eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
13.9هزار ویدیو
108 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فایل۱ کارنامه ۲ساله دولت۱۳- مقدمه- دکتر متولیان .mp3
17.43M
🔰موضوع: عملکرد دو ساله دولت سیزدهم ... بررسی نقاط قوت و ضعف دولت در بازه زمانی دو ساله... 🔺صوت ۱ 🎙سخنران :جناب آقای دکتر متولیان(کارشناس عالی بررسی‌های استراتژیک و امنیت ملی ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
فایل۲- کارنامه دولت از نگاه رهبری درسال قبل- دکتر متولیان .mp3
26.08M
🔰موضوع: عملکرد دو ساله دولت سیزدهم ... بررسی نقاط قوت و ضعف دولت در بازه زمانی دو ساله... 🔺صوت ۲ 🎙سخنران :جناب آقای دکتر متولیان(کارشناس عالی بررسی‌های استراتژیک و امنیت ملی ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
فایل۳- نگاهی اجمالی به کارنامه دولت۱۳- دکتر متولیان .mp3
21.11M
🔰موضوع: عملکرد دو ساله دولت سیزدهم ... بررسی نقاط قوت و ضعف دولت در بازه زمانی دو ساله... 🔺صوت ۳ 🎙سخنران :جناب آقای دکتر متولیان(کارشناس عالی بررسی‌های استراتژیک و امنیت ملی ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
🔰 آنارشیسم چیست؟ آنارشیسم به لحاظ لغوی مأخوذ از کلمه یونانی به معنای فقدان اقتدار یا رهبر یا دولت است. 🔹آنارشیسم یکی از ایدئولوژی‌های افراطی عصر جدید است که بر پایه تفسیر خود بنیادانه از بشر شکل گرفته و با هر نوع سازمان یا نهادی مخالفت می‌کند و به ویژه حکومت را به عنوان مظهر تجمع قدرت سیاسی مورد حملات بسیار قرار می‌دهد. 🔹آنارشیست‌ها که خشونت بوروکراتیک و ظالمانه دولت‌های سرمایه‌داری لیبرال و بعد‌ها رژیم‌های سوسیالیستی را احساس کرده‌اند و از آن ناراضی هستند کوشیده‌اند تا با تعمیم فردگرایی لیبرالی به شیوه‌ای افراطی – آن گونه که منکر هر نوع نهاد یا ساختار و یا سازمان اجتماعی و سیاسی گردد- نفس فردی سرگشته بشر مدرن را از اسارت سرکوب‌گرانه دولت‌های سرمایه‌داری نجات دهند. 🔹 اما راه‌حل آنارشیست‌ها کاملا خیالبافانه و غیر منطبق با طبع اجتماعی بشر و نیز طبیعت نهادگرای زندگی اجتماعی است؛ از این رو در بهترین حالت جز به معنای سر بر دیوار کوفتنی کور و بی حاصل نبوده است. 🔹آنارشیسم به لحاظ مبانی نظری خود کاملا ایدئولوژی‌ای مدرن است و نحوی اعتراض افراطی فردگرایانه به ماهیت سلطه‌گرانه زندگی اجتماعی در تمدن مدرن و ایدئولوژی‌های مارکسیستی و لیبرالیستی است. 🔹آنارشیسم، ساختار مدرن و سیستماتیک فکری و تئوریک ندارد وگروه‌های مختلف آنارشیستی برای رسیدن به اهداف خود از راه حل‌های مختلف صلح آمیز و خشونت آمیز استفاده کرده‌اند. 🔹 ظاهراً ژوزف پرودون سوسیالیست معروف اولین فردی است که اصطلاح آنارشیسم را باب کرد. هم زمان با او ویلیام گالدوین و میخائیل باکونین از چهره‌های آنارشیسم الحادی متمایل به باور‌های سوسیالیستی بودند. از سوی دیگر لئو تولستوی نویسنده پرآوازه روسی مبلغ گونه‌ای آنارشیسم مسیحی صلح دوستانه و مبتنی بر مبارزه مسالمت آمیز است. 🔹آنارشیست‌ها در ایجاد تشکل‌های بزرگ سیاسی چندان موفق نبوده‌اند؛ کنگره اول آنها در سال ۱۸۷۷ و کنگره بعدی به سال ۱۹۰۷ برگزار گردید، اما هیچ گاه منجر به تأسیس سازمان پایداری نگردید. به لحاظ جنبش‌های اجتماعی، آنارشیست‌ها در شکل گیری جنبش "سندیکالیسم" (مبارزه برای خواست‌های صنفی) در اروپا و آمریکای جنوبی تأثیرگذار بوده‌اند و برخی آنارشیست‌های خشن و تند رو در انجام چند ترور معروف از جمله ترور آلکساندرا تزار روسیه، هوبرت پادشاه ایتالیا، مکینلی رئیس‌جمهور آمریکا و سوءقصد به کالسکه حامل ناصرالدین شاه در فرانسه نقش داشته‌اند. 🔹"اساسا خصایص کلی آنارشیسم و آنارشیست‌ها را می‌توان این گونه فهرست کرد: ۱. آنارشیسم، یک ایدئولوژی مدرن وصورتی از دموکراسی اومانیستی است. ۲. آنارشیسم گرایش‌های پررنگ سکولاریستی دارد. ۳. آنارشیسم با هر نوع سازمان یا ساختار یا نهاد اجتماعی و سیاسی به ویژه حکومت و دولت سر ستیز دارد؛ ۴. مبانی اخلاقی مدون و منضبطی در آنارشیسم وجود ندارد. ۵. آنارشیست‌ها افراد گرفتار بحرانی هستند که از لیبرالیسم و سوسیالیسم به عنوان دوایدئولوژی اصلی عالم مدرن سرخورده هستند و چون بر مبادی و غایات اومانیستی و خودبنیادانه پای می‌فشارند گرفتار سرگیجه فکری، بی هویتی و اضطراب تئوریک کرده‌اند. ۶. آنارشیسم نمودی از ناتوانی‌های ذاتی عقل مدرن در سازمان دهی رابطه‌ای متوازن میان فرد و جامعه است. منبع: میزان" 📚 تنظیم: مهدی محمد ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
🔰 به قله‌ها نزدیک شده‌ایم 📌 یک تصویر چند بعدی - ۱ 🌄 "به قلّه‌ ها نزدیک شده ‌ایم، نباید خسته بشویم" 🔹فهم هر کدام ما از این بیان رهبر انقلاب چیست؟ چه دریافتی از "قله ها" و میزان دوری و نزدیکی به آنها داریم؟ و برای پویش ملی در این مسیر، کدام نقش را ایفا می کنیم؟ ۱) شاید کسانی در نگاه اول، انبوه مشکلات و چالش ها را ببینند و بنابراین، نزدیک شدن به قله‌ها را دور از تصور بشمارند. در مسیر صعود به قله‌ها (آرمان‌ها/ مطلوب‌ها) نباید توقع حرکت در یک بزرگراهِ هموار و خلوت را داشت. به تعبیر رهبر انقلاب در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵: «هیچ جادّه‌ آسفالته‌ای در مقابل هیچ ملّتی نیست؛ باید راه را با همّت خودشان هموار کنند. ملّت ‌هایی که به اوج معنویّت و مدنیّت و رفاه و سعادت رسیدند، این‌ جوری حرکت کردند» ایشان همچنین، ۲۵ فروردین ۱۳۷۸ در دیدار فرماندهان ارتش، با انتقاد از سهل ‌اندیشی فرموده بودند: «هر حقیقتی دشمنانی دارد. آن کسی که انتظار دارد در جاده آسفالته زندگی، بدون هیچ دست ‌انداز و بدون هیچ معارض و خطر حرکت کند، انسان ساده‌ لوحی است که بالاخره هم با سر خواهد غلتید و از پا درخواهد آمد. جاده زندگی، جاده پُر پیچ و خمی است. با هر قدم نزدیکتر شدن به اهداف والا، مشکلات و خطرهای تازه؛ بعضی بزرگتر از مشکلات قبل وجود دارد. لذا راه زندگی، راه بی ‌درد سری نیست؛ توقّع بی ‌درد سری نباید داشت... کسی که در میدان جنگ دچار هزیمت می ‌شود، قبلا در درون خود دچار هزیمت شده است. اگر در درون خود دچار هزیمت نشویم، در بیرون هیچ دشمنی نمی‌ تواند ما را منهزم کند» ۲) هیچ ملتی از مسیر بزرگراهیِ بی زحمت، به پیشرفت نائل نشده است. ملت هایی که به برخی از ابعاد پیشرفت رسیده‌اند، دهه‌ها سختی و زحمت کشیده‌اند تا مسیر را هموار کنند؛ هر چند که در کشورهای مصطلح پیشرفته هم، چالش و بعضاً بحران های بزرگ، کم نیست. حتی کشورهایی که با جنگ و اشغالگری و غارت دیگران سعی کردند به قله‌های ثروت و سرمایه در دنیا برسند، ده‌ها سال گرفتار چالشها و تبعات آن بوده‌اند. مانند آمریکا و شوروی و آلمان و ژاپن. ۳) در تعریف "قله ها/ آرمان ها" ممکن است تفاوت فهم و نگاه‌های "حداقلی/ حداکثری" وجود داشته باشد. به عنوان مثال، آیا پیشرفت، صرفا با "توسعه (Development)" معنا می شود، یا معانی فراتری دارد؟ زمانی تئوریسین های ناتوی فرهنگی مثل والت ویتمن روستو، مراحل رشد و توسعه را چنان ترسیم می کردند که نهایتاً در قله، به مدل "کاپیتالیستی/ لیبرالیستی/ دموکراتیک" برسد. اما آیا واقعاً قله، جایی است که اکنون آمریکا ایستاده است؟ آمریکا همین حالا به عنوان تنها ابرقدرت مصطلح، با بالاترین میزان بدهی در دنیا (۳۲ هزار میلیارد دلار)، گرسنگی ۵۰ میلیون شهروند نیازمند کوپن غذایی، بالاترین میزان جنایت و خشونت مسلحانه میان شهروندان، حجم بالای بزهکاری و زندانیان، و مشکلاتی از این نوع، دست به گریبان است. 🗨️ادامه دارد ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
🔰 به قله‌ها نزدیک شده‌ایم 📌یک تصویر چند بعدی - ۲ ۴) ما نمی‌خواهیم در نهایت توسعه و پیشرفت، تبدیل به آمریکای فرسوده یا کشورهای مشابه آن شویم. تمدن مطلوب ما جایی است که در آن، نه کسی نسبت به "دیگر شهروندان/ دیگر ملت ها"، ظلم و تعدی کند و نه ستم دیگران را بپذیرد. آرمانشهر ما، جمع آوری و انباشت ثروتها و در عین حال، مانور نا برابری و تجمل -چنان که در زندگی مدرن ماتریالیستی در نوع کشورهای به اصطلاح پیشرفته دیده می شود- نیست. آرمانشهر ما کار و زحمت و تلاش برای همه، و پیشرفت و برخورداری برای همه است. و در کنار این تمهید عدالت، باید به چنان رشدی از فضائل رسید که از زیست صرفاً حیوانی فراتر رود و به مراتب عالی انسانیت صعود کند. ۵) فهم افراد در جوامع بشری، از نهایت صعود به قله‌ها و همچنین میزان همت‌شان متفاوت است. بعضی‌ها در مسیر صعود به قله‌ها، همان ایستگاه اول و دوم صعود -اولین تپه‌ها- را مقصد می پندارند؛ یا در اثر خستگی و بی حوصلگی متوقف می‌شوند. و حال آن که فتح قله‌ها، غیر از رسیدن به تپه‌ها است. در عین حال، فارغ از این که کدام موقعیت‌ها را تپه (ایستگاه/ منزل) و کدام را قله بدانیم، در این که پیشرفتهای اقتصادی و قدرتمندی نظامی و نفوذ منطقه‌ای را موفقیت در صعود بدانیم اتفاق نظر وجود دارد. بنابراین، مهم است که عنایت کنیم چه کسانی رنج و زحمت به جان می‌خرند و هزینه می‌دهند تا منابع قدرت ملی و پیشرفت فراهم شود؛ و چه کسانی، در مسیر استهلاک یا واگذاری منابع اقتدار به دشمنان قدم بر می‌دارند. ۶) مسئله دشمنان فقط این نیست که مثلاً نرخ رشد علمی ایران در برخی سالها، به ۱۱ برابرِ میانگین نرخ جهانی رسیده است. حتی فقط این هم نیست که ایران پنجمین کشور دنیا در حوزه نانو، یازدهمین کشور در پرتاب ماهواره، جزو ۱۳ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای، جزو پنج کشور اول حوزه سلول‌های بنیادین، پنجمین کشور دارای فناوری‌‌های پیشرفته موشکی و پهپادی، و رتبه نخست هوافضا در غرب آسیا است. اینها همه فرع بر یک رویداد مهمتر است و آن این که ملت ایران توانسته، اعتماد به نفس و اراده مستقل پیدا کند و از استیلای روانی قدرتها خارج شود. این، همان رویداد مهمی است که "تامیر هیمن، مدیر موسسه تحقیقات امنیت ملی اسرائیل" درباره‌اش گفت: "امروز هیچ چیزی جز اراده خود ایرانی‌‌ها نمی‌تواند آنها را محدود کند. آنها بدون سلاح هسته‌ای به بازدارندگی رسیده‌اند و این یعنی همان وضعیت عالی از نگاه رهبر ایران در برابر غرب". اظهارات هیمن، ادامه سخنان «هرتسل هالوی» (فرمانده رکن اطلاعات در ستاد کل ارتش اسرائیل) است که آبان ‌ماه ۱۳۹۴ خطاب به مدیران مجموعه خود گفت: «از ابتدای انقلاب ۱۹۷۹، ما ۳ برابر رشد علمی داشته‌ایم، اما رشد ایران ۲۰ برابر شده. آنها به برتری فنی نزدیک می‌شوند. جنگ واقعی در آینده نیست؛ همین حالا جریان دارد. برداشته شدن فاصله ۳۰ سال پیش، برای ما بسیار پرهزینه خواهد بود. جنگ امروز، جنگ ذهن‌هاست و تبلیغات طرف مقابل می‌تواند روحیه اسرائیلی‌ها را درهم بشکند». ۷) بی تردید، نمی توان حساب جریان فراگیری را که برای تولید منابع قدرت ملی، شب و روز نمی‌شناسد و حتی از جان عزیز هزینه می‌کند، با جریانی که ادبیات دشمن را در بی ارزش شمردن منابع اقتدار تکرار می کند، یکی پنداشت. مهم است که دقت کنیم چه کسانی، به مانع‌زدایی در مسیر پیشرفت کمک می‌کنند و چه کسانی در کنار جریان خارجی معارضه و مزاحمت، نقش می‌آفرینند؟ جان گذاشتن بر سر پیشرفت برنامه هسته‌ای و استفاده از مزایای آن در تولید انرژی، اصلاح ژنتیک، صنعت و کشاورزی، محیط زیست، پزشکی، تولید دارو، و شیرین سازی آب کجا؛ و بی مقدار نمایی و تعطیلی این سرمایه راهبردی کجا؟ تولید قدرت بازدارنده نظامی و امنیتی و دیپلماتیک کجا؛ و تهدید وانمود کردن این اقتدار برای توسعه اقتصادی کجا؟! گسترش نفوذ منطقه‌ای و عمق راهبردی کشور به عنوان تکیه‌گاه سیاست خارجی کجا؛ و اقتدار میدان را مزاحم دیپلماسی پندااشتن کجا؟ به جان خریدن زحمات برای خودکفایی در تولیدات راهبردی مانند گندم و بنزین و برق کجا؛ و خودکفایی در تولید گندم را مسخره خواندن، پالایشگاه سازی را کثافت کاری نامیدن، نیروگاه سازی را زیر سوال بردن، و تبعیت از دیکته‌های غرب کجا؟ 🗨️ ادامه دارد ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
🔰 به قله‌ها نزدیک شده‌ایم 📌یک تصویر چند بعدی - ۳ ۸) امروز کسانی در برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای، پیشرفتهای بزرگ در مسیر صعود به قله‌ها را تمسخر یا کتمان می کنند که در پویش ملی پیشرفت هم نه تنها سنگی از سر راه بر نداشته و همراهی نکرده اند، بلکه در موقعیت کارشکنی ایستاده اند. این سنگ‌اندازی نیابتی، غیر از خیانت در تحریف واقعیت‌ها، یأس آفرینی، ناکامی نمایاندن موفقیت‌ها، قدرتمند نمایی دشمن و ناتوان نمایی جبهه خودی است. خیانت و جنایت تحریف، در حالی انجام می شود که محافل پایشگر غربی هر چند وقت یک بار، درباره یکی از پیشرفتهای ایران، زبان به تحسین می گشایند، یا هشدار می دهند. امروز هیچ ناظر بیطرفی نمی تواند انکار کند که اراده ملت ایران بر بسیاری از نقشه‌های خصمانه آمریکا و غرب چیره شده است. ۹) پیروزی تضمین شده را "شناخت سنتهای الهی و التزام به آنها" فراهم می کند. رهبر انقلاب، مرداد ۱۳۸۱ در دیدار جمعی از دست ‌اندرکاران روزنامه کیهان خاطر نشان کرده بودند: «ما خلاف جریان حرکت نمی‌کنیم. ولو قاتلکم الذین کفروا لَوَلّوا الادبار ثم لایجدون ولیّاً و لا نصیراً. کفار اگر در قضیه حدیبیه با شما مبارزه و مقاتله می ‌کردند، شکست می ‌خوردند. دنبال این می ‌گوید سنت ‌الله التی قدخلت من قبل. حالا چی سنت است؛ هر جا که جنگ حق و باطل باشد، سنت این است که حق پیروز بشود؟ نه! در جنگ اُحُد که شکست خوردند، در جای دیگر مثل حُنین آن جور شد... سنت خدا این است که حق وقتی بر ارکان خودش، ارکان صحیح خودش، قرار می ‌گیرد، حتماً باید پیروز بشود، بدون تردید... مجاهدت، همان ترتیب ارکان صحیح است، مجاهدت همه ‌جانبه» ایشان همچنین ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در دیدار مسئولان نظام یادآور شدند: "پیروزی، بدون مجاهدت، بدون حرکت، بدون خطر پذیری، امکان ندارد. خدای متعال وعده‌ پیروزىِ بدون حرکت به هیچکس نداده است. صِرف مؤمن بودن هم کافی نیست؛ مجاهدت لازم است، صبر لازم است" ۱۰) نتیجه‌ای که باید از موفقیت ها در نزدیک شدن به قله‌ها گرفت، سرمستی و غرور و توقف مجاهدت نیست. بلکه در جریان صعود، هر قدر به قله نزدیکتر شوید، دشواریها بیشتر می شود و بنابراین دو چندان هوشیاری و همت و تدبیر و سخت‌کوشی لازم است. این، معنای بشارت و هشدار توامانی است که رهبر انقلاب در دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران بیان کردند: "امروز وظیفه‌ ما مراقبت دائمی از انقلاب است؛ وظیفه ‌مان امروز وحدت ملّی است؛ وحدت ملّی مهم است؛ وظیفه ‌مان امروز مشارکت دادن مردم است؛ کمک کردن به آحاد مردم بخصوص به طبقات ضعیف است؛ وظیفه‌‌مان امروز کار جهادی مسئولان است... ما فصل مُشبعی را حرکت کرده‌‌ایم؛ این سربالایی، این شیب تند را عبور کرده‌‌ایم، به قلّه‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز نا امید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است؛ مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند... اگر این راه را دنبال کردیم و بحمد الله تا امروز دنبال شده و بعد از این هم به فضل الهی، به توفیق الهی دنبال خواهد شد، پیروزی بر دشمن قطعی است" 📝 یادداشت روز کیهان ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
18.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ جایگاه رفیع زن در غرب خاطرات شیخ قمی از سفر به فرنگ 📖 بخش دوم 🎬 قسمت پنجم ۱- آزادی پوشش ۲- آزادی رابطه ۳- روز مُنشی چیست؟ ۴- استعفاف جنسی چیست؟ ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
🔴 فراز و نشیب‌های ملی شدن صنعت نفت به روایت رهبر معظم انقلاب ‹۸› 🎬 فصل اول: «ملی شدن صنعت نفت» ✅نقش علما و انگیزه دینی مردم در نهضت ملی صنعت نفت 🔹خصوصیت با مردم بودن (روحانیت) باعث شده است که در تحولات عظیم اجتماعی کشور ما -که مهم‌ترین کشور شیعه‌ دنیاست- روحانیت پیش‌قدم باشد. شما ببینید کدام تحول‌بزرگ و اساسی- سیاسی محض- در کشور انجام گرفته است که در آن روحانیت در صف مقدم نباشد؛ از ایستادگی در مقابل دست‌اندازی اقتصادی خارجیها- مظهرش ماجرای تنباکو و «قرارداد رژی» در زمان میرزای شیرازی بود؛ نمونه‌ دیگرش در قرارداد «رویتر» بود که باز آنجا روحانیون مخالفت کردند؛ نمونه‌ دیگرش در شروع مشروطیت بود که روحانیون پیش‌قدم بودند. در قضیه‌ ملی شدن صنعت نفت هم باز روحانیون بودند که جلو افتادند.(۱۳۸۵/۰۸/۱۷) 🔹هیچ کانون و مرکزی در ایران وجود نداشت که بتواند ملت را بسیج کند؛ مگر روحانیت و پرچمداران دین، با شعار دین.(۱۳۸۱/۰۳/۱۴) 🔹ایمان دینى جزو مهم‌ترین عناصر مقاومت و تحرّک این کشور است؛ مال امروز هم نیست، از ۱۳۰ سال، ۱۴۰ سال پیش به این‌طرف، هر حرکتى در این کشور انجام گرفته است که اثرگذار، جریان‌ساز و مؤثّر بوده است، عنصر ایمان دینى حرف اوّل را در آن میزده است.(۱۳۹۵/۱۰/۱۹) 🔹مردم که در ماجراهاى مصدق و قبل از روى کار آمدن مصدق اجتماعات بزرگى تشکیل دادند، مردم که در ماجراى خلع ید انگلیسها و شرکت انگلیسى از نفت جنوب آن همه تظاهرات کردند، شعر خواندند، سخنرانى کردند، تظاهرات راه انداختند، در همه‌ى شهرهاى بزرگ کشور، و مردم که در ماجراى سى‌تیر در مقابل حکومت، حکومت تحمیلى قوام‌السلطنه ایستادند و قدرت شاه را به زانو در آوردند، این مردم - که تا این لحظات در صحنه بودند - با یک انگیزه آمده بودند و آن انگیزه‌ى دینى بود.(۱۳۶۳/۰۴/۲۹) 🔹اینکه من مدام میگویم تاریخ را بخوانید، در تاریخ تأمّل کنید، براى اینها است. اگر علما نبودند و انگیزه‌ى دینى نبود، قطعاً نهضت ملّى شدن صنعت نفت پیش نمیرفت؛ این را همه بدانند.(۱۳۹۵/۱۰/۱۹) 🔹این یک حقیقتى است در باب نهضت ملى... این نهضت یک نهضت ماهیتاً دینى و اسلامى بود.(۱۳۶۳/۰۴/۲۹) 🔹در مقدّمه‌ این نهضت آیت‌الله کاشانى بود. پشتیبان او مرجع تقلیدى مثل مرحوم آسیّدمحمّدتقى خوانسارى در قم بود. مروّجان این فکر، یک جمعى در قم و در مشهد ما یک عالم دینى، یک منبرىِ درجه‌ یک و یک فعّال مذهبى گوینده‌ متفکر درجه‌ یک (بودند)؛ اینها مروّجین نهضت ملّى بودند، مردم به‌خاطر دین آمدند. بعد که مرحوم کاشانى را جدا کردند، علما را طرد کردند، مذهبى‌ها را کنار گذاشتند، مصدّق شکست خورد. تا دین بود، تا عنصر ایمان دینى بود، حرکت به جلو بود؛ وقتى این (عنصر) از آن گرفته شد، حرکت متوقّف شد، شکست خورد، تبدیل به عکس شد.(۱۳۹۵/۱۰/۱۹) 🔹این یک نکته‌اى است که متأسفانه در همه‌ تحلیلهایى که از نهضت ملى مى‌شود مسکوت عنه گذاشتند و نخواستند از او اسمى بیاورند. طبیعى است که بعد از ماجراى نهضت ملى و شکست نهضت ملى مدتها رژیم سرکار بود، آن کسانى هم که راجع به دوران نهضت ملى حرف مى‌زدند غالباً ملى‌گراهایى بودند که با دین میانه‌اى نداشتند، سر و کارى نداشتند، خیلى علاقه‌اى هم نداشتند، و معتقد به سیاست دینى و دین سیاسى نبودند؛ اما این یک حقیقتى است.(۱۳۶۳/۰۴/۲۹) 🗨️ ادامه دارد... ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین 👇 eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺روزت را تبرّک کن با یک سلام🌺 🌷اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ 🌹وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ 🌷وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ 🌹وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین👇 eitaa.com/yaranhamdel
❤️مجالسى به ياد اَئمّه عليهم‌السّلام❤️ قالَ‌الرّضا عليه‌السّلام: «مَنْ جَلَسَ مَجْلِساً يُحْيى فيهِ اَمْرُنا لَمْ يَمُتْ قَلْبُهُ يَوْمَ تَمُوتُ الْقُلُوبُ» امام رضا عليه‌السّلام فرمود: «هر كس در مجلسى بنشيند كه در آن، امر (و خطّ و مرام ما) احيا مى‌شود، دلش در روزى كه دلها مى‌ميرند، نمى‌ميرد» (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۷۸) ✔️جهاد تبیین لازمه بالا بردن سطح آگاهی ┄┅♡☫♡┅┄ ‌🇮🇷⁩سربازان جهاد تبیین👇 eitaa.com/yaranhamdel pdf در روبیکا