eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.7هزار عکس
13.7هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال یاران همدل
🔰 همبستگی حسینی ✅اجتماعی شدن شاخص بلوغ انسان ″احساس ما نسبت به جامعه چگونه باید باشد″ یک کودک در
🔰 همبستگی حسینی ✅اجتماعی شدن شاخص بلوغ انسان ″کسی که نسبت به جامعه حساس نباشد درک درستی از دین ندارد″ اگر ما جامعه را حس نکنیم جامعه را رها کنیم و نسبت به جامعه احساس مسئولیت نکنیم، آن وقت اگر یک کسی در بین ما بخواهد دست دیگران را بگیرد و برای آنها دلسوزی کند، اسمش را «فضولی» می‌گذارند و برعکس اگر کسی به دیگران هیچ کاری نداشته باشد، اسمش را «با کلاسی» می‌گذارند. در چنین جامعه‌ای معروف، می‌شود منکر و منکر، می‌شود معروف. این وضعی است که جهان بشریت تحت فرهنگ غرب پیدا کرده است؛ یعنی اگر کسی به دیگران، کاری نداشته باشد این آدم خوب و درستی تلقی می‌شود! اگر ما صد نفر باشیم و در یک کشتی طوفان زده گرسنه و تشنه مانده باشیم، چطور برای همدیگر دلسوزی می‌کنیم؟ چطور مراقب همدیگر هستیم و به هم کمک می‌کنیم؟ مثلاً اگر آب و غذا کم باشد غذای خودمان را به افراد ضعیف و ناتوان می‌دهیم... وقتی یک جمع و گروهی اینگونه باشند یعنی در بین آنها درک «جامعه» و یک نوع همگرایی شکل گرفته است. کسی که به یک بلوغی رسیده باشد نسبت به یک جامعۀ هفتاد میلیونی هم چنین احساس و چنین درک درستی از حضور در جامعه خواهد داشت و نسبت به جامعه حساس خواهد بود. کسی که این درک را نداشته باشد به آن بلوغ نرسیده و درک درستی از دین هم ندارد؛ حتی اگر از نظر فراوانی آگاهی علامه دهر باشد. «كَمَثَلِ الْحِمارٍ يَحْمِلُ أسفاراً» (جمعه/۵) ادامه... 👇
علامت بلوغ یک انسان این است که بفهمد زندگی‌اش وابسته است به حرکت جمعی که در کنارش هستند و او هم نسبت به این حرکت جمعی مسئولیت دارد و می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد، نباید منفعل باشد و نباید از جامعه فراری باشد. آموزش و پرورش باید بچه‌ها را به گونه‌ای تربیت کند که به این درک و احساس مسئولیت اجتماعی برسند. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 وعده، وفا 🔹وعده همه دارای بیمه سلامت خواهند شد . ۱۴۰۰/۳/۲۶ 🔹وفا بیمه رایگان ۱۲ میلیون نفر فاقد بیمه پایه سلامت از پنج دهک ابتدائی جامعه. از قسمت‌های قبل دیدن کنید 👇 https://eitaa.com/yaranhamdel/31662 ‌‍‌ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟
🔰 گرگ‌شناسی 📌بررسی یهودیت از منظر قرآن ″آیا یعقوب(ع) از کلمه «ذئب» حیوان درنده را اراده کرده است؟! آیا حزن و اندوهی که یعقوب از آن سخن می‌گوید به خاطر «گرگ بیابان» است؟!″ قسمت: ۴ خدای متعال در میان ویژگیهای گرگی که لباس میش به تن دارد، به سخنوری و زبان‌ریزی‌ای که شیرین‌تر از عسل است «أَلْسِنَتُهُمْ أَحْلَى مِنَ الْعَسَلِ» و نیز به اعمال، رفتار و کرداری که تلخ‌تر از گیاه صبر است «وَ أَعْمَالُهُمْ أَمَرُّ مِنَ الصَّبِرِ» اشاره می‌کند و می‌فرماید این آدمی که رفته به حوزه علمیه و درس فقه خوانده رفته دانشگاه و دانش روز فرا گرفته تلاش کرده و مال و ثروت به دست آورده و اکنون آن قدر توانایی دارد که با زبان شیرینش تلخی کردارش را برای مردم قابل تحمل کند، قصد این گرگ که برای فریب مردم لباس میش پوشیده، این است که خدای را خدعه و او را استهزاء نماید: «ایای