eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
13.9هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
12.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 اولین‌ها 🔹 اولین گاف‌های رئیس‌جمهور منتخب • مدعی وزارت در دولت‌های قبل • مدعی وکالت در مجلس در دوره‌های مختلف • مدعی استفاده از کارشناسان 🔹 البته قسمت اول کلیپ مربوط به جناب دکترررررررررر احمدی‌نژاااااااااد می‌باشد 🤦حالا تا آخر ببینید پ‌ن: عزیز من همان اول کار در نامه‌نگاری نیاز به کارشناس داری! چطور اطمینان کنیم در مسائل مهم کشور، کم نیاری؟ http://eitaa.com/yaranhamdel
27.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سریال دبه کردن، به کارگردانی منتخب ملت، از هنوز شروع نشده در تمام کشور 🔹دبه کردن‌ها شروع شد. 🔹 قسمت اول؛ فیلترینگ پ‌ن:خدا پدر روحانی رو بیامرزه اقلاً بعد از ۱۰۰ روز دبه کرد؛ ایشان نگذاشت به هفته برسه http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 رکورددار خدمت، قسمت پانزدهم 📌مثل ابراهیم انتخاب کنیم 🎬قسمت ۱۵ 5⃣1⃣ رکورد سرمایه گذاری خارجی 🔸
🔰 رکورددار خدمت، قسمت پانزدهم 📌مثل ابراهیم انتخاب کنیم 🎬قسمت ۱۶ 6️⃣1️⃣ کاهش سرعت رشد نقدینگی 🔸 براساس گزارش بانک مرکزی، نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۳۹۹ تا ۴۰.۶ درصد افزایش یافت و در مردادماه ۱۴۰۰ به ۳۹.۱ درصد رسید. اما در چند سال اخیر و با اجرای سیاست‌های منظم پولی در دولت سیزدهم نرخ رشد نقدینگی روند صعودی خود را متوقف کرد. این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ با کاهش ۲.۸ درصدی به رقم ۳۶.۳ درصد و در پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۱.۱ درصد رسید. 🔸 سال ۱۴۰۲ رشد نقدینگی کشور کاهش چشمگیری را تجربه کرد. در پایان سال گذشته، نرخ رشد نقدینگی به ۲۴.۳ درصد رسید که در قیاس با زمان شروع دولت سیزدهم در مردادماه ۱۴۰۰ با کاهش ۱۴.۸ درصدی روبرو شد که کم‌ترین میزان در پنج سال گذشته را نشان می‌دهد. باید اشاره داشت که رقم میزان رشد نقدینگی هدف گذاری شده برای سال ۱۴۰۲ معادل ۲۵ درصد بود که این رقم در سال گذشته به ۲۴.۳ درصد و کمتر از میزان هدف گذاری تعیین شده برای سال ۱۴۰۲ بود. ________________ 📈 دستاوردهای دولت شهید رئیسی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی ✅ شخصیت مغتنم شهید رئیسی ۲) پیگیر و عملگرا ″حلال مشکلات″ من هفته
🔰 رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی ✅ شخصیت مغتنم شهید رئیسی ۲) پیگیر و عملگرا ″دغدغه حال خوب مردم″ ایشان بر روی چند حوزه به شدت حساس بود حوزه ها و موضوعاتی که برای مردم مهم بود و به طور کلی چیزهایی که عامه مردم با آن مواجه بودند. به عنوان مثال در حوزه اقتصادی خیلی حساس بود. یا در حوزه فضای مجازی حساس بود ایشان یک اصطلاحی داشت که در این زمینه زیاد پیگیری و استفاده می‌کرد. می‌گفت که مردم در این فضای مجازی نباید برایشان حالگیری اتفاق بیفتد. وقتی که مردم در این فضا هستند باید بتوانند درست و خوب استفاده کنند چه آن کسی که میخواهد