🕰چهارشنبه ها از 3 بهمن ماه، از ساعت 15/30
تهران/انتهای خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
جهت ثبت نام : ۰۹۱۲۷۶۴۷۸۲۷
🆔️ @rcica_ir
سران کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در تاریخ ۱۷ دیماه ۵۷ با قطعی دانستن سقوط شاه تصمیم گرفتند با خروج شاه از کشور بهوسیله دولت بختیار انقلاب و اعتراضات را خفه کنند. اما...
🆔️ @yaminpour
⭕اینکه مردم از جمهوری اسلامی همان چیزی را مطالبه میکنند که مبنا و آرمان انقلاب اسلامی بوده، یعنی ارزشهای انقلاب نهادینه شده، حتی اگر بخشی از مسوولین و نهادها هم منحرف شوند این مردم بر اساس همان آرمانها نظام را اصلاح خواهند کرد.
اینکه رهبری میگویند مردم حامی و مدافع انقلاباند بر همین اساس است.
هرچند گاهی به خاطر پروپاگاندا یا ضعف تجربه و آگاهی سیاسی در تطبیق بر مصداق خطا کنند
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از مهدوی ارفع
🔴صرف اینکه حق با ما باشد،ما پیش نمی رویم❗️
🔻امام خامنه ای(حفظه الله):
✅اشتباه نکنید، بصیرت به معنای آگاهی کتابی و روزنامهای نیست، بصیرت میدانی نیست که فقط قدرت تحلیل سیاسی بطلبد، بصیرت قدرت معنوی میطلبد! ۶۶/۳/۲
✅اين بصيرت چگونه حاصل ميشود؟ بر اثر گذشتن از خود؛ همين يك كلمه آسان اما در عمل آنقدر مشكل كه اكثر انسانها در همين يك كلمه، درجا زدهاند! ۸۰/۸/۹
✅صرف اینکه حق با ما باشد، ما پیش نمیرویم؛ حق همراه با ایستادگی. امیرالمؤمنین در جنگ صفین فرمود: «لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». این پرچم را کسانی میتوانند بلند کنند که اولاً بصیرت داشته باشند، بفهمند قضیه چیست، هدف چیست؛ ثانیاً صبر داشته باشند. صبر یعنی استقامت! ۸۷/۵/۹
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@mahdavi_arfae
┗━━━🍂━━
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
#کودتا
🔺️ترویج خشونت و کودتا علیه آرامش و دموکراسی
.
🔸️فیل اصلاحطلبان دوباره یاد هندوستان کرده!
ظاهرا روزنامه سازندگی که خود را ارگان جریان اعتدال میداند، نتوانسته ذوق زدگیاش را از کودتای آمریکایی در #ونزوئلا مخفی کند.
درحالیکه کشور در متن تهدید و تحریم نیاز به آرامش دارد، تندروهای اصلاحطلب، کودتای گایدو علیه رئیسجمهور قانونی کشورش را جشن گرفتهاند
و آنرا خیزشی قهرمانانه معرفی کردهاند!
رئیس جمهور فعلی ما در سال ۹۲ با کمتر از ۵۱ درصد آراء رئیس جمهور شد ولی احدی نتیجه انتخابات را مردود ندانست. اما حامیان کودتای سبز سال ۸۸ ظاهرا نمیخواهند دست از آشوب طلبی بردارند.
🔹️نظام به خاطر حفظ وحدت و جلوگیری از تنش، از حق خودش در محاکمه سران فتنه گذشته، اما پیاده نظام کودتاچیان و آشوبگران وقیحانه به دنبال تکرار تجربه شکست خوردهشان هستند!
#فتنه
#نفوذ
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی
🔺️انتشار عکسی زیبا و پر محتوا در فضای مجازی عراق با موضوع چالش 10 ساله
🆔️ @alshebabaltaghribi
هدایت شده از الهادی
📲 نرمافزار «الهادی»؛ مجموعه بیانات حضرت حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
✔️ شامل: زندگینامه، مقالات، گفتارها، اشعار، کلیپهای صوتی و تصویری...
♨️ موضوعبندی شده با قابلیت جستجو و افزودن به علاقهمندیها
┈┄┅═✾•••✾═┅┄
📥 دریافت از «بازار» برای اندروید:
http://cafebazaar.ir/app/alhadi.bonyadhad.ir
📥 دریافت از «سیباَپ» برای آیاواس:
http://sibapp.com/applications/الهادی
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ماجرای نیم روز ۲(رد خون) فوق العاده بود. سالها منتظر چنین فیلمی بودیم. روایتی منصفانه از تلخیهای سال ۶۷ و جنایتهای همدستان فارس زبان صدام
🔸️دست مریزاد به آقایان مهدویان و رضوی
#سازمان_مجاهدين
#منافقین #سینما
#جشنواره_فجر
#جشنواره_سی_و_هفتم
#رد_خون #ماجرای_نیمروز
#مسعود_رجوی #مجاهدین_خلق
#جای_شهید_و_جلاد_عوض_نشود
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از کتاب خوب📚
علاقمندان می توانند کتاب نخل و نارنج را تا پایان دهه فجر با ۲۵ درصد تخفیف از سایت انتشارات کتاب جمکران تهیه کنند.