يُخَادِعُونَ وَ بِي يَسْتَهْزِءُونَ» (بحارالانوار، جلد۱، صفحه۲۲۴) بقول ملاصدرای شیرازی: «تلاش ما در گرگ‌شناسی این است که ذهنمان را نسبت به مسخ بواطن که متأسفانه در زمانه ما به تبعیت از مسخ ظاهر در بنی‌اسرائیل به فراوانی قابل مشاهده و رصد است، حساس کنیم.» «وَ يَدْلُّ بِهِذَا قُولُ النَّبي (ص) فِي صِفَةِ قَومٍ: إِخْوَانُ الْعَلَانِيهِ أَعْدَاءُ السَّرِيرَةَ، اَلسَّنَتُهُم أحلَى مِنَ العَسَلِ وَ قُلُوبُهُم قُلُوبُ الذَّتَابِ يَلْبِسُونَ لِلنَّاسِ جُلُودُ الضَّانِ مِنَ اللين» ملای شیرازی از فرمایش رسول خدا صلی الله علیه و آله در توصیف قومی که ظاهراً با یکدیگر برادرند اما در دل دشمنی دارند، زبانشان شیرین و قلبهایشان در اسارت گرگ گرگاند، اما پوششی از پوست نرم گوسفند برای فریب مردم بر خود کشیده‌اند، مسخ باطن را فریاد می‌زند می‌گوید: «فَهَدًا مَسخُ البَواطِن» و در تعریف مسخ باطنی اضافه می‌کند «فَهُوَ أَن يَكُونَ قَلبُه قَلبَ ذئب و صُورَتُه صُورَةً إِنسان» شکل، جسد صورت و اندام، اندام انسان است، اما انسان، بر خلاف حیوان، اندام نیست حقیقت انسان قلب است و در مسخ باطنی بر حقیقتی که اکنون گرگ شده اندام انسانی کشیده شده است. آنکه می‌تواند ما را از چنین ورطه دلهره آوری برهاند، خدای تبارک و تعالی است: «وَ اللّه العَاصِمِ مِن هذه القواصم» لازمه حساس شدن ذهن و لازمه شناخت چنین موجوداتی شناخت همه خصلتها و همه صفتهای گرگ است. ادامه دارد... منبع: کتاب گرگ شناسی مباحثی در یهود شناسی؛ بررسی آیات از کلام‌الله مجید تألیف: علی‌ خلیل اسماعیل به کوشش: اندیشکده مطالعات یهود http://eitaa.com/yaranhamdel
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بزرگترین خطر جامعه ایران! 🎙از نظر پروفسور ساروخانی (پدر علم جامعه شناسی ایران) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات تلخ که با حضور او تلخ و شیرین می شود 🎬قسمت دوم ″به دلم بد اومده بود″ ٢٨ خرداد سالگرد فوت
🔰 خاطرات تلخ که با حضور او تلخ و شیرین می‌شود 🎬قسمت: سوم ′من گفتم نه نميرم″ صادق تو ماشين سوخته بود من كجا مي‌رفتم ؟ بعد از مدتی آقا رمضان دوست همسرم رسيده بود و اومده بود جلو ببينه چي شده كه ديدند ماشين ماست. آقا رمضان اصرار كرد بريم بيمارستان با آقا رمضان و همسرش راهی بیمارستان شدیم. به خودم گفتم كه براي صادق كه دیگه نمی شه کاری بكنم بايد برم پيش عليرضا تنهاست منتها سفارش كردم دست و پاي صادق رو صاف كنيد تا موقع دفن مشكل نداشته باشه روزهاي قبلش براي اولين بار خواب ديده بود و جنب شده بود. ديگه نموند تو اين دنيا كه آلوده بشه. هر چند كه اين اواخر خيلي مومن‌تر شده بود. اما به هر حال هر آنچه از دوست رسد نيكوست. دستم سوخته بود و پوست روي شصتم آويزيون شده بود و صورتم هم كمي سوخته بود. من اصلاً احساس درد و سوزش نداشتم ديديد گاهي سرتون به كاري گرمه دستتون خراش برميداره و يا می‌بره به كارتون ادامه ميديد و اصلاً متوجه نمیشید. من به سوختگيم كاري نداشتم. دومي خيلي وابسته بود و همه جا فقط با خودم مي‌رفت الان كلاً تنها بود. منو بردند بيمارستان توي راه مهري خانم همسر آقا رمضان هي بي قراري ميكرد. هي گريه ميكرد. ايشون عقب پيش من نشسته بود اما آقا رمضان با زبون بي زبوني بهشون تذكر ميدادند كه جلوي من نبايد بي قراري كنه. بنده خدا اذيت شده بود. خودم هم اگر براي كسي ديگه اتفاق افتاده بود گريه ميکردم اما الان فرق داشت. بلاخره رسيديم بيمارستان اول به مداوای من پرداختند. صورتم رو تاولش رو قيچي كردند و شستشو دادند و پماد زدند و دستم تاولش رو قيچي كرد و پانسمان كرد. بعد راهنمايي شدم به سمت پسرم رفتم. توي اتاق ديدم پسرم نيست گفتم پسر من كه اينجا نيست. عليرضا گفت مامان من عليرضام، اينجام رفتم جلو تر صورتش دو برابر شده بود دستهاش سوخته بود و پاهاش همه پانسمان شده بود. گفتم: چي شد؟ چيكار كردند؟ گفت: تاولها رو قيچي كردند شستند، پانسمان كردند! گفتم: گريه نكردي گفت: نه. گفتم: آفرين پسرم. ملاقات ما كوتاه بود. نزديكي اتاقش دكتري رو ديدم گفت كيش هستي؟ گفتم: مادرش ميدونست تصادف كرديم و اون پسرم فوت كرده. گفتم: وضعش چطوره؟ گفت: اينم وضعش معلوم نيست كه بمونه. خاك برسرش اگر صد در صد قرار بود بميره باز نبايد با اين صراحت می‌گفت. مادري كه ميدونست يكي دو ساعت پيش، اون پسرش فوت كرده. خيلي هول كردم و نگران شدم اما هيچي نگفتم و رفتم. رفتيم خونه در حالي كه صادق در سردخانه و عليرضا در بيمارستان بود. با يك دنيا غم به خونه رفتيم. ۲۸ خرداد مصادف بود با چهارم ربیع یعنی ۴ روز بود که ماه صفر تمام شده بود. ما از شب قبل از محرم تا هفت امام هيئت داريم. يعني ١٧ شب مستمر. پنج شنبه‌ها هم دعاي كميل با روضه مفصل براي امام حسين و اهل بيتش. منم كتابي داشتم كه روضه‌ها و شعرهاي حاج منصور ارضي بود! طي سال هر از گاهي شعرهاش رو با صوت محزون می‌خوندم. محرم و صفر بيشتر. أواخر صفر اين شعر رو ديدم: دختــری موی سرش آتش گرفت سوخت و خاکسترش آتش گرفت خواست تا خاموش سازد خویش را دست و پای لاغرش آتش گرفت یک کبوتر در قفــس پر می‌گشود ناگهان بال و پرش آتش گرفت در میان سنگ و چوب ‌خیمه‌ها یک نفر در بسترش آتش گرفت دید پیغمبر که ظهر کربــلا حوض و آب کوثرش آتش گرفت پیر مردی تشنه زیر آفتاب بین مهـر مادرش آتــش گرفـت چشـــــم بر بندید اینــجا دومین عصمت حق معجرش آتش گرفت خيلي گريه كردم خيلي. می‌خوندم و زار می‌زدم، مثل مادر بچه مرده دوباره از اول می‌خوندم و مثل مار به خودم می‌پيچيدم و اشك می‌ريختم. گويا قرار بود بچه‌هاي منم بسوزند. نميدونم نفهميدم واقعاً اون همه گريه و زار زدن و مثل مار به خود پيچيدن چه سرّی داشت؟ انگار من اونجا بودم انگار عزیزان خودم بودند نمی‌دونم چطور توصیف کنم خلاصه اینکه طوری که روال عادی باید موقعی که ماشین آتیش می‌گرفت گریه می‌کردم. خیلی خوندم و ضجه زدم زار زدم. نمی‌دونم بچه‌ها کجا بودند. تنها بودم تو خونه. ٤ روز بعد از ماه صفر تصادف كرديم. پسری دست و صورتش آتش گرفت. آن یکی کل هیکلش آتش گرفت. مادری هم صورت و هم معجرش آتش گرفت. اما عاشقان را اگر در آتش می‌پسندد لطف دوست، تنگ چشمم گر نظر بر چشمه کوثر کنم. اون گریه‌ها برای اهل بیت امام حسین(ع) و دختر سه سالش بود. راضی بودم به رضای او پ‌ن: این خاطرات مربوط به سال ۷۸ هست. منظور از ارسال خاطرات این است که در مشکلات و مصایب، همه وقت خدا رو حاضر و ناظر بدونیم. لطفا خيلي غرق در ماجرا نشید که موجب ناراحتی‌تون نشه. http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مقابله جمهوری اسلامی با تحصیل زنان! 💢اگر این نظام مانع پیشرفت زنان نمی‌شد الان چه وضعیتی داشتیم؟؟! برشی از سخنرانی http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 خاطره‌ای شنیدنی از پزشک سردار دلها! ♨️ماجرای تحویل حاج قاسم به 💢وابسته نبودن به پُست و مقام برشی از سخنرانی http://eitaa.com/yaranhamdel
