eitaa logo
کانال یاران همدل
94 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.8هزار ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ابراهیم،معلم نمونه.mp3
11.31M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔹ابراهیم، بعد از انقلاب بین کلی کار که پول بیشتری داشت، رفت سراغ معلمی👨🏻‍🏫 🎬قسمت: ۵ 🔸ماجرای سفر ابراهیم به کردستان و جنگیدن با جدایی طلب‌ها قسمت قبل 👈 اینجا http://eitaa.com/yaranhamdel
«رویارویی با سپاه حرّ».mp3
13.37M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔰 ماجرای روبه رو شدن کاروان🐫 امام حسین(ع) با لشکر حرّ 🎬قسمت ۶ 🔴 حر که حرف امام حسین(ع) رو شنید عصبانی شد و خواست به حضرت فحش بده😱 که ناگهان... قسمت ۵ 👈اینجا http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 پزشکیان؛بنزین باید بشود ۲۰ هزار تومن😳 این‌به نفع مردم است! 🔹 وقتی سال ۱۴۰۰ فرمودند ۲۰هزار تومن احتمالا الان قیمت را روی ۴۰هزار تومن تنظیم خواهند کرد! 🔹ضمن اینکه از این حرف‌ها این بر می‌آید که قراره سیاست حسن‌روحانی که آزادسازی قیمتی هست را پیاده کنند! http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 همراهی با امام آری یا خیر؟ ✅ می‌مانیم با حسین ″امام حسین(ع) هر که می خواهد برگردد، برگردد!″ و
🔰 همراهی با امام آری یا خیر؟ ✅ می‌مانیم با حسین ″همراهی با امام نه تنها انتخابی است بلکه التماسی هست″ من نمی‌دانم چقدر امام حسین (ع) اصرار دارد همه چیز را برای همراهان خودش شفاف کند، واقعاً پدر آزادمردان است همراهی با امام نه تنها انتخابی است بلکه التماسی هست. شب عاشورا حضرت دقیقاً دوباره همین حرفها را زدند. فرمودند: «پیغمبر برای من ماجرای کربلا را گفته است و فرموده است تو به سرزمین کربلا می‌روی و تو و هر کسی با تو هست به شهادت می رسد؛ نزدیک است آن قراری و خبری که پیغمبر به من داده است» بعد فرمود: «فمن أحبّ منكم الانصراف، فلينصرف فى هذه الليلة، فإنّى قد أذنت له، و هو منّي في حل» حضرت خیلی اصرار کردند بروید ولی اصحاب چی گفتند؟ اولین نفری که پاشد و گفت: آقا تا آخر با شما هستیم حضرت عباس بودند. بعد اصحاب شروع کردند ابراز همراهی با حضرت سعیدُ بنُ عَبدِ اللهِ الحَنَفِيُّ برگشت گفت: «به خدا سوگند تو را تنها نمی‌گذاریم تا خدا بداند که ما در غیاب پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله، تو را پاس داشتیم. به خدا سوگند اگر می‌دانستم که کشته می‌شوم و سپس زنده می‌شوم، آن گاه زنده زنده، سوزانده می‌شوم و خاکسترم را بر باد می‌دهند و این کار را هفتاد مرتبه با من می‌کنند، از تو جدا نمی‌شدم تا مرگم را پیش روی تو ببینیم!» http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 از مراحل همراهی تا شروط همراهی با امام ✅ می‌مانیم با حسین ۳) همراهی عملی با امام ″مقاومت حسی
🔰 از مراحل همراهی تا شروط همراهی با امام ✅ می‌مانیم با حسین ۳) همراهی عملی با امام ″عوامل روحیه فرار از مقابل دشمن ارزیابی غلط از موازنه قدرت″ بعضی‌ها روحیه فرار از دشمن دارند، بعد همین روحیه را به جامعه منتقل می‌کنند. یکی از عوامل فرار از مواجه با دشمن این است که اساساً ارزیابی درستی از قدرت موازنه جبهه خودی و جبهه دشمن ندارند، فکر کنند آنها خیلی قوی‌تر از ما هستند و ما هم طاقتی نداریم مقابل آنها بایستیم و ایستادگی کنیم. چقدر قوی هستیم؟ دشمن ما چقدر قوی هست؟ در جنگ احزاب از این روحیه فرار از دشمن، خدا پرده‌برداری می‌کند، می‌فرماید در جنگ احزاب که دشمن تمام قوای خودش را به خط کرده بود، و دشمنان شما دست به دست هم داده بودند تا برای همیشه ریشه اسلام را بکنند و البته کور خوانده بودند، وضعیت مردم مدینه را خدا این طوری با جزئیات توضیح می‌دهد می‌فرماید: «زمانی که از بالا و از پایین لشکرگاه‌تان به سویتان آمدند، و آنگاه که دیده‌ها از شدت ترس خیره شد و جانها به گلو رسید.» بعد خدا ته دل آنها را به ما نشان می‌دهد می‌فرماید: «وَ تَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا» و به خدا آن گمانهای ناروا را که خود می‌دانید می‌بردید. اینجا خدا می‌فرماید: «من جامعه را تکان دادم چه تکان دادنی یک زلزله اجتماعی برپا کردم و اینها هم تکان خوردند.» اینجا منافقین و کسانی که قلبشان مریض بود شروع کردند به حرف زدن و تو دل دیگران را خالی کردند، به حرف هم بسنده نکردند رفتند با پیغمبر صحبت کردند با بهانه‌های الکی تا میدان مبارزه را خالی کنند. خدا می‌فرماید: «إِنْ يُريدُونَ إِلا فِراراً» فقط انگیزه اینها از این گفتار و رفتار فرار از مقابل دشمن بود. در حالی که اینها با خدا قرار گذاشته بودند که فرار نکنند و پشت به دشمن کنند و خدا از این عهدی که با خدا بستند می‌پرسد و آنها مسئولند «وَ لَقَدْ كانُوا عاهَدُوا اللَّهَ مِنْ قَبْلُ لَا يُولُونَ الْأَدْبَارَ وَكَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسؤلاً» حالا چرا نمی‌توانند مقابل دشمن ایستادگی کنند و فرار می‌کنند؟ چون ارزیابی‌شان از قدرت دشمن اینگونه است که آنها قوی‌تر از ما هستند و ارزیابی‌شان درباره قدرت جبهه حق و حقیقت این است که ما نمی‌توانیم در مقابل آنها بایستیم برگردید به سراغ زندگی خودتان بروید. http://eitaa.com/yaranhamdel
🔰 🇪🇸۱۵ میلیون کشته در آمریکای جنوبی ☢️وقتی پرجمعیت‌ترین مناطق آمریکای جنوبی بر اثر کشتار اسپانیا خالی از جمعیت شد😳 ‼️برجسته‌ترين لکه ننگ استعمارگران در مستعمرات کشتار عظيمی است که در طول حضور خود در سرزمين‌های اشغالی به جای گذاشتند. ‼️اسپانيايی‌ها به‌عنوان پيشگامان استعمارگری در اين زمينه مطرح بودند. ‼️به نوشته ارنست ماندل: وحشيگری هولناک "فاتحان" اسپانيايی را در آمريکا همه می‌دانند. اينان در يک فاصله زمانی پنجاه ساله، ۱۵ ميليون😳 سرخپوست را نابود کردند و اين رقم بنا به مکتوبات مورخين محافظه‌کار بالغ بر ۱۲ ميليون نفر می‌شود. ❌😳مناطقی مانند هائيتی، کوبا، نيکاراگوئه و سواحل ونزوئلا، که تراکم جمعيت بسيار داشتند، کاملاً از جمعيت خالی شدند. 📚 کتاب علم اقتصاد 👤 نوشته ارنست ماندل ترجمه هوشنگ وزیری، نشر خوارزمی، چاپ اول، تهران: ۱۳۵۹، ص ۱۱۴. 🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 یهود و اسطوره‌سازی ⭕روند پیشرفت اسطوره‌های یهودی در تاریخ/ ۶ و) عصر اسلام و توسعه‌ی علم حکمت‌آم
🔰 یهود و اسطوره‌سازی ⭕روند پیشرفت اسطوره‌های یهودی در تاریخ/ ۷ ز) عصر احیای دوباره‌ اسطوره‌های هلنیستی و شکل‌گیری اسطوره‌های مدرن با اخراج مسلمانان از «اروپا» و چیرگی زرسالاران دنیاخواه یهودی بر این قارّه (در حدود قرن ۱۶ و ۱۷ م.) و سرازیر شدن ثروت‌های مستعمره‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکایی، بستر تازه‌ای برای دنیوی کردن دین و برداشتن موانع سرمایه‌داری در اروپا شکل گرفت. نخست، شاعرانی علیه دین، به ویژه دین مسیحیت و به سود اومانیسم، شعرهایی سرودند و پس از آن، کم‌کم نویسندگان و پس از آنها فیلسوفان، با حمایت زرسالاران دنیاگرا، در اندیشه و عمل به گسترش اومانیسم پرداختند. اینان چنین انگاشتند که گسترش دوباره‌ اساطیر یونانی، رومی و مصری که بر نفی توحید ربوبی، خرد خودکفای آدمی و زندگی منهای وحی بنا شده است، می‌تواند مانعی برای پیشرفت چشم‌گیر اسلام و بیداری اروپا و دیگر قارّه‌ها باشد. در آن دوره، جنوب «اروپا» در دست «عثمانیان» و «آسیا» در چنگ دو امپراتوری مسلمان «ایران» و «هند» بود و ظرفیت و موفّقیت‌های اقتصادی این سه امپراتوری مسلمان، بسیار فراتر از توان آنها بود. سرانجام با جنگ‌های دریایی طاقت‌فرسا و چیرگی بر سایر کشورها و سرازیری ثروت سرشار قارّه‌ جدید (آمریکا) به سمت اروپا، کم‌کم، مسلمانان در هند قدرتشان را از دست دادند و پس از دو قرن کشمکش، «انگلستان»، «هند» را غارت کرد و برای چپاول ایران و عثمانی آماده شد. در ابتدای قرن هجدهم میلادی، رشد تمدّن مدرن غربی به اوج خود رسید و قرن نوزدهم، سده‌ برتری تمدّن اومانیستی غرب بر جهان بود. در این دوره که با کشف نیروی بخار و برق، چرخ‌های صنعتی غرب با شدّت بیشتری می‌چرخیدند، غربیان به سمت فناوری و ماشینیسم و پیشرفت حرکت کردند و روز به روز الیگارشی اشرافیتِ یهود، قدرت بیشتری گرفت. در این دوران، ارزش‌ها و اساطیر مسیحی کم‌رنگ‌تر شد و اسطوره‌های جدیدی پدید آمد. برخی بر طبل مرگ اسطوره‌ها می‌زدند و از نابودی هر امر مقدّس و متافیزیکی سخن می‌گفتند، ولی در عمل، تقدّس‌های دروغین و اسطوره‌های جدیدی را می‌آفریدند. راسیونالیسم (خردگرایی)، آمپریسم و پوزیتیویسم (حس‌گرایی)، ساینتیسم (اصالت علم حسّی)، سکولاریسم (جدایی دین و دنیا)، فمینیسم (زن سالاری)، اومانیسم (انسان‌پرستی)، ناسیونالیسم (ملّی گرایی)، ماشینیسم و تاختن به سمت فناوری پوزیتیویستی، به مکتب و آیین جدیدی بدل گشته و پرستش پول و نفس امّاره، هدف این تمدّن شده بود. از همین‌رو یوتیلیتاریسم (سودمحوری)، کاپیتالیسم (سرمایه‌داری)، دمکراسی و لیبرالیسم (آزادی بی‌بندوبار) را اسطوره‌ی بی‌بازگشت و سرنوشت محتوم جامعه‌ها می‌پنداشتند که حتّی سوسیالیسم هم در جدال با آن به بن‌بست رسید. با نگاهی ژرف به اسطوره‌های این دوران، در می‌یابیم که گرچه به ظاهر، اسطوره به معنای