📛زوایایی مغفول از ذهنیّتِ التقاطیِ میرحسین موسوی
⭕وقتی «انقلابیِ قلابی»، به قدرت میرسد!
📖قسمت دوم
2️⃣ همراهیِ حبیبالله پیمان با امام خمینی، عملگرایانه بود
🔹موسوی، انقلابی نبود و از نوجواني، در خدمتِ پيمان بود(۳) و افكارِ او، همان افكارِ پيمان بود. جنبشِ مسلمانانِ مبارز، حتّی در دورۀ پس از وقوعِ انقلاب نیز، انحرافهای بزرگی داشت که هرگز قابلچشمپوشی نیست. مطالعۀ مواضعِ رسمی این گروه که در هفتهنامۀ «امّت» منتشر میشد، این گفته را بهروشنی اثبات میکند. از جمله میتوان به این مطلب اشاره کرد که همراهیِ جنبشِ مسلمانانِ مبارز با امام خمینی و قبولِ رهبریِ ایشان، یک تاکتیک و محاسبۀ سیاسیِ محض بود، نه یک اعتقاد و باورِ اسلامی. در بیانیّۀ جنبش که در شمارۀ ۵۶ هفتهنامۀ امّت درج گردیده، آمده است که ازیکسو، مبارزۀ ضدّامپریالیستی در عمل و واقعیّتِ عینیِ آن، بدونمشارکتِ وسیعِ میلیونها نفر از تودۀ مستضعف، ممکن نیست، و ازسویدیگر، اکنون هیچیک از شخصیّتها و گروهها، قدرتِ لازم برای بسیجِ این تودهها را ندارند و فقط امام خمینی است که میتواند علاوهبراینکه قدرتِ استبدادی را درهمشکست، تودههارا برضدّ جبهۀ امپریالیسم بسیج کند.(۴) پس حمایتِ جنبشِ مسلمانانِ مبارز از رهبریِ امام خمینی، مقولهای از جنسِ علّت بود، و نه دلیل؛ ریشه در کارآمدی داشت، نه حقانیّت؛ اجتنابناپذیر و ناگزیر بود، نه ارادی و انتخابی؛ ناشی از مقبولیّتِ اجتماعیِ امام بود، نه مشروعیّتِ الهیِ ایشان؛ متّکی بر واقعیّتهای عینی و حاکم بر جهانِ اجتماعی بود، نه استدلالها و برهانهای نظریِ موجود در جهانِ معناییِ ما. امام خمینی، گزینهای مطلوب است، بهاینسبب که از قدرتِ بسیجکردنِ تودهها برخوردار است و از نظرِ هدف نیز، جهتگیریِ ضدّ امپریالیستی دارد، نه اینکه او ولیّفقیه و نایبِ امامِ معصوم - علیهالسلام- است و اطاعتِ از وی از لحاظِ شرعی، واجب است. ازاینرو، شخصِ امام خمینی بهمثابهِ یک مجتهدِ عادل که بر ضدّ ظلم قیام کرده و قصدِ استقرارِ دینِ خدا را دارد، اهمّیّتی ندارد و ملاک نیست. بهاینترتیب، هر فردِ دیگر نیز که از چنین منزلتی در جامعه برخوردار باشد و آرمانهای ضدّامپریالیستی را دنبال کند، شایستۀ حمایت و همراهیِ جنبشِ مسلمانانِ مبارز است. محاسبۀ عملگرایانه و تلقّیِ ابزاری، عمقِ گسستِ آنها را از انقلابِ اسلامی آشکار میسازد و امکانِ هرگونه خوشبینی به آنها را منتفی میکند.
