eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.8هزار ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
امنیت ایران.mp3
10.84M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔰 ماجرای نجات جان پاسدار هایی که توسط اشرار دزدیده شده بودند 🎬قسمت هشتم 🔴 سال ۱۳۷۶ بود که رهبر ما، حاج قاسم سلیمانی رو به عنوان فرمانده سپاه قدس پاسداران انتخاب کردند قسمت قبل 👈اینجا http://eitaa.com/yaranhamdel
اتفاقا بعد از غدیر.mp3
12.13M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔰 دوران امامت و خانه نشینی ⭕بعد از بازگشت مسلمان ها از غدیر خم به مدینه، حال و روز پیامبر خدا روز به روز بدتر و بدتر شد... 🎬قسمت ۳۶ 🔵 پیامبر خدا(ص) فرمودند: مرگ من خیلی نزدیکه، و قراره به همین زودی ها از دنیا بروم. 😭 قسمت قبل 👈 اینجا (ع) http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه ✅ ابعاد فکری و اعتقادی انجمن حجتیه ″تشریح ولایت فقیه مورد نظر انجمن و نقد آن″ 🎬قس
🔰 انجمن حجتیه 📌فصل چهارم ✅ بُعد تشکیلاتی ″ساختار تشکیلاتی″ (۱) انجمن دارای یک هیأت مدیره بود که کلیه فعالیتهای انجمن زیر نظر این هیأت مدیره قرار داشت ریاست هیأت مدیره به عهده شیخ محمود حلبی بود و اعضای این هیات مدیره عبارت بودند از حاج سیدرضا رسول، سید حسین سجادی، محمد حسین غلامحسین، حاج محمد تقی تاجره پروانه‌ای که در واقع مجوز تأسیس این انجمن به شمار می‌آمد. هر چند مدت باید تمدید می‌شد و این موضوع سبب می‌شد تا حکومت وقت بر تمام فعالیتهای این انجمن نظارت داشته باشد زیرا در غیر این صورت پروانه فعالیت انجمن لغو می شد. انجمن با داشتن سه دهه سابقه کار تشکیلاتی آن هم تشکیلاتی که در برابر یک تشکیلات قوی و منسجم؛ مانند بهاییت کار می کرد. و دارای تشکیلاتی پیچیده، سراسری و مجرب بود. انجمن دارای کمیته های مختلفی بود که زیر نظر هیأت مدیره انجام وظیفه می کردند. این کمیته ها عبارت بودند از: کمیته تدریس، کمیته جاسوسی یا تحقیق، کمینه نگارش، کمیته ارشاد، کمیته ارتباط با خارج و کمیته کنفرانسها، کمیته یا گروه تدریس؛ از وظایف این گروه جذب نیروهای جوان و تازه نفس و فعال برای تحت تعلیم قرار دادن آن بود. در مرحله ویژه مسایل بهاییت در سطح بالاتری تدریس می شد و افراد کارهای عملی را آغاز میکردند. البته پس از انقلاب مواد درسی دیگری به دروس مراحل مختلف افزوده شد. در مجموع درسها عبارت بود از عربی، احکام، نقد مارکسیسم، مطالعه کتابهای معرفی شده و تمرین سخنرانی و آیین سخنرانی، عده ای نیز درباره زبان انگلیسی مطالعه می‌کردند. مرحلة سوم دوره عالی بود و افرادی که در دوره‌های پیشین مورد آزمایش قرار گرفته بودند به این مرحله راه پیدا می‌کردند. مهره ها و مسؤولان انجمن نیز از این گروه انتخاب می شدند. این گروه را به علت این که در آن کتاب نقد ایقان تدریس می شد، گروه نقد ایقانه هم می نامیدند. و اما فلسفه گروه‌بندی درسی دوره مشخص عبارت بود از این که افراد پس از گذراندن یک دوره اگر مخالف با مشی انجمن بودند کنار می‌کشیدند با این که شناخته می شدند و حذف می‌گردیدند. خلاصه دورانی بود برای پالایش مخالفان و ناسازگاران با مشی انجمن که نمی‌گذاشت آن افراد از مرحله اول یک قدم صعود کنند و بالاتر بروند. البته به نظر می‌رسد این مشی چندان قطعی و بدون استثنا نبوده است و احتمالاً اگر افرادی دارای استعداد زیاد به نظر می رسیدند این سه مرحله را سریعتر طی می کردند و از نظر جنبه های گزینشی نیز به نظر می‌رسد خیلی موضوع قاطعی نبوده است و شاید هم اگر افرادی با استعداد به نظر می‌رسیدند در جلسات دوره عالی شرکت داده می شدند. زیرا با توجه به این نکته که فقط گذراندن دوره پایه حدود ۷ تا ۸ ماه طول می‌کشید. آقای دکتر محمدرضا سیاهی در تشریح برنامه تشکیلاتی انجمن میگوید: «از نظر تشکیلاتی انجمن معتقد بود که چون در آینده کشور افرادی که از نظر تحصیلات وضعیت خوبی دارند نقش خواهند داشت بیشتر تلاش می کردند که دانش آموزانی که وضعیت تحصیلی خوبی دارند را جذب کنند. تقریباً این کار را از دوره راهنمایی با دعوت به جلسات مقدماتی قرآن شروع می‌کردند. با توجه به اینکه در آن زمان ما فعالیتهای آزادانه ای که بتوانیم مراسم مذهبی را برگزار کنیم نداشتیم. مباحث مطرح شده، آموزش قرآن و ترجمه آن و حفظ سوره های جزء سی ام به همراه آموزش اصول عقاید، تاریخ اسلام و همچنین مسایل شرعی و تمرین سخنرانی بود. تقریباً ۲ - ۳ سالی که از ابتدای دوره می‌گذشت و هر هفته یک جلسه تشکیل می‌دادند به بحث امام زمان(عج) می رسیدند. آنجا جریانات انحرافی را مطرح می کردند. از جمله مدعیان دروغین مهدویت را توضیح می‌دادند مثلاً غلام احمد قادیانی در پاکستان ادعای مهدویت کرد و سپس ادعای پیامبری نمود و علی محمد باب و میرزا حسینعلی بها را نیز شرح می‌دادند اصول عقایدی که انجمن آموزش می‌داد از کتاب آیت الله ابراهیم امینی بود. در مورد مسأله های فقهی همچون نماز و روزه کتابی بود رساله مانند که مسأله را با نظر فقهی فقهای مختلف بررسی می‌نمود که این کتاب بسیار مختصر بود. از زندگینامه‌های امامان نیز برای تاریخ اسلام استفاده می‌کردند. به بحث مدعیان دروغین که می رسیدند اصطلاحاً آنها را مباحث امری می گفتند که بحث بسیار مفصلی بود که در آن بیشتر به نقد کتب بهاییت می‌پرداختند. مباحث بهاییت، مباحث آمری را معمولاً به طور مفصل با ذکر تاریخچه و نقد و بررسی کتب علی محمد باب، میرزا حسینعلی بهاء و نیز عباس افندی به صورت تمرین بحث ادامه می‌دادند و بخش عمده آموزشها را این قسمت در بر می‌گرفت. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 انجمن حجتیه 📌فصل چهارم ✅ بُعد تشکیلاتی ″ساختار تشکیلاتی″ (۱) انجمن دارای یک هیأت مدیره بود که
🔰 انجمن حجتیه 📌فصل چهارم ✅ بُعد تشکیلاتی ″ساختار تشکیلاتی″ (۲) سیدعباس نبوی نیز در این باره میگوید: «اینها یک جذب ابتدائی انجام می دادند. اتفاقاً بزرگترین مشکلی که با آن دست به گریبان بودند همین بود. یعنی از آنجا که زمینه مذهبی ظواهر مذهبی و اعتقادات مذهبی از خودشان نشان داده بودند اولین سکوی جذب را داشتند و به راحتی جذب می‌کردند.» یکی از منابع تغذيه این کمیته مدارس بود. عوامل انجمن در مدارس به ویژه مربیان و معلمان انجمنی که از طریق آموزش و پرورش مشغول کار بودند در بین محصلان جست و جو می‌کردند و با افراد باهوش و ذکاوت و استعداد را جذب انجمن می‌کردند. مقرر شده بود که افراد کاهل در درس و کسل را جذب نکنند زیرا محتاج به نیروهای جوان ساده و باهوشی بودند که در ضمن تحصیلات کلاسیک خود ظرفیت و کشش داشته باشند که تحت تعلیمات انجمن، بیشترین بازدهی را دارا باشند و از طرفی به علت این که هنوز ذهن جوان شکل نگرفته است، سریعتر به افکار وی شکل بدهند. همین موضوع سبب شده بود تا تعداد افراد تحصیل کرده در انجمن زیاد باشد. از جمله مدارسی که تحت نفوذ انجمن بود می‌توان به مدرسه علوی در تهران و مدرسة على صفا در تبریز اشاره کرد. گروه تدریس سه مرحله داشت که عبارت بود از: پایه ویژه عالی قسمت پایه حدود یکسال و حداکثر یکسال و نیم طول می‌کشید که ۷ یا ۸ ماه از آن آموزش اصول اعتقادی مانند توحید، نبوت و... بود و سپس آشنایی مختصری با بابیت و بهاییت. سید عباس نبوی در نقد آموزش در انجمن میگوید: «انجمن زمینه وسیع و سريع الوصولی از تفسیر عوامانه دین را فراهم کرده بود. بدیهی است که این می‌تواند در وهله اول نیروها را جذب کند هر چند که ممکن است در دراز مدت همان نیروها را از دست بدهد یعنی هر کس بکوشد دین عوامانه ای را ترویج کند و به مردم بگوید که بیائیم بین آنچه در قرآن و روایات آمده و چیزی که ما الان اولویت خودمان تشخیص میدهیم جمع کنیم و این دو را به نحوی سازگار کنیم. می تواند بخش زیادی از مردم را به خود جذب کند؛ این گونه برای دین بریدن و دوختن نیروی بسیاری را جذب می کند و زمینه بسیاری را فراهم می آورد. اما خطرش هم زیاد است و البته به همین وسیله هم ماندگار میشود حتی امروز کسانی که با این جریان رشد کرده و با آن خو گرفته اند، بعد از گذر این انقلاب و جنگ تحمیلی و این همه شهید دادن همچنان ذهنیت آنها با همان نگاهها و برداشتها پا برجاست. ما ضربه بزرگی از همین جا خورده ایم اینها در جمع مطرح میکردند ما ۱۰ شبهه داریم که برای آنها دنبال پاسخ میگردیم مثلاً چرا مردان دو برابر زنان ارث میبردند؟ می خواستند در جریان این مجادله که به قول خودشان یک طرف بهاییان بودند و طرف دیگر کمونیست ها فوری یک جواب عند الورود پیدا کنند. فردی در تحقیقات علمی خودش ادعا کرده بود که وقتی مادری به پسر خود شیر میدهد وزن حجمی شیرش بیشتر از زمانی است که فرزند او دختر است؛ بعد این طور بحث میکردند که چون حجم شیری که به پسر داده می شود بیشتر از حجم شیری است که به دختر داده میشود بنابراین حکم ارت همین است. کدام جوان میتوانست این استدلال را بپذیرد؟ اینها سوادی نداشتند نه سواد علمی قابل قبول و منطقی و نه سواد دینی قابل قبول آن وقت وارد می شدند و می خواستند دین را به علم بدوزند و علم را به دین طبیعی بود که عوام گرایی پیش می آمد. برای توجیه مسایل دینی یک قسمتی از دین میگرفتند و یکی قسمتی از بحث های علمی و تا حدودی هم از تاریخ اسلام خبر داشتند. اینها میخواستند دین را با روش خود به زبان ساده فرموله کنند ببینید جزوه هایی که اینها تهیه کرده اند چقدر قابل استفاده است و مشتری دارد؟ آن وقت مقایسه کنید با کتابهای مرحوم دکتر علی شریعتی او اگر در اسلام شناسی میلگید ولی در جامعه شناسی مفاهیمی را مطرح کرده است که بر اساس آن می توانید بگویید چه اصولی دارد اما در انجمن حجتیه دنبال کدام اصول میگردید ؟؟ نتیجه و برآیند چنین رویه ای میرسد به یک اسلام سازشکار و از صحنه خطر در رو ... در جلسات مکتب صادقیه در خیابان آب منگل به خاطر دارم که شخصی سلیم النفس و اخلاقی و تاجر چای در بازار بود که فلسفه احکام میگفت تا آنجا که من میدانم آن فرد از کتابهای بعضی از اعاظم مثل آیت الله مکارم شیرازی چیزی خوانده بود و آن را آب و تاب میداد یا از جزوه های مرکزی انجمن حجتیه مطلبی میخواند و می آمد برای عده وسیعی از جوانان و نوجوانان محل در منطقه آب منگل وری مطرح می کرد. مثلاً در مورد فلسفه حج میگفت خداوند ما را به حج دعوت میکند و حج مراسمی است برای برقراری اخوت بین مسلمانان تا بیایند در مقابل بهاییان بایستند. ادامه...👇
آخر حرفشان همیشه این بود که ما باید در مقابل بهاییان قد علم کنیم مثلاً اگر جایی می خواهند کسانی را استخدام کنند و به نظر میرسد بهایی است نباید بگذاریم استخدام شود. من می دیدم بچه هایی که در کلاس شرکت میکردند اگر دو سوال قرآنی از او می کردند. نمی توانست جواب بدهد جوان نگاه میکرد میدید این اندیشه قرآنی با سمت و سویی که او تعقیب میکند. جور در نمی آید.» ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 اشرف‌الملوک فخرالدوله 🎬قسمت پنجم 🔸دکتر علی امینی در کتاب خاطراتش در ادامه می‌نویسد: "مادرم نقل