بازی کند یا اینکه کار علمی انجام دهد و..... وقتی که مردم به چیزی نیاز دارند ما باید بتوانیم برایشان فراهم کنیم و نباید اذیت شوند. همچنین در حوزه هایی که در برهه‌ای از زمان بین مردم دغدغه آن زیاد می‌شد. وقتی گزارشها به دست ایشان می‌رسید، بلافاصله تماس می‌گرفت و پیگیری می‌کرد که این دغدغه‌هایی که برای مردم ایجاد شده است باید برطرف شود. گوینده خاطره: سید محمد امین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 تاریخ فلسطین ✅سيری در تاريخ فلسطين ″اسكان يهوديان در فلسطين″ تـا قبـل از جنـگ جهـاني اول كـه سـ
🔰 تاریخ فلسطین ✅سيری در تاريخ فلسطين ″واژه صهيونيست″ در جنوب غربي شهر بيـت‌المقـدس كـوهي قـرار دارد بنـام صــهيون كــه مسجدالاقصــای مســلمانان و بعضــي از معابــد يهوديان و بناهاي مقدس مسيحيان بر فراز آن كوه كم ارتفاع قرار دارد و كسانی كه می‌خواستند فلسطين كشـور مسـتقل يهـودي باشـد و بيـت‌المقدس پايتخت آن كشور(صهيونيست) ناميده شدند. جنبش صهيونيست توانست يهوديان زيادي را از سراسر جهـان بـه خاك فلسطين منتقل نمايد و انگلستان نيز فلسـطين را بـه دو بخش يهودي نشين و مسلمان نشين تقسيم كـرد. يهوديـان چون سرمايه زيـادي داشـتند شروع بـه خريدن زمينهای مسلمانان در بخش مسلمان نشين نمودنـد و مـزارع و بـاغ و خانه‌هاي مسلمانان را بـا قيمـت گزافـي خريـداري نمودنـد. مسلمانان كه سالها زير فشار انگلستان بسر برده بودند و خبر از نقشه‌هاي شوم آنها نداشتند منازل و باغها خود را بـه يهوديان می‌فروختند و پس از چند سال يهوديان عـلاوه بـر بخش يهودي نشين، قسمت بزرگي از بخش مسلمانان را هم تصرف كردند و از همين زمان بود كه اختلاف ميـان يهوديـان تازه وارد و اعراب ساكن فلسـطين آغـاز گرديـد و منجـر بـه جنگها و زد و خوردهای كوچك و بزرگ گرديد و تـاكنون نيـز ادامه دارد. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا نباید حزن و خوف حضرت یعقوب(ع) برای پدران و مادران و آ
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″بنی اسرائیل برای بردن یوسف(ع) از ابزار روز یعنی «بازی کودکانه» بهره بردند″ بنابر آنچه که «ملا فتح‌الله کاشانی(ره) در تفسیر کبير «منهج‌الصادقين» آورده وقتی برادرهای یوسف از اذن پدر مأیوس شدند دست به حیله‌ای بردند. آمدند در مرأی و منظر یوسف انواع بازیها کردند. از تماشای سبزه و صحرا شمه‌ای با او گفتند. یوسف که آن بازیها را دید و آن تماشا را شنید، پرسید که هر روز در سبزه زار صحرا چنین می‌کنید؟ برادرها گفتند آری و بیشتر و خوشتر. آیا میل داری که با ما بیایی تا نظاره کنی و ساعتی بازی؟ و بدین گونه یوسف با پدر به صحبت نشست و الحاج بسیار نمود. (بخش انتهایی خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه) ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″بنی اسرائیل برای بردن یوسف(ع) از ابزار روز یعنی «بازی کود