همچنین در شمارۀ ۹۱ هفتهنامۀ امّت در تاریخِ ۲۲ دیِ ۱۳۵۹، مقالهای با عنوانِ «سخنی با خواهران و برادرانِ هوادارِ سازمانِ مجاهدینِ خلق، به چاپ رسید که ریشه در همین نگرش داشت. در این مقاله آمده است که پس از پیروزیِ انقلابِ اسلامی، سازمانِ مجاهدینِ خلق، همانندِ هر نیروی مکتبی و انقلابیِ دیگر، دو راه در پیش داشت: یکی اینکه با درکِ واقعیّتهای اجتماعی که دلالت بر پراکندگیِ مردم و فقدانِ نیروی مکتبی متشکّل و آماده برای جایگزینی داشت، حرکتِ انقلابی - اسلامی و رهبریِ آن - یعنی امام خمینی - در ادامۀ راه و بهمنظورِ تعمیقِ مبارزۀ ضدّامپریالیستی یاری کند و در همان حال، به جمعبندیِ تجربیّاتِ گذشته، برای ایجادِ «نیروی مکتبیِ جایگزینشونده» تلاش کند؛ و دوّم اینکه بهطورِ «زودرس»، برای کسبِ قدرت و جایگزینشدن، دست به عمل بزند و به مبارزه با حاکمیّتِ انقلاب بپردازد. نویسنده در ادامه میافزاید سازمانِ مجاهدینِ خلق با غفلتِ کامل از واقعیّتهای اجتماعی و سنّتهای تاریخی، راهِ دوّم را در پیش گرفت، و آنگاه، دو دلیل برای اثباتِ تحلیلِ خود اقامه میکند: نخست اینکه انقلاب را شخصِ امام خمینی «رهبری» کرده بود، نه سازمانِ مجاهدینِ خلق، و بهخصوص اینکه در سالهای ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۷، سازمان در مبارزاتِ انقلاب، حضورِ تشکیلاتی نداشت؛ و دیگر اینکه چون امام خمینی و روحانیّت از «پایگاهِ وسیعِ تودهای» برخوردار بودند، تعیینِ نیروهای جایگزین و سیاستهای آینده نیز، بهطورِ کامل در اختیارِ آنان بود و سازمان دراینمیان، نمیتوانست نقشی ایفا کند، و درافتادن با این رهبری، بهمعنای تقابل با تودههای انقلابی بود.(۱)
🗨️ ادامه...👇
دلیل دوم اینطور توضیح داده شده است که سازمانِ مجاهدینِ خلق بهجای اینکه به واقعیّتها و شرایطِ عینی و ذهنی جامعه بنگرد و برنامۀ خود را بر آنها متّکی سازد و برای «تغییرِ تکاملیِ» این واقعیّتها و شرایط نیز بکوشد، میخواست با زور و غلبه، جنین سهماههای را سالم به دنیا آورد، امّا اینکار نشدنی بود؛ چراکه واقعیّتها و شرایط، اجازۀ «جایگزینیِ زودرس» را نمیداد. در اینجا نیز پرده از «نفاقِ» جنبشِ مسلمانانِ مبارز برداشته میشود؛ چراکه نهتنها راهِ دوّم – که سازمانِ مجاهدینِ خلق، آن را پیمود - غلط است، بلکه راهِ اوّل نیز – که جنبشِ مسلمانانِ مبارز، آن را در پیش گرفت - باطل است. در هر دو راه، مفروض این است که استقرارِ امام خمینی و جریانِ روحانیّت در حکومتِ پس از انقلاب، «مطلوب» نبوده و بههرحال، باید یک «نیروی مکتبی و انقلابی» به قدرت دست یابد و انقلاب را رهبری کند، امّا مسأله این است که نباید «شتاب» ورزید و «آشکارا» و «غافل از محدودیّتهای برخاسته از واقعیّتهای اجتماعی»، برنامۀ جایگزینی - یعنی «براندازی امام خمینی» را دنبال کرد، بلکه باید اکنون که تودههای انقلاب، دل در گروِ امام خمینی دارند و به او وفادار هستند، تظاهر به حمایت و هواداری نمود، امّا درعینحال، تلاش کرد تا این واقعیّتها و شرایط، «تغییر» کنند و «امکانِ عملیِ جایگزینی» فراهم گردد. در اینجا، غرض از تغییرِ واقعیّتها و شرایط، این است که بدنۀ اجتماعیِ امام خمینی، ریزش کند و باورِ تودههای انقلابی به حقانیّتِ امام خمینی، زائل شود، که دراینصورت، مبارزه با «امام خمینی» بهمعنیِ رویارویی با «تودههای مردم» نخواهد بود، چون میانِ این دو، شکاف و جدایی رخ داده است. تعبیرِ «تغییرِ تکاملی» که جنبشِ مسلمانِ مبارز در این متن از آن استفاده کرده است، دو دلالت واضح دارد:
یکی اینکه «تغییر» بهمعنای «ساختارشکنی» و «براندازی» و «انقلاب» است؛ دیگراینکه این تغییر، «تکاملی» دانسته شده است، یعنی انقلاب با وجودِ رهبری امام خمینی، در وضع «نقص» به سر میبرد و اگر یک نیروی مکتبی و انقلابی - از قبیلِ جنبشِ مسلمانانِ مبارز و سازمانِ مجاهدینِ خلق - جایگزینِ آن شوند، از «وضعِ نقص» به «وضعِ کمال» عبور خواهد کرد. پس جایگزینی، مذموم نیست، بلکه جایگزینیِ زودرس است که توجیهِ معقول ندارد و به خودِ ما ضربه میزند و ما را از صحنۀ بازیِ سیاسی، خارج میکند. باید سنجیده و پخته عمل کرد؛ یعنی ابتدا در خود و در جامعه، ظرفیّتها و امکاناتِ لازم برای جایگزینی را ایجاد نمود و آنگاه، گام در مسیرِ مبارزه با امام خمینی نهاد و او را از قدرت برکنار کرد. این نوع جایگزینی، جایگزینیِ بههنگام و معقول است. این نشانهها، حاکی از آن هستند که جنبشِ مسلمانانِ مبارز در عین حال که خود را در خطّ امام خمینی معرفی میکرد، چه اندیشۀ توطئهآمیزی را در ذهنِ خود پرورانده و در انتظارِ موقعیّتِ مناسب برای تحقّقِ آن بود. بنابراین، به قطع باید گفت جنبشِ مسلمانانِ مبارز، چه در دورۀ قبل از انقلاب و چه در دورۀ بعد از انقلاب، هیچگاه صادقانه و بر اساسِ اعتقاد و باورِ دینی، با امام خمینی همراهی نکرد و رهبریِ ایشان را نپذیرفت، بلکه ایشان را وسیله و ابزاری موقتی میانگاشت که باید در فرصتی مناسب، از قدرت برکنار کرد.
🗨️ ادامه دارد...
🖊️مهدی جمشیدی
مدارک:
۳-اسدالله بادامچيان؛ «نحوۀ نخستوزيریِ موسوی»؛ خبرگزاریِ فارس؛۱۰ دى ۱۳۸۸؛ شناسۀ خبر: ۸۸۱۰۱۰۰۶۳۸
۴-دربارۀ جنبشِ مسلمانانِ مبارز؛ تهران: دفترِ سیاسیِ سپاهِ پاسدارانِ انقلابِ اسلامی، ۱۳۶۰، ۱۵.
#انقلابی_قلابی
#جهاد_تبیین
#ذهنیّت_التقاطی_میرحسین_موسوی
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
❌💠 انگیزههای مذهبی استعمارگری
▫️▪️شاهکار تمدن غرب ۴
🖋 محمدرضا مرادی / تحلیلگر سیاسی
🔻در بررسی انگیزههای آغاز استعمارگری، باید به ابعاد مذهبی موضوع و حمایتهای کلیسا از غارتگران توجه ویژه کرد. بخشی از کارشناسان معتقدند ورود کریستف کلمب به قاره آمریکا در راستای «دکترین کشف» است که پاپ «نیکولاس پنجم» ۵۰سال پیش از ورود کریستف به قاره آمریکا، بنیانهای آن را گذاشته بود.
♻️ متن کامل یادداشت را در ص ۱۰ روزنامه #همشهری (دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱) مطالعه کنید :
🌐 https://newspaper.hamshahrionline.ir/id/165144/
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
13921210_8041_128k.mp3
2.41M
❌ 📣 دادگاه حقوق بشر آمریکایی 4⃣| جنایت در غزه
🎵 #پادکست
🔻 امروز غزه و فلسطین عرصهی رسوائی غرب است. غرب با ادعای حقوق بشر بزرگترین و فجیعترین نقض حقوق بشر را در غزه ندیده گرفته.
📚 #حکیم_انقلاب دیدار شرکتکنندگان در افتتاحیه همایش غزه ۱۳۸۸/۰۸/۱۳
#حقوق_بشر_آمریکایی
#شاهکارهای_تمدن_غرب
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
#یادداشت_سوم ❇️ در مسیر قانون امام و تعیین مسیر برای انتخاب رهبری آینده 🔰 سازمان مجاهدین خلق بعد ا
#یادداشت_چهارم
❇️ در مسیر قانون
امام و تعیین مسیر برای انتخاب رهبری آینده
🔰 اجلاسیه مجلس خبرگان در آبان سال ۶۴ برگزار شد. باوجود آنکه همچنان عدهای معتقد بودند آیتالله منتظری مورد شناخت و قبول اکثریت مردم هستند و خبرگان تنها باید رای اکثریت را بپذیرد اما عدهای هم بر جایگاه قانونی خبرگان و تایید نهایی رهبر آینده توسط نمایندگان مردم در این مجلس تاکید داشتند.
🔰 بنابر اخبار موثق برخی اطرافیان بیت آقای منتظری قصد داشتند در صورت رحلت امام از طریق برگزاری راهپیمایی خیابانی، رهبری آقای منتظری را تثبیت کنند. (۱) بدعتی خطرناک که میتوانست در آینده مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، زیرا ممکن بود در روز رحلت امام کشور تبدیل به صحنه راهپیماییهای گوناگون شود و هرکس مدعی شود طرفداران او بیشتر هستند.
🔰 در نهایت با قیام ۵۳ نفر از اعضای خبرگان آقای منتظری مصداق صدر اصل ۱۰۷ قانون اساسی (یعنی مورد پذیرش اکثریت مردم) و جانشین امامخمینی در آینده شدند. چند روز بعد اولین دیدار مسئولان با امام بعد از انتشار این خبر برگزار شد ولی واکنش امام نسبت به این انتخاب سکوت بود! (۲)
🔰 کمکم بیت آقای منتظری و برخی رسانهها، عنوان «قائممقام رهبری» را برای ایشان به واژهای پرتکرار در جامعه تبدیل کردند. حتی شعارهایی مانند «قائممقام رهبری، آیت حق منتظری» بر سر زبانها افتاد.
🔰 سازمان نفوذ نیز پس از قطعی شدن جانشینی آقای منتظری اثرگذاری خود در بیت ایشان را گستردهتر کرد. منافقین با همراهی مهدی هاشمی کانالی ایجاد کرده بودند که ایشان همواره در معرض اخبار و گزارشهای جعلی قرار گرفته و علیه نظام موضع بگیرند. از جمله گزارشهای جعلی از وضعیت زندانها توسط ایرج مصداقی از اعضای زندانی منافقین با واسطه انصاری نجفآبادی به بیت، موجب موضعگیری آقای منتظری علیه شهید لاجوردی و وضعیت زندانها شد. (۳)
🔰 حاج احمد خمینی میگوید: این جریان مطالب خود را به عنوان نامههای رسیده از مردم به ایشان القا میکرد. (۴) هرگزارشی که از سوی مسئولین نظام برای آقای منتظری ارسال میشد از سوی بیت ایشان کانالیزه میشد.
🔰 مهدی هاشمی میگوید: سعی میکردیم در موضعگیریها حتیالامکان موضع فقیه عالیقدر چیزی برخلاف موضع حضرت امام باشد. (۵) روزها میگذشت و فاصله بین آقای منتظری و اصول اصلی نظام و رهبری کم کم به چشم میآمد و کشور در شرایط جنگی درگیر چنین ماجراهایی شده بود، ماجرایی که پیچیدهتر هم شد.
ادامه دارد...
۱. روایت رهبری، یاسر جبرائیلی، ص ۱۶۶
۲. روایت رهبری، یاسر جبرائیلی، ص ۱۷۸
۳. ایرج مصداقی، نه زیستن، نه مرگ، صص ۱۴۱-۱۳۶
۴. سیداحمد خمینی، رنجنامه سیداحمد خمینی به آیتالله منتظری، ص۶۲
۵. سیداحمد خمینی، رنجنامه سیداحمد خمینی به آیتالله منتظری، ص۶۲
#یادداشت
#در_مسیر_قانون
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
❇️ با قدرت ایستاده
🔰 کشور ما و ملت ما با تمام قدرت ایستادهاند تا همچو شهدایی تقدیم کنند و هیچ راه عقبنشینی ندارند و فکر نمیکنند به سستی...