داستان‌های نیمه‌حقیقی متافیزیکی و الهام‌بخش حرکت بشر به سمت الگوهای تکرارپذیر وجود نداشت و حتّی با آن مخالفت می‌شد، اسطوره‌ با معنای جدید: حرکت‌های کلّی حاکم بر تمدّن اومانیستی است که با زور یا فریب علمی و تبلیغاتی باید الهام‌بخش حرکت تمام جوامع با الگوی انگلیس و آمریکا باشد؛ الگو شده بود. کارکرد این دو نوع اسطوره از برخی جنبه‌ها یکسان است، مانند: – دوری بشر از راه حکمت و دانش حقیقی؛ – یاوران و مبلّغان این اساطیر که مادّه‌گرایان به رهبری یهودیان بوده‌اند؛ – سرگرم کردن مردم به علم‌واره‌هایی ناقص و غفلت‌زا؛ – انسجام بخشی و الگودهی به ملّت‌هایی خاص؛ – جاودانه کردن مفاهیمی که به سود اسطوره‌پردازان و مروّجان اساطیر بود. در همین دوره، یهودیت فریسی – خاخامی و صهیونیسم تاریخی فعّالیت خود را در قالب سازمان صهیونیسم آشکار کرد و پوشش دین موسوی را از چهره‌ زرسالارانی چون روچیلد کنار زد و افزون‌طلبی‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی یهودِ فزون‌خواه را هویدا ساخت. ادامه دارد... منبع: برگرفته از نوشته‌های: دکتر محمدحسین فرج‌نژاد، عضو هیئت‌مدیرهٔ انجمن مطالعات فضای مجازی حوزهٔ علمیه قم و از اساتید سواد رسانه و جریان‌شناسی سینما و فعال عرصهٔ صهیونیسم‌پژوهی. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 یهود شناسی 📌احکام و اعتقادات یهود ″احکام ۶۱۳ گانه تورات″ احکام ۶۱۳ گانه / The 613 Commandments /
🔰 یهود شناسی 📌احکام و اعتقادات یهود ″قربانی در دین یهود″ چون عبرانیان وارد سرزمین کنعان گشتند، با اقوام کشاورز و بازرگان و صنعتگری چون کنعانیان و فینیقیان برخورد نمودند که هر یک از آنها شماری از خدایان قومی را پرستش می‌کردند. علاوه بر آن، گروهی نیز خدایان خانوادگی مورد ستایش آنان بود، و لذا عبرانیان نیز به اقتباس از عقاید اقوام ساکن در منطقه پرداختند و آداب و رسوم دینی آنان را تقلید کردند و از شعایر مذهبی ایشان پیروی نمودند که از جمله‌ آنها قربانی نخستین فرزند خانواده برای خدایان بود که میان کنعانیان و کارتاژیان از شعایر قدیمی و رایج بشمار می‌رفت، از این روی عبرانیان نیز چنین کردند. چنان‌که از مندرجات کتاب مقدس برمی‌آید، قربانی یکی از ارکان دین عبرانیان بوده، زندگی یک یهودی مؤمن تشکیل یافته است از: قربانی، مبارزه و امید به آینده‌ای که در آن پیروزی قطعی از آن ملت و قوم وی خواهد بود. قربانی در نزد بنی‌اسرائیل به‌طور کلی بر دو نوع است: ۱- خونی ۲- غیرخونی. ادامه در لینک زیر 👇 https://jscenter.ir/jewish-studies/beliefs-of-jewish/17347 http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت ۶۷ ″فیلسوف میلیونر″ «بومارشه پیرو» نویسنده بزرگی بود که به شاگردی
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت: ۶۸ ″استاد میلیونر″ همان طور که بومارشه به شاگردی ولتر افتخار میکرد ولتر هم خودش را شاگرد جان لاک،فیلسوف انگلیسی، میدانست. ولتر همیشه به سرزمین انگلستان آفرین می گفت که دانشمندی همچون جان لاک را به جهان هدیه کرده است لاک در آخرین سال های قرن هفدهم مهم ترین کتاب های خود را منتشر کرد. در آن سالها انگلستان به تدریج در آمریکا پیشروی می کرد و سرخ پوست ها را عقب می راند. لاک کتابی را تألیف کرد با نام«دو رساله درباره حکومت». او در این کتاب استفاده انگلیسی ها را از سرزمین گسترده امریکا کاری طبیعی و خردمندانه دانسته است؛مخصوصاً که سرخ پوست ها از طبیعت آمریکا بهره نبرده بودند. لاک نوشت:« تصور کنید به درخت سیب با بلوطی رسیده اید که مال کسی نیست.حالا میوه این درخت به کسی تعلق دارد که آن را چیده یا از پای درخت جمع آوری کرده است ... آبی که در ظرف است برای کسی است که آن را از چنگ طبیعت آزاد کرده است. خدا جهان را به همه انسانها داده است. نباید به کسی که قسمتی از آن را برداشته و به اندازه کافی برای دیگران هم گذاشته اعتراض کرد.» لاک،سرخ پوست های آمریکا را کم عقل و تنبل می نامد. به همین علت انگلیسی ها باید زمین های آن ها را از دستشان بیرون بکشند و آباد کنند:« بومیان بی خرد و راحت طلب امریکا این زمین ها را به حال خود رها کرده و به فقر و تنگدستی دچار شده اند.آنها به خاطر همین تنبلی،یک صدم آسایش و رفاهی را که ما از آن بهره می بریم ندارند. حتی شاه این سرزمین پهناور و پر از نعمت در خوراک و پوشاک از یک کارگر انگلیسی عقب تر است.» لاک این متن را در روزهایی نوشت که اخبار جنگ ها و خون ریزی های سفید پوست ها در سرزمین سرخ پوست ها پی درپی به انگلستان می رسید. اگر عده ای هنوز دلشان آسوده می شد برای سرخ پوست ها می سوخت و هم وطنانشان را آدم هایی متجاوز و خشن می دانستند با شنیدن حرف های فیلسوف و معلم بزرگشان باید قلبشان آرام می گرفت و خاطرشان آسوده می شد. در حقیقت جان لاک این کلمات را برای آرام کردن وجدان خودش نیز می نوشت. او هم مثل بسیاری از اروپایی ها به سرمایه دار شدن فکر میکرد و مخصوصاً فروش برده را بسیار پرسود می دانست. لاک در دو شرکت برده داری انگلیسی سرمایه گذاری کرده بود.او بخشی از سهام شرکت« سلطنتی آفریقا »را خریداری کرد و یکی از سهام داران اصلی آن به شمار می رفت. او همچنین یکی از یازده سهام دار شرکت باهاما بود که در جزایر کارائیب فعالیت میکرد. لاک بعدها سهام یکی از اعضای شرکت را خرید و صاحب یک نهم شرکت شد. جان لاک به سرمایه گذاری در این شرکت ها راضی نشد و عازم آمریکا شد. او در منطقه کارولینا چهل و هشت هزار جریب زمین به دست آورد و به یکی از زمین داران بزرگ آمریکای شمالی تبدیل شد. جالب اینجاست هنگامی که پای این فیلسوف بزرگ به آمریکا رسید رئیسان مهاجرنشین های انگلیسی از نوشته های او در کتاب«دو رساله درباره حکومت»استفاده کرده و قوانینی را درباره مالکیت زمین تصویب کردند. لاک با بهره بردن از همین قوانین صاحب زمین های کارولینا شد. سرگذشت استعمار ج۶ ص۸۳ http://eitaa.com/yaranhamdel
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰⁉️چرا در تایید صلاحیت اصل برائت و خوب بودن جاری نمیشود؟ 🎤حجت الاسلام استاد صلح میرزایی عضو مجلس خبرگان رهبری http://eitaa.com/yaranhamdel