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″دیگر بنی اسرائیل حربه اصرار از پایین و چانه زنی از بالا را در دستور کار خود قرار می‌دهد″ بنی‌اسرائیل وقتی که نتوانست مستقیماً اجازه بردن یوسف را از یعقوب بگیرد، نبرد پسر و پدر را طراحی کرد. یوسف را به الحاح و اصرار نزد یعقوب فرستاد و خود نیز به چانه زنی با پدر مبادرت نمود. «قالوا يا آبانا» رو کردند به پدرشان و گفتند «ما» لک؟! تو را چه میشود؟! «لا تَأْمَنَّا علی یوسف؟!» چرا ما را بر یوسف امین نمی‌دانی؟ «وَ إِنَّا لَهُ لَناصحون» و این در حالی است که ما خیرخواه او هستیم «اَرْسِلْهُ مَعَنا غَداً» فردا او را با ما بفرست. «یرتع و يلعب» تا در صحراء بگردد و بازی کند «وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُون» و همانا ما مراقب و نگه دار او خواهیم بود. (آیات ۱۱ و ۱۲ سوره یوسف) آن قدری که اصرار و پافشاری و بی‌تابی یوسف در تسلیم یعقوب مؤثر است چانه زنی برادرها اثر گذار نیست. آیه ۱۳ در جواب چانه زنی بنی‌اسرائیل است که یعقوب(ع) میگوید: «انی لَيحْزُنُنِي أَنْ تَذْهَبُوا بِهِ وَ أَخافُ أَنْ يَأْكله الذِّئب» همانا من در فراغ یوسف محزون می‌شوم و می‌ترسم که «گرگ» او را بخورد. و این یعقوب(ع) است که برای اولین مرتبه از کلمه «گرگ» استفاده می‌کند. ″دروغ را تلقین نکنید″ فرزندان یعقوب نمی‌دانستند که گرگ آدمی را می‌خورد از پدر شنیدند و همین را هم وسیله تدبیر خود قرار دادند. گرچه رسول خدا صلی اللہ علیہ و آله در کلامی تذکر می‌دهند و می‌فرمایند: «لَا تُلَقِّنُوا الْكَذِبَ فَتَكْذِبُوا فَإِنَّ بَنِي يَعْقُوبَ لَمْ يَعْلَمُوا أَنَّ الذَّنْبَ يَأْكُلُ الْإِنْسَانَ حَتَّى لَقْنَهُمْ أَبُوهُم» دروغ را تلقین نکنید تا باعث دروغ گفتن شوید چنان چه فرزندان یعقوب نمی‌دانستند که گرگ انسان را می‌خورد تا اینکه پدرشان به آنها تلقین نمود و درست است که باید در سخن گفتن دقتی مضاعف داشت. و نیز درست است که گاهی از حرفهای ما دشمن بهره سوء می‌برد. با طرح ما با برنامه ما، به جنگ ما می‌آید. «نبرد واژه‌ها نبردی جدی است. ما حق نداریم به قول صاحب تفسیر «مجمع‌البيان» راه را به دشمن نشان دهیم. و اما آیا به راستی و به درستی مقصود یعقوب(ع) از «وَ أَخَافُ أَنْ يَأْكُلَهُ الذِّئب» نشان دادن راه است؟ ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت ۶۴ ″عاقبت ولگردی و گدایی″ سرمایه‌داران برای پیشرفت بیشتر مایل بودن
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت ۶۵ ″کندوی غُرغُرو″ تب پولدار شدن بیشتر مردم اروپا را گرفتار کرده بود. همه در رؤیا می دیدند که روزی سرمایه‌دار بزرگی می شوند و کارخانه و بانک تأسیس می‌کنند. این تب به جان نویسندگان و اندیشمندان اروپایی هم افتاد. گروهی از این نویسندگان با نوشتن کتابهایی پول پرستی و حرص و ولع برای ثروتمند شدن را به عنوان کارهایی خوب و شایسته ستایش می‌کردند. و دسته دیگری از این نویسندگان در کنار نوشتن آثار ادبی و علمی وقت زیادی را به پولدار شدن اختصاص می‌دانند. برنارد مندیول، پزشک انگلیسی، از افراد گروه اول بود. مندیول در سال ۱۷۰۵ کتابی را به نام«کندوی غرغرو» منتشر کرد. این کتاب فقط ده صفحه داشت و در آن زندگی انسانها در جامعه با زندگی زنبورها در کندو مقایسه شده