11.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 روایت یک دیدار جالب:
جلال آلاحمد در دیدار با امام به کتابی که پیش ایشان بود اشاره کرده و گفته:
شما هم این خزعبلات را میخوانید؟!
🖤سالگرد درگذشت جلال آلاحمد تسلیت باد 🖤
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
7.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 نماد روشنفکر واقعی در ایران
🔹 نویسنده نامدار معاصر جلال آل احمد
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
4_5897757586588959790.mp3
5.81M
🔰 فایل صوتی کتاب از رنجی که میبردم
نویسنده مرحوم جلال آل احمد
📌فایل یک
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
4_5897757586588959791.mp3
6.06M
🔰 فایل صوتی کتاب از رنجی که میبردم
نویسنده مرحوم جلال آل احمد
📌فایل دو
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات تلخ که با حضور او تلخ و شیرین میشود 🎬قسمت: سوم ′من گفتم نه نميرم″ صادق تو ماشين سوخته ب
🔰 خاطرات تلخ که با حضور او تلخ و شیرین میشود
🎬قسمت: ۴
تا اونجا گفته بودم كه در بيمارستان دكترش گفت موضع اينم معلوم نيست كه زنده بمونه و رفتيم خونه
رسيديم گفتند بياين بالا
يعني طبقه برادرشوهرم
خيليهابودند از نظر تعداد
منتها اول كسي كه ديدم برادرم بود از اينكه به برادرم خبر داده بودند
به خانواده ام خبر داده بودند خيلي ناراحت شده بودم خيلي
كه چرا خبر كردند
مي خواستم اصلا كسي از خانواده ام ندونه
برادرم ، ادم حساس و كم طاقتي هست
باور كنيد اگر به من بود اصلا به خانواده ام نمي گفتم
كه ناراحت نشن
ميخواستم بگم فرستاديمش خارج
من اهل دروغ نبوده و نيستم اما واقعاً اينو مصلحت مي دونستم
اصلا فكر نمي كردم قبل از رسيدن من به خونه به خانواده ام خبر داده باشند
برعكس موقع تصادف وقتي خواهرشوهرم و خانواده شون دختر و پسر و نوه و ....
رسيدند
گفتم به آقا مصطفي بگيد
يعني يكي از برادرشوهرهام
فكر كنم به اقا هادي پسر خواهرشوهرم گفتم
گفت بهش گفتم
بيمارستان ميدان توحيد بود
همون روزهاي دوم سوم كه رفتم بيمارستان عليرضا گفت شما نيا بيمارستان
شما رو مي بينم حالم بد ميشه
اخه صورت منم سوخته بود و ابرو و مژه هام مقداري سوخته بود و صورتم طوري ورم كرده بود كه چشمام به سختي يك كم باز مي شد
من مجبور شدم به خاطر عليرضا به مداواي خودم دقت كنم اگر عليرضا اينو به من نمي گفت خيلي به درمان خودم توجه نمي كردم
دوستم با همسرش روز دوم اومدند و منو برد ند يك دكتر متخصص سوختگي و دستم و پانسمان كرد و براي صورتم پماد داد
ديگه هر بار براي نماز، اول با شامپوي بچه و گاز استريل مي شستم بعد وضو می گرفتم و بعد بتادين می زدم و بعد با سرم نمكی صورتم رو می شستم ، بعد نماز ميخوندم و بعد پماد ميزدم
هر روز با گاز استريل پوستهاي مرده رو مي كندم
يكي دو روز نرفتم بیمارستان تا يه خرده بهتر شدم بهش گفتم من اصلا درد و سوزش ندارم
به علیرضا گفتم پس خودت چي؟
يعني منو مي بيني ناراحت ميشي
خودت چي؟گفت گاهي كه راه ميرم اگه خودم رو تو شيشه درها و پنجره ي اتاقها مي بينم مي ترسم
عليرضا دوماه بود كه وارد ١١ سال شده بود که تصادف کردیم متولد ۲۸فروردین ۶۷ بود و ۲۸خرداد۷۸ تصادف کردیم