لینک خرید
yon.ir/6WXR6
📗📘📙
@ketabe_khoob
💠باز نشر پس از ۷ سال
به مناسبت انتشار گلایهی رهبر انقلاب از طرح یکسان سازی قبور شهدا
🔶درباره ی یکسان سازی قبور شهدا:
تبدیل "آیین گاه" به "نمایشگاه"
1.هنر مردمی، بیواسطهترین کلید فهم دین، آیینهای سنتی و دینی و فلسفه هر قوم است. این فقط آثار برآمده از احساس و علاقه قلبی است که در قالب اثر هنری حقیقت یک فرهنگ را به نمایش میگذارد و به مخاطبانش منتقل میکند و حتی دقیقتر اگر بگوییم مخاطبانش را در یک سیر عرفانی به حقیقتی که در اثر نهفته است نائل میسازد.
گلزارهای شهدا در سه دهه اخیر مؤثرترین و بیواسطهترین مسیر بازتولید مداوم فرهنگ ایثار و شهادت بودهاند.
گلزارها آنچنانکه هر خانوادهی شهیدی خواسته است و آنچنانکه خود شهدا وصیت کردهاند، بهمثابه زیارتگاهی محل حیات و کانون جوشش معرفت اسلام انقلابی بوده است. تفاوتها و تنوعها در حجله آرایی و نوشتهها و آذینهای سنگ قبرها بیتردید مستندترین و اثرگذارترین روش انتقال عناصر فرهنگی دفاع مقدس بودهاند. عناصری که به علت عظمت و شکوهشان کمتر ممکن است از طریق رفتارهای نمایشی رسمی متجلی شوند.
2. چندی است که اتفاقات تأسفبرانگیزی با عنوان یکسان سازی یا ساماندهی قبور شهدا در گلزارهای شهدای سراسر کشور رخداده است که صرفنظر از تضییع حقوق معنوی خانوادههای معظم شهدا، آثار فاجعهبار فرهنگی نیز به همراه داشته است.
گلزارهای شهدا در بسیاری از شهرها امروز گورستانهایی شدهاند که حوایج معنوی ما را برآورده نمیکنند. تماشاگران ونه زائران در گورستانهای یکدست شده دیگر در برابر عظمت روح یک شهید زانو نمیزنند. حجلهها از زمین گلزارها بیرون کشیده میشوند و در موزههای تاریخ دفاع مقدس به نمایش درمیآیند. اینگونه فرهنگ دفاع مقدس از متن زندگی کنده میشود و امری متعلق به گذشته و حتی امری «تاریخ گذشته» و منقرضشده دانسته میشود.
3.هرچند در موزههای سوتوکور دفاع مقدس، قرآن ترکشخورده، لباس خونی و پلاکهای خاک گرفته بهمثابه یک شیء تکریم میشوند، اما دیگر فهمیده نمیشوند وزندگی نمیسازند.
گلزارها تاکنون با نوشتههای منحصر بفرد بر روی سنگقبرها و تزئینات حجلهها مزارهایی بودند که سی سال حقیقت شهادت و شهدا را بر مردمان روزمره و شهر زده منکشف کردهاند. گلزارها، مزار بودهاند، محل زیارت و این زیارت درک رموز یک دفاع مقدس مردمی و نه نمایشی و دستوری- را ممکن ساخته بود.
آثاری که حقیقت در آنها متجلی نشوند دیگر مردهاند. انگار قبور تکثر مکانیکی یافتهاند و با یک نگرش کالایی تکثیرشدهاند. قبور شهدا اکنون در این گورستانها شاخصههای اصیل خود را ازدستدادهاند و همانند شدهاند؛ اکنون نظم ظاهری قبور که به بهانه بهسازی و تسهیل رفتوآمد رخ داده است، فاقد ساحت باطنی معنوی است؛ این همان اتفاقی است که برخی متفکرین معاصر از آن بهعنوان تبدیل «آیین گاه» به «نمایشگاه» یاد میکنند و این اتفاق را باعث هرجایی شدن، بیخانمانی و عاری شدن از حقیقت قدسی یک آیین مقدس میدانند.
4. اکنون گلزارها و مزارها، گورستانهای یکسانسازی شدهای هستند که هیچکدام از تجلیهای تاریخی و عاشقانه را نشان نمیدهند. سنگقبرها یکشکل و همریخت شده و اوج وصایا و اشعار منحصربهفرد هر قبر، جای خود را به نشان درشت تبلیغاتی و ریاکارانهی یک بنیاد دولتی داده است. تمام عناصر متعلق به این سرزمین فرهنگی از گلزارها منتزع شدهاند و در موزههای دربسته نگهداری میشوند.
موزههای دفاع مقدس موطن و جایگاه اصلی فرهنگ دفاع مقدس نیست. فرهنگی که در گلزارها حیات داشته و عالم خود را برای زائران بازتولید میکرده در قالب محصولاتی هنری –هرچند ارجمند- به موزه منتقلشدهاند و مانند کالاهای لوکس برای تماشاگران به نمایش درمیآیند. اینگونه فرهنگ دفاع مقدس «بی عالم» و «غریب» میماند و شهدا را «بیخانمان» میسازد.
5. در قبرستانهای منظم و خطکشی شدهی جدید، زائران گلزار شهدا، تماشاگرانی شدهاند که عاری از شعف، بهجت روحی و میل عرفانی ناشی از ارتباط با یک مزار، نگران و لابهلای قبور مشابه به دنبال یک اسم میگردند. به نظر میرسد این اقدام ناشیانه تمامی تجربههای روحانی زائران را بر باد داده است و تربت پاک شهیدان دیگر «مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان» نیست که به یادمانی جهت تکریم گذشتگان و تلاشی برای باقی ماندن یک نام بدل شده است.
#وحید_یامین_پور
🆔️ @yaminpour