امام خمینی (ره)، ۹شهریور۱۳۶۰
🌐 بيشتر بخوانيد:
http://emam.com/posts/view/2726
#شهید_محمد_قنبری
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤بـر اخترِ نهّمین، هـزاران صلوات
💚بر جلوۀ جودِ حیِّ سبحان صلوات
🖤بر ابنِ رضا؛ تقی؛ بر آن حجتِ حق
💚رخسارِ جواد؛ ماهِ رخشان صلوات
🖤✨اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
💚✨وَ آلِ مُحَمَّدٍ
🖤✨وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
💠او امام زمانی بود....
▪️برای امام جواد سلاماللهعلیه!
شيعيان، دور بستر امام جواد صلواتاللهعلیه حلقه زده بودند و ميگريستند. امام داشتند ميفرمودند که پس از ایشان، فرزندشان "هادي" امامشان خواهد بود. کسي پرسيد:
"پس از او امام کيست؟"
امام فرمودند:
"فرزندش حسن"
ـ و بعد از او؟
امام سر به زير انداختند. شانههايشان داشت زير بار نام عظيمی که ميخواستند بر زبان بياورند، تکان ميخورد.
در ميان هقهق گريه فرمودند:
"پس از حسن فرزندش #مهدی منتظر و قائم امام حق است."
ـ چرا قائم مينامندش؟
ـ چون وقتي به امر امامت قيام میکند، يادش فراموش شده و اکثر قائلين به امامتش به ورطهی ارتداد غلتيدهاند.
ـ و چرا منتظر مينامندش؟
ـ زيرا غيبتش به طول ميانجامد و مخلصان، #انتظار ظهورش را ميکشند و ترديدکنندگان به وادي انکار ميافتند. منکران يادش را مسخره ميکنند و منافقان به تکذيبش برميخيزند. شتابآلودگان هلاک ميشوند و مسلمين به ورطهی نابودي ميافتند.
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
#شهادت_امام_جواد🖤
#امام_زمان
✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی
┄┅♡☫♡┅┄
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel
🔷این توییت ها تنها بخشی از اراجیف و لجن پراکنی های #حسین_سلاح_ورزی هست که به عنوان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انتخاب شد.
🔻اصلا از اختیارات اتاق بازرگانی و تاثیر آن در اقتصاد اطلاع دارید؟! این شخص که میگوید مهسا را مثل انار دانه دانه کردیم، از علی کریمی حمایت میکند، رابطه چین و روسیه را تمسخر میکند، همانند برعندازان از به خون کشیده شدن ایذه حرف میزند و ده ها لجن پراکنی و جفتک اندازی دیگر دارد، چگونه و با چه مکانیزمی در جایگاه حساس و مهمی چون اتاق بازرگانی انتخاب شده است؟؟؟آنهم در سال رشد تولید و مهار تورم.
آیا این انتخاب اتفاقیست؟؟ چه اراده و نفوذی پشت جریان انتخاب این فرد وجود دارد؟؟
🔻 آقایان اگر ادعا کنید که این آدم ها را نمیشناسید که باید تاسف خورد به حال سیستمی که عوامل اطلاعاتی موساد را در قلب تلاویو و ایتالیا به درک واصل میکند اما در جریان سوابق درخشان این فرد نیست.
یا اینکه این جناب از نورچشمی ها و سفارش شده ها هستند و میتوانند در فضای مجازی لجن پراکنی کنند و فالور بگیرند و درحقیقی هم پست مهم و حساس در نظام بگیرند.
این یعنی قدرت سیستمی که اسرائیل و آمریکا را فشل کرده به مجموعه تحت امرش نمیرسد. زورمان به اتاق بازرگانی هم نمیرسد؟
یقینا فرقی بین تفکرات سلاح ورزی و تاج زاده و بقیه برعندازا وجود ندارد، پس تاج زاده و بقیه برعندازا را هم آزاد کنید تا بتوانند کاندیدای نمایندگی مجلس شده و اسفند هم رییس مجلس بشوند.این انتخاب باید بلافاصله ملغی شود.
🇮🇷به جمع سربازان جهاد تبیین در پیامرسان ایتا بپیوندید 👇
eitaa.com/yaranhamdel