کانال یاران همدل
🔰 هستهای بهانه است دیپلماسی را تحت تأثیر مسئلهی هستهای هم نباید قرار داد؛ یعنی این جور نباشد که
🔰 هستهای بهانه است
در [مورد] همین مذاکرات اخیر هم بد نیست یک جملهای گفته بشود؛ آقایان هم غالباً در جریان مسائل هستید. در همین مذاکراتی که اخیراً در جریان بود، خب این همه دیپلماتهای ما زحمت کشیدند، بعضی از دیپلماتهایمان واقعاً در این قضیّه خوب ظاهر شدند، [امّا] آمریکاییها بر سر موضع عنادآمیز خودشان محکم ایستادند و یک قدم جلو نیامدند. روی کاغذ یا در مقام وعده میگویند بله، ما تحریمها را برمیداریم، [امّا] برنداشتند و برنمیدارند هم؛ شرط میگذارند؛ میگویند اگر میخواهید تحریمها برداشته بشود، باید الان در همین توافق یک جملهای را بگنجانید که این جمله به معنای آن باشد که بعداً باید دربارهی این موضوعات با شما صحبت کنیم و توافق کنیم؛ اگر چنانچه این جمله را نگنجانید ما الان با همدیگر توافقی نخواهیم داشت. این جمله چیست؟ این جمله یک بهانهای است برای مداخلات بعدی؛ دربارهی خود برجام، تمدید برجام، دربارهی مسائل گوناگون، دربارهی موشک، دربارهی منطقه، که اگر شما بعداً گفتید که نه من در این مورد بحث نمیکنم یا مثلاً سیاست کشور اجازه نمیدهد یا مجلس اجازه نمیدهد، خواهند گفت خیلی خب شما نقض کردید، پس هیچ، توافق بیتوافق. الان روش اینها و سیاست اینها این است؛ کاملاً ناجوانمردانه و خباثتآلود برخورد میکنند و هیچ اِبائی هم از اینکه آنچه را قول دادند نقض کنند ندارند؛ هیچ.
(بیانات در آخرین دیدار رئیسجمهور و هیئت دولت دوازدهم-۱۴۰۰/۰۵/۰۶)
#هستهای_بهانه_است
#ایران_مقتدر
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
ﻫﺮ ﺳﺮﺑﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﺟﯿﺐﻫﺎﯾﺶ
ﺩﺭ ﻣﻮﻫﺎﯾﺶ ﻭ ﻻﯼ ﺩﮐﻤﻪﻫﺎﯼ ﯾﻮﻧﯿﻔﻮﺭﻣﺶ ﺯﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﻣﯽﺑﺮﺩ.
ﺁﻣﺎﺭ ﮐﺸﺘﻪﻫﺎﯼ ﺟﻨﮓ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻏﻠﻂ ﺑﻮﺩه ﺍﺳﺖ...
(حلقههای ازدواج به جای مانده
از جنگ جهانی دوم)
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 خلاقیت سالار جادهها..
مِن مِن نکن نمیتونی بخونیش! 😅😂
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 چه طور بچههای خوش قول تربیت کنیم؟
🔻 کلمه خوش قولی را در خانه خودتان و بین خانواده مقدس کنید. مثلا جزو یکی از تعریف های کلامی شما از کودکتان باشد، «قربون پسر خوش قولم برم». اینکار برچسب مثبت زدن به کودک است و ریل گذاری ب ای متخلق شدن فرزند شماست.
🔻 گاهی موضوع را برایش عجیب کنید. وقتی بچه ها کار خوبی می کنند مثلا نماز میخوانند یا بدون اینکه شما گفته باشید در حال کمک به شما هستند و... جمله مذکور را بگویید تا با تعجب بگوید: چه قولی؟ آن وقت از فرصت استفاده کنید و مثلا بگویید: «اینکه خدا گفته نماز بخوانید، به پدر و مادر کمک کنید و... و تو الان این کار رو می کنی.»