تکنولوژی ایـرانی چگونه بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست؟ - مهدی طالبی و مجید رجبی.mp3
93.35M
🔰 🎙فایل صوتی چهارصد و شصت و هشتمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 📣 ۴۶۸: تکنولوژی ایـرانی چگونه بازدارندگی اسرائیل را در هم شکست؟ 🔹 گفتگو با مهدی و مجید 📆 ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۳۰ دقیقه http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 هفت خط خبری رسانه‌های معاند پس از عملیات «وعده صادق» ✍علیرضا محمدلو 🔸پیروز جنگ‌های پسامدرن در عرصه رسانه و سطح افکار عمومی تعیین یا نهایی می‌شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ جنگ‌های اصلی امروز در فضای مجازی و رسانه‌ها رقم می‌خورد و برنده نهایی همانجا مشخص می‌شود و تسخیر مغز‌ها و افکارعمومی از سلطه بر سرزمین‌ها مهمتر است. 🔸اسرائیل پس از عملیات تاریخی طوفان الاقصی که هم در میدان، ضربه جبران‌ناپذیری از حماس و جبهه مقاومت دریافت کرد و هم در ساحت رسانه‌ای به نفرت فراگیر محکوم شد، در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ (۱۴ آوریل ۲۰۲۴) نیز در تلافی حمله به کنسولگری ایران در سوریه، با عملیات بی‌نظیر و تاریخی «وعده صادق» از جانب ایران مواجه شد. 🔸شکست هیمنه گنبدآهنین و پدافند ارتش اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی باعث شد تا این رژیم و رسانه‌های معاند و همراهش، نتیجه نهایی بازی را به میدان رسانه حواله داده و با ضلع شناخت و روایت، عمق فاجعه و شکست هیمنه پوشالی را کاهش دهد که خط خبری‌های هفت گانه‌ای که تاکنون در دستور کار رسانه‌های معاند قرار گرفته است را در ادامه مرور می‌کنیم. ۱. کوچک‌نمایی عملیات و فرار از تصویر بازنده: سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل و رسانه‌های صهیونیستی با ادعای اینکه آسیب جزئی به یک منطقه نظامی وارد شده و غالب موشک‌ها و پهباد‌ها رهگیری شده‌اند، درصددند تا با حفظ ابهت نظامی از تصویر بازنده خود همچون پسا طوفان الاقصی فرار کنند. ۲. تحقیر عملیات و خنثی‌سازی حس افتخار و اقتدار: رسانه‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند، با سانسور یا بایکوت یا جعل معکوس اتفاقات موشکی و پهپادی وعده صادق و عباراتی فیک و خفیف همچون زخمی شدن کودکی مسلمان در عملیات گسترده ایران و سقوط بخشی از پهپاد‌ها و موشک‌ها در نقطه مبدأ یا حین پرواز، علاوه بر کوچک‌نمایی و تحقیر عملیات، با چاشنی مظلوم‌نمایی، افکار عمومی را علیه حاکمیت تحریک کرده و حس افتخار و اقتدار ایرانی را خنثی کنند. ۳. عوام‌فریبی و دوقطبی نخ‌نمای مردم_حاکمیت: اینترنشنال به نقل از مقامات اسرائیلی نوشته است، که ما در حال مبارزه با حکومت ایران هستیم نه مردم ایران و بی‌بی‌سی به نقل از ربع پهلوی گفته؛ جمهوری اسلامی دشمن مشترک ایران و اسرائیل است. با این عبارت این جریان رسانه‌ای مترصد است تا حمایت مردمی عملیات را به گروه‌های رادیکال و مذهبی کاهش داده و یک فرصت انسجام‌بخش تمام‌عیار را به یک تهدید گسل‌آفرین در جامعه تبدیل کرده و وانمود کند، مردم ایران از عملیات تاریخی دیشب رضایت ندارند. http://eitaa.com/yaranhamdel