به عليرضا گفته بوديم صادق يه بيمارستان ديگه است ،ترسيدم اگر متوجه بشه برادرش فوت كرده انگيزه و علاقه ش رو براي خوب شدن و درمان از دست بده و ترجيح بده اينم بميره، او عادت نداشت از من دور باشه حتي دكتر با پدرش نمي رفت و من باید حتما می رفتم ، براي امپول زدن اگر قرار بود با پدرش بره يواشكي مي اومد و به من مي گفت شمام بيا يا براي خريد
همه جا مي گفت شمام بيا . حالا در بيمارستان تنها بود
هر چي ميخورد برمي گردوند
خواهر شوهرم براش كباب درست مي كرد مي برد يه كم ميخورد برميگردوند داماد برادرم براش چنجه درست کرده بود با ماست و خیار و دوغ .... یه خورد بعدش برگردوند اما فرداش من بهش دادم برنگردوند یعنی علت حالت تهوع عصبی بود
ما ديگه ماشين نداشتيم
من اجازه نداشتم هر روز برم
اخه علیرضا روي تختش استفراغ كرده بود و ملافه اش كثيف شده بود من جمع كردم كه ريس بيمارستان رسيد و با من دعوا كرد كه چرا تو انجام دادي ؟وظيفه پرستاره
همسرم مي گفت تو نياي بهتره
#خاطرات_تلخ
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
19.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 حکایات ناب 📽
🔹حکایات ناب و شنیدنی🔹
#محتوا_شماره_۱۵۵
🔸 ایمان واقعی 🔸
▫️حجت الاسلام علی معزی▫️
🔺منبع: بحار الأنوار، جلد ۶۲، ص ۸۸
#ایمان_واقعی
#امام_صادق
#حکایات_ناب
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 سیدِ محرومین 📝 خاطراتی از رئیس جمهور مردمی شهید رئیسی ۲۱) از التهاب تا آرامش بعد از قضایای ۱۸
🔰 سیدِ محرومین
📝 خاطراتی از رئیس جمهور مردمی شهید رئیسی
۲۲) پیکان رئیس سازمان بازرسی کل کشور
بعد از جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه شریف از سالن چند نفر از دانشجوها خودشان را به همراهانش رساندند و پرسیدند: ماشین آقای رئیســـــــــــی بیرون
آمد؟ گفتند: همین پیکان. دانشجوها با تعجب گفتند جدی؟ همین؟! باورش برایشان خیلی سخت بود بعد چند نفر به کنایه از ماشین دیگر دولت مردان شعار دادند: «بیت المال حيا کن، مسئولانو رها کن!»، آن موقع، استاندار تویوتا کریسیدا داشت موقع خداحافظی بحث عوض شد و شروع کردند به تعریف و تمجید از آقای
رئیسی و روبوسی.
*****
حضرت علی علیه السلام میفرمایند:
«أفضَلُ الملوكِ مَن حَسُنَ فَعلُهُ و نِيَّتُهُ»
برترین حاکمان کسی است که کار و نیت او بهتر باشد.
(غررالحکم و دررالکلم، ص۳۴۰)
****
مقام معظم رهبری (مدظله العالی):
«معیار و فرق صلاح و فساد این است که آیا ما آن کار را برای رضای خدا انجام میدهیم یا نه! بدیهی است زمانی که ما میخواهیم کاری را برای رضای خدا انجام بدهیم وقتی این احساس از ما متمشی میشود که بررسی کرده باشیم و حُسن عمل و مطلوبیت عمل را فهمیده باشیم، بعد آن را برای رضای خدا انجام بدهیم. پس، در بطن کسب رضای خدا آگاهی و هشیاری و توجه
همه جانبه و تدبیر الهی مؤمن هست.»
(بیانات در دیدار مسئولان وزارت کشور، ۱۳۷۰/۰۹/۲۷)
#سید_ابراهیم_رئیسی
#سید_محرومین
#شهید_جمهور
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مقایسه ثروت رهبران حکومتها!
♨️ واقعیتهایی از جانورِ عجیبِ زمینخوار در ایران!
⁉️ ثروت رضاشاه هنگام خروج از ایران چقدر بود؟!