بود. مندیول نوشته بود که موفقیت یک کندو به خاطر اخلاقهای زشت و ناشایست تک تک زنبورهاست. هر زنبوری حریص است و سعی می‌کند تا جایی که می‌تواند از شیره گلها تغذیه کند و عسل بسازد. هر زنبوری خشن و جنگجوست و به کسی که کوچکترین مزاحمتی برای او فراهم کند، رحم نمی‌کند. زنبورها در حالت جمعی هم ستیزه جو و وحشی هستند. مندیول سپس به جامعه انسانها اشاره کرده بود و ثروت و قدرت هر کشور را وابسته به رفتارهای ناشایست مردم آن دانسته بود. او نوشت فرض کنیم سودجویی، خودخواهی، نادرستی و جنگ‌طلبی به پایان برسد. مردم فقط به اندازه سیر شدن غذا بخورند و فقط لباس‌هایی را بپوشند که آنها را از سرما حفظ می‌کند و هیچ تجملی در آنها نباشد. فرض کنید که این مردم یکدیگر را فریب ندهند، به همدیگر آزاری نرسانند، بدهی‌های خود را سر وقت بپردازند و از وسایل تجملی و زینتی استفاده نکنند. در چنین وضعی وکیل‌ها و قاضی‌ها از گرسنگی خواهند مرد، هیچکس به دور دست سفر نخواهد کرد، هیچ سرزمین تازه‌ای کشف نخواهد شد، هیچ معدن طلا و نقره‌ای کاوش نمی‌شود، هیچ اختراعی صورت نمی‌گیرد و هیچ کالای تفریحی و زینتی تولید نمی‌شود. برنارد مندویل تاکید کرده بود کسانی که سودجوی دیداری، حرص، خودخواهی و جنگ‌طلبی را زشت می‌شمارند آدمهای غرغرویی هستند که می‌خواهند جلوی پیشرفت جامعه را بگیرند. آقای پزشک کتاب ده صفحه‌ای خود را در سالهای ۱۷۱۴ و ۱۷۲۳ میلادی گسترش داد و در دو جلد منتشر کرد. این بار نام کتاب «داستان زنبورها» بود و در دو کشور انگستان و فرانسه منتشر شد. نسخه‌های زیادی از کتاب در هر دو کشور به فروش رفت. برای مردم جالب بود که کسی ولع آنها را برای رسیدن به پول با کلماتی زیبا ستایش کند: «تنها با حرص زدن بیشتر ثروتهای هنگفت به وجود می‌آیند و در سایه همین ثروت فراوان، آثار هنری برجسته مندیول نوشت: «عشق به تجمل یا دلبستگی به هر چیزی که بیشتر از نیاز روزانه ماست پایه تمدن و صنعت اروپاست». انگار اروپاییان به کسانی نیاز داشتند تا همه ستمها ، نیرنگ سازیها و آزمندی‌هایی را که در این سالها از آنها سرزده بود با واژه‌هایی آراسته به عنوان رفتارهایی عادی توضیح دهند و عذاب وجدان آنها را اندکی کاهش دهند. 📚سرگذشت استعمار ، ج۶ ص۷۰ http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کوتاه و مختصر و مفید؛ فریب بزرگ به جنگ شناختی لیبرال ها و غربزده ها بهترین ابزار دشمن در جنگ شناختی هستند، جایی که آنقدر شما را درگیر تحلیل های درست و غلط می کنند که نتوانید فکر کنید. http://eitaa.com/yaranhamdel
13.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سخنان تامل برانگیز پدر معنوی لیبرال در دانشگاه شریف لطفا این چند دقیقه صحبت های دکتر مشایخی (پدر مادی و معنوی جریان لیبرال های شریف) را ببینید و بشنوید! ببینید چه کسانی و با چه اهدافی این دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف را راه اندازی کردند و چه نیروهایی تربیت کردند. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انتخاب اصلح 📌 برنامه های دکتر جلیلی 🔹گوشت مرغ الف: تامین اقلام ضروری نباید در انحصار افراد مع