🔰 اشرف الملوک فخرالدوله 🎬قسمت ششم 🔸بواسطه کیاست و نفوذ فخرالوله خطر رفع شد و خانواده امینی دوباره به تهران بازگشتند 🔸علی امینی در کتاب خاطراتش نوشت: «اوایل سلطنت رضا شاه، روزی از دربار خبر دادند که شاه می‌خواهد به دیدن مادرم بیاید. مادرم فوراً دستور داد وسایل پذیرایی را آماده کنند و مبل‌ها را طوری ترتیب دهند که رضا پهلوی پایین‌تر از مادرم بنشیند. در ضمن دستور داد یک لنگه در ورودی باغ را هم ببندند تا او نتواند با کالسکه و یا اتومبیل خودش وارد باغ شود و ناچار مقداری از راه را پیاده تا عمارت طی کند. مرا هم که بچه ۱۰-۱۲ ساله‌ای بودم، دم در فرستاد که از شاه استقبال کنم. رضا شاه همراه من تا داخل عمارت آمد ولی روی مبل ننشست و همانطور که قدم می‌زد شروع به صحبت کرد و قدم زنان به داخل باغ برگشت. مادرم هم ناچار به دنبال او روان شد. او در باغ روی کُنده درختی نشست. در آنجا بود که منظور اصلی خود را از آمدن به دیدن مادرم بیان کرد و گفت: فخرالدوله شنیده‌ام که شاهزاده‌های قاجار هنوز در گوشه و کنار بر ضد من تحریک می‌کنند آنها خیال می‌کنند من تاج را از سر احمد شاه برداشته‌ام. آمده‌ام به شما بگویم که این شاهزاده‌ها را جمع کنید و به آنها بگویید دست از این کارها بردارند وگرنه آنها را معدوم خواهم کرد. رضاشاه پس از گفتن این حرف از جای خود بلند شد و ضمن خداحافظی به مادرم گفت: چون برای شما احترام قائلم خواستم این مطالب را قبلاً به شما گفته باشم وگرنه از میان بردن این تحریکات برای من کار آسانی است.» ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
10.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 از سفرهای استانی نمایشی چه خبر؟😔 ☘مظلوم رئیسی...مظلوم بالام😞 پ‌ن: آقای پزشکیان اگر می‌خواهید گریه کنید بروید در مناطق محروم کشور برای شنیدن درد و دل‌های مردم زجر کشیده آن مناطق، کنارشان بنشینید و آنجا اشک بریزید. نه در اجلاس‌ها برای همسرتان. http://eitaa.com/yaranhamdel
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 با وضعیت امروزِ ایران، فکر کردن به آینده هم ترسناک شده! 🎙 http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 رفع فیلتر واتساپ و گوگل‌پلی ♦️سومین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور سران قوای مقننه و قضاییه و همچنین اعضای حقوقی و حقیقی شورای عالی فضای مجازی برگزار شد. ♦️در این جلسه، موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی، مجدد طرح و پس از ارائه نظرات دستگاه‌ها، که پیشتر مورد بررسی قرار گرفته بود، در جلسه مطرح شد. ♦️پس از بحث و بررسی اعضا ضمن تاکید بر اهمیت حکمرانی قانونمند در فضای مجازی به رفع محدودیت‌های دسترسی به برخی سکوهای پرکاربرد خارجی شامل واتساپ و گوگل‌پلی، با اجماع رای مثبت دادند. ♦️همچنین در این جلسه، اعضا بر حمایت از سکوهای داخلی تاکید کردند. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 ‏سال گذشته بود که خبر درز و فروش اطلاعات شخصی نیم میلیارد نفر از کاربران واتساپ در دنیا مثل توپ صدا کرد! که متأسفانه سهم ایران هم ۳۰۰ هزار کاربر بود! اما این پلتفرم ناامن و بی‌خاصیت در کشور ما رفع فیلتر شد! مسئولان دولت باید یه مقدار روی سطح سوادشون کار کنند! واتساپ که با وجود مخالفت گزارشات نهادهای امنیتی و گزارشات فراوان از تهدید امنیتی آن به واسطه وجود شرکت متا که زیر نظر جامعه صهیونیستی اداره میشود، رفع فیلتر شد اما حداقل شما عزیزان سعی کنید حتی‌المقدور کمتر از این سکوی شنود استفاده کنید؛ مخصوصا در شرایط فعلی که اسرائیل دنبال هر راهی برای ضربه زدن به جامعه ایران است. http://eitaa.com/yaranhamdel
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بازهم جریان تحریف، بازهم بهانه تحریم! 📌دوباره ربط دادن گودرز به شقایق؛ دیروز آب، امروز هوا!🤔🤦 http://eitaa.com/yaranhamdel