🔻 وقتی زمان انجام یکی از خواسته های او رسید، مثلا سر موقع خریدی برایش انجام دادید و... نقش بازی کنید و برای لحظاتی نگویید که آن کار را کرده اید. وقتی بچهها ناراحت شدند و ابراز ناراحتی کردند، بگویید که واقعا چقدر بدقولی حس بدی ایجاد میکند. من فقط خواستم نظرتو را درباره بدقولی بدونم، این هم کادوی شما و...
🔻 قرارهای بین خودتان مثل تمیز کردن اتاق و... را به شکل یک قول معرفی کنید و بعد روی دیوار اتاق کودک نصب کنید. به کودکتان یک کاردستی هم برای جمله «من از بدقولی بدم میاد» درست کنید و بالای آن نصب کنید تا بچه ها نسبت به انجام قول شان پایبند باشند.
🔻 مثل همه ویژگی های تربیتی دیگر، اگر بخواهید خوش قولی را به بچه ها یاد دهید اما خودتان خوش قول نباشید هیچ نتیجهای نمیگیرید، یادگیری بچهها، مشاهدهای است.
#تربیت
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 🌿بادرنجبویه گیاهی است که میتوان بهعنوان یک دمکرده برای پاکسازی بدن از میکروب استفاده کرد. این گیاه قادر است اکثر عفونتهای بدنی را ازبین ببرد.👌
#پزشک_سنتی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به عالم گر تهی دستی به درگاه رضا(ع) رو کن
کز این در هیچکس با دست خالی برنمیگردد
🌹۳ روز تا ولادت امام رضا علیه السلام 🌹
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گشت ارشاد ❓چرا با گشت ارشاد موافقید؟ ✅ سیرۀ اهل بیت(ع) ۲. تشویقی ـ تنصیحی – ادله عام و خاص
🔰 گشت ارشاد
❓چرا با گشت ارشاد موافقید؟
✅ سیرۀ اهل بیت(ع)
۲. تشویقی ـ تنصیحی
– ادله عام و خاص
۵. رسول اکرم(ص) میفرماید:
فتنه کمبودها را دیدید و صبر کردید و من از فتنه رفاه بر شما بیم دارم که از طرف زنان میآید؛ هنگامی که النگوی طلا به دست و پارچههای فاخر به تن میکنند و توانگران (اگر شوهری توانگر دارند) را به زحمت اندازند و از فقیر (اگر شوهری فقیر دارند) چیزی که بدان دسترسی ندارد بخواهند.»
(پاینده، نهج الفصاحه/ص۲۱۵)
تذکر پیامبر به اسماء بنت ابی بکر:
حدثنا یعقوب بن کعب الأنطاکی ومؤمل بن الفضل الحرانی قالا حدثنا الولید عن سعید بن بشیر عن قتادة عن خالد قال یعقوب ابن دریک عن عائشة رضی الله عنها أن أسماء بنت أبی بکر دخلت على رسول الله صلى الله علیه وسلم وعلیها ثیاب رقاق فأعرض عنها رسول الله صلى الله علیه وسلم وقال یا أسماء إن المرأة إذا بلغت المحیض لم تصلح أن یرى منها إلا هذا وهذا وأشار إلى وجهه وکفیه.
- صحیح : "الحجاب" (24) .
صحیح سنن أبی داود،ج2،ص520،ح4104 ط مکتبة المعارف
عائشة می گوید که اسماء بنت ابی بکر بر پیامبر داخل شد در حالی که لباسی نازک بر تن داشت. پس پیامبر از او روی برگرداند و گفت ای اسماء، زن هنگامی که به بلوغ می رسد درست نیست که از بدن او به جز این و این دیده شود و به صورتش و دستانش اشاره کرد.
ادامه دارد...
#گشت_ارشاد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دو دقیقهی طوفانی (پیشنهاد تیتر با شما)
🔻 فتنه ۱۴۰۱، اتحاد سران طاغوت علیه ایران
🔻 نگاه متفاوت ما با حضرت آقا!
🔻 پمپاژ امید در جامعه
🔻 دید امیدوارانه مقام معظم رهبری به آینده ناشی از چیست؟!
🔻 کمیت دشمنان یا کیفیت دوستان؟!
🔻 اختلاس مالی یا اهتمام کاری؟!
#حجت_الاسلام_راجی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 حجاب شناسی 📖فصل سوم - چارچوب اسلامی حجاب ✅نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در باب پوشش مشکی شبهه:
🔰 حجاب شناسی
📖فصل سوم - چارچوب اسلامی حجاب
✅نگاهی اجمالی به دیدگاه اسلام در باب پوشش مشکی
شبهه:
آیا میتوان از ظاهر بعضی روایات، مثل روایت پیامبر(ص) از پوشش
لباس مشکی غیر از سه مورد خف (نوعی کفش چرمی نازک) عمامه و کسا
کراهت داشت. استفاده نمود که پوشش لباس مشکی به طور مطلق و مشترک برای مرد و زن کراهت دارد؟
پاسخ:
اولاً، با فرض چشم پوشی از ضعف سند روایت فوق، تردیدی نیست که اساساً زن و مرد در برخی از موارد از جمله پوشش و لباس دارای احکام متفاوتی هستند؛ بنابراین در خصوص احکام پوشش نمیتوان به قاعده اشتراک زن و مرد در احکام تمسک جست؛ مثلاً جامه زربافت و حریر برای زن جایز است، ولی برای مرد جایز نیست. مقدار پوشش زنان طبق نظر مشهور فقها، همه بدن به استثنای گردی صورت و دو دست از مچ تا نوک انگشتان است ولی مقدار پوشش مردان کمتر است؛ حتی از نظر رنگ پوشش نیز استفاده از لباس احرام سفید برای مردان مستحب است، ولی زنان مجازند به استثنای بعضی لباسهای خاص مثل حریر محض با هر لباسی حتی دارای رنگ غیر سفید مُحرم شوند. بنابراین با توجه به احکام ویژه بانوان و آقایان در مورد لباس، نمی توان ادعا نمود که حکم کراهت در روایت فوق مطلق است و به طور مشترک شامل زن و مرد
می شود.
ثانیاً، بر فرض بپذیریم که روایت مذکور، مختص بیان حکم رنگ پوشش مردان نیست و شامل زنان نیز میگردد به دلیل روایاتی که ظاهر آنها کراهت خواندن نماز در لباس مشکی به استثنای سه مورد است، بعضی از فقها حکم کراهت لباس مشکی را نیز مختص به حالت نماز دانستهاند.
ثالثاً، بر فرض که روایت مذکور عام باشد و به طور مشترک، شامل زنان و مردان و نیز حالت نماز و غیر نماز گردد، باز روایت یاد شده دلالت ندارد بر این که پوشیدن لباس مشکی مانند چادر مشکی برای زنان کراهت دارد؛ زیرا در روایات متعدد که از نظر مضمون و محتوا با روایت مورد بحث موافق اند سه نوع پوشش، به نامهای خف، عمامه و کسا از کراهت استثنا شدهاند و با توجه به این که کسا از نظر لغت و به قرینه حدیث شریف کسا، لباس بلندی است که تمام بدن را فرا می گیرد؛ بنابراین عبای سیاه برای مردان و چادر مشکی برای زنان کراهت ندارد؛ و به نظر
می رسد بر اساس همین استثنای کسا در روایت مورد بحث، هیچ یک از فقهای برجسته شیعه به کراهت پوشیدن چادر مشکی فتوا نداده است؛ بلکه برخی، چادر مشکی را بهترین نوع حجاب دانستهاند.
#حجاب_شناسی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel