eitaa logo
کانال یاران همدل
95 دنبال‌کننده
13.8هزار عکس
13.8هزار ویدیو
106 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 خدایا🙏 در این شب معنوی ✨ شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام 💚 به حق امام حسن مجتبی(ع) به حق مهربانی‌ات به حق بزرگی وجلالت غم وغصه را از دل دوستان وعزیزانم دور بفرما 🙏 دردهاشون رو درمون ودلشون رو آروم بفرما 🙏 آمیـــن یا رَبَّ 🙏 http://eitaa.com/yaranhamdel
📌یه کاربر آفریقایی زیر این تصویر نوشته: (لینک) 🔹سودان طلا داره؛ کنگو کبالت داره؛ هائیتی سنگ آهک داره؛ افغانستان مس و پاپوآی غربی نفت خام داره. 🔹هر کشوری که دچار نوعی نسل‌کشی یا رنج شدیده، از نظر ماشین امپریالیستی مصرف‌گرایی غربی، جذابه. 🔺پی‌نوشت: تصویر، جنازه‌های ناشی از جنگ داخلی سودان رو نشون میده. http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت: ۷۱ ″کبوتر نامه‌بر″ کبوتر نامه بری که کنار دستهای آقای « روثورت » آ
🔰 برگی از داستان استعمار 🎬قسمت: ۷۲ ″فاخته‌ها لانه ندارند″ فاخته پرنده‌ای است که در انگلستان بیش از بقیه نقاط جهان دیده می‌شود. این پرنده زندگی عجیبی دارد. هیچگاه لانه نمی‌سازد و هنگامی که می‌خواهد تخم بگذارد به سراغ لانه پرنده‌های دیگر می‌رود و زمانی که پرنده در لانه‌اش نیست، تخمش را در کنار تخم‌های او می‌گذارد و از آنجا دور می‌شود. پرنده‌ای که صاحب لانه است روی تخمها می‌خوابد و به همه آنها گرما می‌دهد. پس از مدتی جوجه‌ها از تخم بیرون می‌آیند و جوجه فاخته، درحالی که هنوز چشم‌هایش را باز نکرده و هیچ پری روی بدنش نیست، به جان جوجه‌های صاحب لانه می‌افتد و آنها را یکی یکی از لانه بیرون می‌اندازد. پرنده صاحب لانه برای غذا دادن به جوجه‌ها باز می‌گردد و فکر می‌کند از بین جوجه‌هایش همین یکی برایش مانده است و تمام غذا را به او می‌دهد. زندگی فاخته، شباهت عجیبی به تاریخ بعضی کشورهای اروپایی دارد که پس از اکتشافات دریایی وارد سرزمین‌های جدید شدند. آنها در آغاز مهمان بومی‌ها بودند، اما پس از آن بومی‌ها را از بین بردند و سرزمین آنها را تصاحب کردند. یک تاریخ نویس اروپایی به نام لوئیس مامفورد، به جای آنکه از شباهت زندگی فاخته با تلاش کشورهای اروپایی در آفریقا، آسیا و آمریکا شگفت‌زده شود، فاخته‌ها را با سرمایه‌داران این کشورها مقایسه می‌کند. او سرمایه‌داری را شبیه «تخم فاخته» می‌داند که هنگامی که در جایی قرار گرفت هیچ موجود دیگری را در کنار خود تحمل نمی‌کند. شرکتهای هند شرقی، انگلستان، هلند و فرانسه که پشت سر هم تأسیس شدند و کشتی‌هایشان را روانه آسیا کردند، در روزهای اول با بومی‌ها معامله می‌کردند؛ هر چند که بسیاری از این معامله‌ها به کلاهبرداری شبیه بود و قیمت کالاها، با ارزش واقعی آنها فاصله شگفت‌انگیزی داشت. اما شرکتها به این هم راضی نبودند و پس از مدتی سرزمینها را فتح و دست بومی‌ها را از همه منابع سرزمینشان کوتاه می‌کردند. اما جوجه فاخته فقط باید خودش را در لانه می‌دید. شرکتها یکدیگر را هم تحمل نمی‌کردند و تمام رقابتهای آنها سرانجام به جنگ منجر شد تا آنکه یکی از آنها از لانه بیرون بیفتد. اما این پایان ماجرا نبود. صاحبان سهام همین شرکت پیروز در بورس به جان هم می‌افتادند. اکنون که شرکت در آن سوی آبها بر شرکتهای رقیب پیروز شده بود، ارزش سهامش بیشتر شده بود و سهامداران بزرگ تلاش می‌کردند سهام سرمایه‌گذاران کوچکتر را از چنگشان بیرون بکشند و آنها را از شرکت کنار بزنند. پس از حذف کشورها و شرکتها نوبت حذف آدمها و هموطنان بود. در پایان حتی دو صاحب سرمایه بزرگ نمی‌توانستند کنار هم بمانند و سرانجام یکی از آنها کنار می‌رفت تا یک نفر در قله شرکت باقی بماند. سرمایه‌داری جوجه فاخته بود که از همان نخستین لحظه‌های زندگی‌اش به دنبال حذف رقیبانش بود و تمام زندگی‌اش در یک جمله تکراری خلاصه می‌شد: «در آغاز، فریب و در پایان، جنگ» سرمایه‌داران ثروتی را که اروپا از فتح سرزمینهای آن سوی دریاها به دست آورده بود در دستان خود جمع می‌کردند. با این ثروت در سیاست دخالت می‌کردند، جنگهای تازه‌ای به راه می‌انداختند و با بهره بردن از شکستها و پیروزیها، بر دارایی خود می‌افزودند. جمع شدن ثروت در دست این افراد، دولتها را به اتحاد با آنها وادار میکرد؛ اما این ثروتمندان بیشتر رقیبان خود را از دور مسابقه و رقابت خارج کرده بودند، برای همین تنها چند کشور اروپایی از اتحاد با سرمایه‌دارانی مثل روچیلد بهره می‌بردند. آنها به کشورهایی بسیار قدرتمند تبدیل می‌شدند و سعی می‌کردند با به کار بردن زور بر سراسر جهان حکومت کنند. تلاش این کشورها از سالهای آخر قرن نوزدهم دوره جدیدی را در تاریخ آغاز کرد. 📚سرگذشت استعمار ، پایان جلد۶ http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 خداوند الموت ✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه ۴) موسی نیشابوری در قلعه طبس 🎬 قسمت ۷ ...ادامه قسمت قبل
🔰 خداوند الموت ✅ تاریخ فرقۀ اسماعیلیه ۵) چیزی که موسی در انتظارش نبود 🎬 قسمت ۱ روز بعد، وقتی موسی از خواب برخاست تا اینکه نماز بخواند مشاهده کرد که در قلعه هیجان حکمفرما می‌باشد. از ساعتی که موسی قدم به آن قلعه گذاشت غیر از بانگ اذان صدائی بلند نشنید. ولی در آن بامداد عده‌ای با صدای بلند صحبت می‌کردند و صدای کعب نیزه که بر زمین می‌خورد به گوش می‌رسید. موسی مشاهده کرد که سکنه قلعه بعد از خواندن نماز از آنجا بیرون رفتند و او هم بیرون رفت و مشاهده نمود تمام کسانی که از قلعه بیرون رفتند مشغول ورزش شدند و بعد از ورزش مبادرت به تمرین جنگی کردند. موسی نیشابوری که جوان بود مانند اکثر جوانان آن دوره به ورزش علاقه داشت و می‌خواست که مانند دیگران ورزش نماید ولی می‌دانست تا وقتی که او را بطور رسمی نپذیرفته‌اند نمی‌باید در ورزش و تمرین جنگی شرکت کند. در حالی که موسی مشغول تماشای ورزشکاران بود مردی به او نزدیک شد و گفت: داعی بزرگ تو را احضار کرده است. موسی به اتفاق آن مرد به درون قلعه مراجعت کرد و آن شخص گفت: دیروز چون تو در اطاقت نبودی، برای تو لقمةالصباح نیاوردند و دانستند که به خارج از قلعه رفته‌ای ولی امروز بعد از اینکه از اطاق داعی بزرگ خارج شادی به اطاق خود برو تا اینکه برای تو لقمةالصباح بیاورند. موسی وارد اطاق شیرزاد قهستانی شد و آن مرد به جوان نیشابوری اجازه نشستن داد و گفت: دیروز صبح قبل از اینکه تو از اینجا بروی من به تو گفتم از رفتاری که دیگران نسبت به تو می‌کنند حیرت منما. ولی تو از آن رفتار حیرت کردی و حیرت خود را به یکی از سکنه این قلعه گفتی. موسی نیشابوری گفت: ای زبردست من حیرت خود را بر سبیل حکایت به آن مرد گفتم و قصد شکایت نداشتم. شیرزاد گفت تو از دیروز صبح تا کنون در این قلعه فرصت داشتی که وضع اینجا را ببینی و تا آنجا که مجاز بودی با محیط این قلعه آشنا شوی. موسی گفت: ای زبردست من با محیط قلعه آشنا شدم شیرزاد گفت: خوب... آیا اکنون میل داری که هوی و هوس را در خود بکشی؟ جوان نیشابوری گفت: بلی ای زبردست. شیرزاد اظهار کرد در اینصورت باید خود را آماده کنی که مقطوع‌النسل شوی. طوری این گفته در گوش جوان نیشابوری عجیب آمد که معنای آن را درست نفهمید و پرسید: چگونه باید مقطوع‌النسل شوم؟ شیرزاد گفت: همانطور که تمام فدائیان مقطوع‌النسل میشوند. موسی با شگفت پرسید: آیا فدائیان مطلق که در این قلعه هستند همه مقطوع‌النسل می‌باشند؟ شیرزاد گفت: بلی و هیچیک از آنها هوی و هوس ندارند و در باطن تمام آنها جز یک فکر و آرزو نیست و آن اینکه خود را بر حسب امر خداوند ما در راه فرقه باطنیه فدا کنند. جوان نیشابوری پس از چند لحظه سکوت اظهار نمود: ای زبردست من با اصل موضوع که از بین بردن هوی و هوس است موافق هستم ولی با وسیله‌ای که تو در نظر گرفته‌ای موافق نیستم و من فکر می‌کنم که مرد می‌تواند هوی و هوس را از بین ببرد بدون اینکه خود را به وضعی درآورد که نتواند دارای فرزند شود. فرماندۀ قلعه گفت: نه موسی... مرد تا روزی که توانائی دارد زن بگیرد و دارای فرزند شود نمی‌تواند هوی و هوس را در وجود خود از بین ببرد. موسی اظهار نمود: ای زبردست شاید بعضی از مردها اینطور باشند ولی همه اینطور نیستند و می‌توانند جلوی هوی و هوس را بگیرند همچنان که من تا امروز دچار هوای نفس نشده‌ام و توانسته‌ام خود را از وسوسه حفظ نمایم.... شیرزاد گفت: اینک آغاز جوانی توست و در تو نیروئی که سبب میشود مرد را بسوی هوی و هوس سوق دهد، قوی نشده است. ولی بعد از سه، چهار سال آن نیرو در تو قوی خواهد شد و آنوقت نخواهی توانست بر وسوسه نفس غلبه نمائی. ما خواهان فدائیانی هستیم که وقتی به آنها دستور داده می‌شود کاری را به انجام برسانند و در فکر زن و فرزند خود نباشند و فقط مصلحت جماعت باطنیه را در نظر بگیرند. ما خواهان فدائیانی هستیم که وقتی به آنها دستور داده می‌شود کاری را به انجام برسانند که هیچ نوع احساس نفسانی نتواند آنها را از کار باز بدارد و یا کار را به تأخیر اندازد و تو ای جوان تو که در مدرسه نظامیه تحصیل کرده‌ای و شرح حال مشاهیر را خوانده‌ای؛ شاید بدانی که بزرگترین نام‌آوران جهان نتوانستند خود را از سلطه هوای نفس مصون بدارند و روزی در قبال وسوسه نفس مغلوب گردیده‌اند و ما نمی‌خواهیم که فدائیان باطنیه، آنچنان باشند، و قصد داریم که فدائیان مطلق مانند زنبوران عسل شوند و در فکر هیچ چیز نباشند غیر از تکلیفی که برای آنها معین شده است. ادامه دارد... http://eitaa.com/yaranhamdel
کانال یاران همدل
🔰 تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری/بخش اول نقد خاطرات منتظری به ق
🔰 حذف آیت‌الله ربانی املشی، هزینه‌ای که بیت آقای منتظری به انقلاب تحمیل کرد 🔹ازدواج احمد منتظری با زهرا ربانی املشی در سال ۱۳۵۶ موجب خویشاوندی آیت‌الله ربانی املشی با آقای منتظری و صمیمیت و ارتباط بیش از پیش آن دو گردید. 🔸همین مسأله باعث شد تا آیت‌الله ربانی فعالیتهای مثبتی را در دفتر و بیت منتظری آغاز کند. سید مهدی هاشمی که از این اقدامات، سخت به وحشت افتاده بود، درصدد برآمد با روشهای مخصوص خودش جلوی فعالیتهای آیت‌الله ربانی را بگیرد و او را به وسیله سم، مبتلا به سرطان کرده و در روز ۱۷ تیر۱۳۶۴ به شهادت رساند. 🔹"سید مهدی هاشمی در آخرین اعترافات خود در مورد شهادت آیت‌الله ربانی املشی چنین اقرار می کند: «در رابطه با قتل مرحوم ربانی، قضیه بدین ترتیب بود که بعد از قضيه مجلس خبرگان و آمدن آقای ربانی املشی خدمت آیت‌الله منتظری در رابطه با جریانات آینده رهبری، چند ماه بعد از خبرگان - که دقیقاً یادم نیست چه زمانی بود - روزی با آقای...(در کتاب خاطره‌ها حذف شده است) در تهران در منزل قبلی ایشان گویا اختیاریه بود، صحبت کردیم که چگونه یک ضربه به ایشان بزنیم. 🔸گفت: ما وسایل و امکانات سنتی و داروهای مسموم کننده و سرطان زا در اختیار داریم که می‌توان به صورت نامرئی فرد را مسموم نمود که در اثر این مسمومیت به سرطان کشنده مبتلا خواهد شد. پس از بحث و بررسی این شیوه به نظرمان مطلوب افتاد.» 🔹برای اجرای قضیه، او گفت: «یکی از افراد ما که شک دارم منظورش فلانی یا فلانی بود به تازگی با آقای... ارتباط یافته بودند، البته رفاقت قبلی داشتند. وی از نظر کار با نهضتها به تازگی در اختیار آقای... قرار گرفته بودند.» 🔸می‌گفت: «می‌توانند با آقای ربانی در تماس و ارتباط قرار گیرند. من دقيقاً سؤال نکردم شیوه ارتباطی آنان چگونه است ولی آقای... با ضرس قاطع مدعی بود که رابطه گرفتن برای او آسان است.» 🔹«در مورد شیوه عمل مدعی بود پس از ۱۵ یا ۲۰ روز پس از استعمال و استشمام مواد مزبور طرف تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. مدتی بعد که به قم آمده بود، گفت: عمل انجام گرفته است.» (خاطره‌ها، ج۴، ص۴۲۷) 🔸همچنین حجت الاسلام احمد سالک در این باره می گوید: «تا من وارد مجلس شورای اسلامی شدم، دیدم آقای ربانی املشی می‌لرزد! من ایشان را در بغل گرفتم. می‌لرزید! به من گفت آقای سالک، مهدی هاشمی من را کشت! این جمله آقای ربانی املشی به من هست. بعد از این هم فوت کرد. کشتن همیشه با طناب نبود. توی چاه کردن شیخ قنبر و... از این کارها هم می‌کردند. سم می‌ریزند در استکان افراد، غذایی را آلوده می‌کنند. آقای ربانی املشی... من را در بغل گرفته بود و می لرزید، به من گفت آقای سالک، شاهد باش، مهدی هاشمی من را کشت!» 🔹یک هفته بعد، بحث قائم مقامی آقای منتظری در مجلس خبرگان مطرح شد و رحلت آیت‌الله ربانی املشی از هزینه‌هایی بود که دفتر آقای منتظری به انقلاب تحمیل کردند. (روزگار قائم مقامی، ص۸۹ - ۸۸) ‏‎ http://eitaa.com/yaranhamdel
02.pdf
10.66M
🔰 تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری نقد خاطرات منتظری به قلم مورخ خبیر انقلاب اسلامی 🔹در شماره گذشته پیرامون برخی از خصلت‌ها و خصوصیات روحی و اخلاقی آقای منتظری و عملکردهای او، نکته‌هایی همراه با دلایل و شواهد بیان کردیم و بخش‌هایی از علل و عوامل روان‌شناختی و جامعه‌شناختی خروج ایشان از نظام جمهوری اسلامی را تشریح کردیم. اکنون برای شناخت بهتر این جریان و آگاهی ریشه‌ای از ماهیت آن بایسته است کتابی را که به نام «خاطرات» او انتشار داده‌اند، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و در زمینه درستی و نادرستی و صحت و سقم مطالبی که در آن کتاب آمده است، به بحث بنشینیم و به‌دور از هرگونه غرض‌ورزی و ذهنیت‌گرایی، واقعیت‌ها را آشکار سازیم و داوری را به خوانندگان اندیشمند، نسل کنجکاو و پژوهشگر امروز و آینده واگذاریم ... منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره۲، زمستان ۱۳۸۳ ‏‎ http://eitaa.com/yaranhamdel
AUD-20220328-WA0059.aac
2.03M
🔰 انسان شناسی ۶ ✋ تمام وجدان‌های بیدار شهادت می‌دهند که؛ قرن‌ها فعالیت بشر در زمینه‌های گوناگون علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و...، بسیار بیشتر از آن که خیر و خوبی و خوشبختی برای انسان به ارمغان بیاورد، به خلق انواع‌ بیماری‌های جسمی و روحی... به تولید درد و رنج و فساد و قتل و غارت و خونریزی... انجامیده است! ← حقیقتا دلیل این اتفاق چیست؟! ← جهان چگونه باید خود را از این وضع، نجات دهد؟! قسمت ۵👈 اینجا 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 🌷🍃 أَلَا بِذِڪْرِ اللَّهِ تَطْمَئِـنُّ الْقُلُــوبُ http://eitaa.com/yaranhamdel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ضمن عرض تسلیت به قوۀ اجرای قانون آخرین وضعیت محاکمه حسن روحانی باطلاع می‌رساند: 🔹به دلیل اینکه ایشان روحانی هستند پرونده شکایت از وی باید در دادگاه ویژه روحانیت باشد و هنوز چیزی به دادگاه انقلاب نرسیده است. ( از طرف سخنگوی قوه قضائیه) http://eitaa.com/yaranhamdel
شب نهم ثارالله.mp3
18.6M
🎙سخنرانی استاد میرباقری در شب نهم محرم الحرام ۱۴۰۳ هیئت ثارالله قم http://eitaa.com/yaranhamdel