🔰 انتخاب اصلح 📌 برنامه های دکتر جلیلی 🔹روغن خوراکی در تهیه بیش از ۸۴ درصد کالای روغن در کشور وابستگی وجود دارد و سالانه حدود ۴ میلیارد دلار صرف واردات دانه‌های روغنی و کنجاله می‌گردد. این وابستگی با متأثر کردن صنعت دام و طیور، امنیت غذایی کشور را نیز تهدید می‌کند با این وجود ارز بسیاری به منظور تهیه دانه‌های روغنی از کشور خارج شده در حالی که سرمایه گذاری مناسب و افزایش ضریب خودکفایی در این حوزه بسیار کمرنگ بوده است. علت این وابستگی پایین بودن سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در کشور است هر ساله حدود ۴۵۰ هزار تن دانه روغنی در کشور تولید میشود که طبیعتاً پاسخگوی کشور نخواهد بود. بطور کلی اگر بجای برنامه‌ریزی برای تخصیص دلار برای وارد کنندگان دانه‌های روغنی، این هزینه صرف حمایت از تولید کننده داخلی شود هم امنیت غذایی تامین میشود و ضریب خودکفایی و حتی صادرات بهبود می‌یابد. توضیح: مثلاً وقتی قرار است در بودجه‌بندی کشور مبلغی را برای واردات دانههای روغنی در نظر بگیریم، خب همین بودجه را صرف حمایت و خرید تضمینی کشت دانه‌های روغنی از کشاورزان کنیم. یا اگر قبلاً واردکننده خصوصی، این دانه‌های روغنی را با سرمایه شخصی وارد می‌کرده، با سیاستهای ایجابی و سلبی او را به سمت تولید در داخل و صادرات هدایت کنیم. با این کار هم با انحصارگرایی مقابله میشود و هم کشور در برابر تحریمها در جنگ اقتصادی بیمه میشود. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 همبستگی حسینی ✅مسئولیت‌پذیری اجتماعی ″تشویق و تنبیه جمعی جایگزین تشویق و تنبیه فردی″ در مدرسه ب
🔰 همبستگی حسینی ✅کربلا؛ تجلی مسئولیت اجتماعی اباعبدالله(ع) ❓چرا ما باید نسبت به جامعه بیشتر حساس باشیم؟ ۳. ما مقدرات جمعی داریم؛ منافع ما در گرو جامعه هست ″نظارت بچه‌ها بر روی یکدیگر جایگزین حضور و غیاب که نظارت از بالا به پایین است″ در مدرسه به جای حضور و غیب که نظارت از بالا به پایین هست نظارت بچه‌ها بر روی یکدیگر را میشود فعال کرد هر کسی غائب بود دانش آموزان دیگر پیگیر شوند که چرا غیبت کرد؟ البته این پیگیری از سر دلسوزی هست. فرمود مثل حیوانات که سر در آخور می‌کنند و به بقیه حیوانات کاری ندارند. نباشید این حالت، حالت آدمهای بد هست هر دفعه صاحب چراگاه یکی از این چهارپایان را به کشتارگاه میبرد و ذبح میکند و بقیه هم بی تفاوت هستند. «إِن بُعْدَ اخْتِلَافِ قُلُوب الفُجَارِ إِذَا الْتَقوا و إن أظهروا التودد بالسنتهم - كبعد البهائم من التعاطفِ وَإِنْ طَالَ اعْتِلَافُهَا عَلَى مذود واحد» (تحف العقول: ۳۷۳) جالب اینجاست که بعضی‌ها برای زندگی چراگاهی چه کلاسی هم قائلاند! بعضی بچه‌ها سر کلاس میروند ولی به بچه‌های دیگر اصلاً کاری ندارند ارتباط نمی‌گیرند. در حالی که بچه‌ها باید به هم کار داشته باشند. همه بچه‌ها به او زنگ بزنند بگویند فلانی چرا امروز نیامدی غیبت کردی؟ یکی بگوید اگر مشکلی داری حل کنیم، دیگری بگوید من حاضره درس امروز را برایت بگویم. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel