eitaa logo
کانال یاران همدل
95 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.8هزار ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 جزئیات جدید از تخلف آقازاده‌ها در غرب مازندران مدیرکل منابع طبیعی مازندران (نوشهر): 🔹 ساخت ۶۴ دستگاه ویلای غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان نوشهر ‌با جعل اسناد و بدون مجوز صورت گرفته است. 🔹مجموعه اقداماتی که سبب تغییر کاربری این اراضی شده بود، نقض صریح قانون بود‌ و با ورود دستگاه قضایی ساخت‌وساز در اراضی جلگه‌ای و جنگلی مورد توجه قرار گرفت. 🔹 ‌ورود برخی آقازاده‌ها و صرف هزینه‌هایی بابت جعل اسناد و رشوه به ساخت و سازها مشکل‌ساز شده‌ و ورود دستگاه قضایی سبب شد تا پرونده ۱۰ هکتاری‌ به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. http://eitaa.com/yaranhamdel
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بهره بانکی دوباره بالا رفت! 🔹‌دکتر رسول بخشی: با بالا بردن بهره بانکی سفره مردم را کوچکتر نکنید. پ‌ن: دقیقاً زمانی که مردم نیاز به امید و حضور حداکثری هستند قلدران سرمایه سفره‌های مردم را هدف گرفته و ناامیدشان می‌کنند. http://eitaa.com/yaranhamdel
11.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 هشدار ارتش ایران نسبت به هرگونه اقدام تروریستی علیه کشتی بهشاد 🔹ساعاتی پیش رسانه ارتش با انتشار این ویدیو ماموریت کشتی‌ بهشاد در تامین امنیت دریانوردی بین‌المللی را تشریح و اعلام کرد همچون گذشته هرگونه اقدام تروریستی علیه شناورهای ایرانی بی پاسخ نخواهد ماند! 🔹گفتنی است در روزهای قبل شایعاتی در خصوص تهدید این کشتی ایرانی مستقر در خلیج عدن منتشر شده بود که به نظر می‌رسد این پیام ارتش در پاسخ به این شایعات است. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 شاخص‌های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی ایران ۵) شاخص پنجم: تفاوت ارزشمندی عناصر مقوم معنویت جامعه ″وزنه ولایت در سنجش معنویت″ جامعه براین اساس سنجش معنویت یک جامعه بسیار پیچیده تر از سنجش یک مسئله بسیط است چرا که اشراف بر ارزش معنوی رفتارهای دینی، همچنین تاثیر و تاثرات هر کدام از آنها بر دیگری سهل و ساده نیست. اما في‌الجمله روایت فوق و از روایات دیگر که به حد تواتر میرسد همه حکایت از آن دارد که در ارزش گذاری معنوی بر روی فرد و یک جامعه هیچ مسئله بالاتر از ولایت نمی تواند موثر باشد. امام باقر (علیه السلام) فرمود: «وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بالولاية» «بسیاری برای چیزی فریاد نشده چنانچه برای ولایت فریاد زده شده است.» مثلاً اگر جامعه حجاب را رعایت نکردند یک آسیب معنوی به فرد و جامعه زده می شود و موجب کاهش معنویت میگردد اما اگر همین جامعه ولایت مدار باشند، این آسیب معنوی چه مقدار بر معنویت جامعه در صورت داشتن معنویت اصيل ولایت مداری اثر می گذارد؟ اگر از صد در صد معنویت ۹۰ درصد معنویت به ولایت تعلق بگیرد و ۱۰ درصد به بقیه رفتارها و احساسات و عقاید دینی آیا این درصد بندی به واقعیت نزدیک نیست؟ خلاصه اینکه در سامانه سنجش معنویت، برخی از امور معنوی ارکان و برخی دیگر غیر رکن هستند. بدون ملاحظه این روابط پیچیده قضاوت درباره میزان پیشرفت یا پسرفت معنویت ممکن و میسر نخواهد بود. براین اساس این نوشتار با توجه به پنج شاخص فوق به دنبال بررسی آثار و برکات معنوی انقلاب اسلامی و اثر افزایش و کاهشی آن است. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 شاخص‌های سنجش معنویت در انقلاب اسلامی ایران ″بررسی معنویت در دوران پهلوی″ شاخص اول، بررسی میزان معنویت مردم ایران در دوران پهلوی است. انقلاب اسلامی از حیث معنوی چه جامعه‌ای را تحویل گرفت؟ و از طرف دیگر نقش حکمرانان در این مسئله چه بود که به شاخص سوم مرتبط می گردد. در دوران پهلوی پدر و پسر رواج فحشا و بی بند باری، اجازه فعالیت مشروب فروشی ها و قمارخانه‌ها به صورت رسمی حمایت میشد. از سوی دیگر با هرگونه مناسب و مناسک دینی و برگزاری مجالس سیدالشهدا(ع) مخالفت میشد که از جمله این موارد میتوان به این امور اشاره کرد: • در سال ١٣١٦ شمسی طی اطلاعیه محرمانه وزارت داخله به طور کلی روضه خوانی ممنوع شد در این اعلامیه هدف از ممنوعیت روضه خوانی خارج کردن مردم از خرافات و آشنا کردن مردم به تمدن آن روز به عنوان وظیفه اساسی دولت در امور داخلی دانسته شده بود. اوج ممنوعیت و مبارزه با مجالس عزاداری توسط رضاشاه در محرم سال ۱۳۱۹ اتفاق افتاد، رضاخان به سران اصناف و بنگاه ها دستور داده بود تا همزمان با ایام محرم، به شادی بپردازند و در سال ۱۳۱۹ جشن مصادف با شب تاسوعا و عاشورا عده ای در خیابان ها شروع به شادی و رقص و پای کوبی کردند. همچنین پهلوی برای مقابله با اسلام سعی کرد تا فرقه ضاله بهائیت را ترویج و گسترش دهد. به گفته مادر همسر محمدرضا پهلوی، شاه بدش نمی‌آمد بهایی گری در ایران رشد کند و به نیرویی در برابر اسلام تبدیل شود. • از جمله کارهای دیگری که در زمان پهلوی برای ترویج اباحه گری و بی هویتی دختران و پسران ایران انجام میگرفت میتوان به مجله زن روز اشاره کرد که مجید دوامی از جاسوسان سازمان سیا و سردبیر این مجله در این مجله با طرح مباحثی از قبیل ملکه زیبایی برای بی هویتی دختران و پسران می‌کوشید تا به آنجا که برخی از دوستانش از مجله زن روز به عنوان کاباره کاغذی یاد می کردند. دربار پهلوی برای ابتذال و فحشا تنها به همایشها و مجلات اکتفا نکرد بلکه در سال ۱۳۳۷ اولین فرستنده تلویزیونی را در ایران راه‌اندازی کرد که با پخش برنامه های مبتذل باعث انحراف جوانان گردید. باری روبین تحلیلگر آمریکایی نوشته است: «فیلمهای آمریکایی که بیشتر از انواع مبتذل آن بودند بیش از ۳۰ درصد برنامه های تلویزیونی و پرده های سینما را اشغال کرده بود و آیت‌الله خمینی با اشاره به همین فیلمها، سینما و تلویزیون را عامل اشاعه فساد و فحشاء در ایران معرفی میکرد» اینها تنها بخش کوچکی از معنویت زدایی در زمان گذشته بود که نمونه هایی از آن به اختصار توسط برخی از پژوهشگران ذکر کرده‌اند. به صورت طبیعی حاصل چنین سیاست‌گذاری ضد معنویتی، عدم رشد و بالندگی معنوی جامعه در دوران پهلوی است. البته زحمات علمای ربانی و دین‌داران موجب شد همان حداقل های معنوی، بستر شکل گیری قیامهای مردمی علیه حاکمیت ضد معنویت طاغوت گردد. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 مقام مردم ✅ فصل اول _ انقلابی برای انقلاب 📌 انقلاب مردمی؛ مردم انقلابی‌ فعال کردن بخش تعاونی یک گام اساسی برای نقش آفرینی مردم″ چگونه ما برای تغییر اوضاع قدمی برداریم؟ یک گام اساسی این است که تصمیم بگیریم ما مردم نقش آفرینی کنیم. در اقتصاد، در معیشت. ما تصمیم بگیریم سبک معیشت خودمان را عوض کنیم. الان پول گذاشتن در بانک در جامعه ما زشت نیست. این سبک زندگی ماست. در حالی که اگر همین یک سبک زندگی را تغییر دهیم چقدر اوضاع معیشت تغییر میکند تعاونی ها را تقویت کنیم. الان در جهان تعاونی ها رشد کرده اند چقدر طرفدار پیدا کرده است. یکی از تعاونیهای موفق در انگلستان و از یک سری مقررات مخصوص پیروی میکرد و الگوی عملی و تجربی تشکیل تعاونی در کشورهای گوناگون قرار گرفت تعاونی مصرف پیشگامان منصف راچدایل بود این تعاونی در سال ۱۸۴۴ در راچدایل، محلی نزدیک به شهر منچستر انگلستان دایر شد و از آن تاریخ تا کنون، تعاونی های بسیاری در جهان تاسیس شده است و ۸۰۰ میلیونی عضو دارد. ما ایرانی ها، استعداد عجیبی داریم در الگو گرفتن از غربی ها و کنار گذاشتن سبک زندگی خودمان، حالا بیایم اینبار در جهت خوب از این استعداد خودمان استفاده کنیم. سبک زندگی فردی و غیر متعاونانه خودمان را کنار بگذاریم مثل غربیها، زندگی کنیم متعاونانه چه اشکالی دارد؟ فرمود: «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوی» (مائده/۲) اگر به همین آیه در معیشت و اقتصاد عمل کنیم تمام مشکلات امروز را به فضل الهی از پیش رو بر خواهیم داشت کما اینکه تا به امروز تجربه تاریخی ما نشان داده است بزرگترین مشکلات کشور با مردم حل شده است. حسن ختام سخنم این کلام امام(ره) باشد که فرمود: «حالا وقتی است که همه همت کنید. نگذارید آن شوری که در مردم بود، آن اجتماع و اتحادی که بود آن وحدت کلمه ای که بود آن خدایی بودن کارشان آن تحولی که در مردم از حیث اخلاق و تعاون پیدا شده بود. همین امروز یا دیشب بود که یکی که در همین معرکه ها بوده است گفت که وقتی که یک ساندویچ را یک کسی توی خانه می آورد به یک کسی میداد آن تا آن اندازه که میشد تکه تکه اش کند تکه تکه میکرد و میداد به دیگران؛ خودش استفاده نمی‌کرد. تا آن اندازه که میشد تکه کند تکه می‌کرد. لقمه لقمه میداد به اشخاص؛ زن و مرد و کوچک و بزرگ با هم یک حس تعاون یک حس محبت پیدا شده بود که همین معنا اسباب این شد که بحمدالله دشمن را از میدان بیرون کردید. اگر بتوانیم همین معنا را حفظ بکنیم شک نکنید که پیروزیم.» نقش آفرینی مردم با تمرکز بر تعاونیها این انقلابی است برای انقلاب پای این انقلاب بزرگ بایستیم وگرنه مثل قوم موسی سرگردان و حیران خواهیم شد و باز به سر نقطه اول خودمان بر می‌گردیم. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 مقام مردم ✅ فصل اول _ انقلابی برای انقلاب 📌 راز مؤفقیت امام ″دو کار بزرگ امام خمینی″ اگر بخواهیم بگویم امام در دوران عمر شریفشان دو تا کار مهم و اساسی انجام دادند یکی رهبری انقلاب اسلامی بود و دیگری مدیریت جنگ و جبهه. اگرچه پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ و جبهه دو مقطع متفاوت هستند اما مدیریت امام در هر دو کار مهم و اساسی از یک ریشه و مبنای مشترک پیروی می‌کند. یعنی امام با همان مدل مدیریتی که انقلاب اسلامی را برپا کرد با همان مدل جنگ و جبهه را مدیریت کرد. ″مدل مدیریتی امام چگونه بود؟″ حالا مدل مدیریتی امام چگونه بود؟ مدل مدیریتی امام در واقع راز موفقیت امام بود. مدل مدیریتی امام برآمده از فقه امام و فهم عمیق امام از اسلام بود این را نباید کسی انکار کند. یعنی وقتی ما میگوییم مدل مدیریتی امام یعنی مدل مدیریتی اسلام، چون امام، فهم خودش از اسلام را در قالب مدیریت اجرایی و عملیاتی میکرد. ″مدل مدیریتی امام همان مدل مدیریتی رسول‌الله″ مدیریت امام هم در جنگ و هم در انقلاب اسلامی، مبتنی بر مردم بود. این مدلی است که امام از اسلام فهمیدند. این همان مدلی که رسول‌الله(ص) مدیریت کردند. پیامبر گرامی اسلام قبل از اینکه به مدینه بروند و آنجا را به وجود خودشان منور بکنند عده ای از مردم مدینه با ایشان بیعت کردند که به بیعت «عقبه دوم» مشهور شد. یعنی هفتاد نفر از مردم مدینه که مسلمان شده بودند، پیش پیغمبر اکرم آمدند و گفتند که ما حاضر هستیم از شما دفاع کنیم و شما را حمایت کنیم رسول خدا(ص) در آنجا- سر حمایت از خودشان- بیعتی را با آنها انجام دادند بلافاصله بعد از اینکه بیعت انجام شد رسول خدا(ص) چه کار کردند؟ موعظه اخلاقی کردند؟ سفارش به نماز کردند؟ آیا فرمودند که بروید زمین مسجد را آماده کنید که من میخواهم بیایم آنجا مسجد بسازم؟! چه کار کردند؟ ″پیغمبر مردم مدینه را به گروه‌های ده نفره سامان دادند″ بلافاصله دوازده نفر رئیس برای مدینه معیّن کردند. آقا یا رسول الله(ص)! کسی که از شما رئیس نخواسته بود، آنجا خودشان رئیس داشتند و بالاخره یک طوری کارها را اداره می‌کردند. آقا یا رسول‌الله! هنوز که همه مردم مدینه مسلمان نشده بودند! برای آن شهر چرا دوازده تا رئیس تعیین می‌کنید؟ الان برای شهرهای بزرگتر از این هم یک نفر رئیس می‌گذارند نه؛ نمی شود که برای یک جایی رئیس تعیین نکنید و بعد بروید آنجا کار فرهنگی و معنوی بکنید. اسامی آنها هم توسط جبرئیل امین از آسمان آمده بود به آنها می‌گفتند: «نقباء». بعد پیامبر مردم مدینه را به گروه‌های ده نفری تقسیم کردند و برای هر کدام یک سرگروه قرار داد که نام آنها «عریف» بود و عریف‌ها هم سرگروه‌هایی داشتند که «نقیب» نام داشت و آن نقیب‌ها با پیامبر ارتباط داشتند و وسیلهٔ مدیریت پیامبر بر شهر مدینه بودند، یعنی پیامبر اکرم مردم را تشکیلاتی کردند و شهر مدینه را به صورت تشکیلات اداره می‌کردند. ″امیرالمومنین تشکیلات مردمی داشت″ امیرالمومنين(ع) مدل مدیریتی خودش مبتنی بر مردم بود. امیرالمومنین(ع) تشکیلات مردمی داشت به نام «شرطةالخميس» شرطةالخمیس، برخی از یاران امیرالمؤمنین(ع) بودند که خیلی تسلیم حضرت بودند. حضرت به آنها فرموده بود که وقتی من چیزی به شما گفتم شما دیگر اعتراض نکنید و بپذیرید و نگویید «چرا؟!» البته معلوم است که امیرالمؤمنین کسی را اجبار نمی‌کرد که بیاید و جزء شرطةالخمیس بشود بلکه آنها به خواست خودشان می‌آمدند. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 پاسداری از استقلال و آزادی کشور 💠 چهار حکایت خواندنی از شهید مدرس http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 پیشتازان جهاد امید و تحول 📌 فصل دوم ✅ عرصه های عظمت ملت ایران ۴- میدان مقاومت فرهنگی در دهه ۷۰ یک حرکت فرهنگی خباثت آلودی علیه کشور ما شروع شد حالا شما نگاه کنید؛ متولدین دهه ۷۰ امروز دارند میروند به عنوان مدافع حرم جان میدهند سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد چه کسی این را حدس میزد؟ در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند این نهالها روییدند حججی‌ها درست شدند؛ پس ما در جنگ فرهنگی پیروز شدیم و دشمن در جنگ فرهنگی شکست خورد. ادامه دارد... منابع: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف مردمی و مسئولین http://eitaa.com/yaranhamdel