♨️ ماجرای فرشهایی که به عنوان خمس داده شده بود!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 تاثیرگذارترین فرد تاریخ بشریت سند ۴ 🖋کارن آرمسترانگ دانش آموخته دانشگاه آکسفورد و محقق تاریخ، به
🔰تاثیرگذارترین فرد تاریخ بشریت
سند ۵
🖋 آلفونس دولامارتین، فیلسوف، نویسنده، شاعر و سیاستمدار نامدار فرانسه:
♦️who would dare humanly compare a great man of modern history with Muhammad?"(Alphonse de Lamartine)
🔷اگر توانایی انسان بر اساس این سه ملاک اندازه گیری شود: بزرگی برنامه، محدودیت امکانات و عظمت نتایج به دست آمده، چه کسی جرأت دارد بزرگان تاریخ مدرن را با محمد(ص) مقایسه کند ؟
📗Histoire de la Turquie, 1. Volume 8. Page 277
منبع (کتاب به صورت انلاین در دسترس است):
https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k29365z/f283.item.zoom
#تأثیرگذارترین_فرد_تاریخ
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خاطرات خودنگاشت همسر امام ۱۴ ◀️تنها آراستگی داماد، اتکا به نفس 🔹... مادر و خواهرانم اصرار داشتند
🔰 خاطرات خودنگاشت همسر امام ۱۵
◀️خرید جهزیه
🔹... فردای آن روز به محل سکونت خودم یعنی منزل مادربزرگم برگشتم... پس از چند روز مادر بزرگ و مادر مشغول تهیه جهیزیه شدند و آقا سید احمد [لواسانی] مشغول تهیه، خانه کوچکی را در کوچه میرزا محمود وزیر در خیابان امیر کبیر، نزدیک سهراه امین حضور اجاره کردند و یک قطعه فرش مستعمل دوازده متری که برادر داماد با خود از خمین آورده بود – همان که بعداً سالهای سال فرش اتاق ما بود – در اتاق نزدیک درب منزل انداختند ... همان اتاقی بود که عیناً در خواب دیده بودم. که شرح آن گذشت. دو اتاق دیگر هم با جهیزیه من مرتب شد. زمستان بود و ماه بهمن. جهیزیه نسبتاً مفصلی داشتم...
(زندگینامه بانو خدیجه ثقفی، همسر امام خمین(ره) ص۵۴)
#خاطرات_همسر_امام_خمینی
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه ″نقد انتظار انجمن″ در رابطه با انتظار و اعتقاد
🔰 انجمن حجتیه
✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه
″مفهوم انتظار/۱″
«انتظار» یا «آیندهنگری» به حالت کسی گفته میشود که از وضع موجود ناراحت است و برای ایجاد وضع بهتر تلاش میکند مانند بیماری که در انتظار بهبودی است یا پدری
که در انتظار بازگشت فرزندش از سفر است. اینها از بیماری و فراق فرزند خود ناراحتند و برای وضع بهتر میکوشند. همچنین تاجری که از بازار آشفته ناراحت است و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادی میباشد. این دو حالت «بیگانگی با وضع موجود» و «تلاش برای وضع بهتر» را دارد بنابراین مسألۀ انتظار حکومت حق و عدالت «مهدی» و قیام مصلح جهانی در واقع مرکب از دو عنصر است عنصر نفی و عنصر اثبات؛ عنصر نفی همان بیگانگی با وضع موجود و عنصر اثبات خواهان وضع بهتر است و اگر این دو جنبه در انسان به صورت ریشه دار حلول کند، سرچشمهٔ رشتهٔ اعمال دامنهدار خواهد شد؛ چون اعتقادات عمیق آثار گسترده عملی دارند این دو رشته اعمال عبارتند از:
ترک هرگونه همکاری و هماهنگی با عوامل ظلم و فساد و حتی مبارزه و درگیری با آنها از یک سو، و خودسازی و خودیاری و جلب آمادگیهای جسمی و روحی و مادی و معنوی برای شکل گرفتن آن حکومت واحد جهانی و مردمی از سوی دیگر.
هر دو قسمت آن کاملاً سازنده و عامل تحرک و آگاهی و بیداری است. با توجه به مفهوم اصلی «انتظار» معنای روایات متعددی که در بالا درباره پیدایش و نتیجه کار منتظران نقل کردیم به خوبی درک میشود.
اکنون فهمیدیم چرا منتظران واقعی گاهی همانند کسانی محسوب میشوند که در خیمه حضرت مهدی در زیر پرچم او هستند، یا کسی که در راه خدا شمشیر میزند یا به خون خود آغشته شده یا شهید گشته است. آیا اینها مراحل مختلف و درجات مجاهد در راه حق و عدالت نیست که متناسب
با مقدار آمادگی و درجۀ انتظار افراد است؟ یعنی همان طور که میزان فداکاری مجاهدان راه خدا و عشق آنها با هم متفاوت است انتظار و خودسازی و آمادگی نیز درجات کاملاً مختلفی دارد که هر کدام از اینها یا یکی از آنها از نظر مقدمات و نتیجه شباهت دارد. ظالم و ستمگر چگونه ممکن است در انتظار کسی باشد که طعمه شمشیرش خون ستمگران است؟ فرد آلوده و ناپاک چگونه میتواند منتظر انقلابی باشد که شعلهٔ اولش دامان آلودگان را میگیرد؟ ارتشی که در انتظار جهاد بزرگی است، آمادگی رزمی نفرات خود را بالا میبرد و روح انقلابی در آنها می دمد و هرگونه نقطه ضعفی را اصلاح میکند و میتواند انتظارگر خوبی برای مولای خود باشد.
چگونگی انتظار همواره متناسب با هدفی است که در انتظار آن هستیم. انتظار آمدن یک مسافر عادی از سفر انتظار بازگشت یک دوست بسیار عزیز، انتظار فرا رسیدن فصل میوه چیدن از درخت و درو کردن محصول، انتظار فرا رسیدن فصل تحصیلی مدارس و.... هر یک از این انتظارها آمیخته به یک نوع آمادگی است. در یکی از اینها باید خانه را آماده کرد و وسایل پذیرایی فراهم ساخت، در دیگری ابزار لازم و داس و کمباین و.... در دیگری کتاب، قلم، دفتر، لباس مدرسه و مانند آن.
آنها که انتظار قیام یک مصلح بزرگ جهانی را میکشند در واقع انتظار انقلاب، دگرگونی و تحولی را دارند که وسیعترین و اساسی ترین انقلاب انسانی در طول تاریخ بشر است. انقلابی که برخلاف انقلابهای اصلاحی پیشین جنبهٔ منطقه ای نداشته و نه مختص به یک جنبه از جنبههای مختلف زندگی، بلکه علاوه بر این که عمومی و همگانی است تمام شؤون و جوانب زندگی انسانها را شامل میشود انقلابی است سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی.
هدف ما در این بحث تنها نتایج و آثار چنین عقیده و انتظاری است که آیا به راستی آنچنان که بعضی پنداشته اند جنبه تخدیری دارد یا سازنده و حرکت آفرین و اصلاحگر است؟
ادامه دارد...
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه ″مفهوم انتظار/۱″ «انتظار» یا «آیندهنگری» به حال
🔰 انجمن حجتیه
✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه
″مفهوم انتظار/۲″
گفتیم که انتظار همیشه از دو عنصر «نفی» و «اثبات» تشکیل می شود، ناراحتی از وضع موجود و عشق و علاقه به وضع بهتر و در اینجا اضافه میکنیم که در هر انقلاب و تحول بنیادی نیز دو جنبه وجود دارد جنبۀ نفی و جنبۀ اثبات. ترکیب دو مفهوم انتظار و
انقلاب جهانی.
آنچه را قبلاً گفتیم کاملاً روشن میکند یعنی کسانی که در انتظار چنان انقلابی به سر میبرند اگر در دعوی خود صادق باشند (نه جزء منتظران دروغین خیالی)
به طور مسلم خودسازی فردی و خودیاریهای اجتماعی از آثار آن خواهد بود. اثر سازنده این انتظار منحصر به اینها نیست اثر مهم دیگری نیز دارد و آن حــل نشدن در مفاسد محیط و تسلیم نشدن در برابر آلودگیها است.
توضیح اینکه: هنگامی که فساد فراگیر میشود و اکثریت و یا جمع کثیری را به آلودگی میکشاند، گاهی افراد پاک در یک بنبست سخت روانی قرار میگیرند. بنبستی که از یأس از اصلاحات سرچشمه میگیرد. گاهی آنها فکر میکنند کار از کار گذشته و دیگر امیدی برای اصلاح نیست، و تلاش و کوشش برای پاک نگه داشتن خویش بیهوده است، این ناامیدی و يأس ممکن است آنها را تدریجاً به سوی فساد و همرنگی با محیط بکشاند و آنها نمی توانند خود را به صورت یک اقلیت صالح در برابر اکثریت ناسالم حفظ کنند و همرنگ جماعت نشدن را موجب رسوایی بدانند. اگر میبینیم در دستورهای اسلامی یأس از آمرزش یکی از بزرگترین گناهان شمرده شده است و ممکن است افراد ناوارد تعجب کنند که چرا یأس از رحمت خدا این قدر مهم تلقی شده است، مهمتر از بسیاری از گناهان فلسفه اش در حقیقت همین است که گناهکار مأیوس از رحمت، هیچ دلیلی نمی بیند که به فکر جبران بیفتد یا لااقل دست از ادامه گناه بردارد و منطق او این است که آب از سر من گذشته، اما هنگامی که روزنه امید برای او گشوده شود، امید به عفو پروردگار و امید به تغییر وضع موجود نقطه عطفی در زندگی او پیدا می شود و چه بسا او گناه را به توقف در مسیر و بازگشت به مسیر پاکی و اصلاح، دعوت مینماید.
به همین دلیل امید را میتوان همواره به عنوان یک عامل مؤثر تربیتی در مورد افراد فاسد شناخت. همچنین افراد صالحی که در محیطهای فاسد گرفتارند، بدون امید نمیتوانند خویشتن را حفظ کنند. آنها نه تنها با گسترش دامنه فساد محيط مأيوستر نمیشوند، بلکه وصول به هدف را در برابر خویش میبینند و کوششهایشان برای مبارزه با فساد و یا حفظ خویشتن با شوق و عشق زیادتری تعقیب میگردد.
از مجموع بحثهای گذشته چنین نتیجه میگیریم که اثر تخدیری انتظار تنها در صورتی است که
مفهوم
آن مسخ یا تحریف شود - همانگونه که جمعی از مخالفان تحریف اش کرده اند و جمعی از موافقان مسخش - اما اگر به مفهوم واقعی در جامعه و فرد پیاده شود، یک عامل مهم تربیت خودسازی تحرک و امید خواهد بود. از جمله مدارک روشنی که این موضوع را تأیید میکند این است که در ذیل آیه «وعدالله الذين آمنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفنهم في الارض...»
«خداوند به آنها که ایمان دارند و عمل صالح انجام میدهند وعده داده است حکومت روی زمین را در اختیارشان بگذارد.»
از پیشوایان بزرگ اسلام نقل شده است که منظور از این آیه «هوالقائم و اصحابه» مهدی و یاران او هستند و در حدیث دیگری میخوانیم «نزلت فی المهدی» آیه درباره مهدی نازل شده است. در حالی که در این آیه مهدی و یارانش به عنوان «الذين آمنوا منكم و عملوا الصالحات» آنها که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند معرفی شده اند.
بنابراین تحقق این انقلاب جهانی بدون یک ایمان مستحکم که هرگونه ضعف، زبونی و ناتوانی را دور سازد و بدون اعمال صالحی که راه را برای اصلاح جهان بگشاید امکان پذیر نیست و تنها چنین کسانی هستند که میتوانند نوید زندگی در حکومت آن بزرگوار به خود دهند نه آنها که با ظلم و ستم همکاری دارند، نه آنها که از ایمان و عمل صالح بیگانه اند نه افراد سست و بی حال و بیکاره ای که دست روی دست گذارده و در برابر مفاسد محیط زندگی و جامعهشان سکوت اختیار کرده و کمترین تلاشی در راه مبارزه و فساد ندارند.
ادامه دارد...
#فرقه_ضاله_حجتیه
#یاران_همدل
http://eitaa.com/yaranhamdel